Yrittäjän riski

Anonyymi

Se on se yrittäjän riski, mikä täytyy kestää kun ongelmia tulee. Muuten ei yritys ole vakaalla pohjalla ja joutaakin kaatua.

Itse olen valtion valtion virassa, mukavalla palkalla. Minua ei voida irtisanoa nyt eikä varmasti jatkossakaan. Teen toistaiseksi töitä kotoa käsin etänä, tai toisinsanoen vaan lomailen. Eipä ne työtehtävät ole aiemminkaan pahemmin painaneet. Pari erää vielä, niin on asuntolainakin maksettu pois, ei huolta huomisesta...

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä, että olet mukavuusalueella, joka kapenee koko ajan. Jonain päivänä huomaat, että valtio ei enää tarvitsekaan palvelultasi ja huomaat olevasi tilanteessa, jossa olet työtön etkä osaa mitään. Oket tyypillinen viranhaltija, joka kasvaa kuplassa, jossa degeneroidutaan tästä maailmasta ja ollaan osaajina jossakin koneistossa, jota ruokkivat toimivat yritykset ja niiden työntekijät maksamillaan veroilla. Oletko noin naivi, että kuvittelet olevasi ikuisesti valtion töissä.

    • Anonyymi

      Mistäpä luulet verovarojen, josta sinun palkkasi maksetaan, tulevan?

      No kirjoitushan olikin vain provo, jolla yrität ärsyttää, ei noin tyhmä voi edes virkamies oikeasti olla.

    • Anonyymi

      Kyllä, yrittäjyyteen kuuluu riskinsä ja tämä olisi hyvä huomioida myös keräämällä (jos suinkin mahdollista) rahapuskuria hyvinä aikoina eikä esimerkiksi jakaa liian suurina osinkoina ulos.
      Minusta tämän covid-19 vaikutukset eivät ole kokonaan normaaliin yrittäjäriskiin kuuluvia, sillä vaikeudet johtuu ennen muuta poliittisista päätöksistä mitkä ovat kaiken lisäksi täysin ylimitoitetut.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        ...ja jälkimmäisessä kappaleessa kuvaat niin tyypillisen julkissektorin työntekijän mentaliteettia yleisemminkin. Oletko ihan tosissasi?

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja jälkimmäisessä kappaleessa kuvaat niin tyypillisen julkissektorin työntekijän mentaliteettia yleisemminkin. Oletko ihan tosissasi?

        lajijasuris

        Nyt kaikki yrittäjät on samalla viivalla. miksi joku juottola olis parempi kuin joku muu yritys. onko tällä komumarihallituksella joku käpäleöinty näihin kappakkoihin ja huume myyntiin.


    • Anonyymi

      Aloittaja taitaa olla ulosottomies niillähän vain työt lisääntyy joten toimeentulo turvattu. Ja bonukset palkan lisäksi.

    • Anonyymi

      Yrityksiä ei pidä missään nimessä tukea, naurettavaa määkimistä yrittäjiltä.
      Vaativat että pitää valtion korvata tulot mitä heillä oli ennen koronaa, vatipää, ei Suomi tule palaamaan enää sille tasolle, elintaso laskee 3-4 pykälää, 50% mitä se oli ennen.
      Jos miä jään työntekijänä työttömäksi ja tuloni tippuvat 4000e runsaaseen tuhanteen euroon työttömyysturvana en minä sillä pysty pitämään talouttani pystyssä, En tule toimeen minulla täytyy olla säästössä puskuria jolla paikkaan talouteni.
      Sama se on yrityksellä täytyy olla vuoden puskuri jollei ole saa kaatuakin pois. Yrityksiä jotka halvan koron avulla pysyvät jotenkin pystyssä salt kaatuakin kyllä yrityksiä aina uusia tulee.
      Mutta se on selvä vasemmistohallitus Ei tule tukemaan yrittäjä, työttömyysturva on sitä varten jos hommat loppuu

      • Anonyymi

        Ensinnäkin 4k€ tuloilla saat yli tuplasti tuon mitä väität sehän on 60-70pros tuloista ja toiseksi työntekijän 4k€ tuloilla on helpompaa kerätä puskuria kuin 95prosentilla yksinyrittäjistä jotka tienaavat puolet tuosta ja pitää vielä yritystä koittaa kehittää siitä rahasta joten ei ole turhaa määkintää. Ja jos nuo yrittäjät tiputetaan yrittäjänriskin nimissä vaikka ravintolat konkkaan niin miten se on sama asia kun valtio pakottaa yrityksen tulot nollaan samalla kun kulut juoksee ja sinä saat mitään tekemättä sen 60pros tai jotain? Oletko vähän tyhmä vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin 4k€ tuloilla saat yli tuplasti tuon mitä väität sehän on 60-70pros tuloista ja toiseksi työntekijän 4k€ tuloilla on helpompaa kerätä puskuria kuin 95prosentilla yksinyrittäjistä jotka tienaavat puolet tuosta ja pitää vielä yritystä koittaa kehittää siitä rahasta joten ei ole turhaa määkintää. Ja jos nuo yrittäjät tiputetaan yrittäjänriskin nimissä vaikka ravintolat konkkaan niin miten se on sama asia kun valtio pakottaa yrityksen tulot nollaan samalla kun kulut juoksee ja sinä saat mitään tekemättä sen 60pros tai jotain? Oletko vähän tyhmä vai mitä?

        4k€ tuloilla ei ole ansiosidonnainen 60-70% vaan n. 50% riippuen lasten määrästä jne. 2k€ tuloilla saa n. 70%, 3 k€ 60%, 4 k€ 50%, 6 k€ 40% ja 12 k€ 30%. Ei siis ole läheskään vakio % vaan jyrkästi progressiivinen.

        Korotettu ansio-osa on jonkin verran parempi. Sillä ja kahdella lapsella pääsee jo 60% tasolle 4 k€ tuloilla. Silloin pitää osallistua työllistämistoimiin ja tuota voi saada vain 200 vrk maksimissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin 4k€ tuloilla saat yli tuplasti tuon mitä väität sehän on 60-70pros tuloista ja toiseksi työntekijän 4k€ tuloilla on helpompaa kerätä puskuria kuin 95prosentilla yksinyrittäjistä jotka tienaavat puolet tuosta ja pitää vielä yritystä koittaa kehittää siitä rahasta joten ei ole turhaa määkintää. Ja jos nuo yrittäjät tiputetaan yrittäjänriskin nimissä vaikka ravintolat konkkaan niin miten se on sama asia kun valtio pakottaa yrityksen tulot nollaan samalla kun kulut juoksee ja sinä saat mitään tekemättä sen 60pros tai jotain? Oletko vähän tyhmä vai mitä?

        Tyhmä sinä olet itse jos teet yrittäjän hommia 2000e/kk lopeta heti, sellaiset yritykset saavat kaatuakin. Työpaikka se on tavalla yrityskin yrittäjälle kuin palkansaajankin työpaikka, jos ei tarpeeksi tule palkkaa tai asiat eivät ole kunnossa niin sellaiselta työpaikalta poistutaan heti, samassa tilanteessa yrittäjän kannattaa pistää pillit pussiin ja nyt kun yrittäjällä on mahdollisuus työttömyysturvaan niin sinne kortistoon vaan muiden jatkoksi jossei ole hommia. Tehdään niitä hommia taas sitten kun on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä sinä olet itse jos teet yrittäjän hommia 2000e/kk lopeta heti, sellaiset yritykset saavat kaatuakin. Työpaikka se on tavalla yrityskin yrittäjälle kuin palkansaajankin työpaikka, jos ei tarpeeksi tule palkkaa tai asiat eivät ole kunnossa niin sellaiselta työpaikalta poistutaan heti, samassa tilanteessa yrittäjän kannattaa pistää pillit pussiin ja nyt kun yrittäjällä on mahdollisuus työttömyysturvaan niin sinne kortistoon vaan muiden jatkoksi jossei ole hommia. Tehdään niitä hommia taas sitten kun on.

        Voihan ISO-VEE idiootille kirjoittajlle! Kuka ne nykyiset tuet maksavat? Yrittäjät, yritykset ja palkansaajat.

        Kun yrityksistä ja palkansaajilta tippuvat sen 70 %, niin samalla toimeentulotuki tippuu 80 %.

        Miten pärjäät 100 €/kuukaudessa?

        Eli nyt korkki kiinni ja rukoilemaan maamme pienyritysten selviämistä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ISO-VEE idiootille kirjoittajlle! Kuka ne nykyiset tuet maksavat? Yrittäjät, yritykset ja palkansaajat.

        Kun yrityksistä ja palkansaajilta tippuvat sen 70 %, niin samalla toimeentulotuki tippuu 80 %.

        Miten pärjäät 100 €/kuukaudessa?

        Eli nyt korkki kiinni ja rukoilemaan maamme pienyritysten selviämistä!!!!

        Vitun vatipää. Et kai sinä yritystä sen takia pidä että maksaisit mahdollisimman paljon veroja. Kaiken maailman veronsuunnitelu, verojen kierto ja yrityksen sisäinen järjestely, kirjanpito on yrittäjälle tärkeintä ettei vaan maksaisi veroja, älä nyt tyhmiä väitä.
        Ainoastaan voiton tekeminen, rahojen taskuun laittaminen, voiton maksimointi ja valtiolta tukien lypsäminen on tärkeintä yrittäjältä ja sitten kun menee hiukan huonommin ruvetaan huutamaan valtiota apuun.
        Se on hyvinkin tarkkaan tutkittu mikä on pieniyritysten työllistämis vaikutus, se on hyvinkin pieni, isot ja isoimmat yritykset on niitä jotka työllistävät ja tuovat verotuloja. Työntekijä on yrittäjälle ainoastaan hyötymisen väline, välttämätön paha josta revitään kaikki mahdollinen irti.
        Kyllä on kuspäitä koko yrittäjien ja kokomuuslaisten sakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä sinä olet itse jos teet yrittäjän hommia 2000e/kk lopeta heti, sellaiset yritykset saavat kaatuakin. Työpaikka se on tavalla yrityskin yrittäjälle kuin palkansaajankin työpaikka, jos ei tarpeeksi tule palkkaa tai asiat eivät ole kunnossa niin sellaiselta työpaikalta poistutaan heti, samassa tilanteessa yrittäjän kannattaa pistää pillit pussiin ja nyt kun yrittäjällä on mahdollisuus työttömyysturvaan niin sinne kortistoon vaan muiden jatkoksi jossei ole hommia. Tehdään niitä hommia taas sitten kun on.

        Itse olen pienyrittäjä ja en todellakaan tee tuolla summalla töitä ehkä 3x tuolla keskimäärin muttei se nyt ollut asian pointti etsä minua tarvitsisi kenenkään tukea tai pelastaa. Toimin teollisuuden alihankinnassa eikä meihin ole iskenyt vielä juuri lainkaan kun tilauskannan on aina about puoleksi vuodeksi sovittuja. Mutta kyllä minusta niitä joiden bisnes kielletään kuuluu ehdottomasti tukea! Ja ehkä muitakin elinkelpoisia jos on tarve mutta ennenkaikkea niitä joita kielletään toimimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun vatipää. Et kai sinä yritystä sen takia pidä että maksaisit mahdollisimman paljon veroja. Kaiken maailman veronsuunnitelu, verojen kierto ja yrityksen sisäinen järjestely, kirjanpito on yrittäjälle tärkeintä ettei vaan maksaisi veroja, älä nyt tyhmiä väitä.
        Ainoastaan voiton tekeminen, rahojen taskuun laittaminen, voiton maksimointi ja valtiolta tukien lypsäminen on tärkeintä yrittäjältä ja sitten kun menee hiukan huonommin ruvetaan huutamaan valtiota apuun.
        Se on hyvinkin tarkkaan tutkittu mikä on pieniyritysten työllistämis vaikutus, se on hyvinkin pieni, isot ja isoimmat yritykset on niitä jotka työllistävät ja tuovat verotuloja. Työntekijä on yrittäjälle ainoastaan hyötymisen väline, välttämätön paha josta revitään kaikki mahdollinen irti.
        Kyllä on kuspäitä koko yrittäjien ja kokomuuslaisten sakki.

        Ja mitähän ihmeen verosuunnittelua pienyritys voi tehdä? Investointien poistoja tai kasvattaa varastoa ja siirtää verot ensivuodelle siinä se melkein onkin, vapaaehtoiset eläkkeet toki myös. Tiedätköhän juuri yhtään mistä puhut ja btw pk sektori on suurin työllistäjä ei suuryritykset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän ihmeen verosuunnittelua pienyritys voi tehdä? Investointien poistoja tai kasvattaa varastoa ja siirtää verot ensivuodelle siinä se melkein onkin, vapaaehtoiset eläkkeet toki myös. Tiedätköhän juuri yhtään mistä puhut ja btw pk sektori on suurin työllistäjä ei suuryritykset!

        Kyllä se pitää puskuria yrittäjällä olla.
        Minäkin teen muurarin hommia omalla nimellä.
        Rakennusbuumi nyt hiljenee ja hommat vähenee mutta en minä valtiota ole apuun huutamassa.
        Minulla nyt työnteköön ei kalliita kustannuksia ole, pakettiauto tuossa nyt suurin mutta sekin 15 vuotta vanha. Toiset yrittäjät tuossa vaihtavat autoa harvase vuosi ja investoivat muuhunkin minä olen 100% ylimääräisen pistänyt säästöön ja minulla on puskuria niinkuin kuuluukin.
        Nyt sitä voi kortistoon mennä kun yrittäjällä siihen mahdollisuus ja sitten taas töihin joko vieraalle tai omalla nimellä, mutta en minä valtiota apuun ole huutamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen pienyrittäjä ja en todellakaan tee tuolla summalla töitä ehkä 3x tuolla keskimäärin muttei se nyt ollut asian pointti etsä minua tarvitsisi kenenkään tukea tai pelastaa. Toimin teollisuuden alihankinnassa eikä meihin ole iskenyt vielä juuri lainkaan kun tilauskannan on aina about puoleksi vuodeksi sovittuja. Mutta kyllä minusta niitä joiden bisnes kielletään kuuluu ehdottomasti tukea! Ja ehkä muitakin elinkelpoisia jos on tarve mutta ennenkaikkea niitä joita kielletään toimimasta.

        Tuo "kielletään toimimasta" on aika vaikeasti tulkittava määre.

        Yhtään yritystä ei kai ole suoranaisesti kielletty toimimasta eli täysin lopettamaan toimintaansa. Ravintoloitakaan ei tulla käskemään lopettamaan toimintaansa, vaan ainoastaan kielletään antamasta asiakkaiden syödä ravintoloissa. Siis saavat edelleen myydä annoksia jne.

        Liikuntasaleja, laskettelukeskuksia jne. ei myöskään ole kielletty olemasta auki.

        Monet kivijalkaliikkeet ovat menettäneet täysin asiakkaansa, vaikka niitä ei ole kielletty. Matkatoimistot ja koko matkailuala myös.

        Samoin kaikki edelläoleville palveluja tai tuotteita myyvät tahot.

        Itse kuulun tuohon viimeiseen. Valmistan tuotteita, joita käytetään lähinnä matkailuun liittyen. Vaikka kyse on B2B ja pitkillä sopimuksilla asiakas ilmoitti, että toimitukset tulevat viivästymään kuukausia.

        Ei tässä nyt vielä tukia tarvita, mutta tuskin pystyn itselleni palkkaa maksamaan ainakaan ennen syksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "kielletään toimimasta" on aika vaikeasti tulkittava määre.

        Yhtään yritystä ei kai ole suoranaisesti kielletty toimimasta eli täysin lopettamaan toimintaansa. Ravintoloitakaan ei tulla käskemään lopettamaan toimintaansa, vaan ainoastaan kielletään antamasta asiakkaiden syödä ravintoloissa. Siis saavat edelleen myydä annoksia jne.

        Liikuntasaleja, laskettelukeskuksia jne. ei myöskään ole kielletty olemasta auki.

        Monet kivijalkaliikkeet ovat menettäneet täysin asiakkaansa, vaikka niitä ei ole kielletty. Matkatoimistot ja koko matkailuala myös.

        Samoin kaikki edelläoleville palveluja tai tuotteita myyvät tahot.

        Itse kuulun tuohon viimeiseen. Valmistan tuotteita, joita käytetään lähinnä matkailuun liittyen. Vaikka kyse on B2B ja pitkillä sopimuksilla asiakas ilmoitti, että toimitukset tulevat viivästymään kuukausia.

        Ei tässä nyt vielä tukia tarvita, mutta tuskin pystyn itselleni palkkaa maksamaan ainakaan ennen syksyä.

        Nojoo aika sama vaikutus kuitenkin valtion toimilla kuin täyskiellolla ainakin baareissa ja ravintoloissa, toki jonkun aterian voivat myydä mutta aika mahdoton tilanne jokatapauksessa. Kauhulla mietin jos oma yritys menettäisi 2-3kk myynnin esimerkiksi 80prosenttisesti, tuskin konkurssia sentään tulisi mutta kyllä monen vuoden työn hedelmät menisi ja meillä kuitenkin aaa luokituksen saanut yritys jolla joka kuukausi normaalisti ylijäämää on niin miten ihmeessä vaikka joku kahvilaleipomo joka elää lähellä nollatulosta hyvänäkin aikana pärjää lainkaan en voi muuta kuin toivoa että valtio auttaisi sen verran ettei ihan henki loppuisi. Kun jos saavatkin lainaa niin millä he ne hoitavat? Jos normaalisti ei jää puskuria, pitäisikö heidän sitten tehdä puolella palkalla töitä kun kriisi ohi ja maksaa sillä nyt tulevat velat vai mitä? En keksi kyllä mitään helppoa ratkaisua.


    • Anonyymi

      Ehkä tuossa aloittajan kirjoituksessa on vähän perääkin.
      Minulla on jo kolmas yrityssuunta menossa ja tästä viimeisestä jään eläkkeelle.
      Mun yritysura alkoi 80-luvulla ja 90-luvulla pankkimaailman pelinpidon johdosta sain takausmaksuja kun puolin ja toisin taattiin toistemme lainoja.Ja kun sillä alalla alkoi muutenkin alamäki vaihdoin toiseen .
      Siinä aikani toimittuani asiakkaat meni yksi toisensa jälkeen kurssiin ja loput hommat meni Kiinaan ja Viroon kun puualasta oli kyse.
      Tässä viimeisimmässä urassa sain maksettua edellisten yrityssuuntien velat ja näillä näkymin taidan jonkin ajan päästä päästä veloista eroon.
      Aikoinaan kyselin apua sieltä täältä niin minulle naurettiin mitäs läksit.

      Ilmeisesti se on näin että kun tarpeeksi kovaa huutaa niin apua saa.Jos on tarpeeksi tahtoa ja uskoa tulevaan niin pärjää vaikka tuloilla ei pääse leuhkimaan.

    • Anonyymi

      Toisaalta ihan totta tuo yrittäjän riski. Toisaalta valtion kannalta ei ole järkevää "lopettaa lypsävää lehmää" (tai karkottaa sitä ulkomaille).

      Terveellä pohjallakaan olevan yritystoiminnan ei voi olettaa varautuvan näin poikkeuksellisiin oloihin.

    • Anonyymi

      Ikävän moni menestyvä yritys on kupattu omistajansa toimesta niin tehokkaasti, että firman luotollinen tili on tyypillisesti hyvin lähellä nollaa ja käy ajottain luoton puolella. Tämä on tyypillistä esimerkiksi kaupan alan yrityksissä liikevaihtoluokassa 5-25 miljoonaa euroa. Siinä ei yrityksen oma kantokyky kestä juuri mitään heittelyitä budjetin alapuolelle. Mutta valtiota kutsutaan apuun...ja ilmeisesti saadaankin, ihan riippumatta siitä kuinka hyvässä kunnossa omistajan kukkaro todellisuudessa on....kysehän ei ole enää firman rahoista.

    • Anonyymi

      Yrittäjän riski on normaali riski. Sen sijaan suomessa yrittäminen on kaikkea muuta kuin. Esimerkiksi 90 luvulla toteutui maa riski kun Koivisto konlaaveineen päätti varastaa yrittäjien omaisuuden . Heille todettiin että ettehän te kärsi te pääsette sosiaalihuollolle. Mikäköhän on nyt muuttanut valtiovallan puheet kun yrityksistä ollaan niin huolissaan. Vaikka samahan tuo on mitä puhutaan kun rakenteet on pysyny samoina.

    • Anonyymi

      Lomauttaminen/irtisanominen on ensimmäinen toimenpide. Palkansaaja siis tekee konkurssin. Mitä ihmeellistä siinä yritys sanassa on kun se ei saa mennä konkurssiin. Oy, kun vielä kyseessä niin ei edes yrittäjän henkilökohtainen omaisuus ole pelissä.

      • Anonyymi

        Yrittäjän ylpeys on se että ei mennä konkurssiin, se on yrittämisen tarkoitus.


    • Anonyymi

      Yhden miehen yritys on ollut 25 vuotta, neljä eri toimialaa, 1 toimialaa mennyt nollille, toiset jopa vahvistuneet, verkkokauppa räjähtänyt käsiin. Näin mulla. Toimintaa täytyy sopeuttaa. Monialayrittäjyys on hyvästä tässä tilanteessa

    • Anonyymi

      Koska ymmärrät miten riskialtista puuhaa yrittäjyys on, ymmärrät varmasti yrittäjyyden toisen puolen.
      Minulla on asuntovelkaa 0€. Asun 200m2 omakitalossa, kesähuvilana 150m2 rantasauna 25m2. Autotallissa on punainen ,Italialainen urheiluauto. Vaimo ajelee maasturilla. Itse ajan pickupilla.
      Talviloman vietimme Italiassa, onneksi korona ei tarttunut. Vaimon käsivarteen tarttui kylläkin Chanelin laukku. Vuittoneita on jo kaikilla. Itselläkin busineslaukkuna.
      Vuosittain nostamme kevyesti verotettuja (7,5%) osinkoja yhteensä 220 000€ edestä.
      Pörssi on heilunut voimakkaasti. Salkusta hävisi n. 200 000€. Päivässä salkun arvo heiluu helposti 10k€.
      On tämä yrittäjyys kamalaa.

    • Yrittäkää yrittäjät. Tehkää tuotteita ja myykää tukussa. Minäkin teen töitä yrittäjälle ja täysillä. Ne rahat olen ansainnut. Ei minun niitä tarvitse tuhlata tukeakseni yrittäjiä. Miksi menisin baariin saadakseni pääni kipeäksi tai ostaisin kupillisen kahvia paketillisen hinnalla. Tai miksi ostaisin heikkolaatuista kiinalaista krääsää jota en tarvitse. Tehkää jotain yrittäjät, älkää vetäkö välistä. Välistä vetäjä saa kyllä pikavoittoja, mutta se ei kannata pitkälle. Eikä etenkään poikkeustilanteessa. Uusia viruksia tulee varmasti ja maailman tilanne voi heiketä. Sotia uhkia. Vakaa tarpeellinen yritys kestää sen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe