Hybridi säästää yhä enemmän ja enemmän

Anonyymi

Uudet Toyota hybridit taitaa olla viidettä sukupolvea ja aina vaan parempia ja taloudellisempia. Jopa niin et itselaavat ovat jopa taloudellisempia kuin ladattavat varsinkin pitkillä ajorupeamilla. Itselataavien käyttömukavuus ja luotettavuus ovat omaa luokkaansa. Ladattavat sopivat vain rajoitettuun lähiliikenteen vakiomatkoihin joissa on matkan varrella toimivat latauslaitteet.

127

<50

    Vastaukset

    • 2.0 kuluttaa enemmän kuin 1.8.

      • 1.8 ei lähde tojovaariltakaan lapasesta. Vähintään 11 s nollasta sataan. Tuttua jo 80-luvulta, kuten tohjon tekniikka muutenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1.8 ei lähde tojovaariltakaan lapasesta. Vähintään 11 s nollasta sataan. Tuttua jo 80-luvulta, kuten tohjon tekniikka muutenkin.

        Ladattava Prius kuluttaa 80 km rajoituksella pelkällä bensalla ajettaessa 3,9 l/100 km. Moottoritiellä 5,3 l/100 km (keskinopues 114 km/h).


      • Anonyymi kirjoitti:

        1.8 ei lähde tojovaariltakaan lapasesta. Vähintään 11 s nollasta sataan. Tuttua jo 80-luvulta, kuten tohjon tekniikka muutenkin.

        Äärettömän kestävää vuosikertaa kaikki 80-luvun Toyotat. Perinteet velvoittaa !


    • Näin on. Skooda suberpee höpölataushybriidi vie reilut 7 l/100 km iltapäivlehden testissä. Ja aina pitäisi olla laittamassa jatkojohdon päähän. Hihii.

      • Niinhän Toyotan Pokemonkin vie Iltapäivälehtien testissä yli 7 litraa.


      • Skodassa on mahdollisuus ladata halpaa tai jopa ilmaista sähköä ja se on selkäe vahvuus. Tojot ovat latauskelvottomia. Se on se paras termi kuvaamaan tojoja.


    • Tojo jää yhä kauemmaksi ja kauemmaksi kehityksen kärjestä noilla fossiilipolttimillaan. VW:llä on sähköautoja joilla ajaa viisi kertaa halvemmalla kuin tojon höpöhybridridillä. Lisäksi VW:llä kaasuautot ja lataushybridit joilla ajaa puolet halvemmalla kuin tojolla. VW:llä on siis KOLME parempaa vaihtoehtoa kuin tojon höpöhybridi.
      Ja kaikki noista ovat kertaluokkaa parempia, ei vain vähän parempia.

      Matka-ajossa tojo ei pärjää edes normaalille TSI:lle. Ecorun kisassa Vesijärvellä Prius ei päässyt edes alle neljän litran. TSI Leonille se oli helppo juttu.

      • Miksi mainostat VW-konsernin vikapesiä, jotka läpäisevät testit vain huijauksen turvin. Raakileet testaa ja korjauslaskut maksaa kuluttaja. Niistä on pysyttävä kaukana.

        Nyt tarvitaan luotettavaa ja todistetusti pienellä kulutuksella kulkevaa menopeliä. Toyota on auto, joka läpäisee katsastuksen käytettynäkin ja kulkeee pisteestä A pisteeseen B ilman välilatausta. Niin huonoina kuin hyvinäkin aikoina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mainostat VW-konsernin vikapesiä, jotka läpäisevät testit vain huijauksen turvin. Raakileet testaa ja korjauslaskut maksaa kuluttaja. Niistä on pysyttävä kaukana.

        Nyt tarvitaan luotettavaa ja todistetusti pienellä kulutuksella kulkevaa menopeliä. Toyota on auto, joka läpäisee katsastuksen käytettynäkin ja kulkeee pisteestä A pisteeseen B ilman välilatausta. Niin huonoina kuin hyvinäkin aikoina.

        Siksi että te puhutte täyttä lööperiä. Oma 25 vuoden kokemus kertoo sen että VW on erittäin luotettava auto. Sama matka Toyotalla olisi maksanut enemmän ja joka ainoa kerta VW on vienyt perille ongelmitta. Tämän vuoksi kehun VW:tä, kertoakseni omasta kokemuksestani enkä toistele netistä luettua jossa ei ole edes alunperinkään totuutta takana.


    • 15 miljoonaa Toyota hybridiä kehrää maailmalla ja lisää tulee. Siihen on muilla pitkä matka.

      • Tojolla on aivan omaa kivaa noiden latauskelvottomien hybridiensä kanssa. Kukaan muu ei halua olla tuon vanhentuneen teknologian kanssa tekemisissä vaan ne hyppäsivät suoraan ladattaviin ratkaisuihin.
        Tojohan on yrittänyt tyrkyttää tekniikkaansa muille ilmaiseksi ja vapautti kaikki hybridipatenttinsa vapaaseen käyttöön. Ei ole kelvannut kenellekään kun muilla on parempaa tekniikkaa tarjolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla on aivan omaa kivaa noiden latauskelvottomien hybridiensä kanssa. Kukaan muu ei halua olla tuon vanhentuneen teknologian kanssa tekemisissä vaan ne hyppäsivät suoraan ladattaviin ratkaisuihin.
        Tojohan on yrittänyt tyrkyttää tekniikkaansa muille ilmaiseksi ja vapautti kaikki hybridipatenttinsa vapaaseen käyttöön. Ei ole kelvannut kenellekään kun muilla on parempaa tekniikkaa tarjolla.

        Todellisuudessa muilla ei ole teknistä kykyä valmistaa Toyotan hienosti toimivaa moottori/voimansiirto -pakettia.

        Tyytyvät llataushybriideissään laittamaan akkupaketin ja latausliittimen vanhaan polttomoottoritekniikkaan painolisäksi. Ei siinä paljon innovaatiota tarvita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa muilla ei ole teknistä kykyä valmistaa Toyotan hienosti toimivaa moottori/voimansiirto -pakettia.

        Tyytyvät llataushybriideissään laittamaan akkupaketin ja latausliittimen vanhaan polttomoottoritekniikkaan painolisäksi. Ei siinä paljon innovaatiota tarvita.

        Ladattava hybridi on joka tapauksessa paljon parempi ratkaisu kuin tojon latauskelvoton hybridi. Mitä järkeä on rakentaa sähköinen voimalinja ja akku jos sitä käyttää bensasta saadulla sikakalliilla energialla ja tuottaa päästöjä siinä samalla? Täysin järjetön viritys jos sähköistä voimalinjaa ei voi käyttää verkosta ladatulla halvalla sähköllä päästöttömästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava hybridi on joka tapauksessa paljon parempi ratkaisu kuin tojon latauskelvoton hybridi. Mitä järkeä on rakentaa sähköinen voimalinja ja akku jos sitä käyttää bensasta saadulla sikakalliilla energialla ja tuottaa päästöjä siinä samalla? Täysin järjetön viritys jos sähköistä voimalinjaa ei voi käyttää verkosta ladatulla halvalla sähköllä päästöttömästi.

        En tuota niin halvaksi kehuis.
        Nyt puhun omista ajoista.talvikelillä pääsee sähköllä reilu 30 kilsaa ja sitte menee mitattuna 7.3 litraa sataselle.
        Osa latauspaikoista sikahintaisia.jos auto lupaa 50 kilsaa rangea niin osassa se maksaa n.6€ että akku täynnä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava hybridi on joka tapauksessa paljon parempi ratkaisu kuin tojon latauskelvoton hybridi. Mitä järkeä on rakentaa sähköinen voimalinja ja akku jos sitä käyttää bensasta saadulla sikakalliilla energialla ja tuottaa päästöjä siinä samalla? Täysin järjetön viritys jos sähköistä voimalinjaa ei voi käyttää verkosta ladatulla halvalla sähköllä päästöttömästi.

        Samaa mieltä.

        Toyota voisi kyllä varustaa nykymallinsa ulkopuolisella latausmahdollisuudella ja hieman suuremmalla akulla.
        Tämä olisi toivottavaa, koska Toyotan tekniikka on pidemmälle kehitettyä kuin muiden yksinkertaiset lataushybridit.

        Ylivoimainen tekniikka kun tarvitsee päivitystä pysyäkseen edellä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tuota niin halvaksi kehuis.
        Nyt puhun omista ajoista.talvikelillä pääsee sähköllä reilu 30 kilsaa ja sitte menee mitattuna 7.3 litraa sataselle.
        Osa latauspaikoista sikahintaisia.jos auto lupaa 50 kilsaa rangea niin osassa se maksaa n.6€ että akku täynnä..

        Tuo lisääntynyt paino ja sitä kautta kulutus on lataushybridien Akilleen kantapää.
        Näen lataushybridien siksi vain välivaiheena.
        Odotan kehityksen menevän siihen suuntaan, jonka Seat Mii jo on viitoittanut. Kohtuuhintaisiin täyssähköihin.

        Muutamaan vuoteen ei uusia autoja tosin tulla paljon myymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tuota niin halvaksi kehuis.
        Nyt puhun omista ajoista.talvikelillä pääsee sähköllä reilu 30 kilsaa ja sitte menee mitattuna 7.3 litraa sataselle.
        Osa latauspaikoista sikahintaisia.jos auto lupaa 50 kilsaa rangea niin osassa se maksaa n.6€ että akku täynnä..

        En kyllä ymmärrä miksi lataisi autoaan tuollaisessa paikassa. Kotona, duunissa ja ilmaispaikoissa on järkevää ladata, ei muualla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tuota niin halvaksi kehuis.
        Nyt puhun omista ajoista.talvikelillä pääsee sähköllä reilu 30 kilsaa ja sitte menee mitattuna 7.3 litraa sataselle.
        Osa latauspaikoista sikahintaisia.jos auto lupaa 50 kilsaa rangea niin osassa se maksaa n.6€ että akku täynnä..

        Hyvä tuuri, jos sattuu löytämään toimivan latauspaikan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tuuri, jos sattuu löytämään toimivan latauspaikan.

        Ei tarvitse omaa pihaa kauempaa hakea toimivaa latauspaikkaa. Aina vapaana, aina toimii ja halvat kilometrit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla on aivan omaa kivaa noiden latauskelvottomien hybridiensä kanssa. Kukaan muu ei halua olla tuon vanhentuneen teknologian kanssa tekemisissä vaan ne hyppäsivät suoraan ladattaviin ratkaisuihin.
        Tojohan on yrittänyt tyrkyttää tekniikkaansa muille ilmaiseksi ja vapautti kaikki hybridipatenttinsa vapaaseen käyttöön. Ei ole kelvannut kenellekään kun muilla on parempaa tekniikkaa tarjolla.

        Toyotan lisenssillä hybrideitä valmistaa mm. BMW, Mazda, Ford, Subaru, Nissan jne ...vain muutamia mainitakseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan lisenssillä hybrideitä valmistaa mm. BMW, Mazda, Ford, Subaru, Nissan jne ...vain muutamia mainitakseni.

        Täysin bullshittiä. Täysin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla on aivan omaa kivaa noiden latauskelvottomien hybridiensä kanssa. Kukaan muu ei halua olla tuon vanhentuneen teknologian kanssa tekemisissä vaan ne hyppäsivät suoraan ladattaviin ratkaisuihin.
        Tojohan on yrittänyt tyrkyttää tekniikkaansa muille ilmaiseksi ja vapautti kaikki hybridipatenttinsa vapaaseen käyttöön. Ei ole kelvannut kenellekään kun muilla on parempaa tekniikkaa tarjolla.

        Sinulle latauskelvoton. Minulle mahdollisuus olla laataamatta (käsittelemättä latauskaapelia päivittäin).


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä miksi lataisi autoaan tuollaisessa paikassa. Kotona, duunissa ja ilmaispaikoissa on järkevää ladata, ei muualla.

        Naapurissa on kolme autoa pihassa. Mitenkähän mahtavat tulevaiuuudessa jakaa latausvuorot eri autojen kesken.

        Yksi lataa töiden jälkeen, toinen käy aamuyöstä vaihtamassa piuhan omaan autoonsa. Kolmas lataa huomenna. Kolmen auton (pika)latausasema on varmasti edullinen hankkia ja käy suoraan ilman keskus-ja kaapelimuutoksia vanhan shukon tilalle. Ei kannata edes uneksia tuosta. Ai niin, niissä kaikissa autoissa on erilainen piuha ja pistoke.

        Kaikesta näkee, että maailmalle suolletaan keskeneräistä tekniikkaa. Ja jotkut retostelevat sen erinomaisuudella. Toivottavasti tämä asia aivan oikeasti mietitään, ennenkuin maailma on täynnä huonosti mietittyjä ratkaisuja ja yhteensopimattomia pistokkeita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle latauskelvoton. Minulle mahdollisuus olla laataamatta (käsittelemättä latauskaapelia päivittäin).

        Päivittäisellä 30 sekunnin hommalla pääsee todella hyville tuntipalkoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapurissa on kolme autoa pihassa. Mitenkähän mahtavat tulevaiuuudessa jakaa latausvuorot eri autojen kesken.

        Yksi lataa töiden jälkeen, toinen käy aamuyöstä vaihtamassa piuhan omaan autoonsa. Kolmas lataa huomenna. Kolmen auton (pika)latausasema on varmasti edullinen hankkia ja käy suoraan ilman keskus-ja kaapelimuutoksia vanhan shukon tilalle. Ei kannata edes uneksia tuosta. Ai niin, niissä kaikissa autoissa on erilainen piuha ja pistoke.

        Kaikesta näkee, että maailmalle suolletaan keskeneräistä tekniikkaa. Ja jotkut retostelevat sen erinomaisuudella. Toivottavasti tämä asia aivan oikeasti mietitään, ennenkuin maailma on täynnä huonosti mietittyjä ratkaisuja ja yhteensopimattomia pistokkeita.

        "Naapurissa on kolme autoa pihassa. Mitenkähän mahtavat tulevaiuuudessa jakaa latausvuorot eri autojen kesken."

        Onpahan taas relevantti "ongelma". LOL
        Näiden dinomehumiesten esimerkit ongelmatilanteista tulevat päivä päivältä hauskemmaksi kun valheellisia myyttejä ammutaan alas yksi kerrallaan.

        Pitää mennä yhä pidempään matkaan yhä kylmemmällä kelillä sitä mukaa kun sähköautot kehittyvät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täysin bullshittiä. Täysin.

        Ford on ainoa joka on ostanut oikeudet Toyotalta itselataavaan. Se löytyy vielä Mondeosta.
        Uusi Ford Kuga on myynnissä ladattavana. Ja aivan samoin ottaa jarrutus energiaa talteen kuten Toyotan itselataava. Fordilta tulee myös pienemmällä akulla varustettu itselataus Kuga.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tuota niin halvaksi kehuis.
        Nyt puhun omista ajoista.talvikelillä pääsee sähköllä reilu 30 kilsaa ja sitte menee mitattuna 7.3 litraa sataselle.
        Osa latauspaikoista sikahintaisia.jos auto lupaa 50 kilsaa rangea niin osassa se maksaa n.6€ että akku täynnä..

        Ajelin viime kesänä Corolla Sedan Hybrillä noin 5000 km 3,5 litran/100 km keskikulutuksella. Tämä on siis 2020 hybridien kulutustaso isommassa kokoluokassa. Yarikset pienen kokoluokan autona menee selvästi pienemmällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan lisenssillä hybrideitä valmistaa mm. BMW, Mazda, Ford, Subaru, Nissan jne ...vain muutamia mainitakseni.

        Vain Tojo valmistaa Tojon hybriditekniikkaa, ei kukaan muu. Ei kelvannut edes ilmaiseksi muille tuo vanha tekniikka !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapurissa on kolme autoa pihassa. Mitenkähän mahtavat tulevaiuuudessa jakaa latausvuorot eri autojen kesken.

        Yksi lataa töiden jälkeen, toinen käy aamuyöstä vaihtamassa piuhan omaan autoonsa. Kolmas lataa huomenna. Kolmen auton (pika)latausasema on varmasti edullinen hankkia ja käy suoraan ilman keskus-ja kaapelimuutoksia vanhan shukon tilalle. Ei kannata edes uneksia tuosta. Ai niin, niissä kaikissa autoissa on erilainen piuha ja pistoke.

        Kaikesta näkee, että maailmalle suolletaan keskeneräistä tekniikkaa. Ja jotkut retostelevat sen erinomaisuudella. Toivottavasti tämä asia aivan oikeasti mietitään, ennenkuin maailma on täynnä huonosti mietittyjä ratkaisuja ja yhteensopimattomia pistokkeita.

        Älä jauha paskaa, kaikki kolme lataa vaikka perus shukosta yössä akut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ford on ainoa joka on ostanut oikeudet Toyotalta itselataavaan. Se löytyy vielä Mondeosta.
        Uusi Ford Kuga on myynnissä ladattavana. Ja aivan samoin ottaa jarrutus energiaa talteen kuten Toyotan itselataava. Fordilta tulee myös pienemmällä akulla varustettu itselataus Kuga.

        Fordissa on Atkinson-kone, mutta se on Fordin omaa käsialaa ja sen voimansiirto on täysin erilainen kuin tojossa. Kukaan ei valmista hybridejä tojon lisenssillä. Ei kukaan.
        Kaikkien muiden hybridit perustuvat eri tekniikkaan kuin tojolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fordissa on Atkinson-kone, mutta se on Fordin omaa käsialaa ja sen voimansiirto on täysin erilainen kuin tojossa. Kukaan ei valmista hybridejä tojon lisenssillä. Ei kukaan.
        Kaikkien muiden hybridit perustuvat eri tekniikkaan kuin tojolla.

        Voimansiirrossa voi olla eroja, mutta on monta muutakin asiaa hybridissä. Voit vaikka googlata niin löydät että Ford on ostanut oikeuksia patentteihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voimansiirrossa voi olla eroja, mutta on monta muutakin asiaa hybridissä. Voit vaikka googlata niin löydät että Ford on ostanut oikeuksia patentteihin.

        Taas pinokkion nenä kasvaa kun valehtelee. Ei niitä tojon lisenssejä edes pysty ostamaan kun tojo laittanut ne vapaaseen jakeluun. Ja kuten sanottu, Fordin hybridi on Fordin kehittämä. Ei Tojon teknologiaa.

        Se mitä Ford on oikeasti ostanut on VW;n MEB platform. Ford käyttää sitä omissa sähköautoissaan.

        https://www.electrive.com/2019/09/17/fords-looks-to-build-more-on-meb-basis/

        Tämä se on ero vanhentuneen tojon tekniikan ja nykyaikaisen VW:n välillä. Muille ei kelpaa tojon sepustukset edes ilmaiseksi, VW teknologiaa halutaan ja siitä ollaan valmiita maksamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas pinokkion nenä kasvaa kun valehtelee. Ei niitä tojon lisenssejä edes pysty ostamaan kun tojo laittanut ne vapaaseen jakeluun. Ja kuten sanottu, Fordin hybridi on Fordin kehittämä. Ei Tojon teknologiaa.

        Se mitä Ford on oikeasti ostanut on VW;n MEB platform. Ford käyttää sitä omissa sähköautoissaan.

        https://www.electrive.com/2019/09/17/fords-looks-to-build-more-on-meb-basis/

        Tämä se on ero vanhentuneen tojon tekniikan ja nykyaikaisen VW:n välillä. Muille ei kelpaa tojon sepustukset edes ilmaiseksi, VW teknologiaa halutaan ja siitä ollaan valmiita maksamaan.

        Myös Ford on ollut pitkään mukana hybridiautojen tuotannossa, osittain Toyotan tuella. Yhtiöt tekivät ensimmäiset lisenssisopimuksensa jo 15 vuotta sitten.

        Tuo teksti löytyy TM lehden hybridien parivertailusta, Mondeo-Camry


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös Ford on ollut pitkään mukana hybridiautojen tuotannossa, osittain Toyotan tuella. Yhtiöt tekivät ensimmäiset lisenssisopimuksensa jo 15 vuotta sitten.

        Tuo teksti löytyy TM lehden hybridien parivertailusta, Mondeo-Camry

        Siellä lukee myös:
        "Ladattavia hybridejä edeltäneet järeät ”täyshybridit” – siis autot joilla voi ajaa myös sähkömoottorin voimin mutta joita ei voi ladata – ovat jäämässä jonkinasteiseksi kuriositeetiksi."

        TM on tässä asiassa oikeassa. Sukupuutton kuolemassa oleva konsepti ja oikeastaan vain yksi dinosaurus vetelee viimeisiään. Viimeiset sätkimiset jäljellä ja sitten on tuo homma taputeltu lopullisesti.





    • Tojolle käy höpöhybridien kanssa samalla tavalla kuin Mazdalle wankelien kanssa. Mazda tulee olemaan ikuisesti maailman paras wankel-koneiden tekijä joka on tehnyt eniten wankel-koneita.

      • Kovin kovaan liitoon ei myöskään Mazdan taivaspaikkamoottorit ole lähteneet. Kovat lupaukset paperilla (kuten itäautoille näkyy olevan tyypillistä), mutta ongelmaksi on tullut, että maalikin liikkuu - muutkin ovat tiputtaneen kulutustaan.... mutta tarjoavat ahdetuilla moottoreillaan paremman suorituskyvyn.

        Tojolla saa olla paperilla vaikka 7. sukupolvi. Käytännössä tekniikka ei ole parissa vuosikymmenessä paljoa muuttunut. Edelleen osassa autoja ahdistaa takakontin koko (vaikka latauskelvottomia ovatkin), edelleen on moottorit vapareita, mitkä vollottavat kiihdytyksissä kovilla kierroksilla. Edelleen tarvii polttomoottoria pyörittää matkustamon lämmittämiseksi. Edelleen kulutukset oikeassa elämässä 4 litrasta ylöspäin.


    • Outo olisi jos asiassa mentäisiin taaksepäin. Tosin Toyota on sukeltanut laadun saralla todella pahasti.
      Kulutuksen suhteen pitää huomioida autojen eri tarkoitus ja asiakkaiden eri tarpeet, Toyota höpö ei tosin pysty ajattelemaan niin laajasti.

    • Monellako teistä Tojon hybridejä kritisoivista on itsellä lataushybridi, millainen ?

      • Ei ole kovin oleellista millä itse ajaa jos keskustellaan eri tekniikoiden välisistä eroista.
        Itse ajan vielä bensa-autolla ja autonvaihtoa ei ole ollut ajankohtainen muutamaan vuoteen. Seuraava autoni on ID.3, todennäköisesti keskimmäisellä akkukoolla.


      • Minulla on Toyotan itselataava. Seuraava on lataushybridi. Ei tosin Toyota merkkinen, koska toyotamiesten mielestä ne on huonoja.
        Oikeasti muut on parempia hinta/laatusuhteeltaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Toyotan itselataava. Seuraava on lataushybridi. Ei tosin Toyota merkkinen, koska toyotamiesten mielestä ne on huonoja.
        Oikeasti muut on parempia hinta/laatusuhteeltaan.

        Ettei nyt tullut lasketeltua vähän lööperiä..?


    • IL:"Kun sitten lähdin tien päälle, niin Superb kulki sähköllä eli nollakulutuksella 34 kilometriin asti. Tämän jälkeen auto muuttui tavanomaiseksi hybridiksi ja 50 kilometrin kohdalla keskikulutusmittari näytti lukemaa 2,3 l/100 km.

      Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että alle 50 kilometrin matkoilla päästään todella pieniin kulutuslukemiin.

      Helsingin seudulla päivittäiset ajomatkat jäävät monilla alle 50 kilometriin, joten kulutus on siltä osin todellinen."

      • Elämää on muuallakin kuin jossakin hesalaisten nurkissa. Siellä ylivoimainen Toyotan hybriditekniikka on aikaansa edellä. Siellä kun tulee mittariin jopa sata(100) km. Skoodan tapaisilla höpölataussvehkeillä siellä ei tee mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämää on muuallakin kuin jossakin hesalaisten nurkissa. Siellä ylivoimainen Toyotan hybriditekniikka on aikaansa edellä. Siellä kun tulee mittariin jopa sata(100) km. Skoodan tapaisilla höpölataussvehkeillä siellä ei tee mitään.

        Joka tapauksessa skooda kulutti testilenkillä puolet vähemmän kuin tojolootan itsesaastuttavat 100 % fossiiliautot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämää on muuallakin kuin jossakin hesalaisten nurkissa. Siellä ylivoimainen Toyotan hybriditekniikka on aikaansa edellä. Siellä kun tulee mittariin jopa sata(100) km. Skoodan tapaisilla höpölataussvehkeillä siellä ei tee mitään.

        Johan se on monta kertaa todettu, että suomalaisten ajomatkat ovat keskimäärin alle 50 km /kerta, tähän juuri ladattavat hybridit ovat paras vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johan se on monta kertaa todettu, että suomalaisten ajomatkat ovat keskimäärin alle 50 km /kerta, tähän juuri ladattavat hybridit ovat paras vaihtoehto.

        Ei pääse edes Kehä III :sta päästä päähän ja takaisin. Sopisi Poliiseille oikein hyvin, sais käydä usein kahvilla ja latailla välillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämää on muuallakin kuin jossakin hesalaisten nurkissa. Siellä ylivoimainen Toyotan hybriditekniikka on aikaansa edellä. Siellä kun tulee mittariin jopa sata(100) km. Skoodan tapaisilla höpölataussvehkeillä siellä ei tee mitään.

        Maalaikstolvanalle tiedoksi - pääkaupunkiseudulla keskimääräinen ajosuorite on pidempi kuin maaseudun tuppukylissä.

        Jo kaupunkialueen sisällä välimatkat ovat pitkiä, 30 km tulee mittariin helposti vaikka Espoon ja itä-Helsingin väliä tahkottaessa, ja lukemaan nostavat myös lukuisat 50+ km päivittäistä matkaa pendelöivät. Omalla työpaikallani yksi tahkoaa lähes päivittäin Lahden ja Espoon väliä.

        Lataushybridi on erinomainen ratkaisu silloin, kun ajetaan kaupunkiajoa ja autoa saa ladattua molemmissa päissä. Silloin 50 km matkastakin valtaosa ajetaan puhtaasti sähköllä.

        Pitemmillä ajomatkoilla toimii vaikkapa kaasuauto. Silläkin saa kulutuksen murto-osaan latauskelvottoman pokemonin irtvityksen lukemista. Ei ihme, että pokemonien naama vääntyy koko ajan entistä tuskaisempaan irveeseen. Kuten teroillakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse edes Kehä III :sta päästä päähän ja takaisin. Sopisi Poliiseille oikein hyvin, sais käydä usein kahvilla ja latailla välillä.

        On aika hölmöä kuvitella että joku pysähtyisi lataamaan hybrdiautoa. Sitä ladataan kotona ja duunissa. Joskus ilmaiseksi kauppakeskuksissa siksi että parhaat parkkipaikat on varattu lataaville autoille.
        Todella omituinen ajatus kaikenkaikkiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On aika hölmöä kuvitella että joku pysähtyisi lataamaan hybrdiautoa. Sitä ladataan kotona ja duunissa. Joskus ilmaiseksi kauppakeskuksissa siksi että parhaat parkkipaikat on varattu lataaville autoille.
        Todella omituinen ajatus kaikenkaikkiaan.

        Mitä muuta kuin omituisia ajatuksia voi odottaa epätoivoisilta teroilta, jotka ovat panneet toivonsa itäautovalmistajaan, joka on jämähtänyt 90-luvulle.

        Lataushybridin ideahan on juurikin, ettei matka katkea akun tyhjenemiseen. Ja koska matka ei katkea akun tyhjenemiseen, autossa ei tarvitse niillä arkisilla 10-50 km ajomatkoilla raahata "kuollutta painolastia" 300+ km ajomatkaan riittävän akun muodossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämää on muuallakin kuin jossakin hesalaisten nurkissa. Siellä ylivoimainen Toyotan hybriditekniikka on aikaansa edellä. Siellä kun tulee mittariin jopa sata(100) km. Skoodan tapaisilla höpölataussvehkeillä siellä ei tee mitään.

        Varmaan aika monessa Suomen kaupungissa päivittäiset ajot jää alle 50 km. Loput ajaa taloudellisimmin kuitenkin diiselillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan aika monessa Suomen kaupungissa päivittäiset ajot jää alle 50 km. Loput ajaa taloudellisimmin kuitenkin diiselillä.

        Lisäbonuksena latuashybridissä on, että jos/kun kaupungissa ajetaan sähköllä, niin eipä synny siellä pakokaasujakaan.


    • Hintansa erotusta Toyotan mukahybrid ei säästä koskaan verrattuna kilpailijoiden vastaavia, mutta halvempiin ja parempiin malleihin.

      • On väärin sanoa ettei koskaan. TM vertailussa olleiden Octavian ja Corollan hintaero on 4.200 euroa. Vertailussa mitatuilla kulutuksilla Corolla paikkaa kalliin hintansa maantiellä ajettaessa noin 600.000 kilometrin jälkeen. Kaupungissa matka on 250.000 km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On väärin sanoa ettei koskaan. TM vertailussa olleiden Octavian ja Corollan hintaero on 4.200 euroa. Vertailussa mitatuilla kulutuksilla Corolla paikkaa kalliin hintansa maantiellä ajettaessa noin 600.000 kilometrin jälkeen. Kaupungissa matka on 250.000 km.

        Normiajolla joko 40 vuotta tai vajaa 20 vuotta. Sekalaisella ajolla ehkä 30 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normiajolla joko 40 vuotta tai vajaa 20 vuotta. Sekalaisella ajolla ehkä 30 vuotta.

        Saa sinä aikana hitsata uutta peltiä tohjon pohjaan kerran jos toisenkin ;-D


      • Anonyymi kirjoitti:

        On väärin sanoa ettei koskaan. TM vertailussa olleiden Octavian ja Corollan hintaero on 4.200 euroa. Vertailussa mitatuilla kulutuksilla Corolla paikkaa kalliin hintansa maantiellä ajettaessa noin 600.000 kilometrin jälkeen. Kaupungissa matka on 250.000 km.

        Nyt meni peräkamarin pojalla luvut sekasii, Ocu se on 4 tonnia kalliimpi kuin samoilla varusteilla 1.8 Corolla Hybrid !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni peräkamarin pojalla luvut sekasii, Ocu se on 4 tonnia kalliimpi kuin samoilla varusteilla 1.8 Corolla Hybrid !!

        Puhuttiin TM:n suosikkiluokan vertailussa olleista autoista. Corollan hinta oli reilut neljä tonnia enemmän kuin vertailun voittaneen Octavian.


    • Kaikissa vertailuissa Toyotan ylläpitokulut aina kaikkein suurimmat.

      • Juuri todettiin että 10v vanhojen Toyota autojen ylläpitokulut on kaikein pienimmät. Että se siittä sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri todettiin että 10v vanhojen Toyota autojen ylläpitokulut on kaikein pienimmät. Että se siittä sitten.

        Missähän se on todistettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri todettiin että 10v vanhojen Toyota autojen ylläpitokulut on kaikein pienimmät. Että se siittä sitten.

        Eläpä höpötä. Jokaisessa suomalaisessa vertailussa (TM / Tuulilasi) tojon ylläpitokustannukset ovat sieltä korkeimmasta päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä höpötä. Jokaisessa suomalaisessa vertailussa (TM / Tuulilasi) tojon ylläpitokustannukset ovat sieltä korkeimmasta päästä.

        Katoppa viimistä talvitestiä, Corolla Hybrid on edullisin huoltaa sekä lyhyellä että varsinkin pitkälllä tähtäimellä. Lisäksi Toyotat ovat erittäin luotettavia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katoppa viimistä talvitestiä, Corolla Hybrid on edullisin huoltaa sekä lyhyellä että varsinkin pitkälllä tähtäimellä. Lisäksi Toyotat ovat erittäin luotettavia.

        Talviautovertailussa ei edes laskettu ylläpitokuluja. Jos on pakko valehdella niin opettele edes valehtelemaan niin ettet jää heti kiinni. Urpo.


    • Toyota on ylivoimaisesti paras hybridauto.

      • Paras ja ainoa. Eipä noita vanhoja keksintöjä enää tee juuri kukaan muu.


      • Luultavasti ainoa täysin paikkansapitävä lause tässä ketjussa.


    • Toyota hybrideinen keskimääräiset kulutukset:

      1. sukupolvi 7 l/100 km , mm Prius Hybrid
      2. sukupolvi 6 l/100 km , mm Lexus GS 300h
      3. sukupolvi 5 l/100 km , mm Prius Hybrid
      4. sukupolvi 4 l/100 km , mm. Corolla ja Prius hybrid
      5. sukupolvi 3 l/100 km , 2020 Yaris Hybrid

      Eli kohta mennään alle kolmen litran sadalla. Samalla päästöt pienenee koko ajan.

      • Sellainen on perässähiihtäjän osa. Itse olen autoillut viimeisen vuoden vajaa 2 l/100 km kulutuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen on perässähiihtäjän osa. Itse olen autoillut viimeisen vuoden vajaa 2 l/100 km kulutuksella.

        Ja nuo teron raportoimat kulutukset ovat tietenkin niitä normikulutuksia, jotka tosielämässä ylittyvät 50 %, kuten on moneen kertaan mm. HS koeajoissa nähty.




      • Joo tule tankkiin kokoajan lisää Bentsiiniä kun ajelee

        Jokohan olis tarpeeksi paksuä ??


    • taitaa mersut ja audit hävitä taksitolpilta

      corolla ja camry tulee

      • Corolla vaatii kääpiökuskin, että takapenkilläkin mahtuisi istumaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Corolla vaatii kääpiökuskin, että takapenkilläkin mahtuisi istumaan

        2,54 cm voi olla kuski, taakse mahtuu vielä vajaa kolmimetrinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Corolla vaatii kääpiökuskin, että takapenkilläkin mahtuisi istumaan

        Viis takapenkistä, mutta kun etupenkillä kun pää ottaa kattoon kiinni. On tosi ahdas.


      • Sitä tulemista jo on odoteltu. Ei vaan näy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viis takapenkistä, mutta kun etupenkillä kun pää ottaa kattoon kiinni. On tosi ahdas.

        Älöä valehtele kääpioökuskeista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2,54 cm voi olla kuski, taakse mahtuu vielä vajaa kolmimetrinen.

        Eli ei voi edes kääpiöautosta puhua, vaan lilliputtisarjaa nämä itäautot.

        Takapenkiltä ohjaaminen on oiva idea. Sitähän suositeltiin ensiapuna myös takatan itsemurhapussukoilla varustettuihin autoihin ;-D


    • Corolla Hybrid ja Prius kuluttavat käytännössä 5 litraa vuositasolla eli 1,5 vähemmän kuin minun 1,6 115 kW germaani. 20 tkm vuodessa bensaa kuluu 300 litraa vähemmän eli 450 euroissa. Ei kannata vielä kattoon hyppiä.

      • Entä DSG remontit ja öljynkulutus . Entä diesel-ja muut verot ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä DSG remontit ja öljynkulutus . Entä diesel-ja muut verot ?

        Eipä ole VW-sukua eikä diesel.


    • Yhteenvetona kaikesta ylläkirjoitetusta voi todeta, että:

      Toyota on kaikkein pisimmällä hybridi-tekniikan kehittämisessä.

      • Kun on ainoa joka sitä kehittää. Laatua kuvaa se ettei kukaan huoli edes ilmaiseksi tojon tekniikkaa autoihinsa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun on ainoa joka sitä kehittää. Laatua kuvaa se ettei kukaan huoli edes ilmaiseksi tojon tekniikkaa autoihinsa

        Juu, ei muilla kynnet pysty eikä äly riitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei muilla kynnet pysty eikä äly riitä.

        Miksi lähteä keksimään jotain höpöhybriditekniikkaa muilta löytyy parempia konsepteja.

        Ladattava Passat on paljon ripeämpi auto ja vie Spritmonitorin mukaan huomattavasti vähemmän kuin tojon "maailman paras hybridi":
        Camry 6,8 litraa
        Passat GTE 5,2 litraa

        Olisi typerää alkaa panostamaan johonkin joka on parhaimmillaankin huonompi kuin VW:n jo vuosia käyttämä tekniikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lähteä keksimään jotain höpöhybriditekniikkaa muilta löytyy parempia konsepteja.

        Ladattava Passat on paljon ripeämpi auto ja vie Spritmonitorin mukaan huomattavasti vähemmän kuin tojon "maailman paras hybridi":
        Camry 6,8 litraa
        Passat GTE 5,2 litraa

        Olisi typerää alkaa panostamaan johonkin joka on parhaimmillaankin huonompi kuin VW:n jo vuosia käyttämä tekniikka.

        VAC on päättänyt lopettaa kaasukäyttömoottoreiden kehityksen ja keskittyä sähköön. Sääli skodafaneja jotka ostivat sellaisen kaasutarjouksen aikaan, varsinkin jos siinä on DSC laatikko, jossa robottitikku tökkii huonolla menestyksellä vaihteita päälle. Useimmilla kuskeilla on jo alkumetreillä kokemuksia vaihteistohäiriöistä "jotka korjautuvat kun pysäyttää auton ja miettii vähän aikaa".
        Siis kaasuautojuttu sopii vihreille, biokaasulla maailman pelastukseen uskoville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VAC on päättänyt lopettaa kaasukäyttömoottoreiden kehityksen ja keskittyä sähköön. Sääli skodafaneja jotka ostivat sellaisen kaasutarjouksen aikaan, varsinkin jos siinä on DSC laatikko, jossa robottitikku tökkii huonolla menestyksellä vaihteita päälle. Useimmilla kuskeilla on jo alkumetreillä kokemuksia vaihteistohäiriöistä "jotka korjautuvat kun pysäyttää auton ja miettii vähän aikaa".
        Siis kaasuautojuttu sopii vihreille, biokaasulla maailman pelastukseen uskoville.

        VW kyllä tekee kaasuautoja ainakin seuraavat 10 vuotta, se ei vaan tee uusia kaasumoottori-versioita. Lähestulkoon kaikista uusista malleista on kaasuversiot ja ne säilyvät valikoimissa pitkään.
        Kaasu on ensisijaisesti kustannustietoisen paljonajavan ratkaisu. Ostohinta on edullisempi kuin Tojon höpöhybridissä ja kilometrikustannukset puolet pienemmät.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bf256b1d-4ac3-4a2d-8112-a5cf6ceebf49


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lähteä keksimään jotain höpöhybriditekniikkaa muilta löytyy parempia konsepteja.

        Ladattava Passat on paljon ripeämpi auto ja vie Spritmonitorin mukaan huomattavasti vähemmän kuin tojon "maailman paras hybridi":
        Camry 6,8 litraa
        Passat GTE 5,2 litraa

        Olisi typerää alkaa panostamaan johonkin joka on parhaimmillaankin huonompi kuin VW:n jo vuosia käyttämä tekniikka.

        Paljonko tuohon pasaatiin tankattiin sähköä vai väitätkö että meni 5.2L ilman sähköä?

        Töpslihybridille tuo 5.2L on tolkuttoman paljon. SIlle luvataan luokkaa 2L.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuohon pasaatiin tankattiin sähköä vai väitätkö että meni 5.2L ilman sähköä?

        Töpslihybridille tuo 5.2L on tolkuttoman paljon. SIlle luvataan luokkaa 2L.

        Ei normikulutus ole lupaus kulutuksesta, vaan pelkkä vertailuarvo.

        Tollolootallakin on ollut ihan tyypillistä, että reaalimaailmassa kuluu jopa 50 % normikulutusta enemmän polttoainetta. Syynä mm. kylmä ilmasto (sehän se selitys oli VHS hypetyksen 7,6 l/100 km kulutukseen PKS liikenteessä).

        Itse olen ajellut kaasuautolla viimeisen vuoden 1,9 l/100 keskikulutuksella.

        Kaasuakin on kulut, mutta siitä ei tarvise piitata, koska biokaasu on päästöneutraalia. Riittää, kun mulkataan fossiilisien polttoaineen kulutusta. 41 g/100 km todellisen kulutuksen pohjalta.

        Fossiilisella itsesaastuttavalla hypetyksellä päästöt olisivat 2-3 kertaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuohon pasaatiin tankattiin sähköä vai väitätkö että meni 5.2L ilman sähköä?

        Töpslihybridille tuo 5.2L on tolkuttoman paljon. SIlle luvataan luokkaa 2L.

        Tuo Passatin lukema on 150 auton keskiarvo Spritmonitorista eli siinä on tosielämän mixi porukasta. Jotkut ajavat suuren osan lataussähköllä ja hyvin vähän.
        Sähkön hinta ei juurikaan tuo lisähintaa, sen verran halpoja sähkökilometrit ovat.
        Oikea keskikulutus on 4,3 litraa, en tiedä mistä 5,2 on tempaistu.
        Jos katsoo sieltä pihimmästä päästä niin 43 / 150 kuskia on saanut kulutukseksi 3,0 tai vähemmän. Joku ahkera lataaja on jopa päässyt 33.000km alle litran keskiarvolla. Haarukka on iso ja riippuu täysin kuinka paljon prosentteina ajaa verkkosähköllä.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&powerunit=2


    • Toyotan täysin automaattisesti itselatautuva Corolla on kiistattomasti markkinoiden helppokäyttöisin ja luotettavin sähköhybri auto. Ei tarvitse sekoilla toimimattomien latausasemien ja kaapeleiden kanssa sydän syrjällään että koska syttyy palamaan. Ja ne palot ei ole pieniä, auto palaa varmasti, sitä ei millään sammuteta ja jos on tallissa niin saattaa palaa koko talo.

    • Hybridit, ja ladattavat hybridit pelkkää viherpesua, ja autotehtaitten hyväksikäyttämää porsaanreikää lakipykälissä. Siinä kaikki. Ilmastonpelastamisen kanssa ei mitään TODELLISTA tekemistä.

      https://www.hs.fi/autot/art-2000006409535.html

      • Juuri näin siksi Tojo onkin jo siirtymässä itselataavista suoraan sähkö-ja vetykulkineisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin siksi Tojo onkin jo siirtymässä itselataavista suoraan sähkö-ja vetykulkineisiin.

        Olisiko jotain linkkiä aiheesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin siksi Tojo onkin jo siirtymässä itselataavista suoraan sähkö-ja vetykulkineisiin.

        VW on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta kun tojo vasta yrittää saada oma sähköautoaan valmiiksi.
        VW ladattavat autot ovat vuosia ja vuosia toyotaa edellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VW on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta kun tojo vasta yrittää saada oma sähköautoaan valmiiksi.
        VW ladattavat autot ovat vuosia ja vuosia toyotaa edellä.

        Onko sulla jo sellainen? Tosin, en ole kyllä muillakaan nähnyt VW:n sähkäriä liikenteessä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla jo sellainen? Tosin, en ole kyllä muillakaan nähnyt VW:n sähkäriä liikenteessä....

        Olet varmaan nähnyt montakin eGolfia mutta et vain tiedä nähneesi. Pitää katsoa aika tarkkaan että erottaa sähkö-Golfin polttis-Golfista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan nähnyt montakin eGolfia mutta et vain tiedä nähneesi. Pitää katsoa aika tarkkaan että erottaa sähkö-Golfin polttis-Golfista.

        Pikemminkin se olet SINÄ joka ei näytä erottavan sähkö golffia tavallisesta sellaisesta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin se olet SINÄ joka ei näytä erottavan sähkö golffia tavallisesta sellaisesta!

        Kyllä minä erotan. Sanoin vain että aika harva viitsi tiirata jokaista vastaantulevaa Golfia niin tarkasti että erottaa onko kyseessä sähkis vai polttis.
        Väitätkö oikeasti että toimit noin. Katsot aina kummasta on kysymys kun näet Golfin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko jotain linkkiä aiheesta?

        Toyota on sanonut hyvin suorasanaisesti että höpöhybridihomma on nyt tässä ja kaikki panokset on sähköautojen kehittämisessä.

        https://www.theverge.com/2019/8/23/20830105/toyota-electric-vehicles-2020-olympics-ev-scooter



      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sulle linkki

        https://www.buyacar.co.uk/cars/new-cars/1638/all-electric-lexus-ux300e-range-performance-charging-time-and-specification

        Tuosta näkee kuinka paljon tojo on jäljessä VW:tä. VW olis samassa tilanteessa muutama vuosi sitten kun se joutui rakentamaan sähköauton polttiksen koppaan. Vuonna 2020 VW tekee MEB-autoja jotka suunniteltu alusta saakka sähköautoiksi ja Toyota kertoo että se tuo markkkinoille vuoden päästä polttiskoppaan tehdyn sähköauton.

        Toyotalta menee vuosia että se pääsee edes samaan tilanteeseen missä VW on tänään. Perässähiihtäjän rooli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta näkee kuinka paljon tojo on jäljessä VW:tä. VW olis samassa tilanteessa muutama vuosi sitten kun se joutui rakentamaan sähköauton polttiksen koppaan. Vuonna 2020 VW tekee MEB-autoja jotka suunniteltu alusta saakka sähköautoiksi ja Toyota kertoo että se tuo markkkinoille vuoden päästä polttiskoppaan tehdyn sähköauton.

        Toyotalta menee vuosia että se pääsee edes samaan tilanteeseen missä VW on tänään. Perässähiihtäjän rooli.

        Toyotan TNGA runkorakenne on sopiva sekä hybrideille että sähköautoille. Jokaisen hybridin voi päivittää sähkökulkineeksi lisäämällä systeemiin laturin ja lisää kennoja akustoon.


    • Meneeköhän wv eekolfissa paljon öljyä? Uskomatonta mutta on kansanauto pystynyt tekemään auton joka ei syö öljyä paria litraa tuhannella kilometrillä?

    • Tällä hetkellä on tyhmää ostaa mitään uutta autoa. Odottelisin pari vuotta kun tarjonta on ihan toinen.

      • Kerro miltä tuntuu pyöriä skoda octaian jaloissa sillä TYKKI toyota corolla hybridillä.toyota hybridiTYKKI 2,0 HYBRIDI 8,8 0-100 ONKO TOUO JOKIN VITSI HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATOJOTA LUPAA 0,9 NOPEAMMIN TYYPILLISTÄ TOYOTAA VOI HUOLETTA LISÄTA KIIHTYVYYTEEN 1,5 SEKUNTTIA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖYOY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miltä tuntuu pyöriä skoda octaian jaloissa sillä TYKKI toyota corolla hybridillä.toyota hybridiTYKKI 2,0 HYBRIDI 8,8 0-100 ONKO TOUO JOKIN VITSI HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATOJOTA LUPAA 0,9 NOPEAMMIN TYYPILLISTÄ TOYOTAA VOI HUOLETTA LISÄTA KIIHTYVYYTEEN 1,5 SEKUNTTIA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖYOY

        Tais jakoremmi katketa helkaman pojalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

        KERRO TOJO POI KOKEMUKSIA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.MILTÄ TUNTUUUUUUUUUUUU


      • Anonyymi kirjoitti:

        KERRO TOJO POI KOKEMUKSIA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.MILTÄ TUNTUUUUUUUUUUUU

        KERRO PELLE TOYOTA POJU MILTÄ TUNTUU PYÖRIÄ SKODA OCTAVIA 1,5 KIIHTYY 8,1 TOYOTA COROLLA HYBRIDI 2,0 MITATUSTI 8,8 HAAAAAA 0,9 SEKUNTTIA HITAAMMIN MITÄ TEHAS LUPAA. TODELLISUUS ON 1,5 SEKUNTTIA.SKODANJALOISSA LIIKENNEVALOISSA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKERRO MITEN SINUA HARMITTAAAAAAAAAAAAAA.


    • Tojot säästävät jo isolla joukolla, kun yli 70 vuotiaita omistajia kehotetaan pysymään kotonaan.

    • Öljyn hinta putoaa ja pysyy alhaalla pari vuotta sattuneesta syystä. Lienee jo vajaat viidesosaan pudonnut alkuvuoden tasosta. Eipä nyt haittaa, jos kärryvie pari kolme litraa enemmän kuin jokin Puolan Yaris.
      Juha-Tero saa yksin kauhistella hiili jalanjälkeään.
      Eikunhanaa kuuspyttysellä!

    • Uusi automaattinen täyshybrdi Toyota Yaris tulee markkinoille tänä kesänä entistä ehomapana ja tilavampana. Vaan kulutus on tippunut jo 2,5 l/100 km tasolle, ajettiin sitten 10 km tai 1000 km.

      • Saman kokoinen Seat Mii. Hintaa 15.000 euroa, kulutus ja päästöt nolla. Tojo on niin 90-lukua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saman kokoinen Seat Mii. Hintaa 15.000 euroa, kulutus ja päästöt nolla. Tojo on niin 90-lukua.

        Hyvä mopo sarjassaan !


    • Mitä enemmän ajat sen enemmän säästät. Säästöt kannattaa sijoittaa varsinkin nyt kun kurssit ovat alhaalla. Saadaan säästöihin ikäänkuin korkoa korolle vaikutus. On se peli Toyota Hybrid meinatenkin.

      • Corolla säästää korkoa korolle ! Joka päivä tulee lisää ja lisää ... säästöä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Corolla säästää korkoa korolle ! Joka päivä tulee lisää ja lisää ... säästöä !

        JOKO SITÄ HARMITUSTA ON TOYOTA TYKKI HYBRIDI 2,0 8,8 SEKUNTTIA MITATUSTI ,KULUTUS 8,0 HAAAAAAAAAAAAA,SKODA OCTAVIA 1,5 MITATUSTI 8,5 SEKUNTTIA KULUTUS 5,1 TERO TAAPERO PYÖRII JALOISSA VALOISSA JA KULUTUKSESSA MILTÄ TUHNU TEROSTA TUNTUU EI KERROTA MUILLE HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


    • Ihmeellistä että joku haluaa vielä pikkutuhnuturpomoottorilla varustettuja autoja käyttää jos kerran saa isolohkolla varustettuja hybridautoja.

    • Edustaa seitsemättä sukupolvea, on koko henkimaailman peli.

    • Edustaa seitsemättä sukupolvea, on koko henkimaailman peli.

      • On on se peli aivan verraton. Ja säästöä kertyy vaikkei edes aja.


    • Vuosien ja kilometrien myötä Toyota Corolla Hybrid säästää aina enemmän ja enemmän kun sijoittaa säästöt järkevällä tavalla. Toyotan omistajat olivat aikoinaan tarkan markan tyyppejä ja nyt € aikoina sama meno jatkuu. Pieni kulutus ja kestävyys ovat kaikkein tärkeimpiä asioita autoista puhuttaessa. Pieni kulutus = pienet päästöt.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai Latvalan pettämään??

      Noin seksikäs nainen kuin Maisa oli miehellä kainalossa, mutta pettäjän tielle lähti. Mies oli kehunut haastatteluissa piiritelleensä Maisaa vuosia ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      3081
    2. Nyt ehdottavat viinan myynnin lopettamista, äly hoi

      Nyt siis Helsingin sosiaali- ja terveystoimen johtaja Juha Jolkkonen ehdottaa Twitterissä väliaikaista alkoholin myynnin lopettamista. Voihan p mikä l
      Maailman menoa
      210
      1814
    3. Kainuussa kaksi koronatartuntaa klo 14.00

      Kaks ilmoittanut että Kainuussa tavattu 2 koronatartuntaa.
      Kajaani
      66
      1114
    4. Koronabaari-iltaa yötä myöten

      On kyllä hyvin surullista, että vielä viime yönäkin Jämsässä vietettiin iltayötä ainakin kahdessa baarissa! Mikähän on näiden paikkojen pitäjien ja nä
      Jämsä
      32
      529
    5. Hei vaan suomussalmelaiset

      Lähdettiin Vantaalta perheen kanssa pääsiäisen viettoon Suomussalmelle. Autossa on vaimon lisäksi 3 koululaista ja pirteä kettuterrieri. Viikonlopun r
      Suomussalmi
      10
      465