unessa olin muutaman kaverin kanssa kaupunkini keskustassa myöhään illalla/yöllä. Oli pimeää ja oli lähdettävä polkemaan kotia kohti. Harmikseni kaikki kaverini asuivat aivan eri suunnissa joten yksin oli lähdettävä. Puristin avaimia kädessäni (teen niin aina kun kävelen yksin pimeässä jos joku tulisi ja hyökkäisi niin löisin avaimilla) kun poljin. Ensin poljin isäni kodin ohitse, ja olin harmissani kun näin auton pihassa. Olisin mennyt sinne nukkumaan yöksi jos auto ei olisi ollut pihassa(isä ei olisi kotonaan). Nyt olisi poljettava lähes 4km omaan kotiin... Unessa käytin reittiä, jota en koskaan oikeassa elämässä käyttäisi. Olin vasta polkenut sillan yli, se oli liukas ja pelkäsin putoavani jokeen koska sillassa ei ollut kaiteita! Pääsin kuitenkin yli ja huomasin että oli niin pimeää etten tiennytkään mihin suuntaan lähteä. Olin aivan eksyksissä! Pysähdyin pyörän kanssa tähyilemään ja päätin mennä jotain tietä pitkin vain eteenpäin... Sitten huomasin todella ahtaan kujan jonka sivuilla oli rivi/omakotitaloja. Huomasin että 'tunnelin päässä oli valoa' (kaukana kajasti aamuaurinko, ahtaan kujan päässä kaukana.Tiesin että sinne oli päästävä että pääsen kotiin). Olin polkemassa valoa kohti, kunnes huomasin että edessäni oli pelottava, syvä hiekkainen kuoppa joka oli kaivettu siihen koska siinä oli joku rakennustyömaa. En tiennyt mihin suuntaan lähteä, jouduin kääntymään. Silloin huomasin vieressä joidenkin puisten rakennusjuttujen seassa pari työmiestä. Kysyin heiltä neuvoa mihin suuntaan lähteä, he epäröivät hieman mutta kertoivat jonkun reitin. En tiedä miksi, mutta olin kiivennyt niiden puisten tukijuttujen päälle ja kun astuin niitä alas, sottasin kengilläni valkoista maalia. En kertonut työmiehille sitä, vaan yritin livahtaa äkkiä pois... (mitä pyöräileminen meinaa unessa? EN oikeasti edes omista pyörää).
Samassa unessa aiemmin (kai) olin huoneessani ja päätin alkaa siivoamaan. Muistan vielä kuinka keräsin jotain kyniä laatikkoon ja palikoita ja LELUJA(?). Yhteen laatikkoon keräilin eri alkoholijuomia! Ympäri huonettani oli vajaita pulloja, liikööriä, kaljapullo, ym. Kaljapullo oli auki ja lyttäsin siihen vielä korkin päälle ja kun huomasin että se ei mahtunut 'seisaalteen' kaappiin vaan se täytyi laittaa sivuttain, väsäsin korkin päälle muovista ja kuminauhoista 'tulpan'. Mitähäh? =D
en osannut kotiin
1
322
Vastaukset
Polkupyörällä polkeva ihminen on omien voimiensa varassa yksin ponnistelemassa.
Unen tunnelman mukaan tunnet varmaan olevan jotenkin "eksysissä" etkä löydä kotiin. Koti unessa voisi tarkoittaa paikkaa joka itsessä on, sisällä, josta on jollain tavalla erkaantunut. Kun ei ole sinut itsensä kanssa, on kuin ei olisi kotia tai sitä etsii, mutta ei löydä. Silloin kun ulkoiset asiat elämässä ovat päällimmäisenä, kun pakenee omaa sisäistä pahaa oloaan.
Kaupungin pimeys on sisimpäsi pimeyttä. Sitä kun ei tunne itseään. Avaimet kädessäsi, ovat sydämesi, sielusai avaimet. Ne sinulla on, mutta olet kadottanut sen paikan jonne ne sopii, sen oven. Miksi isän olisi pitänyt olla poissa kotoa. Onko teillä huonot välit isäsi kanssa? No, jotenkin et ole selvillä reitistä ja valitsetkin ihan uuden. Ehkä se onkin viisainta, koska vanhoja samoja reittejä polkiessasi, et ainakaan löydä itseäsi, niillä poluillla olet juuri itsestäsi erkaantunut. Uuden, kotiin vieväm polun löytäminen onkin sitten todella vaikeaa. Kaikki uusi pelottaa. Olisi helpompi vain jatkaa samaan vanhaan malliin, mutta niin kuin uni kertoo sinulle, se ei ole enää järkevää. On löydettävä uusi tie. Se valo joka loisti sen kapean tien päässä, on sielusi valo. Sitä kohti sinun juuri tulisi mennä. Mutta se tie on ahdas ja vaikea, kaita tie. Työtä olisi tehtävä itsen kanssa, että tämä valo valaisisi sinut. Neuvoakin ja apua ehkä olisi hyvä pyytää jostain. Ehkä et ihan yksin jaksakaan, on edessä liian isoja kuoppia. Sotkit valkoista maalia jalkoihisi, jotain on siis yritetty jo korjata mutta sinä sotkit sen. Parannusyrityksiä on ollut, mutta et vain millään ole meinannut pysyä "kaidalla" tiellä. Ja siitä on seurannut syyllisyys. Uni siis kertoo ponnisteluista kohti oman sisimmän ymmärtämistä.
Toinen uni kertoo minulle, että siellä sinun sisälläsi olisi paljon siivottavaa. Liikaa on kaikkea vanhaa roinaa ja painolastia sinun sydämessäsi. Miksi paljon tyhjiä alkoholipulloja. kenellä on jonkinlaista alkoholiongelmaa? Jotenkin liittyy sinuun, elämääsi tai menneisyyteesi jollain tavalla. Nämä asiat on nyt piilotettu kaappiin, haluaisit näistä eroon. Nyt olisi aika laittaa "korkki" pulloon, eli kai raitistuttava. Kenen, sinun itsesi tai jonkun toisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3512823SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis652276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781949Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis661592- 1401532
- 691149
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264955Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li8932- 39810