Karanteenin peruste on yleensä suojella muita tartunnan saamiselta. Mielestäni perusterveiden asettaminen karanteeniin ei täytä tätä kriteeriä. Iän perusteella karanteeniin määrääminen on mielestäni ikärasismia ja epäilempä määräyksen olevan perustuslain vastainen. Perustelut iäkkäiden suuremmalla kuolemanriskillä sairastuttuaan ei mielestäni anna oikeutta vapaudenriistoon. Mailmalla ikääntyneiden kuolemiin on useimmiten liittynyt joku perussairaus.
70 v karanteeni perustuslain vastaista?
10
94
Vastaukset
Olisikin kiva nähdä tulos kun ministeriö pääsee vastaamaan syytteisiin.
Haavistollahan onkin jo pian kokemusta käräjäsalista.- Anonyymi
Ihan vapaasti haastamaan valtio oikeuteen ja tuhlaamaan rahanne. Tehohoidossa joudutaan suorittamaan valintaa ja vanhukset viimeisenä hoitojonossa, turha itkeä sitten jos sairastutte.
Kummalista hyperventilaatiota pienen viruksen suhteen.
Tsunami tappoi lähes 300 000 eikä se aiheuttanut kansainvälistä konfliktia.- Anonyymi
Femen kirjoitti:
Kummalista hyperventilaatiota pienen viruksen suhteen.
Tsunami tappoi lähes 300 000 eikä se aiheuttanut kansainvälistä konfliktia.Miksi konflikteja pitäisi tulla, mutta et ole näköjään perehtynyt tsunaminkaan vaikutuksiin esim Japanissa. Ilman vastatoimia korona aiheuttaisi erittäin vakavat tuhot ja nytkin kuolleisuus Italiassa 5-10 kertainen suhteessa ilmoitettuihin koronakuolemiin, muualla voi vaan arvailla.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi konflikteja pitäisi tulla, mutta et ole näköjään perehtynyt tsunaminkaan vaikutuksiin esim Japanissa. Ilman vastatoimia korona aiheuttaisi erittäin vakavat tuhot ja nytkin kuolleisuus Italiassa 5-10 kertainen suhteessa ilmoitettuihin koronakuolemiin, muualla voi vaan arvailla.
Taidat arvailla nyt itsekin.
- Anonyymi
Ei kotona eristyksiin laitetut ihmiset ole sen sairaampia kuin esim. 50-60v monella keski-ikäisellä on paljon perussairauksia liikslihavuutta verenpainetta diapetesta sydänoireita ym.
Se on kansalaisen ihmisoikeuden kannalta väärin että on ikäryhmä joka uhataan pitää karanteenissa kuukausia,kun muut saavat olla vapaana.
Kyllä jokainen itse tietää tämän jokapäiväisen valistuksen jälkeen varoa itse, että jos on vakava sairaus ei mene ihmisjoukkoon.
Minun ikäluokkani on kaikki taudet sairastanut ja aasialaisenkin joka vastaa lähinnä tätä koronaa silloin kuoli suomessa n1800 ihmistä, ja aina vanhemmat ja sairaat on näissä epidemioissa kuollut keuhkotautiin, sydänjuttuihin ym. niinkuin nytkin suurin osa potilaista lääkärian mukaan.
Miksi ei anneta ihmisen itse päättää, vaikka allekirjoitus että en tarvitse tehohoidon raskasta nukuttamista vaan kenties vain perussairaanhoitoa tarvittaissa.
- Anonyymi
Eikös tämä 70 v karanteeni ollut suositus, jossa viitattiin karanteenin kaltaiseen olemiseen ja elämiseen. Toisaalta, itse en nyt ensimmäisenä tuijottaisi tasa-arvoon yms. kun kuitenkin kysymys on tosi vakavasta asiasta.
- Anonyymi
Ei se ole määräys, vaan suositus.
- Anonyymi
Tästä en tiedä mutta perustuslaissa on että kaikilla on oikeus sosiaaliturvaan mutta käytännössä on niin että yrittäjällä ei ole.
- Anonyymi
Uskokaa jo hyvällä, että karanteeni eli suositus pysyä pääasiassa kotona ei ole mikään määräys. Jo alusta astinon sanottu, että ulkona voi käydä, kaupassa ja apteekissa esim. sekä ulkoilemassa. Onko teillä noin suuria vaikeuksia luetun ja kuullun ymmärtämisessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181881Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541176Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki77948TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46825
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84801- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764