Päätin aloittaa uuden xanor keskustelun täällä kyllä jo paljon aiheesta, mutta aikaa vanhoja.Useissa mollataan paheksutaan,syyllistetään ja pelotellaan kyseisestä lääkkeestä.En ymmärrä miksi?Sitähän käsittääkseni määrätään vain aikuisille ihmisille,kun katsotaan tarpeelliseksi.Eri asia on tietysti viihdekäyttö , mutta ne ihmiset jotka sitä todella tarvitsevat eivät varmasti sitä lähde kadulla myymään,ne myyjät ovat varmasti jollain lailla onnistuneet"huijaamaan"lääkäriä ,koska Kela seuraa määriä mitä apteekista saa tuskin kukaan tosi tarvitseva sitä myy.En puolusta ennkä yllytä ketään käyttämään ,, mutta omalta kohdaltani voin todeta, että tuskin olisin enää edes hengissä ilman xanttua syönyt yli 20 v eikä toleranssi ole noussut minulla 2mg vrk.Syön varmasti loppu elämän, mutta ei väliä olen pystynyt käymään työssä ja kohta koittaa eläkepäivät .Minä kiitollinen aikoinaan minulle tätä määränneelle lääkärille ja muillekin jotka reseptin uusineet tietävät että käytän todella vain omaan tarpeeseen eivätkä syyllistä eivätkä vieroitusta ehdota.Tämä vuodatus varmaan saa jonkun kauhisteleen, mutta ajattelin laittaa vähän erilaisen xanor "jutun"ja tämä on minun tarinani.Pitäähän minun syödä myös verenpaine lääkettä kolesteroli lääkettä ym.pitkäaikais sairauksiin tarkoitettuja lääkkeitä kun!!
Xanor lääkitys
8
134
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö kellään mielipidettä ?Omaa kokemusta käytöstä ja miten auttanut/ei auttanut!Kiinnostaisi lukea mielipiteitä!
- Anonyymi
Xanor koukuttaa. Älä ota peräkkäisinä päivinä. Ota vain harvoin yksi tbl, niin et saa lääkkeestä enemmän ongelmia kuin hyötyä. Auttaa hyvin näin käytettynä. Pidä annos pienenä. Ahdistus vähenee, mutta niin vähenee toimintakykykin.
- Anonyymi
Edellinen on kirjoittanut että älä ota joka päivä, tuo lienee aika myöhäistä koska aloittaja kirjoittaa käyttäneensä Xanoria jo 20 vuotta.
Ihan hyvä jos/kun joku hyötyy lääkkeestä. Ja käyttö pysyy kohtuudessa eli lääkärin ohjeita noudattaen.
Itselläni oli kauan sitten ongelmia Xanorin ja muiden rauhoittavien kanssa, käytin niitä alkoholin kanssa sekaisin eli vähän niinkuin viihdekäyttöä. Tosin ei siinä paljon viihdettä ollut kun halusin vain pääni mahdollisimman sekaisin keinolla millä hyvänsä.
Pääsin rauhoittavista eroon jo -90-luvulla, hyvä niin. Sen jälkeen en ole käyttänyt kuin aivan satunnaisesti silloin jos on ollut tarvetta.
Enemmänkin olen muuttunut aika lääkekielteiseksi koska kokemuksesta tiedän mitä kaikkea liiallisella käytöllä saa aikaiseksi.
Silti olen sitä mieltä että kuka hyötyy ja osaa käyttää oikein niin on ihan ok. - Anonyymi
Itselle määrätty jo vuosia xanor depot 4mg aamuisin ja pystyn elämään sen avulla normaalia elämää ilman suurempia paniikkeja. Propral on tietysti myös tukena.
- Anonyymi
Julkiselta puolelta tiskin Xanoria saa. Onko teillä kokemusta yksityislääkäreistä?
- Anonyymi
Xanor on tosi hyvä lääke paniikkihäiriöön.Itsellä käytössä jo 25v.Jos löytyy itsekuria niin ongelmaa ei tule.Otan tarvittaessa 0.5 mg ,elikkä jos olen väsynyt tai tressi päällä,niin silloin otan varulta jos on pakko hoitaa vaikeita asioita.Noin tunti ennen esim.hammaslääkärille menoa.Kyllä paniikin kanssa oppii elämään.
- Anonyymi
Sinulla tosi pieni annos millä pärjäät,tämä hyvä! Minäkin käyttänyt yli 20vuotta , mutta minulla menee Kyllä 1.5-2mg päivässä että pärjään.Tuolla aiemmin vähän samat määrät/vuodet kuin minulla .Käytössä tavallinen,ei debot tabletti, mutta nyt kun tämä koronna "peikko"pelottaa ainakin minua ihan hirveästi minun pitää varmaan lisätä annosta vähän saan kovia paniikkikohtauksia päivittäin en enää jaksa kova ahdistus päällä!!En ala turhaan lisäämään, mutta jos tällaisia päiviä pakko lisätä! Olen näin ennenkin tehnyt ja kun tilanne helpottuu palaan taas"normaaliin". Onko joku muu huomannut tämän koronanlisäänneen esim. paniikkikohtauksia vaikka olisi tämä xanor lääkitys?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla tosi pieni annos millä pärjäät,tämä hyvä! Minäkin käyttänyt yli 20vuotta , mutta minulla menee Kyllä 1.5-2mg päivässä että pärjään.Tuolla aiemmin vähän samat määrät/vuodet kuin minulla .Käytössä tavallinen,ei debot tabletti, mutta nyt kun tämä koronna "peikko"pelottaa ainakin minua ihan hirveästi minun pitää varmaan lisätä annosta vähän saan kovia paniikkikohtauksia päivittäin en enää jaksa kova ahdistus päällä!!En ala turhaan lisäämään, mutta jos tällaisia päiviä pakko lisätä! Olen näin ennenkin tehnyt ja kun tilanne helpottuu palaan taas"normaaliin". Onko joku muu huomannut tämän koronanlisäänneen esim. paniikkikohtauksia vaikka olisi tämä xanor lääkitys?
Aivan oikein kun palaat normaaliin ns. lääkitykseen,kun ongelma helpottaa.Itse olen selvinnyt korona ahdistuksesta lenkkeilyn avulla.Minulla on myös vertaistukea paljon.Sen myönnän että paniikkihäiriö on pirullinen sairaus josta kaikki ei selviä edes kovalla lääkityksellä.Itse en olis selvinnyt näin hyvin ilman ammattiauttajaa.Kohtauksia ei ole mulla ollut moneen vuoteen,mutta ahdistun herkästi.Voimia kaikille kohtalotovereille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675630Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344244Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961846- 631425
- 2611127
- 471112
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126969Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45792Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39695