Kissakasvattajan huono käytös

Anonyymi

Kaipaisin teidän näkemystä asiaan.

Ostin aikuisen kissan joka oli tullut kasvattajalle huonoista oloista. Kasvattaja ei oikein tiennyt mitä edellisessä kodissa kissalle oli tapahtunut. Kissa oli jouduttu totuttamaan uudestaan pesemiseen/föönaamiseen sekä kynsienlekkkuuseen. Päätin mennä tutustumaan kissaan uudestaan ennen lopullista päätöstä. Kasvattaja lupasi olla mukana ja seurata sopiiko kissa meille.
Pyysin myös, että hän näyttäisi pesun, jotta osaisin sitten kotona tehdä sen oikein. Lupasin tulla uudestaan kasvattajan luokse katsomaan pesun.
Ajattelin, että pesu tutussa paikassa on parempi. Yhtäkkiä kissa on jo autossani ja kasvattaja lupas tulla pesemään kissan luokseni. Olin hämillään ja stressasin tilannetta koska en ollut ehtinyt edes valmistautumaan kissan tuloon.
Kissa oli todella ihana ja käyttäytyi normaalisti. Ajattelin, että okei kokeillaan sitä pesua ja kissan ehdoilla mentiin. Kissa ei panikoinut yms. Pesu meni hyvin ja 15min päästä kissa tulee viereeni kehräämään.

Soitin kasvattajalle, että pesin kissan ja kaikki meni hyvin. Yhtäkkiä saan haukut niskaani. Haukuttiin ehdottomaksi ihmikseksi ja olisin voinut pilata kissan. Kysyi useasti, että ymmärränkö miten siinä olisi voinut käydä ja pystynkö noudattamaan "käskyjä". Kissoja olen omistanut yli 15 vuotta.
Vanha menehtynyt kissani haukuttiin samalla lyttyyn vaikka tiesi kuinka tärkeä se kissa oli meille.
Loukkaannuin aika pahasti tommosesta käytöksestä. Ilmoitin hänelle että palautan kissan koska yhteistyö olisi haasteellista/stressaavaa. Kissa oli ollut minulla 5 pöivää.
Lupauduin viemään kissan takaisin heti kun töistä pääsen. Ollessani yli puolessa matkassa tulee viesti, että pidä kissa hän ei aio puuttua kasvatukseen mitenkään ja me oltais hyvä koti sille kissalle. Huokasin ja olin jo todella väsynyt siihen simputukseen. Lähdin tosiaan illalla myöhään viemään kissaa. Lopulta kun olen perillä niin sama haukkuminen ja mollaaminen alkaa. Olin jo siihenkin väsynyt. Useasti kysyi koita nyt tehdä päätös otatko kissan takas vai et. No hemmetti soikoon olin jo niin kyllästynyt siihen haukkumiseen/mollaamiseen etten halunnut olla koko ihmisen kanssa missään tekemisessä.

Miten te olisitte toimineet vastaavassa tilanteessa? Aiheutinko kissalle nyt elinikäiset traumat pesusta?
Ollaan kovin ikävöity sitä kissaa ja ajattelin mennä puhumaan kasvattajan kanssa ihan rauhallisesti. Onko tuhoon tuomittu ajatus?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olisin tilanteessa pitänyt kissan itselläni ja säästänyt kasvattajalta tulleen vietin jossa sanoo että pitäkää kissa ja olette sille hyvä koti. Viestin säästö siltä varalta jos hän olisikin alkanut penäämään kissaa takaisin tulevaisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe