Aikooko yhteiskunta tulla mitenkään avuksi taksifirmoillle?

Anonyymi

Onko tästä ollut mitään esillä?

Työntekijät voi siirtää yhteiskunnan vastuulle, mutta miten esim taksiyrittäjien talous?

Jos tulot on firmalle nolla, niin onko muuta kuin mahdollisesti velan ottaminen ainoa tapa selvitä huonon hetken yli?

55

184

    Vastaukset

    • Ei taksinkuljettajia voi siirtää yhteiskunnan vastuulle!
      https://yle.fi/uutiset/3-11266284
      tuossa haastattelussa presidentti sanoo ettei myöskään taksinkuljettajilla ole minkäänlaista sosiaaliturvaa (kohta n.14:10).

      • Jos tää kuljettajajengi kuuluis AKT:oon niin työttömyyskassan jäseninä pääsis ansiosidonnaisen päivärahan piiriin, mutta taitaa olla järjestäytymisaste aika heikko.
        Hyvänä aikana tietysti keljuttaa maksaa, mutta huonona aikana ammattiliitto on kaveri, samoin sinne sieltä saa lakiavun tarvittaessa.
        Yrittäjien asema on ongelma.

        Terv. AKT:n vapaajäsen, eläkeläinen ja töissä käyvä
        taksiyrittäjän faija.
        Ps. Ajan taksia edelleen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tää kuljettajajengi kuuluis AKT:oon niin työttömyyskassan jäseninä pääsis ansiosidonnaisen päivärahan piiriin, mutta taitaa olla järjestäytymisaste aika heikko.
        Hyvänä aikana tietysti keljuttaa maksaa, mutta huonona aikana ammattiliitto on kaveri, samoin sinne sieltä saa lakiavun tarvittaessa.
        Yrittäjien asema on ongelma.

        Terv. AKT:n vapaajäsen, eläkeläinen ja töissä käyvä
        taksiyrittäjän faija.
        Ps. Ajan taksia edelleen!

        Pitääkö eläkeläisen vielä ajaa taksia ja viedä nuoremmilta ne vähätkin kyydit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö eläkeläisen vielä ajaa taksia ja viedä nuoremmilta ne vähätkin kyydit.

        Katos, kun pojalla on taksi, niin miksi en auttaisi. pakkohan ei ole.
        Ja minähän en vie keneltäkään työpaikkaa, autan vaan jälkeläistäni selviytymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katos, kun pojalla on taksi, niin miksi en auttaisi. pakkohan ei ole.
        Ja minähän en vie keneltäkään työpaikkaa, autan vaan jälkeläistäni selviytymään.

        Mitä enemmän on kuljettajia, niin tulot kuljettajaa kohden on vähemmän.
        Vanhan lain aikana sillä juuri perusteltiin ettei uusia taksilupia annettaisi.


      • No tämä Niinistön antama lausunto ei osunut mitenkään taksin kuljettajiin tai alaan yleensä , vai voitko pikaista vähän mitä tarkoitat tällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö eläkeläisen vielä ajaa taksia ja viedä nuoremmilta ne vähätkin kyydit.

        miten usan ressa ja tulevat miten eläkeläiset poikea taksi elekeläisistä tai muut yrittäjät maaimassa pitää hoitaa putikia vaikka 85 vuotta ei yritys hengiset sossun luukulle mene kun moni 30vuotias ei vaan halua tehdä töitä kun sossu maksaa vuokran punavuoressa ja antaa toimeentuloa 700e yritä nyt sitten saada nuoria alalle taidat itse olla niitä sossu tyypejä. ei mitään yrityshenkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän on kuljettajia, niin tulot kuljettajaa kohden on vähemmän.
        Vanhan lain aikana sillä juuri perusteltiin ettei uusia taksilupia annettaisi.

        niin pöljä berner ei tätä ymmärtäny ei lasku taitoa mitä enenmän kuljettajia niin sen mukaan tulot tippu 2200e noin 1400e brutto ja nyt toimeen tulotuki tai ansiosinonainen noin 700e kk


      • Anonyymi kirjoitti:

        miten usan ressa ja tulevat miten eläkeläiset poikea taksi elekeläisistä tai muut yrittäjät maaimassa pitää hoitaa putikia vaikka 85 vuotta ei yritys hengiset sossun luukulle mene kun moni 30vuotias ei vaan halua tehdä töitä kun sossu maksaa vuokran punavuoressa ja antaa toimeentuloa 700e yritä nyt sitten saada nuoria alalle taidat itse olla niitä sossu tyypejä. ei mitään yrityshenkeä.

        Ei tästä sepustuksesta ota kukaan selkoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katos, kun pojalla on taksi, niin miksi en auttaisi. pakkohan ei ole.
        Ja minähän en vie keneltäkään työpaikkaa, autan vaan jälkeläistäni selviytymään.

        Kun ei aja ei oo kuluja ?


    • Mitäs veikkaisit ?

      Tsemppiä !

    • Hullitus painaa lissää seteleitä, joita riittää kaikille halukkaille?🤑🤑🤑🤑

      • Ja persut jaksaa tälläkin palstalla öyhöttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja persut jaksaa tälläkin palstalla öyhöttää.

        Älä viitti toistaa tätä samaa persu läppää..... huoh


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitti toistaa tätä samaa persu läppää..... huoh

        Poika, se ei ollut läppää. On se kova suustaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja persut jaksaa tälläkin palstalla öyhöttää.

        Nyt on ainakin hyvä hallitus, tuntuu että jaetaan rahaa monin tavoin.

        Eli rahaa tulee kun vain tekee hakemuksia. Persut ei varmaan niin avokätisesti jakaisi rahaa.
        Kai vappusatasen loppukin vielä maksetaan.
        Persut olis kyllä hoitanut koronahommat eri tavalla, tuntuu että Persut lukee Kiinam ja Korean sivuja ja sieltä ideoita. Persut ei ole Eu miehiä ja ota ohjeita Italiasta tai Yleensä euroopasta.
        Mutta näillä mennään jota kansa halusi.


      • ErkkiSi kirjoitti:

        Nyt on ainakin hyvä hallitus, tuntuu että jaetaan rahaa monin tavoin.

        Eli rahaa tulee kun vain tekee hakemuksia. Persut ei varmaan niin avokätisesti jakaisi rahaa.
        Kai vappusatasen loppukin vielä maksetaan.
        Persut olis kyllä hoitanut koronahommat eri tavalla, tuntuu että Persut lukee Kiinam ja Korean sivuja ja sieltä ideoita. Persut ei ole Eu miehiä ja ota ohjeita Italiasta tai Yleensä euroopasta.
        Mutta näillä mennään jota kansa halusi.

        Kuule nuija persuilla ei ole mitään tekemistä Vappu satasen kanssa, se tyhmän sosiali Rinteen valehtelu eläkeläisille .


      • ErkkiSi kirjoitti:

        Nyt on ainakin hyvä hallitus, tuntuu että jaetaan rahaa monin tavoin.

        Eli rahaa tulee kun vain tekee hakemuksia. Persut ei varmaan niin avokätisesti jakaisi rahaa.
        Kai vappusatasen loppukin vielä maksetaan.
        Persut olis kyllä hoitanut koronahommat eri tavalla, tuntuu että Persut lukee Kiinam ja Korean sivuja ja sieltä ideoita. Persut ei ole Eu miehiä ja ota ohjeita Italiasta tai Yleensä euroopasta.
        Mutta näillä mennään jota kansa halusi.

        Mitäs jos nää persut pysyisi siellä omalla palstallaan, ei teidän tartte möykätä joka helvetan palstalla!


    • Huono hetki kestää syksyyn kaikilla aloilla. Sitten alkaa perus lama. Pikkujouluissa 2021 voi jo olla tunnelmaa, jos kaikki menee hyvin.

    • Taksiyrittäjällähän ei ole mitään kiinteitä kuluja, yrittäjäriskin kun on kantaneet työntekijät, joten ei ne tartte tukeakaan.

      • Ja ajat taksia?


      • Ei yrittäjällä kiinteitä kuluja??!!! Kyllä firman kiinteät kulut on varmaakin varmemmin yrittäjän, ei työntekijän, tiedoksi sinullekin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yrittäjällä kiinteitä kuluja??!!! Kyllä firman kiinteät kulut on varmaakin varmemmin yrittäjän, ei työntekijän, tiedoksi sinullekin!

        Toi " ei kiinteitä kuluja" on ollut renkien käsitys alasta jo vuosikymmeniä.
        Sitten kun on saatu omat keinot, monilla menee vaan runsas vuosi niin hommat on sössitty siihen pisteeseen että vouti hakee auton ja homma loppuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi " ei kiinteitä kuluja" on ollut renkien käsitys alasta jo vuosikymmeniä.
        Sitten kun on saatu omat keinot, monilla menee vaan runsas vuosi niin hommat on sössitty siihen pisteeseen että vouti hakee auton ja homma loppuu.

        Ei ole haitannut mitään päinvastoin kun kilpailijat häipynyt alalta, riittänyt jäljelle jääneille hyvät ansiot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yrittäjällä kiinteitä kuluja??!!! Kyllä firman kiinteät kulut on varmaakin varmemmin yrittäjän, ei työntekijän, tiedoksi sinullekin!

        No auton arvonlasku on kiinteä kulu taksissa, mutta sekään ei niin kovaa, kun autolla ei aja. Ja voihan sen myydä tai ottaa omaan käyttöön, uusia saa sitten kaupasta, kun elämä palaa maahan. Ihan eri asia siis kuin suurimmalla osalla oikeita yrittäjiä, joilla toimitilat, joita ei niin vain myydäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi " ei kiinteitä kuluja" on ollut renkien käsitys alasta jo vuosikymmeniä.
        Sitten kun on saatu omat keinot, monilla menee vaan runsas vuosi niin hommat on sössitty siihen pisteeseen että vouti hakee auton ja homma loppuu.

        Kilinvitut, perinteisesti juuri kukaan ei ole ollut noin tohelo. Ainakaan isoissa kaupungeissa. Nyt vapautuksen myötä ehkä mahdollista, etenkin villeillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi " ei kiinteitä kuluja" on ollut renkien käsitys alasta jo vuosikymmeniä.
        Sitten kun on saatu omat keinot, monilla menee vaan runsas vuosi niin hommat on sössitty siihen pisteeseen että vouti hakee auton ja homma loppuu.

        Ne on niitä, joiden rooli muuttuu kuljettajasta toimitusjohtajaksi, kun omat keinot on saatu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilinvitut, perinteisesti juuri kukaan ei ole ollut noin tohelo. Ainakaan isoissa kaupungeissa. Nyt vapautuksen myötä ehkä mahdollista, etenkin villeillä.

        Äläpäs nyt,

        Minä saanut luvat stadissa - 97.

        Kolme pelleä jotka ajaneet mulle kuljettajana vetäneet luvat saatuaan yrittäjänä itsensä nutulleen

        Ei nyt aleta nimiä sanomaan vaikka mieli tekisi tälle meripoijulle pohjois-Espoossa, joka kusetti vaimoaan, vanhempiaan ja alaikäisiä lapsiaan ja kavereitaan kun on itse niin käsittämättömän tyhmä ihminen (vaikkei sitä itse näköjään edes ymmärrä, vaan luulee vieläkin jotain ihan muuta, ja vain viheltelee omassa ylhäisessä "viisaudessaan")


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs nyt,

        Minä saanut luvat stadissa - 97.

        Kolme pelleä jotka ajaneet mulle kuljettajana vetäneet luvat saatuaan yrittäjänä itsensä nutulleen

        Ei nyt aleta nimiä sanomaan vaikka mieli tekisi tälle meripoijulle pohjois-Espoossa, joka kusetti vaimoaan, vanhempiaan ja alaikäisiä lapsiaan ja kavereitaan kun on itse niin käsittämättömän tyhmä ihminen (vaikkei sitä itse näköjään edes ymmärrä, vaan luulee vieläkin jotain ihan muuta, ja vain viheltelee omassa ylhäisessä "viisaudessaan")

        Tuohan todistaa sen, että niissä taksiluvan myöntämisperusteissa silloin oli paljon vikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan todistaa sen, että niissä taksiluvan myöntämisperusteissa silloin oli paljon vikaa.

        Eli ajattelit, että viranomainen paperisen hakemuksen perusteella tunnistaisi tämmöisen tapauksen joka kusetttaa kaikkia ja onneksi lopulta saa kusetuksistaan anoppinsa kohtaan ihan ihan lainvoimaisen tuomion kusetuksistaan

        Tämmösiäkin ihmisiä kulkee nytkin tuolla vapaana

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ajattelit, että viranomainen paperisen hakemuksen perusteella tunnistaisi tämmöisen tapauksen joka kusetttaa kaikkia ja onneksi lopulta saa kusetuksistaan anoppinsa kohtaan ihan ihan lainvoimaisen tuomion kusetuksistaan

        Tämmösiäkin ihmisiä kulkee nytkin tuolla vapaana

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia

        Onhan se pitänyt olla tiedossa kun ajovuosia ennen luvan saantia oli pitänyt olla jopa joskus 10 vuotta, muuten ei lupaa saanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yrittäjällä kiinteitä kuluja??!!! Kyllä firman kiinteät kulut on varmaakin varmemmin yrittäjän, ei työntekijän, tiedoksi sinullekin!

        vw auto saksa kiinteet kulut 1 viikossa 2 miljardia ja kaikki pisteet kiinni . miten voit sanoa että yrittäjillä ei ole kiinteitä kuluja varmaan taksin kiinteet kulut on 150e päivä vaikka sisään ei tule rahaa kun 0e. vw ei myy autoja 9.4 saakka ja kiineät kulut 2 miljardia viikossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No auton arvonlasku on kiinteä kulu taksissa, mutta sekään ei niin kovaa, kun autolla ei aja. Ja voihan sen myydä tai ottaa omaan käyttöön, uusia saa sitten kaupasta, kun elämä palaa maahan. Ihan eri asia siis kuin suurimmalla osalla oikeita yrittäjiä, joilla toimitilat, joita ei niin vain myydäkään.

        arvoan alenema 1000e kk ajoi tai ei


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se pitänyt olla tiedossa kun ajovuosia ennen luvan saantia oli pitänyt olla jopa joskus 10 vuotta, muuten ei lupaa saanut.

        Niin se kartelli jylläsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs nyt,

        Minä saanut luvat stadissa - 97.

        Kolme pelleä jotka ajaneet mulle kuljettajana vetäneet luvat saatuaan yrittäjänä itsensä nutulleen

        Ei nyt aleta nimiä sanomaan vaikka mieli tekisi tälle meripoijulle pohjois-Espoossa, joka kusetti vaimoaan, vanhempiaan ja alaikäisiä lapsiaan ja kavereitaan kun on itse niin käsittämättömän tyhmä ihminen (vaikkei sitä itse näköjään edes ymmärrä, vaan luulee vieläkin jotain ihan muuta, ja vain viheltelee omassa ylhäisessä "viisaudessaan")

        Niin, käsittämättömän tyhmä ehkä tuossakin on onnistunut. Mutta perusduunia tekemällä ei ollut mahdollista pks:llä ennen vapautusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        arvoan alenema 1000e kk ajoi tai ei

        Kyllä ne kuule kilometrit vaikuttaa arvonlaskuun autoissa. Mutta joo, auton voi vaikka myydä pois. Ja tonnin kiinteät ei ole paljoa nekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        vw auto saksa kiinteet kulut 1 viikossa 2 miljardia ja kaikki pisteet kiinni . miten voit sanoa että yrittäjillä ei ole kiinteitä kuluja varmaan taksin kiinteet kulut on 150e päivä vaikka sisään ei tule rahaa kun 0e. vw ei myy autoja 9.4 saakka ja kiineät kulut 2 miljardia viikossa.

        Sanoin muuten että yrittäjä vastaa kiinteistä kuluista. Kaikki yrittäjäthän tietää asian laidan. Kiinteät kuluthan jyllää vaikka ei liikauttaisi metriäkään autoa! Kommentoin tuota ääliötä joka väitti että työntekijä on kantanut yrittäjäriskin ja maksanut työntekijänä ne yrityksen kiinteät kulut! Lukisit tarkempaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No auton arvonlasku on kiinteä kulu taksissa, mutta sekään ei niin kovaa, kun autolla ei aja. Ja voihan sen myydä tai ottaa omaan käyttöön, uusia saa sitten kaupasta, kun elämä palaa maahan. Ihan eri asia siis kuin suurimmalla osalla oikeita yrittäjiä, joilla toimitilat, joita ei niin vain myydäkään.

        jos myyn taksin niin pitää palauttaa alv 24 % ei sitä voi omaan käyttöön ottaa. se maksaa paljon


    • Vapaa markkinatalous hoitaa kysynnän ja tarjonnan. Jos ei kyydit riitä, niin pudotat vähän hintaa, että kyydit taas riittävät.

      • Vitut, ajat millä hinnalla tahansa, kun ei ole asiakkaita!


    • Niiden jotka eivät sopeudu muutoksen on syytä lopettaa.

    • Tuskin se aika enää palaa että kaikin puolin varakkaille ja omaisuutta omistaville maksetaan puhdasta rahaa.
      Vielä 2004 sai äitini kerrostalon putkirempan ja julkisivurempan johdosta korottuneeseen kuluihin siis pääomakuluihin vuokratukea, omaan asuntoonsa. Eikä edes kysytty talletuksia tms.

      Tuskin enää maksetaan jos on talletuksia tai omaisuutta, se on nyt aivan liian kallista.

    • Perintöverojen muodossa valtiolla tulee olemaan valuuttaa, köyhille jaettavaksi, Nou panic?

    • Toivottavasti ei.

      Kovasti ne yrittäjät huutavat veroja alas, mutta kun itse ongelmissa niin pitäisi valtion olla ostamassa vapaaksi.

      Kyllä se niin on, että yrittäjän on riski kannettava.

    • On sitä paljon tärkeämpiäkin yrityksiä kuin taksit tuettavaksi. Uusien taksien määrää on helppo kasvattaa nopeasti myöhemmin, jos tarve tulee.

      • Takseja tulee olemaan nyt ja aina nykyisellä systeemillä.
        Syksyllä saa sopparin mihin tahansa välitysyhtiöön, kun menee hakemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Takseja tulee olemaan nyt ja aina nykyisellä systeemillä.
        Syksyllä saa sopparin mihin tahansa välitysyhtiöön, kun menee hakemaan.

        Näin. Ja hallituksen suunnitelmien mukaan jopa useampaan välitysyhtiöön kerrallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Ja hallituksen suunnitelmien mukaan jopa useampaan välitysyhtiöön kerrallaan.

        Taksin kiinteät kulut n. melko tarkkaan 4000€/kk sis. yrittäjän pakolliset velvoitteet, vakuutukset ym. maksut, kun kuuluu kela ja vpl tilauskeskuksiin/ maksuliikennekeskukseen....
        Tuon jälkeen aletaan laskea yritykselle voittoa /palkkaa.
        Minulla 2 taksia, joista siis n. 8000€ kk/kulut,,, vaimo ajaa toista ja on yrittäjän kulut kuten minullakin.
        Kela ja vpl ajot loppui kun seinään koronan vuoksi, sairaaloihin ei oteta kuin hätätapaukset ja vpl asiakkaat ovat riskiryhmässä eivätkä saa liikkua, muita ajoja ei pienellä paikkakunnalla ole.
        Autoissa on inva ja paarivarustus, mutta se ei auta kun ketään ei kuljetella.
        Alalla olen toiminut 39 vuotta, eipä tällaista tilannetta ole ennen kohdattu.
        Jos tästä selvitään... tarvitaan meidän "ammattilaisten" palveluita tulevaisuudessakin.
        T. Kyytikiito


      • Näinhän se on. Juuri tuon asenteen vuoksi en olekaan maksanut mikäänlaisia veroja enää aikoihin Suomeen toiminnastani. Voitte sitten ihan keskenänne tukea niitä tärkeämpiä , itsellä sen verran jemmassa että hyvin pärjää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Takseja tulee olemaan nyt ja aina nykyisellä systeemillä.
        Syksyllä saa sopparin mihin tahansa välitysyhtiöön, kun menee hakemaan.

        Eikö se nytkin ole mahdollista, jos rahaa sattuu olemaan edes jonkin verran ? Ilmaiseksi tuskin pääsee muihin kuin roskafirmoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Juuri tuon asenteen vuoksi en olekaan maksanut mikäänlaisia veroja enää aikoihin Suomeen toiminnastani. Voitte sitten ihan keskenänne tukea niitä tärkeämpiä , itsellä sen verran jemmassa että hyvin pärjää.

        Näinhän se on menneen ajan takseilla ollut jo vuosikaudet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taksin kiinteät kulut n. melko tarkkaan 4000€/kk sis. yrittäjän pakolliset velvoitteet, vakuutukset ym. maksut, kun kuuluu kela ja vpl tilauskeskuksiin/ maksuliikennekeskukseen....
        Tuon jälkeen aletaan laskea yritykselle voittoa /palkkaa.
        Minulla 2 taksia, joista siis n. 8000€ kk/kulut,,, vaimo ajaa toista ja on yrittäjän kulut kuten minullakin.
        Kela ja vpl ajot loppui kun seinään koronan vuoksi, sairaaloihin ei oteta kuin hätätapaukset ja vpl asiakkaat ovat riskiryhmässä eivätkä saa liikkua, muita ajoja ei pienellä paikkakunnalla ole.
        Autoissa on inva ja paarivarustus, mutta se ei auta kun ketään ei kuljetella.
        Alalla olen toiminut 39 vuotta, eipä tällaista tilannetta ole ennen kohdattu.
        Jos tästä selvitään... tarvitaan meidän "ammattilaisten" palveluita tulevaisuudessakin.
        T. Kyytikiito

        Nyt taitaa olla kikut ja mukut yhdessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taksin kiinteät kulut n. melko tarkkaan 4000€/kk sis. yrittäjän pakolliset velvoitteet, vakuutukset ym. maksut, kun kuuluu kela ja vpl tilauskeskuksiin/ maksuliikennekeskukseen....
        Tuon jälkeen aletaan laskea yritykselle voittoa /palkkaa.
        Minulla 2 taksia, joista siis n. 8000€ kk/kulut,,, vaimo ajaa toista ja on yrittäjän kulut kuten minullakin.
        Kela ja vpl ajot loppui kun seinään koronan vuoksi, sairaaloihin ei oteta kuin hätätapaukset ja vpl asiakkaat ovat riskiryhmässä eivätkä saa liikkua, muita ajoja ei pienellä paikkakunnalla ole.
        Autoissa on inva ja paarivarustus, mutta se ei auta kun ketään ei kuljetella.
        Alalla olen toiminut 39 vuotta, eipä tällaista tilannetta ole ennen kohdattu.
        Jos tästä selvitään... tarvitaan meidän "ammattilaisten" palveluita tulevaisuudessakin.
        T. Kyytikiito

        Haiskahtaa kyllä nyt aikamoiselta liioittelulta, omasta kokemuksesta sanoisin että toinen puoli liikaa tuossa laskelmassasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haiskahtaa kyllä nyt aikamoiselta liioittelulta, omasta kokemuksesta sanoisin että toinen puoli liikaa tuossa laskelmassasi.

        Jos kaikki kulut minimiin niin 2000€ /kk noin.
        Jos ihan oikeesti tekee duunia niin kyllä se 4k€ kuussa on ihan tosi . Voipi olla ihan rahoitusta autosta ym. Mulla pari autoa ja noin 150-200K€ vuodessa liikevaihto , niin jos molemmat pannaan seisomaan ja mihinkään maksuihin ei tehdä muutoksia ja itsekin pitäisi elää niin 8K€ riittäisikö?


    • Kerroppa mihin kiinteisiin kuluihin saat menemään 4000€.Erittele.Vahvasti yliammuttu.2000€ lähellä totuutta.On sekin paljon.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai Latvalan pettämään??

      Noin seksikäs nainen kuin Maisa oli miehellä kainalossa, mutta pettäjän tielle lähti. Mies oli kehunut haastatteluissa piiritelleensä Maisaa vuosia ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      3023
    2. Nyt ehdottavat viinan myynnin lopettamista, äly hoi

      Nyt siis Helsingin sosiaali- ja terveystoimen johtaja Juha Jolkkonen ehdottaa Twitterissä väliaikaista alkoholin myynnin lopettamista. Voihan p mikä l
      Maailman menoa
      208
      1766
    3. Kainuussa kaksi koronatartuntaa klo 14.00

      Kaks ilmoittanut että Kainuussa tavattu 2 koronatartuntaa.
      Kajaani
      66
      1110
    4. Koronabaari-iltaa yötä myöten

      On kyllä hyvin surullista, että vielä viime yönäkin Jämsässä vietettiin iltayötä ainakin kahdessa baarissa! Mikähän on näiden paikkojen pitäjien ja nä
      Jämsä
      32
      518
    5. Hei vaan suomussalmelaiset

      Lähdettiin Vantaalta perheen kanssa pääsiäisen viettoon Suomussalmelle. Autossa on vaimon lisäksi 3 koululaista ja pirteä kettuterrieri. Viikonlopun r
      Suomussalmi
      10
      457