Ateismin nimissä ei ole tehty yhtä ainoaa hirmutekoa tai aloitettu sotaa, mutta uskontojen ja niiden jumalien nimissä on sodittu, tapettu, kidutettu ja tehty paljon pahaa vuosituhansien aikana. Jos uskonnot olisivat vanhempaa perua, niin sitten niiden aiheuttama paha ulottuisi satoihin tuhansiin ja miljooniin vuosiin, mutta Jumalalle kiitos: uskontoja on tunnettu vasta noin kymmenen tuhatta vuotta! :)
Ateismi hyvä, uskonto paha
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tietenkään ole ateismin nimissä tehty mitään, kun ateismi ei ole mikään aate (vaan erään "aatteen" negaatio).
Siksi onkin viisaampaa pohtia, että tekeekö uskominen ihmisestä paremman tai pahemman verrattuna uskosta vapaisiin tovereihinsa.- Anonyymi
Uskonnoilla on usein taipumus luoda viholliskuvaa.
Ja esimerkiksi kristinuskoa hallitsee pelko ja viha.
Kommunismin luokittelen uskonnoksi. Sillä on sama taipumus ja kommunistellakin on melkein yhtä synkkä historia.
- Anonyymi
Taas Jumalan valtakunta blogistin raivokkaan ja dementiatasoa olevat toistavat höpinät tulevat täyttämään viikonlopun.
- Anonyymi
Heh hah raivoaa taas kiljupäissään ja leikkii palstan sheriffiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh hah raivoaa taas kiljupäissään ja leikkii palstan sheriffiä!
Sinähän väitit olevasi heh hah. Etkö enää muista?
- Anonyymi
Valheella ei voi ikuisesti kerätä hyötyä, sekin on luonnonlaki.
- Anonyymi
No missä kansa kaikki valtias, siis vasemmistodiktatuureissa, joiden Jumala on ateismi sosialismi ja diktaattori. On pahaa jälkeä saatu aikaan. Idän ateistit, siis Neuvostoliitto tappoi omassa maassaan ensiksi kymmeniä miljoonia. Seuraavaksi ateisti armeija hyökkäs meidän maahamme, tappaen lähes satatuhatta. Jos sitten mennään Kiinaan jälleen kymmeniä miljoonia, Kambotsean punaiset kmeerit miljoonia ja Idiaminin hirmuhallinto miljoonia oman maansa kansalaisia. Siis tässä vaan joitakin ateistien tekosia. Homma jatkuu yhä ainakin vielä pohjoiskoreassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No missä kansa kaikki valtias, siis vasemmistodiktatuureissa, joiden Jumala on ateismi sosialismi ja diktaattori. On pahaa jälkeä saatu aikaan. Idän ateistit, siis Neuvostoliitto tappoi omassa maassaan ensiksi kymmeniä miljoonia. Seuraavaksi ateisti armeija hyökkäs meidän maahamme, tappaen lähes satatuhatta. Jos sitten mennään Kiinaan jälleen kymmeniä miljoonia, Kambotsean punaiset kmeerit miljoonia ja Idiaminin hirmuhallinto miljoonia oman maansa kansalaisia. Siis tässä vaan joitakin ateistien tekosia. Homma jatkuu yhä ainakin vielä pohjoiskoreassa.
Jankkaat aina tätä samaa silloin kun ensin teet ääliömäisen olkiukkoaloituksen, jossa teeskentelet ateistia.
Anonyymi kirjoitti:
No missä kansa kaikki valtias, siis vasemmistodiktatuureissa, joiden Jumala on ateismi sosialismi ja diktaattori. On pahaa jälkeä saatu aikaan. Idän ateistit, siis Neuvostoliitto tappoi omassa maassaan ensiksi kymmeniä miljoonia. Seuraavaksi ateisti armeija hyökkäs meidän maahamme, tappaen lähes satatuhatta. Jos sitten mennään Kiinaan jälleen kymmeniä miljoonia, Kambotsean punaiset kmeerit miljoonia ja Idiaminin hirmuhallinto miljoonia oman maansa kansalaisia. Siis tässä vaan joitakin ateistien tekosia. Homma jatkuu yhä ainakin vielä pohjoiskoreassa.
Diktaattorit ottavat tarvittaessa apujoukoiksi uskonnot, sillä sieltä löytyy rekryyttiä joka uskoo siihen, että Jumala (diktaattori) niin vaatii.
Ehkä hieman luettavaa:
https://teologia.fi/2020/03/suomalaista-kristillisyytta-ei-ole-olemassakaan/- Anonyymi
epikuros kirjoitti:
Diktaattorit ottavat tarvittaessa apujoukoiksi uskonnot, sillä sieltä löytyy rekryyttiä joka uskoo siihen, että Jumala (diktaattori) niin vaatii.
Ehkä hieman luettavaa:
https://teologia.fi/2020/03/suomalaista-kristillisyytta-ei-ole-olemassakaan/Tarkoitatko tätä?
<Murtorinne kertoo: ”Stalinin suuri käänne suhteessa uskontoon tapahtui kesken toisen maailmansodan taisteluiden 1943, kun hän otti Venäjän ortodoksisen kirkon uudelleen armoihinsa ja palautti sen julkisen toimivallan. Sen jälkeen Venäjän kirkkoa käytettiin yhtenä Neuvostoliiton ulkopoliittisena puskurina.” Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko tätä?
<Murtorinne kertoo: ”Stalinin suuri käänne suhteessa uskontoon tapahtui kesken toisen maailmansodan taisteluiden 1943, kun hän otti Venäjän ortodoksisen kirkon uudelleen armoihinsa ja palautti sen julkisen toimivallan. Sen jälkeen Venäjän kirkkoa käytettiin yhtenä Neuvostoliiton ulkopoliittisena puskurina.”Tuohon voidaan vielä lisätä Italian Mussoliini ja Espanjan Franco. Heillä myös oli kirkkojen mandaatti.
- Anonyymi
Kyykyttikö Teuvo Suni sinut niin pahasti, että levysi paloi kiinni. :D
- Anonyymi
Mitä ateistinen kommunismi on tehnyt maailmassa? Kertooko historia siitä mitään?
- Anonyymi
Aloituksen kirjoittaja on kreationisti, joka teeskentelee ateistia kirjoittaessaan aivokuolleita olkiukkoja. Hän kun ei oikeaan väittelyyn uskaltaudu. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen kirjoittaja on kreationisti, joka teeskentelee ateistia kirjoittaessaan aivokuolleita olkiukkoja. Hän kun ei oikeaan väittelyyn uskaltaudu. :)
Aloituksen kirjoittaja on trolli nimeltään Heh hah, joka ei uskalla väitellä, kunhan vain saa tuoda julki omia häpeitään ja valheitaan, joilla edistää ateismin ihanaa agendaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen kirjoittaja on trolli nimeltään Heh hah, joka ei uskalla väitellä, kunhan vain saa tuoda julki omia häpeitään ja valheitaan, joilla edistää ateismin ihanaa agendaa!
Huokaus. Sinunlaiselle narsistille vaikeaa muuttaa tapojasi, vaikka jäät aina kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen kirjoittaja on trolli nimeltään Heh hah, joka ei uskalla väitellä, kunhan vain saa tuoda julki omia häpeitään ja valheitaan, joilla edistää ateismin ihanaa agendaa!
En tiedä käyttääkö nimimerkkiä heh hah, mutta ainakin Tröötta, G4G, Jumalan valtakunta ja muutamat muut on hänen käytössä. Kyseessä on mieleltään sairas yksilö jolla ilmeisesti viikonloppuisin keittää yli alkoholin kanssa ja massapostaamiset tänne alkaa.
- Anonyymi
Konkata sua ja konkata...
konkkaukko tietää!- Anonyymi
Pelkkää loistehoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419