Ovatko psykiatrit skitsoja?

Anonyymi

Minulle eräs epäpätevä psykiatri, venäläinen emigrantti, diagnosoi auroran akuuttiosastolla määräkohteisen kadunylitysfobian joka luokitellaan lieväksi ahdistuneisuushäiriöksi täysin väärin peräti paranoidiseksi skitsofreniaksi nimittäen minua mielisairaaksi. haluaisinkin sanoa hänelle päin naamaa että itse olet mielisairas.

11

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne venäläiset ja virolaiset psykiatrit on pahimpia. Ei yhtään ihmetytä tuo kokemasi. Olen tavannut heitä itse, ja tuttavanikin ovat. Hyvin lääkepainotteisia ensinnäkin, ja sitten kaikki muukin diagnoosit ym. on sieltä rautaesiripun takaa. Omat kokemukseni Jorvista.

    • Anonyymi

      Virhediagnooseja tehdään paljon. Harva psykiatri silti varmaan skitsofreenikko on, koska psykiatrin pitkät opinnot ja työ vaativat hyvää työkykyä. Vähemmistöllä skitsofrernikoista on hyvä työkyky. Sen sijaan narsisteja taitaa olla paljon psykiatreissa. Ja virhediagnooseja tekevät ihan terveetkin psykiatrit.

      • Anonyymi

        Kaikkein karmeinta on että saan vieläpä väärää lääkettä säännöllisesti injektiona nimeltä abilify vaikkei minulla ole skitsofreniaa enkä ole koskaan ollut sairastunut psykoosiin.


    • Anonyymi

      Ennenvanhaan pidettiin yleisesti vähänkin poikkeavat perheenjäsenet piilossa muilta, oli valtava leima jos joku vaikka sairasti psyykkistä sairautta.
      Nykyään ei ole enää tarvetta pitää ketään piilossa ja maailmalla on tietous psyykkisistä sairauksista kasvanut.
      Kuitenkin edelleen juuri itäisellä pallonpuoliskolla on vielä vahvasti jälkiä entisestä ajasta, eli esim. sairaita ihmisiä enemmän syrjitään kuin muualla.

      Olen itsekin huomannut ajoittain vuosien varrella että venäläisillä lääkäreillä on useammin näitä " asenneongelmia " psyykkisesti sairaita kohtaan kuin muilla.
      Olen ajatellut että saattaa olla juuri tuota vanhaa perua suhtautumistavassa edelleen mutta pienemmissä määrin kuitenkin, onneksi.

      Lääkäreitä on paljon erilaisia, aivan kuten kaikkien muidenkin ammattien edustajia ja kaikki eivät ole välttämättä ns. oikealla alalla.
      Onhan se paljon kivempi asioida myös terveydenhuollon puolella jos/kun siellä kohdataan ihminen ihmisenä.

      • Anonyymi

        Länsimainen psykiatria nojaa pitkälti psykoanalyysin perustajan Sigmund Freudin (1856-1939) näkökulmaan ihmisen psyyken toiminnasta. Freudin teorian mukaan uskonto on neuroosin kulttuurinen ilmentymä, estäen sivistyksen kehittymisen ja verrattavissa yksilön pakkoneuroosiin. Hänen mukaansa uskonnon psyykkinen perusta on ihmisen kokemassa avuttomuuden tunteessa. Ihminen toimii kuin lapsi, joka turvautuu ahdistavissa tilanteissa isän suojelukseen. Freudin kuva Jumalasta on korkeuksiin korotettu isä. Freud myös tulkitsi regression kielteiseksi ilmiöksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimainen psykiatria nojaa pitkälti psykoanalyysin perustajan Sigmund Freudin (1856-1939) näkökulmaan ihmisen psyyken toiminnasta. Freudin teorian mukaan uskonto on neuroosin kulttuurinen ilmentymä, estäen sivistyksen kehittymisen ja verrattavissa yksilön pakkoneuroosiin. Hänen mukaansa uskonnon psyykkinen perusta on ihmisen kokemassa avuttomuuden tunteessa. Ihminen toimii kuin lapsi, joka turvautuu ahdistavissa tilanteissa isän suojelukseen. Freudin kuva Jumalasta on korkeuksiin korotettu isä. Freud myös tulkitsi regression kielteiseksi ilmiöksi

        Ei länsimainen psykiatria enää nojaa mihinkään Freudiin! Nykyään siellä jyrää biologia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei länsimainen psykiatria enää nojaa mihinkään Freudiin! Nykyään siellä jyrää biologia.

        Järkyttävin epäkohta koko terveydenhuoltojärjestelmässä on se että täysin oireettomille väärin diagnosoiduille potilaille joilla ei ole minkäänlaisia skitsofrenialle tyypillisiä spesifisiä oireita kuten äänten kuulemista ja muita harha aistimuksia vaan on täysin normaalisti käyttäytyvä kohtelias ihminen syötetään tai tässä tapauksessa injektiona annetaan skitsofrenialääkkeitä kuten abilifyä joka ei lainkaan poista tämän lievään ahdistuneisuushäiriöön luokiteltavia fobioita kuten määräkohteista kadunylityspelkoa eikä lievitä niitä hiukkaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävin epäkohta koko terveydenhuoltojärjestelmässä on se että täysin oireettomille väärin diagnosoiduille potilaille joilla ei ole minkäänlaisia skitsofrenialle tyypillisiä spesifisiä oireita kuten äänten kuulemista ja muita harha aistimuksia vaan on täysin normaalisti käyttäytyvä kohtelias ihminen syötetään tai tässä tapauksessa injektiona annetaan skitsofrenialääkkeitä kuten abilifyä joka ei lainkaan poista tämän lievään ahdistuneisuushäiriöön luokiteltavia fobioita kuten määräkohteista kadunylityspelkoa eikä lievitä niitä hiukkaakaan.

        Jos olisin samassa tilanteessa niin kysyisin lääkityksen määränneeltä lääkäriltä miksi näin.
        Miksi tämä lääke, millä perusteella, miten sen olisi tarkoitus tehota.
        Kertoisin miten itse koen kyseisen lääkkeen, ettei ole apua, sekä mahdolliset haittavaikutukset.
        Kysyisin olisiko mitään muunlaisia hoitokeinoja.

        Jos en muuta ole oppinut vuosien varrella niin ainakin sen että on lupa kysyä asioista joista haluaa tietää ja joihin haluaa selityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin samassa tilanteessa niin kysyisin lääkityksen määränneeltä lääkäriltä miksi näin.
        Miksi tämä lääke, millä perusteella, miten sen olisi tarkoitus tehota.
        Kertoisin miten itse koen kyseisen lääkkeen, ettei ole apua, sekä mahdolliset haittavaikutukset.
        Kysyisin olisiko mitään muunlaisia hoitokeinoja.

        Jos en muuta ole oppinut vuosien varrella niin ainakin sen että on lupa kysyä asioista joista haluaa tietää ja joihin haluaa selityksen.

        Kiitos vinkistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimainen psykiatria nojaa pitkälti psykoanalyysin perustajan Sigmund Freudin (1856-1939) näkökulmaan ihmisen psyyken toiminnasta. Freudin teorian mukaan uskonto on neuroosin kulttuurinen ilmentymä, estäen sivistyksen kehittymisen ja verrattavissa yksilön pakkoneuroosiin. Hänen mukaansa uskonnon psyykkinen perusta on ihmisen kokemassa avuttomuuden tunteessa. Ihminen toimii kuin lapsi, joka turvautuu ahdistavissa tilanteissa isän suojelukseen. Freudin kuva Jumalasta on korkeuksiin korotettu isä. Freud myös tulkitsi regression kielteiseksi ilmiöksi

        Tiede on uskonto, johon nämä lääkäreiksi tituleeratut tukeutuu ollessaan peloissaan (kontrollifriikit aspergerit!) henkimaailmaan luettujen ilmiöiden ollessa heidän hallintansa ulkopuolella. Yleinen tieteilijöiden defenssi on "uskonnottomuus".


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe