Ateismi hyvä, uskonto paha

Anonyymi

Ateismin nimissä ei ole tehty yhtä ainoaa hirmutekoa tai aloitettu sotaa, mutta uskontojen ja niiden jumalien nimissä on sodittu, tapettu, kidutettu ja tehty paljon pahaa vuosituhansien aikana. Jos uskonnot olisivat vanhempaa perua, niin sitten niiden aiheuttama paha ulottuisi satoihin tuhansiin ja miljooniin vuosiin, mutta Jumalalle kiitos: uskontoja on tunnettu vasta noin kymmenen tuhatta vuotta! :)

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tietenkään ole ateismin nimissä tehty mitään, kun ateismi ei ole mikään aate (vaan erään "aatteen" negaatio).

      Siksi onkin viisaampaa pohtia, että tekeekö uskominen ihmisestä paremman tai pahemman verrattuna uskosta vapaisiin tovereihinsa.

      • Anonyymi

        Uskonnoilla on usein taipumus luoda viholliskuvaa.
        Ja esimerkiksi kristinuskoa hallitsee pelko ja viha.
        Kommunismin luokittelen uskonnoksi. Sillä on sama taipumus ja kommunistellakin on melkein yhtä synkkä historia.


    • Anonyymi

      Taas Jumalan valtakunta blogistin raivokkaan ja dementiatasoa olevat toistavat höpinät tulevat täyttämään viikonlopun.

      • Anonyymi

        Heh hah raivoaa taas kiljupäissään ja leikkii palstan sheriffiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh hah raivoaa taas kiljupäissään ja leikkii palstan sheriffiä!

        Sinähän väitit olevasi heh hah. Etkö enää muista?


    • Anonyymi

      Valheella ei voi ikuisesti kerätä hyötyä, sekin on luonnonlaki.

      • Anonyymi

        No missä kansa kaikki valtias, siis vasemmistodiktatuureissa, joiden Jumala on ateismi sosialismi ja diktaattori. On pahaa jälkeä saatu aikaan. Idän ateistit, siis Neuvostoliitto tappoi omassa maassaan ensiksi kymmeniä miljoonia. Seuraavaksi ateisti armeija hyökkäs meidän maahamme, tappaen lähes satatuhatta. Jos sitten mennään Kiinaan jälleen kymmeniä miljoonia, Kambotsean punaiset kmeerit miljoonia ja Idiaminin hirmuhallinto miljoonia oman maansa kansalaisia. Siis tässä vaan joitakin ateistien tekosia. Homma jatkuu yhä ainakin vielä pohjoiskoreassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missä kansa kaikki valtias, siis vasemmistodiktatuureissa, joiden Jumala on ateismi sosialismi ja diktaattori. On pahaa jälkeä saatu aikaan. Idän ateistit, siis Neuvostoliitto tappoi omassa maassaan ensiksi kymmeniä miljoonia. Seuraavaksi ateisti armeija hyökkäs meidän maahamme, tappaen lähes satatuhatta. Jos sitten mennään Kiinaan jälleen kymmeniä miljoonia, Kambotsean punaiset kmeerit miljoonia ja Idiaminin hirmuhallinto miljoonia oman maansa kansalaisia. Siis tässä vaan joitakin ateistien tekosia. Homma jatkuu yhä ainakin vielä pohjoiskoreassa.

        Jankkaat aina tätä samaa silloin kun ensin teet ääliömäisen olkiukkoaloituksen, jossa teeskentelet ateistia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No missä kansa kaikki valtias, siis vasemmistodiktatuureissa, joiden Jumala on ateismi sosialismi ja diktaattori. On pahaa jälkeä saatu aikaan. Idän ateistit, siis Neuvostoliitto tappoi omassa maassaan ensiksi kymmeniä miljoonia. Seuraavaksi ateisti armeija hyökkäs meidän maahamme, tappaen lähes satatuhatta. Jos sitten mennään Kiinaan jälleen kymmeniä miljoonia, Kambotsean punaiset kmeerit miljoonia ja Idiaminin hirmuhallinto miljoonia oman maansa kansalaisia. Siis tässä vaan joitakin ateistien tekosia. Homma jatkuu yhä ainakin vielä pohjoiskoreassa.

        Diktaattorit ottavat tarvittaessa apujoukoiksi uskonnot, sillä sieltä löytyy rekryyttiä joka uskoo siihen, että Jumala (diktaattori) niin vaatii.

        Ehkä hieman luettavaa:

        https://teologia.fi/2020/03/suomalaista-kristillisyytta-ei-ole-olemassakaan/


      • Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

        Diktaattorit ottavat tarvittaessa apujoukoiksi uskonnot, sillä sieltä löytyy rekryyttiä joka uskoo siihen, että Jumala (diktaattori) niin vaatii.

        Ehkä hieman luettavaa:

        https://teologia.fi/2020/03/suomalaista-kristillisyytta-ei-ole-olemassakaan/

        Tarkoitatko tätä?

        <Murtorinne kertoo: ”Stalinin suuri käänne suhteessa uskontoon tapahtui kesken toisen maailmansodan taisteluiden 1943, kun hän otti Venäjän ortodoksisen kirkon uudelleen armoihinsa ja palautti sen julkisen toimivallan. Sen jälkeen Venäjän kirkkoa käytettiin yhtenä Neuvostoliiton ulkopoliittisena puskurina.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tätä?

        <Murtorinne kertoo: ”Stalinin suuri käänne suhteessa uskontoon tapahtui kesken toisen maailmansodan taisteluiden 1943, kun hän otti Venäjän ortodoksisen kirkon uudelleen armoihinsa ja palautti sen julkisen toimivallan. Sen jälkeen Venäjän kirkkoa käytettiin yhtenä Neuvostoliiton ulkopoliittisena puskurina.”

        Tuohon voidaan vielä lisätä Italian Mussoliini ja Espanjan Franco. Heillä myös oli kirkkojen mandaatti.


    • Anonyymi

      Kyykyttikö Teuvo Suni sinut niin pahasti, että levysi paloi kiinni. :D

    • Anonyymi

      Mitä ateistinen kommunismi on tehnyt maailmassa? Kertooko historia siitä mitään?

      • Anonyymi

        Aloituksen kirjoittaja on kreationisti, joka teeskentelee ateistia kirjoittaessaan aivokuolleita olkiukkoja. Hän kun ei oikeaan väittelyyn uskaltaudu. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen kirjoittaja on kreationisti, joka teeskentelee ateistia kirjoittaessaan aivokuolleita olkiukkoja. Hän kun ei oikeaan väittelyyn uskaltaudu. :)

        Aloituksen kirjoittaja on trolli nimeltään Heh hah, joka ei uskalla väitellä, kunhan vain saa tuoda julki omia häpeitään ja valheitaan, joilla edistää ateismin ihanaa agendaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen kirjoittaja on trolli nimeltään Heh hah, joka ei uskalla väitellä, kunhan vain saa tuoda julki omia häpeitään ja valheitaan, joilla edistää ateismin ihanaa agendaa!

        Huokaus. Sinunlaiselle narsistille vaikeaa muuttaa tapojasi, vaikka jäät aina kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen kirjoittaja on trolli nimeltään Heh hah, joka ei uskalla väitellä, kunhan vain saa tuoda julki omia häpeitään ja valheitaan, joilla edistää ateismin ihanaa agendaa!

        En tiedä käyttääkö nimimerkkiä heh hah, mutta ainakin Tröötta, G4G, Jumalan valtakunta ja muutamat muut on hänen käytössä. Kyseessä on mieleltään sairas yksilö jolla ilmeisesti viikonloppuisin keittää yli alkoholin kanssa ja massapostaamiset tänne alkaa.


    • Anonyymi

      Konkata sua ja konkata...

      konkkaukko tietää!

      • Anonyymi

        Pelkkää loistehoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe