Arno Kotro on feikki

hawk

Vihdoin se on todistettu mitä olen itse epäillyt jo pitkään: Arno Kotro on huijari. On paljastanut, että Kotron uusin runoteos Musta Morsian on plagioitu julkaisemattomasta käsikirjoituksesta. Tästä oli mm. Ilta-Sanomissa juttu. Kotro yrittää tökerösti kääntää asian vitsiksi, mutta itse olen aina nähnyt hänen lävitseen. Hän on tuntunut aina jotenkin liian julkisuushakuiselta ja lipevältä runoilijaksi. Uskon vakaasti, että myös Kotron edellinen teos Kutsuvat sitä rakkaudeksi on plagiaatti. Ei ole vaikeaa kirjoittaa uskottavankuuloisia runoja, jos käyttää tarpeeksi lähdeteoksia ja lainaa ainoastaan hyvin pieniä osia yhdestä runosta tai teoksesta. Kokeilkaa vaikka. Uskon, että Kotro on koostanut kaikki kirjansa tällä menetelmällä. Hän huomasi voivansa tehdä näin jäämättä kiinni ja hänelle kävi niinkuin kaikille huonoille rikollisille: hän tuli huolimattomaksi. Kotro lainasi pitkiä pätkiä tuntemattoman kirjoittajan käsikirjoituksesta, koska ei halunnut nähdä yhtä paljon vaivaa kuin edellisen teoksen kirjoittamiseen.

22

3986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manifold

      Ei Iltasanomissa kyllä lukenut, että nyt on todistettu Kotron kopioineen teoksensa toiselta!
      Sinäkin puolestasi nyt "todistit" myös sen hänen esikoisteoksensa petokseksi...Kateus ja ilkeämielisyys ovat rikkautemme! Jos joku alkaa menestyksessään nousta liian korkealle, on hänet äkkiä ammuttava alas...

    • möttönen

      Arvoisa alustaja jättää kertomatta IS-jutun olennaisen. Kontron käsikirjoitus oli kustantajalla jo ennen nimettömän naisen käsistä. Huonoa ja arvostelukyvytöntä huumoria Kontron tekstiviesteissä kyllä oli. Enkä pidä hänen omaa ääntään rakastavasta tavastaan esiintyä. Ruuneberi ei ikinä olisi alentunut johonkin kymppitonniin näsäviisastelemaan.

      Niinkuin musiikissa myös kirjallisuudessa kaikki on jo tehty. Äänet keksitty, ja sanat. Runous on olemassaolevien uudelleenjärjestelyä. Tieteilijät sanoo intertextuaaliseksi. Se on vissiin eri kun metroseksuaali. Kai.

      • Johanna

        Olen samaa mieltä siitä, että alustus tässä keskustelussa meni ehkä liiankin pitkälle, mutta toisaalta.

        Kustantaja, siis Like, sanoo käsikirjoituksen olleen heillä jo ennen naisen käsistä.

        Huomaa kustantaja - siis taho joka on maksanut kirjan kustannustoimittamisen, painokulut, markkinoinnin jne. Sama taho, joka antoi käsikirjoituksen Kotrolle. Sama taho, joka ilmoitti naiselle tämän kysellessä käsikirjoituksensa perään, että se on "kadonnut".
        Sama taho, joka väittää tutkineensa Kotron ja nimettämän naisen kadonneeksi ilmoitetun ja Kotrolle luovutetun käsikirjoituksen yhtäläisyydet.

        Sama taho, joka on maksanut kirjojen painamisesta ja todennäköisesti haluaisi myös saada rahansa takaisin kirjoista. Niin ja siis myös taho, jota on pidettävä kanssavastuullisena mikäli plagiointisyyte pitää paikkansa.

        Sillä hehän sen ovat Kotrolle antaneet ja he myös väittävät sen tarkistaneensa.


      • Kuka johtaja???
        Johanna kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että alustus tässä keskustelussa meni ehkä liiankin pitkälle, mutta toisaalta.

        Kustantaja, siis Like, sanoo käsikirjoituksen olleen heillä jo ennen naisen käsistä.

        Huomaa kustantaja - siis taho joka on maksanut kirjan kustannustoimittamisen, painokulut, markkinoinnin jne. Sama taho, joka antoi käsikirjoituksen Kotrolle. Sama taho, joka ilmoitti naiselle tämän kysellessä käsikirjoituksensa perään, että se on "kadonnut".
        Sama taho, joka väittää tutkineensa Kotron ja nimettämän naisen kadonneeksi ilmoitetun ja Kotrolle luovutetun käsikirjoituksen yhtäläisyydet.

        Sama taho, joka on maksanut kirjojen painamisesta ja todennäköisesti haluaisi myös saada rahansa takaisin kirjoista. Niin ja siis myös taho, jota on pidettävä kanssavastuullisena mikäli plagiointisyyte pitää paikkansa.

        Sillä hehän sen ovat Kotrolle antaneet ja he myös väittävät sen tarkistaneensa.

        Liken touhuja kannattais varmaan tutkia.
        jossain mättää ja tosi pahasti.


      • Johanna
        Kuka johtaja??? kirjoitti:

        Liken touhuja kannattais varmaan tutkia.
        jossain mättää ja tosi pahasti.

        Kyllä pitäisi - niin paljon olen kuullut sellasia hämäriä juttuja koko firmasta.

        Ne on esimerkiksi "hävittäneet" yhden sarjakuvataiteilijan (Jouko Nuora, julkaissut Liken kautta vissiin parikin albumia) sarjakuvaoriginaalit ja jotain julkaisematonta kuvitusmateriaalia.

        Nuora vaati korvausta todella suuresta työstä (ei mitään harald hirmuista, vaan sellasta fotorealistista jälkeä) sillä oli kai mennyt pari vuotta niiden piirtämiseen. Like ei suostunut korvaamaan ja tää Nuora (kaverin kaveri) sai hermoromahduksen ja yritti ryöstää Liken kirjakaupan kassan saadakseen edes jonkin korvauksen.

        Typerä temppu tietenkin, mutta tää Nuora oli taiteilijana herkkä ja se tosiaan toimi mielenhäiriössä ja epätoivoissaan.

        Itse en tyyppiä ole edes tavannut, mutta ikävältä kyllä kuulostaa. Kuitenkin kun kyseessä oli toisen ihmisen ihan hirveän iso duuni - joka oli vaan "hukattu"

        Saas nähdä rupeaako Kotro seuraavaksi piirtämään sarjakuvaa...

        Työn puolesta oon tutustunut Likenkin touhuihin vähän ja tiedän, ettei tän runoilijanaisen kässäri tai Jouko Nuoran sarjakuva todellakaan oo ainoot mystisesti "kadonneet" käsikirjoitukset.

        Että älkää hyvät ihmiset lähettäkö Likelle mitään sellasta, jonka ette halua "katoavan" ja päätyvän mahdollisesti jollekin Arno Kotrolle.


      • Runoilija *
        Johanna kirjoitti:

        Kyllä pitäisi - niin paljon olen kuullut sellasia hämäriä juttuja koko firmasta.

        Ne on esimerkiksi "hävittäneet" yhden sarjakuvataiteilijan (Jouko Nuora, julkaissut Liken kautta vissiin parikin albumia) sarjakuvaoriginaalit ja jotain julkaisematonta kuvitusmateriaalia.

        Nuora vaati korvausta todella suuresta työstä (ei mitään harald hirmuista, vaan sellasta fotorealistista jälkeä) sillä oli kai mennyt pari vuotta niiden piirtämiseen. Like ei suostunut korvaamaan ja tää Nuora (kaverin kaveri) sai hermoromahduksen ja yritti ryöstää Liken kirjakaupan kassan saadakseen edes jonkin korvauksen.

        Typerä temppu tietenkin, mutta tää Nuora oli taiteilijana herkkä ja se tosiaan toimi mielenhäiriössä ja epätoivoissaan.

        Itse en tyyppiä ole edes tavannut, mutta ikävältä kyllä kuulostaa. Kuitenkin kun kyseessä oli toisen ihmisen ihan hirveän iso duuni - joka oli vaan "hukattu"

        Saas nähdä rupeaako Kotro seuraavaksi piirtämään sarjakuvaa...

        Työn puolesta oon tutustunut Likenkin touhuihin vähän ja tiedän, ettei tän runoilijanaisen kässäri tai Jouko Nuoran sarjakuva todellakaan oo ainoot mystisesti "kadonneet" käsikirjoitukset.

        Että älkää hyvät ihmiset lähettäkö Likelle mitään sellasta, jonka ette halua "katoavan" ja päätyvän mahdollisesti jollekin Arno Kotrolle.

        nyt, en enää koskaan lähetä kokoelmiani Likeen.


      • Jyrsijä
        Runoilija * kirjoitti:

        nyt, en enää koskaan lähetä kokoelmiani Likeen.

        En usko, että kyseisen kustantamon väkeä kamalasti itkettää.


      • Kirjoillako
        Jyrsijä kirjoitti:

        En usko, että kyseisen kustantamon väkeä kamalasti itkettää.

        Onko moraalisi hukassa vai omistatko sellaista ollenkaan??????????????????????


    • huhhuijaa

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä Kotrosta siltä osin, että mikään suuri runoilija herra ei ole. Valtavan mediamyllytyksen kanssa pinnalle nostettu nätti mies. Kupla joka puhjennee. Toivottavasti.

      En tiedä onko hän plagioinut tekstejään. Ehkä, mutta minulla ei ole näyttöä. Ei välttämättä, koska ne ovat niin simppeleitä, että opetettu apinakin samanlaisia kykenee tekemään.
      Edellinen ei ollut tosikoille.

      Markkinointi teki Kotrosta ensin tuotteen. Kun hän sai julkisuusstatuksensa (sanahirviö) on aivan sama mitä hän kirjoittaa. Ostajia kyllä riittää. Ja sehän on kustantamojen tavoite.

      Kotro ei tule jäämään kuitenkaan historiaan suurena suomalaisena runoilijana. Aikansa ilmiönä ehkä.

      • Viilis

        Luin iltiksestä jutun miehestä ja voin pahoin .
        Tuollainen moraali miehellä joka on käynyt kouluja ja jonka pitäisi olla erityisen tarkka tekemisistään.Miten tuo käsikirjoitus mahtoi joutua kotralle ??kun lehtitietojen mukaan se oli hävitetty??
        Ja eikös kotralla ole joku kaveri jutussa mukana???


      • Duanz
        Viilis kirjoitti:

        Luin iltiksestä jutun miehestä ja voin pahoin .
        Tuollainen moraali miehellä joka on käynyt kouluja ja jonka pitäisi olla erityisen tarkka tekemisistään.Miten tuo käsikirjoitus mahtoi joutua kotralle ??kun lehtitietojen mukaan se oli hävitetty??
        Ja eikös kotralla ole joku kaveri jutussa mukana???

        Ei mikään koulutus ihmisesta rehtiä ja selkärankaista tee.


    • kobra

      hävytön mies ja vielä tuollainen "mies" kansankynttilänä........oi aikoja - oi tapoja.

      • Viilis

        Likekustannuksen sivuilta luin ,että Kotra opettaa?? filosofiaa sekä psykogiaa???Helsingissä.
        HuH!!


      • rotor
        Viilis kirjoitti:

        Likekustannuksen sivuilta luin ,että Kotra opettaa?? filosofiaa sekä psykogiaa???Helsingissä.
        HuH!!

        Kotro opettaa ja häslää kaikkea muutakin. Kyllähän toi vaikuttaa todella paksulta toi sen jauhanta. Yrittää vitsailla aiheesta jotain ja sehän oikeastaan myöntää syyllistyneensä plagiointiin, juuri tätä intertextuaalisuus argumenttia käyttäen.

        Naurettavaa touhua. Kyllä mä luulen, että se sen ekan teoksensa on (toivottavasti) itse kirjoittanut, mutta ehkä naisen asemaan ja tuntemuksiin eläytyminen oli liian hankalaa itseensä rakastuneelle miehelle.

        Kotroahan on kovasti ylistetty uudeksi rakkauden runoniekaksi. Täytyy sanoa, että vaikken mitenkään erityisesti tän toisenkaan rakkausrunoilijamme, eli Tabermannin runoista pidä, niin on niissä sentään jotain tavoitettu ihmiosen rakkaudesta toiseen ihmiseen. Tabermannin runot ovat parhaimmillaan oivaltavia ja omaperäisiä, sensuelleja olematta silti tyhjänpäiväisiä.

        Kotron rustailu on läpensä itseensä kääntynyttä ininää. Äänessä on mies joka ei tiedä rakkaudesta mitään - paitsi sellaiseta rakkaudesta, joka kohdistuu Arno Kotroon.


    • läpätin

      pakkohan sen on olla totta kun se kerran lehdessä luki. ei taida sulla olla ketjun aloittaja mitään käsitystä lehtityön realiteeteista.

      tervetuloa todellisuuteen hei.

    • huhhuijaa

      tämä 'Musta morsian', kuin "hittikirja"(Liken sanonta) 'Sanovat sitä rakkaudeksi'.

      Hain kirjastosta ja lukaisin. Ei Kotro itse tällaista pystysi tekemäänkään.

      Mutta se että oli parempi, ei tietysti ole vielä paljon mitään.

      Like olisi kyllä jonkinlaisen julkisen selityksen velkaa.

      • Jii

        Julkinen selityshän Liken puolelta kuuluu jotenkin siihen malliin, että:

        "Kotro ei ole plagioinut, me olemme tutkineet asiaa jo ennen julkaisemista (verranneet käsikirjoituksia), Kotron käsikirjoitus tuli ensin kustantamoon" jne. jne.

        Kuitenkin vaikka "Kotron käsikirjoitus tuli ENSIKSI.." kustantajan edustaja Ida Simes, samoin kuin Kotro itse myöntävät että: "naisen käsikirjoituksesta on saattanut jäädä jotain takaraivoon"

        Hiukan ristiriitaista.

        Samaten on outoa se, että käsikirjoitus on luovutettu Kotrolle sen jälkeen, kun nainen oli tekstiensä kohtaloa saanut kuulla käsikirjoituksen olevan sekä kadonnut, että hylätty ts. kustantamo ilmoitti ettei ole kiinnostunut naisen käsikirjoituksen julkaisemisesta. Samassa jutussa Simes kertoi, että Like käyttää kirjailijoita toisinaan kiireapuna, kun töitä on niin paljon ja väkeä liian vähän.

        Mielenkiintoista onkin, miksi kiireinen ja ylityöllistetty kustantamo sitten tuhlaisi yhden ulkopuolisen lukijansa aikaa luetuttamalla hänellä käsikirjoituksen, jonka julkaisemisesta ei ole kiinnostunut?

        Jutut menevät niin vahvasti ristiin, että kyllä tossa jotain mätää on.


      • huhhuijaa
        Jii kirjoitti:

        Julkinen selityshän Liken puolelta kuuluu jotenkin siihen malliin, että:

        "Kotro ei ole plagioinut, me olemme tutkineet asiaa jo ennen julkaisemista (verranneet käsikirjoituksia), Kotron käsikirjoitus tuli ensin kustantamoon" jne. jne.

        Kuitenkin vaikka "Kotron käsikirjoitus tuli ENSIKSI.." kustantajan edustaja Ida Simes, samoin kuin Kotro itse myöntävät että: "naisen käsikirjoituksesta on saattanut jäädä jotain takaraivoon"

        Hiukan ristiriitaista.

        Samaten on outoa se, että käsikirjoitus on luovutettu Kotrolle sen jälkeen, kun nainen oli tekstiensä kohtaloa saanut kuulla käsikirjoituksen olevan sekä kadonnut, että hylätty ts. kustantamo ilmoitti ettei ole kiinnostunut naisen käsikirjoituksen julkaisemisesta. Samassa jutussa Simes kertoi, että Like käyttää kirjailijoita toisinaan kiireapuna, kun töitä on niin paljon ja väkeä liian vähän.

        Mielenkiintoista onkin, miksi kiireinen ja ylityöllistetty kustantamo sitten tuhlaisi yhden ulkopuolisen lukijansa aikaa luetuttamalla hänellä käsikirjoituksen, jonka julkaisemisesta ei ole kiinnostunut?

        Jutut menevät niin vahvasti ristiin, että kyllä tossa jotain mätää on.

        Boikottiin koko Like. Itsekin sen verran kirjoittelen, että aina joskus tulee kässäriä tarjoiltua kustantajille.

        Nytpä ei enää tarvitse vaivautua Liken takia.

        Toivottavasti tämä kotro-sotku näkyy myös kustantamon tileillä.


    • Kutri-Kotro

      Onko Kotrolta tullut mitään uutta?

    • Jukkapoika667

      Onhan se selvää, kun mies astuu pokkana suoraan naisten 'suojakuvun' lävitse ja käyttää aseinaan samoja keinoja mitkä piti olla ainoastaan naisen suojana ja käytettävissä ainoastaan miesten alentamiseen, henkiseen ylivoimaan ja "naisten ylivertaisen tunne-elämän" suojaamiseen, ja vielä tienaa siitä, niin johan Arno Kotro on feikki ja käsikirjoitus on alun perin naisen.

      Ja kuinka joku voi ihan pokkana jopa myöntää, että on myös itse koettanut kirjoitella eikä saanut tekstejään julkaistuksi? Ja sitten tuo kustannusyhtiö on myös läpimätä?

      Mitäs ämmät sitten teette, kun miehet osaavat myös kaiken pelaamisen minkä te, eikä enää ole olemassa naisten suojakupua äänetöntä ylivaltaa joka kasvatetaan mihiin jo nuorena?

      Arno Kotro on kuningas!!!

    • Tietoa on!

      Arno Kotro ei ole koskaan enää julkaissut runoja. Tuohon se jäi. Sen sijaan tapauksesta ja kotromateriaalin tarjonneesta kässärinkirjoittajasta tulette kuulemaan vuoden sisällä.

      Ehkä naisen tapauksessa onni, että nousee nyt vasta ja aivan toiseen konserttiin!

    • 999

      Up.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe