Noniin etelän nastapellet

Anonyymi

Enään ette voi selitellä tuota vanhaa selitystä "Ei voi vielä vaihtaa kesärenkaita kun pitää lähteä lappiin lasketteleen". voi pian myös olla mahdollista joidenkin idioottien myötä, ettei tarvi lähteä uudeltamaalta minnekkään, ulkonaliikkumis kiellon takia.

Kaupungit täällä etelässä pesevät kovaa vauhtia teidän sankareiden aikaansaannoksia täysin lumettoman "talven" jäljiltä, joten huomenna vaan rohkeasti renkaan vaihtoon.
Ymmärrettävästi se vähän pelottaa, kun on tullut rapisteltua se 6 kuukautta paljasta asfalttia, mutta kyllä siihen hiljaisuuteen taas tottuu ja 6 kuukauden kuluttua sitten taas nastat alle ja rouhimaan asfalttia pölyksi.

t.kitkaguru

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osoitit suurta ja poikkeavaa älykkyyttä, kun keksit noin uuden ja aiemmin täysin tuntemattomien asioiden ja näkökulman liikkenneasioihin, joista kukaan ei koskaan ole hoksannut kirjoittaakaan.
      Ällistyttävää!

      • Anonyymi

        Osoittappas sinä suurta alykyyttä ja lähde pikimmiten ajelemaan niillä piikkipyörilläsi kohti Vianoria.
        Korona virus riehuu maassa, joten ei tässä enään tarvittais teidän aikaan saamaa nastapölyä vetää keuhkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoittappas sinä suurta alykyyttä ja lähde pikimmiten ajelemaan niillä piikkipyörilläsi kohti Vianoria.
        Korona virus riehuu maassa, joten ei tässä enään tarvittais teidän aikaan saamaa nastapölyä vetää keuhkoihin.

        Minulla on vielä hetken alla kitkarenkaat, mutta heti kun ehdin, niin vaihdan ne kesärenkaisiin. Näin on ollut jo kolmen viimeisen autoni osalta.

        Ei tarvi edes olla nastarenkailla ajava, kun voi todeta tuon aloituksesi hurjan ennenkuulumattoman älykkyyden ja uutuuden....


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi ottaa "kausikortin" lääkärille, muttei koronan takia...

    • Anonyymi

      Mikäs tappiaivo täällä mölisee?

      • Anonyymi

        Ajattelen tappia usein


    • Anonyymi

      Ne nastat ovatkin "vakuutus" jäisiin olosuhteisiin. Nyt aamulla on usein vielä pakkasen puolella ja mahdollisuus että mustaa jäätä on paikoitellen. Niin kauan kun aamulla on pakkasta, niin nastat pysyvät.

      • Anonyymi

        Eli pitkälle toukokuuhun? Saattapa jopa juhannuksena vielä pakkasta olla.
        Turvallista matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pitkälle toukokuuhun? Saattapa jopa juhannuksena vielä pakkasta olla.
        Turvallista matkaa.

        Oli juhannuksena sitten pakkasta tai hellettä, sinä pyörität tätä samaa nastarengas-paskaasi täällä. Eikö missään vaiheessa päässäsi joku ihmettele, että miksi?? Eikö päässäsi mikään kysy, että onko se ihan normaalia??


      • Anonyymi

        Opetelkaa ajamaan älkääkä aina ruikuttako niiden nastojen perään. Toi on vähän sama asia kuin valittaisi, ettei voi kävellä kun ei ole nastakenkiä.


      • Anonyymi

        Eli heinäkuussa voi olla härmää.....miten jotku voivat olla niin itsekkäitä että vielä ajavat nastarenkailla tälläisinä talvina kun liukasta keliä ei ole ollutkaankuin kerran kaksi talvessa, jossa ei kitkoilla pysytyisi ajamaa turvallisesti on suurta pelisilmättömyyttä ja uskomattomien tarinoiden perusteilla uskotellaan itselle oikeutta ajaa nastarenkailla häpeämättä ja kitkarenkailijoita solvaten.


    • Anonyymi

      Nastarengaskielto Suomeen. Koronaviruskin tuhoaa tehokkaasti nastapölyn vaurioittamat keuhkot. Tämä hallitus ei saa aikaiseksi edes sitä.

    • Ajelen tällä hetkellä laina-autolla, jossa on alla "ihan hyvät" nastat. Lauantaina oli sitten talvi (ensimmäinen ja toivottvasti viimeinen tänä vuonna). Aurauskalusto ei oikein ehtinyt mukaan ja tiellä oli reilu kymmenen senttiä lunta urien ulkopuolella.

      Oli toisaalta hyvä, että autossa oli jonkinlaiset talvirenkaat. Mutta pakko on sanoa, että pelotti ajaa etuvetoisella ja nastoilla varustetulla. Sen tietää, että jos tuota joutuu viemään yhtään keskivallin päälle, niin siinä vaiheessa kuski muuttuu matkustajaksi. Sentään tuossa oli oikea käsijarru, että mutkista pääsi jotenkuten ajamaan, mutta muuten oli aika hirveä väline. Auratulla moottoritiellä sentään nastoilla ja etuvedollakin pärjäsi.

      Muistakaa: ei ole mitään järkeä vaihtaa kesärenkaisiin ennen huhtikuun loppua. Ja tietysti nastoissa ei ole mitään järkeä muutenkaan.

      • Anonyymi

        Jos et pärjää nastoilla ja noin avuton oli olosi, niin kuinkahan pärjäisit sitten selvästi heikommilla kitkoilla?
        Toivottavasti emme kohtaa maantiellä tuollaisissa olosuhteissa.... tai muutenkaan minkäänlaisissa talviolosuhteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et pärjää nastoilla ja noin avuton oli olosi, niin kuinkahan pärjäisit sitten selvästi heikommilla kitkoilla?
        Toivottavasti emme kohtaa maantiellä tuollaisissa olosuhteissa.... tai muutenkaan minkäänlaisissa talviolosuhteissa.

        Hyvin, kiitos vaan.

        Nastat ovat lumella pelkästään haitaksi. Mutta kyllähän niilläkin pärjäsi kun tiputti vauhtia reilusti.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Hyvin, kiitos vaan.

        Nastat ovat lumella pelkästään haitaksi. Mutta kyllähän niilläkin pärjäsi kun tiputti vauhtia reilusti.

        Valitettavasti olet väärässä. Mikäli nastoista ei olisi lumella hyötyä renkaan toiminnalle kokonaisuutena silloin niitä ei siellä myöskään olisi. Hyvä että osaat tiputtaa nopeutta ja ajat omien kykyjesi mukaisesti. Tuo on hyvää esimerkkiä kaikille tielläliikkujille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti olet väärässä. Mikäli nastoista ei olisi lumella hyötyä renkaan toiminnalle kokonaisuutena silloin niitä ei siellä myöskään olisi. Hyvä että osaat tiputtaa nopeutta ja ajat omien kykyjesi mukaisesti. Tuo on hyvää esimerkkiä kaikille tielläliikkujille.

        Sulla on oudot renkaat, jos niistä nastat irtoavat kun niistä ei ole hyötyä. Onko tuo laillista?


      • Anonyymi

        No käsijarruko se auttoi mutkissa? Mihin? Kaikissa ajamissani autoissa on ollut ratti, jota mutkissa voi hyödyntää?
        Oletko tutustunut takavetoisiin autoihin, nehän vasta liukkaalla huteria ovat. Joskus aikanaan ajoin takavetoisia kulpafolkkareita, niin niissä oli moottorikin takana, joten ne eivät olleet ihan niin onnettomia kuin takavetoiset tavallisesti talvella.
        Käsijarrua käytän vain, kun auto on pysäköitynä.

        Jos sinulla on vaikeuksia talviliikenteessä, niin neliveto helpottaa kovasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No käsijarruko se auttoi mutkissa? Mihin? Kaikissa ajamissani autoissa on ollut ratti, jota mutkissa voi hyödyntää?
        Oletko tutustunut takavetoisiin autoihin, nehän vasta liukkaalla huteria ovat. Joskus aikanaan ajoin takavetoisia kulpafolkkareita, niin niissä oli moottorikin takana, joten ne eivät olleet ihan niin onnettomia kuin takavetoiset tavallisesti talvella.
        Käsijarrua käytän vain, kun auto on pysäköitynä.

        Jos sinulla on vaikeuksia talviliikenteessä, niin neliveto helpottaa kovasti.

        Käsijarrua tarvitaan etuvetoisessa, koska on lähes mahdotonta ajaa liukkaalla millään järkevällä nopeudella mutkaan siten, että auto myös kääntyisi. Paitsi tietysti jos jarruttaa ja toivoo absien hoitavan homman.

        On paljon näppärämpää tulla mutkaan järjellisellä vauhdilla ja kun auto lähtee puskemaan, kuten etuvetoiset tekevät, saadaan pienellä käsijarrun nykäisyllä perä irti ja auto kääntymään haluttuun suuntaan. Tällöin mutka voidaan ajaa läpi esim. 20 km/h sen sijaan, että vauhtia tiputettaisiin ylimääräiset 50% ja vedetääisiin mutkaa läpi kytkin pohjassa toivotaan-toivotaan -mentaliteetillä.

        Kevyt takavetoinen on talvella aika jännä (=onneton). Itsekin ladalla harjoittelin aikoinaan ajamaan, niin eihän sillä metsäteillä voinut edes pysähtyä (tai voi, liikkeellelähtö se ongelma oli). Maailma on mennyt hieman eteenpäin viimeisten 30 vuoden aikana... Nykyään takavetoisella on ongelmia vain, jos pitää peruuttaa liukasta mäkeä ylös (jotain, missä etuveto toimii hemmetin hyvin).

        Sääntö on hyvin selvä:
        - jos ajat keulan suuntaan, veto kannattaa olla takana.
        - jos ajat peräluukun suuntaan, veto kannattaa olla edessä
        - neliveto on ihan jees, kunhan muistaa painaa kaasua mutkissa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Käsijarrua tarvitaan etuvetoisessa, koska on lähes mahdotonta ajaa liukkaalla millään järkevällä nopeudella mutkaan siten, että auto myös kääntyisi. Paitsi tietysti jos jarruttaa ja toivoo absien hoitavan homman.

        On paljon näppärämpää tulla mutkaan järjellisellä vauhdilla ja kun auto lähtee puskemaan, kuten etuvetoiset tekevät, saadaan pienellä käsijarrun nykäisyllä perä irti ja auto kääntymään haluttuun suuntaan. Tällöin mutka voidaan ajaa läpi esim. 20 km/h sen sijaan, että vauhtia tiputettaisiin ylimääräiset 50% ja vedetääisiin mutkaa läpi kytkin pohjassa toivotaan-toivotaan -mentaliteetillä.

        Kevyt takavetoinen on talvella aika jännä (=onneton). Itsekin ladalla harjoittelin aikoinaan ajamaan, niin eihän sillä metsäteillä voinut edes pysähtyä (tai voi, liikkeellelähtö se ongelma oli). Maailma on mennyt hieman eteenpäin viimeisten 30 vuoden aikana... Nykyään takavetoisella on ongelmia vain, jos pitää peruuttaa liukasta mäkeä ylös (jotain, missä etuveto toimii hemmetin hyvin).

        Sääntö on hyvin selvä:
        - jos ajat keulan suuntaan, veto kannattaa olla takana.
        - jos ajat peräluukun suuntaan, veto kannattaa olla edessä
        - neliveto on ihan jees, kunhan muistaa painaa kaasua mutkissa.

        Onpas pehmeetä tarinaa,,,,
        Peli on menetetty kun kässärii tarttuu normiliikenteessä,,, ei tulis mieleenkään ja miksi kun mutka taittuu normaali ajollakin liikeenne ympyröissä mersut ja bemaritsudittelee tahallaan ilman järjestelmiä hitaasti sladissa, tavallinen auto menee tavallisella kuskilla ilman pellen touhuja,,,,vaikka kuin ei muilla olis nelikkoa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Käsijarrua tarvitaan etuvetoisessa, koska on lähes mahdotonta ajaa liukkaalla millään järkevällä nopeudella mutkaan siten, että auto myös kääntyisi. Paitsi tietysti jos jarruttaa ja toivoo absien hoitavan homman.

        On paljon näppärämpää tulla mutkaan järjellisellä vauhdilla ja kun auto lähtee puskemaan, kuten etuvetoiset tekevät, saadaan pienellä käsijarrun nykäisyllä perä irti ja auto kääntymään haluttuun suuntaan. Tällöin mutka voidaan ajaa läpi esim. 20 km/h sen sijaan, että vauhtia tiputettaisiin ylimääräiset 50% ja vedetääisiin mutkaa läpi kytkin pohjassa toivotaan-toivotaan -mentaliteetillä.

        Kevyt takavetoinen on talvella aika jännä (=onneton). Itsekin ladalla harjoittelin aikoinaan ajamaan, niin eihän sillä metsäteillä voinut edes pysähtyä (tai voi, liikkeellelähtö se ongelma oli). Maailma on mennyt hieman eteenpäin viimeisten 30 vuoden aikana... Nykyään takavetoisella on ongelmia vain, jos pitää peruuttaa liukasta mäkeä ylös (jotain, missä etuveto toimii hemmetin hyvin).

        Sääntö on hyvin selvä:
        - jos ajat keulan suuntaan, veto kannattaa olla takana.
        - jos ajat peräluukun suuntaan, veto kannattaa olla edessä
        - neliveto on ihan jees, kunhan muistaa painaa kaasua mutkissa.

        Onpas pehmeetä tarinaa,,,,
        Peli on menetetty kun kässärii tarttuu normiliikenteessä,,, ei tulis mieleenkään ja miksi kun mutka taittuu normaali ajollakin liikeenne ympyröissä mersut ja bemaritsudittelee tahallaan ilman järjestelmiä hitaasti sladissa, tavallinen auto menee tavallisella kuskilla ilman pellen touhuja,,,,vaikka kuin ei muilla olis nelikkoa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Käsijarrua tarvitaan etuvetoisessa, koska on lähes mahdotonta ajaa liukkaalla millään järkevällä nopeudella mutkaan siten, että auto myös kääntyisi. Paitsi tietysti jos jarruttaa ja toivoo absien hoitavan homman.

        On paljon näppärämpää tulla mutkaan järjellisellä vauhdilla ja kun auto lähtee puskemaan, kuten etuvetoiset tekevät, saadaan pienellä käsijarrun nykäisyllä perä irti ja auto kääntymään haluttuun suuntaan. Tällöin mutka voidaan ajaa läpi esim. 20 km/h sen sijaan, että vauhtia tiputettaisiin ylimääräiset 50% ja vedetääisiin mutkaa läpi kytkin pohjassa toivotaan-toivotaan -mentaliteetillä.

        Kevyt takavetoinen on talvella aika jännä (=onneton). Itsekin ladalla harjoittelin aikoinaan ajamaan, niin eihän sillä metsäteillä voinut edes pysähtyä (tai voi, liikkeellelähtö se ongelma oli). Maailma on mennyt hieman eteenpäin viimeisten 30 vuoden aikana... Nykyään takavetoisella on ongelmia vain, jos pitää peruuttaa liukasta mäkeä ylös (jotain, missä etuveto toimii hemmetin hyvin).

        Sääntö on hyvin selvä:
        - jos ajat keulan suuntaan, veto kannattaa olla takana.
        - jos ajat peräluukun suuntaan, veto kannattaa olla edessä
        - neliveto on ihan jees, kunhan muistaa painaa kaasua mutkissa.

        Kuten edellä kirjoitin, niin minä käytin rattia mutkissa myös etuvetoisilla autoilla. Toimi oikein hyvin kaikissa järkevissä nopeuksissa liukkaillakin keleillä. Kannattaa kokeilla ja on varmasti käsijarrulla kääntämistä näppärämpää. Myös kitkoilla ajaessani, vaikka silloin piti olla tietysti vähän varovaisempi.
        Nykyisin autoni on nelivetoinen, kuten edellinenkin. Se on helpommin hallittavissa ja etenemiskyky ylivoimainen. Ja jos on varomaton tai niin haluaa, pääsee jumittumaan paljon pahempiin paikkoihin, kun vajaavetoisilla. Jos senkin eduksi haluaa mainita. Jarrutuksissa ei yhtään parempi kuin vajaavetoisetkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten edellä kirjoitin, niin minä käytin rattia mutkissa myös etuvetoisilla autoilla. Toimi oikein hyvin kaikissa järkevissä nopeuksissa liukkaillakin keleillä. Kannattaa kokeilla ja on varmasti käsijarrulla kääntämistä näppärämpää. Myös kitkoilla ajaessani, vaikka silloin piti olla tietysti vähän varovaisempi.
        Nykyisin autoni on nelivetoinen, kuten edellinenkin. Se on helpommin hallittavissa ja etenemiskyky ylivoimainen. Ja jos on varomaton tai niin haluaa, pääsee jumittumaan paljon pahempiin paikkoihin, kun vajaavetoisilla. Jos senkin eduksi haluaa mainita. Jarrutuksissa ei yhtään parempi kuin vajaavetoisetkaan.

        Toimiihan se, jos ajaa äärimmäisen hitaasti.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Toimiihan se, jos ajaa äärimmäisen hitaasti.

        Toimii myös ihan normaaleissa järkevissä nopeuksissa jotka Suomessa on sallittuja. Nastoilla luonnollisestikin, mutta myös kitkoilla. Edes kitkoillakaan ei edellytä ’äärimmäisen hitaasti’ ajamista. Kannattaa muuten opetella.

        Jos käsijarrulla kääntäminen olisi etuvetoisissa parempi tapa kuin rattia kääntämällä, tai edes käätyminen vaatisi käsijarrun käyttöä, niin eiköhän siitä olisi ihan yleisemminkin tietoa ja koulutusta jaettu autoilijoille. Suurimmassa osassa autoja on nykyisin etuveto, ennenvanhaan oli enemmistö takavetoisia, mutta kehityksen kehittyessä on siirrytty etuvetoisiin. Näinhän ei varmasti olisi tapahtunut ellei se olisi todettu paremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii myös ihan normaaleissa järkevissä nopeuksissa jotka Suomessa on sallittuja. Nastoilla luonnollisestikin, mutta myös kitkoilla. Edes kitkoillakaan ei edellytä ’äärimmäisen hitaasti’ ajamista. Kannattaa muuten opetella.

        Jos käsijarrulla kääntäminen olisi etuvetoisissa parempi tapa kuin rattia kääntämällä, tai edes käätyminen vaatisi käsijarrun käyttöä, niin eiköhän siitä olisi ihan yleisemminkin tietoa ja koulutusta jaettu autoilijoille. Suurimmassa osassa autoja on nykyisin etuveto, ennenvanhaan oli enemmistö takavetoisia, mutta kehityksen kehittyessä on siirrytty etuvetoisiin. Näinhän ei varmasti olisi tapahtunut ellei se olisi todettu paremmaksi.

        Etuvetoisten lisääntyminen ja suosio johtuu siitä, että jo 80-luvulta lähtien etuvetotekniikka on ollut halvempi valmistaa, se on kevyempää ja siinä on pienemmät voimansiirtohäviöt.


    • Anonyymi

      Mulla ei nastojen rapina kuulu auton sisään, vaikka Nokian nastoilla mennää vielä ainakin kuukausi. Vaihda sinäkin äänieristettyyn autoon. (Ei Tojoon)

      • Anonyymi

        Minä en ymmärrä tuollaista halua mollata muiden autovalintoja. Auto, jolla ajan, on oma valintani. Se ei vaikuta muiden liikkumiseen mitenkään. Lisäksi en ole yhtään kiinnostunut siitä, minkälaisilla autoilla muut ovat valinneet ajaa. Miksi se pippeli on sinulle hyvin tärkeää?


      • Anonyymi

        No et sitten älyä että se nastojen rapina kuuluu hyvin kyllä ympäristöön, esim. katujen varsilla asuntoihin.
        Kerrotko vielä mikä se äänieristetty auto ei tojo on, kun ainakin nyky mersuissa nastarapina kuuluu hyvin auton sisään?


    • Anonyymi

      Ihanaa pyörittää Michelinen 250 nastaa sisältäviä "piikkipyöriä" ajatelkaa 1000NASTAA yhteensä!!!! Kyllä sutii ja rouhii niin maan perkeleesti. Kyllä on mukavaa ja leppoisaa matkantekoa kun ei autooni rengasäänet edes kantauda. Teidän sikakiikuistanne en tiedä.

      • Anonyymi

        Valehtele ensi kerralla paremmin. Tälläkään kerralla et onnistunut valehtelemaan uskottavasti. Et ole trollinakaan kovin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele ensi kerralla paremmin. Tälläkään kerralla et onnistunut valehtelemaan uskottavasti. Et ole trollinakaan kovin hyvä.

        Valehtelen ensi kerralla paremmin. Tälläkään kerralla en onnistunut valehtelemaan uskottavasti. En ole trollinakaan kovin hyvä.


    • Anonyymi

      Eipä kiinnosta lukea mielipidettä ihmiseltä, joka ei osaa edes kirjoittaa sanaa enää.

      • Anonyymi

        Eihän se kiinnosta, mutta onneksi sinua kiinnostaa ajaa kesällä nastarenkailla.


    • Anonyymi

      Vaihtui kesärenkaat jo 1.3 :), Oli tosin kitkat alla jokatapauksessa.

    • Anonyymi

      Lunta saattaa vielä tulla tänne eteläänkin, jos sää"ennustajiin" on luottamista, elikkäs en laita kesärenkaita vieläkään, aja sinä millä renkailla haluat, minä pidän talvirenkaat varmuuden vuoksi autossani ja pakko on niitä pitää, kun kesärenkaat on mökillä hämeessä ja asun pääkaupunkiseudulla, en pääse niitä hakemaan, kun poliisit ei anna mennä.

    • Anonyymi

      Kuka tai mikä instanssi maksaa mulle kesärenkaat vanteineen, kun miun kesäkumit on appivanhempien tallissa Forssassa ja en pääse niitä hakemaan, asun täällä eristetyssä uudellamaalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe