Xanor lääkitys

Anonyymi

Päätin aloittaa uuden xanor keskustelun täällä kyllä jo paljon aiheesta, mutta aikaa vanhoja.Useissa mollataan paheksutaan,syyllistetään ja pelotellaan kyseisestä lääkkeestä.En ymmärrä miksi?Sitähän käsittääkseni määrätään vain aikuisille ihmisille,kun katsotaan tarpeelliseksi.Eri asia on tietysti viihdekäyttö , mutta ne ihmiset jotka sitä todella tarvitsevat eivät varmasti sitä lähde kadulla myymään,ne myyjät ovat varmasti jollain lailla onnistuneet"huijaamaan"lääkäriä ,koska Kela seuraa määriä mitä apteekista saa tuskin kukaan tosi tarvitseva sitä myy.En puolusta ennkä yllytä ketään käyttämään ,, mutta omalta kohdaltani voin todeta, että tuskin olisin enää edes hengissä ilman xanttua syönyt yli 20 v eikä toleranssi ole noussut minulla 2mg vrk.Syön varmasti loppu elämän, mutta ei väliä olen pystynyt käymään työssä ja kohta koittaa eläkepäivät .Minä kiitollinen aikoinaan minulle tätä määränneelle lääkärille ja muillekin jotka reseptin uusineet tietävät että käytän todella vain omaan tarpeeseen eivätkä syyllistä eivätkä vieroitusta ehdota.Tämä vuodatus varmaan saa jonkun kauhisteleen, mutta ajattelin laittaa vähän erilaisen xanor "jutun"ja tämä on minun tarinani.Pitäähän minun syödä myös verenpaine lääkettä kolesteroli lääkettä ym.pitkäaikais sairauksiin tarkoitettuja lääkkeitä kun!!

8

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö kellään mielipidettä ?Omaa kokemusta käytöstä ja miten auttanut/ei auttanut!Kiinnostaisi lukea mielipiteitä!

      • Anonyymi

        Xanor koukuttaa. Älä ota peräkkäisinä päivinä. Ota vain harvoin yksi tbl, niin et saa lääkkeestä enemmän ongelmia kuin hyötyä. Auttaa hyvin näin käytettynä. Pidä annos pienenä. Ahdistus vähenee, mutta niin vähenee toimintakykykin.


    • Anonyymi

      Edellinen on kirjoittanut että älä ota joka päivä, tuo lienee aika myöhäistä koska aloittaja kirjoittaa käyttäneensä Xanoria jo 20 vuotta.
      Ihan hyvä jos/kun joku hyötyy lääkkeestä. Ja käyttö pysyy kohtuudessa eli lääkärin ohjeita noudattaen.

      Itselläni oli kauan sitten ongelmia Xanorin ja muiden rauhoittavien kanssa, käytin niitä alkoholin kanssa sekaisin eli vähän niinkuin viihdekäyttöä. Tosin ei siinä paljon viihdettä ollut kun halusin vain pääni mahdollisimman sekaisin keinolla millä hyvänsä.
      Pääsin rauhoittavista eroon jo -90-luvulla, hyvä niin. Sen jälkeen en ole käyttänyt kuin aivan satunnaisesti silloin jos on ollut tarvetta.
      Enemmänkin olen muuttunut aika lääkekielteiseksi koska kokemuksesta tiedän mitä kaikkea liiallisella käytöllä saa aikaiseksi.

      Silti olen sitä mieltä että kuka hyötyy ja osaa käyttää oikein niin on ihan ok.

    • Anonyymi

      Itselle määrätty jo vuosia xanor depot 4mg aamuisin ja pystyn elämään sen avulla normaalia elämää ilman suurempia paniikkeja. Propral on tietysti myös tukena.

    • Anonyymi

      Julkiselta puolelta tiskin Xanoria saa. Onko teillä kokemusta yksityislääkäreistä?

    • Anonyymi

      Xanor on tosi hyvä lääke paniikkihäiriöön.Itsellä käytössä jo 25v.Jos löytyy itsekuria niin ongelmaa ei tule.Otan tarvittaessa 0.5 mg ,elikkä jos olen väsynyt tai tressi päällä,niin silloin otan varulta jos on pakko hoitaa vaikeita asioita.Noin tunti ennen esim.hammaslääkärille menoa.Kyllä paniikin kanssa oppii elämään.

      • Anonyymi

        Sinulla tosi pieni annos millä pärjäät,tämä hyvä! Minäkin käyttänyt yli 20vuotta , mutta minulla menee Kyllä 1.5-2mg päivässä että pärjään.Tuolla aiemmin vähän samat määrät/vuodet kuin minulla .Käytössä tavallinen,ei debot tabletti, mutta nyt kun tämä koronna "peikko"pelottaa ainakin minua ihan hirveästi minun pitää varmaan lisätä annosta vähän saan kovia paniikkikohtauksia päivittäin en enää jaksa kova ahdistus päällä!!En ala turhaan lisäämään, mutta jos tällaisia päiviä pakko lisätä! Olen näin ennenkin tehnyt ja kun tilanne helpottuu palaan taas"normaaliin". Onko joku muu huomannut tämän koronanlisäänneen esim. paniikkikohtauksia vaikka olisi tämä xanor lääkitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tosi pieni annos millä pärjäät,tämä hyvä! Minäkin käyttänyt yli 20vuotta , mutta minulla menee Kyllä 1.5-2mg päivässä että pärjään.Tuolla aiemmin vähän samat määrät/vuodet kuin minulla .Käytössä tavallinen,ei debot tabletti, mutta nyt kun tämä koronna "peikko"pelottaa ainakin minua ihan hirveästi minun pitää varmaan lisätä annosta vähän saan kovia paniikkikohtauksia päivittäin en enää jaksa kova ahdistus päällä!!En ala turhaan lisäämään, mutta jos tällaisia päiviä pakko lisätä! Olen näin ennenkin tehnyt ja kun tilanne helpottuu palaan taas"normaaliin". Onko joku muu huomannut tämän koronanlisäänneen esim. paniikkikohtauksia vaikka olisi tämä xanor lääkitys?

        Aivan oikein kun palaat normaaliin ns. lääkitykseen,kun ongelma helpottaa.Itse olen selvinnyt korona ahdistuksesta lenkkeilyn avulla.Minulla on myös vertaistukea paljon.Sen myönnän että paniikkihäiriö on pirullinen sairaus josta kaikki ei selviä edes kovalla lääkityksellä.Itse en olis selvinnyt näin hyvin ilman ammattiauttajaa.Kohtauksia ei ole mulla ollut moneen vuoteen,mutta ahdistun herkästi.Voimia kaikille kohtalotovereille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe