Onko vanteen saaminen suoraksi mahdollista ilman rihtauspukkia?

Anonyymi

Maksaa 69€ Motonetissa, joka on minusta kyllä liikaa noin yksinkertaisesta laitteesta.

10

2266

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi et rihtaa siinä paikallaan? Pyörä ylösalaisin, rengas pois vanteelta, pyörä takaisin haarukkaan. Laitat "heittoviisarit" molemmille puolin vannetta haarukkaan kiinni esim. klemmarreilla tai teipillä pysty- ja sivusuunta rautalanka osoittimet. Ja eikun rihtaamaan.

      • Anonyymi

        Itse olen tehnyt myös about noin. Rengasta en ole viitsinyt poistaa.

        Kiristää ja löysää niitä vanteen nippeleitä sellasia 1/4..1/2 kierroksia kerrallaan niistä kohdista missä on heittoa.

        Heiton tutkin laittamalla kynän tai ruuvarin lähes vanteeseen kiinni ja pyörittämällä vannetta.

        Lopputuloksina olen saanut sentin heiton muuttumaan muutaman millin heitoksi vanteessa.

        Ei tämäkään ole rakettitiedettä. Senkun tekee vaan :)


      • Anonyymi

        Vannejarrullisissa on "heittoviisarit" jo valmiiksi.


    • Anonyymi

      Sivusuuntaan rihtaaminen onnistuu kenties kotikonstein kun kääntää pyörän ylös alaisin ja saa jonkun tapin jollain tapaa kiinni pyörän ruonkoon/haarukkaan niin, että sitä kuitenkin on mahdollista säätää lähelle vannetta, mutta ei siitä paljonkaan muuten liiku.

      • Anonyymi

        Työskentelyasento on sellainen että alaselkä pitää olla kunnossa. Rihtauspukin hyvä puoli että voi työn tehdä tuolissa istumalla rihtauspukki työpöydällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työskentelyasento on sellainen että alaselkä pitää olla kunnossa. Rihtauspukin hyvä puoli että voi työn tehdä tuolissa istumalla rihtauspukki työpöydällä.

        Istualtaan sen voi suorittaa pyörän ylösalaisinkin ollessa. Monta kertaa olen tuolleen rihtaillut ja ei ole selkä mennyt. Voihan se olla että pyöräily vahvistaa selkää :D


    • Anonyymi

      Eikö Helsingin kaupungilla ole mitään pyöräpajaa missä voi rihdata kiekot?

      • Anonyymi

        Kerran oikaisin kiekon, joka heitti yli 10cm
        Pinnat löysälle, painelin maassa lankkua vasten ja sitten kiristelin aikani pinnoja. Heittoa jäi alle 5mm. Rihtasin ylösalaisin käännetyssä pyörässä.
        Heitto ei haitannut mummiksessa.


      • Anonyymi

        Rihtauspukki helpottaa työtä, mutta tärkeintä on työn tekeminen rauhassa ja huolellisesti. Jokin yleinen tila (kuten tuossa mainittu pyöräpaja) ei kannusta rauhalliseen työskentelyyn. Tärkeintä on edetä pienin askelin (kuten tuolla edellä mainittiin) ja vertailla pinnojen kireyttä. Kiekon saa hetkellisesti suoraksi väärin rihtaamallakin (esim. yksi pinna ylikireällä). Jos vanne on pahasti vääntynyt, materiaali (alumiini?) on muuttanut muotoaan peruuttamattomasti, eikä siitä saa käyttökelpoista millään.

        Eli vastaus aloituskysymykseen, kyllä, vanteen suoraksi saamisen edellytys ei ole rihtauspukki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe