tuli ostettua 407

Anonyymi

Kertokaapas teinkö löydön vai iskinkö käteni paskaan? vm 2008, HDI farkku. Ajettu 195000km. Todella nätti auto. Minun kokoiselle vain tuntuu sittenkin vähän ahtaalta, pitää kumartua kun vetää oven kiinni autossa istuen.

Takana kolisee joku, kun autolla kaartaa oikealle. Muuten siisti ja äänetön kulkija. Kaveripiiri kyllä on sitä mieltä että oli virheostos. Itse en vielä ole pettynyt, mutta pelko kyllä heräsi, kalliita huoltoja, joilla vika korjataan jos korjaaja osaa...

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      HDI moottoreita on erikokoisia, joista pienin 1.6 litrainen ei omaa kovin hyvää mainetta. 2 litrainen ja 2.2 litrainen olisivat parempia vaihtoehtoja vaikka tuolla pienemmälläkin pärjää kunhan huolehtii sen hyvinvoinnista.

      Itse olen ajanut 12 vuotta 406:lla ja oikeastaan isoin syy siihen, etten osta 407:aa tilalle on se, että lämmityslaitteessa on hajoavat läpät, joiden vaihtaminen on sangen työläs homma. Korjaamolla taitaa maksaa luokkaa 600 - 800 euroa niiden vaihtaminen. Työ siis vaatii kojelaudan purkamisen, ellei sitten tee kikkakolmosia ja oikaise hommassa.

      Ei kai tuossa muuten sen isompia tyyppivikoja ole, joissakin malleissa ohjaustehostin on nypyttänyt, "alapallonivelet" oli alkuvaiheessa aika usein vaihdettavia osia, mutta ilmeisesti niidenkin kestoa on onnistuttu parantamaan.

      Kun peugeot huononsi moottoreidensa laatua ratkaisevasti vuonna 2009, lienee seuraava automerkkini jotakin muuta kuin peugeot.

      • Anonyymi

        Ei ole " alapalloniveliä" parannettu, mutta tieto katsastuskonttoreilla on lisääntynyt. Niissä kuuluu olla pystysuunnassa välystä, kun siellä on laakeri. Miten moottoreiden laatua on huononnettu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole " alapalloniveliä" parannettu, mutta tieto katsastuskonttoreilla on lisääntynyt. Niissä kuuluu olla pystysuunnassa välystä, kun siellä on laakeri. Miten moottoreiden laatua on huononnettu ?

        Kyllä niiden "alapallonivelien" laatua parannettiin kun alussa niiden kestoikä oli jotakin 50tkm luokkaa. Ilmeisesti kyse on vedeneristyksen parantamisesta.

        Tuo moottoreiden laadun huononnus ei tarkoittanut HDi moottoreita vaan 1.6 litraisia THP ja 1.6 ja 1.4 litraisia VTi moottoreita joissa esiintyy öljynkulutusta (männänrenkaat) ja jakopääongelmia (yksirivinen ketju). THP moottoreissa on myös polttoainepumpun kestoikä rajallinen, pumppu ei ole ihan edullinen.

        Noita moottoreitahan ei koskaan käytetty 407 mallissa.


      • Anonyymi

        Noista 407.n lämppärin läppä akseleista vielä että 2007-2008 on tullut metalliset akselit niihin kin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista 407.n lämppärin läppä akseleista vielä että 2007-2008 on tullut metalliset akselit niihin kin !!!

        En sano että väittämäsi ei voisi olla totta, mutta olen seurannut tuosta ongelmasta kirjoittelua jo 12 vuotta, eikä kukaan ole missään eikä koskaan maininnut metallisista läpistä.

        Kun vielä netistä löytyy helposti kuvia 2007 tai 2008 mallisista 407:ta joista on läpät hajonneet ja osoittautuneet muovisiksi, on väitettä vaikea uskoa todeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sano että väittämäsi ei voisi olla totta, mutta olen seurannut tuosta ongelmasta kirjoittelua jo 12 vuotta, eikä kukaan ole missään eikä koskaan maininnut metallisista läpistä.

        Kun vielä netistä löytyy helposti kuvia 2007 tai 2008 mallisista 407:ta joista on läpät hajonneet ja osoittautuneet muovisiksi, on väitettä vaikea uskoa todeksi.

        Minulla hajosi taannoin kahdesta 407 pökötistä tuo akseli. Molemmat olivat 2007 mallisia. Kovaa muovia molemmissa nuo akselit. Uudet akselit olivat vahvennettuja (=paksumpaa tavaraa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla hajosi taannoin kahdesta 407 pökötistä tuo akseli. Molemmat olivat 2007 mallisia. Kovaa muovia molemmissa nuo akselit. Uudet akselit olivat vahvennettuja (=paksumpaa tavaraa).

        Mutta eivät olleet metallia kuten tuossa väitettiin...


      • Anonyymi

        Samaa minun tutut sanoi kun ostin erään saksalaisen auton. Ja kyseessä ei ole volkkari. Hyvä kestävä perusauto tuo 407 on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät olleet metallia kuten tuossa väitettiin...

        Eivät olleet metallia, vaan paksumpaa muovia.


    • Anonyymi

      Mitä kokemuksia uudemmasta (-08...-10) 407 HDi 1,6 moottorista ja sen kestävyydestä?
      (Ne vanhemmat -04...-07 -vuotiset pikkudieselit olivat niitä tunnettuja 200.000km moottoreita, jotka hajosivat oikein kunnolla öljynkiertoongelmiin.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe