Elintarvikeliikkeissä

Anonyymi

voitaisiin nyt poikkeustilanteen vallitessa ottaa käyttöön jonkinlainen valvonta sen suhteen, keitä siellä tuotehyllyjen väleissä oikein on aiheuttamassa pieniä tukkeita ihmisten liikkumiselle.

Kauppa itse antaa ohjeeksi, että älä jää kavereitten kanssa seurustelemaan kaupan käytäville. Keitä siellä sitten seurustelee?
Minun havaintojeni mukaan yleensä ne seurustelemaan jäävät ovat iäkästä porukkaa, eivät välttämättä tätä yli 70-vuotiasta karanteeniin asetettua väkeä, mutta iäkkäämpää kuitenkin.

Esimerkiksi eilen. Paikallinen elintarvikeliike. Ei mikään hehtaarihalli, vaan suhteellisen pieni, joten hyllyvälitkin ovat siten suhteellisen ahtaita. Viivyin itse kaupassa ehkä noin kymmenen minuuttia, sen vuoksi, että oli pientä valinnan vaikeutta, mitä ottais ja kyseiseen tarpeeseen sopivia tuotteita oli vähän eri puolilla kauppaa. Yhtä tuolla ja toista tuolla ja jotain siinä välilläkin.

Kauppaan tultua pistin merkille, lähellä kun olivat, kahden pariskunnan ryhtymisen kuulumisten vaihtoon. Jäivät leipähyllyjen ja hedelmähyllyjen väliseen tilaan seurustelemaan. Jättivät toki keskinäisesti puolentoista metrin mittaisen kohteliaisuusvälin. Vaan tällä seurustelemaan jäämisellään veivät kuitenkin muilta asiakkailta mahdollisuuden liikkua siinä heidän lähellään. Tukkivat yhden osan hedelmätiskiä ja toisaalta yhden osan leipähyllyjä.

Koska kauppa on pieni, tämän tavallaan kaupan keskuskäytävälle seurustelemaan jääneen porukan pystyi koko ajan näkemään kaupassa liikkuessaan. Jatkoivat kuulumistensa vaihtoa koko sen kymmenen minuutin ajan, jonka itse kaupassa olin ja taisivat jäädä sinne vielä turisemaan kun kaupasta poistuin.

Voisi olla jonkinlainen valvonta näiden tällaisten juttuseurueiden suhteen. Aina kun näitä ilmaantuu kuuluisi kajareista 'Trööt, herrasväki siellä hedelmätiskin luona, hajaantukaa tekemään ostoksianne, älkää tukkiko käytäviä, huomioikaa muut asiakkaat, trööt!' Tai 'Poistukaa kaupan pihalle seurustelemaan, trööt!'

Valvontayhteiskuntaa tarvitaan, kun kerran näitä toiset ihmiset huomioimaan kykenemättömiä riittää!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Porrastettu asiointi olisi kaupoissa mielestäni hyvä. Esimerkiksi kauppoihin päästettäisiin vain 30 ihmistä kerrallaan.

      • Anonyymi

        Aha, K-Marketit on sen verran pienii, et kolmekymmentä ihmistä just voisi mahtuu kauppaan. Sillai tiiviisti.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista tietoa Koronaviruksen tarttumisesta:

      "Tartunnalle altistumisen määritelmänä on käytetty vähintään 15 minuutin lähikontaktia tartunnan saaneen kanssa. Toki lyhyempikin lähikontakti aika tarttumiseen on mahdollinen jos tartunnan saanut yskii voimakkaasti."

      Eli mitä tästä opimme? No sen että ei kannata olla lähikontaktissa kovinkaan pitkään toisen ihmisen kanssa.

      Virus voi tarttua myös pinnoilta, mutta julkisilla paikoilla hanskat kädessä niin tartunnan saamisen riski on tällöin pintojen kautta aika olematon.

      Loppujen lopuksi aika helposti pystyy suojautumaan tältä virukselta.

    • Anonyymi

      Tollaset törkimykset ei tartte ku kunnon yskäsyn naamaansa.

    • Anonyymi

      paikkakunnan ikäihmiset otti kirjoituksesta itteensä.
      Vaikka tämä - älä jää käytäville turisemaan - on ihan kaupan itsensä antamia ohjeita.
      Ottivat itseensä, ja kuitenkin olivat paikan päällä hyvin toisiinsa etäisyyttä ottaneina.

      Eivät vieläkään usko, että tauti on vakava asia.
      Muistakaapa sekin, että puhuessa suusta tulee ulos muutakin kuin sanoja.
      On siis parempi pitää suu kiinni ja hengitellä vain nenän kautta. Nenä kun on luotu niin, että se pystyy ilmasta epäpuhtauksia suodattamaan.

      Leikkisiä nämä ikäihmiset.

      Ruotsissa ei kuulemma ole sellaisia suojelurajoitteita annettu kuin Suomessa. Mutta sielläkin osataan kyllä nämä turvavälit: asiantuntija oli pyydetty tv-ohjelmaan ja koska hän joutui paikan päälle matkustamaan pidemmän matkan takaa junalla, niin pyysi ostamaan oman istuinpaikkansa ympärille runsaasti paikkalippuja. Noin ne ruotsalaiset ikäihmiset - ai niin mutta sehän olikin asiantuntija.

      Kyllä se siitä sitte, jos kohdille osuu.
      Toki ei tässä pelko sukassa olla tässäkään, mutta tämä kyvyttömyys huomioida muita(kin kuin niitä omia tuttavuuksia).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe