Väännänkö rautalangasta, etelän sumilaiset?

Anonyymi

Eikö se ole jo selvää, älkää tulko nyt sieltä eristyksestä tänne. Vaikka kuinka olis se maailman ihanin ukki täällä, niin pitäkää hänet hengissä tulematta tänne. Ei pidä ruveta somessa räyhäämään, jos ei pääsiäisenä sukuaan tapaa. Kyllä te saatte rahoinenne tulla sitten, kun tilanne sallii.

54

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en kusekkaan Kainuuseen päin. Siellä yli puolet kuntien rahoista kerätään meiltä uusmaalaisilta.

      • Anonyymi

        Hieno juttu! Kuse sinne etelään!
        Siellä on laadukkasta pohjavedestä pula. Jotenkin tuntuu siltä, että sinun pikkupennosista ei meidän lompakot täyty.
        Pysykin poissa, kusihousu!


      • Anonyymi

        Höpö höpö, me mehtäporvarit lahjotetaan vessapaperitkin teille halvalla puun hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, me mehtäporvarit lahjotetaan vessapaperitkin teille halvalla puun hinnalla.

        Jos ei ole huojuvaa vähintään 200 ha, ei sen alle omistajat ole kuin torppareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole huojuvaa vähintään 200 ha, ei sen alle omistajat ole kuin torppareita.

        Jos on tarpeeksi monta torpparia, kai niillä jokin merkitys on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on tarpeeksi monta torpparia, kai niillä jokin merkitys on.

        Eipä maha montaa rullaa paskapaperia syntyä kainuulaisten yksityisten metistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, me mehtäporvarit lahjotetaan vessapaperitkin teille halvalla puun hinnalla.

        Suomen 100 suurimman yksityismetsän omistajien listalla 2019 ,4 kainuulaista,yksikään ei Sumpilta.Herlin yksin omistaa 9200 hehtaaria joten poika kuule täällä etelässä ne metsäporvarit elävät.


      • Anonyymi

        Ei pyyhitä kädellä vaan suihkutellaan mukavan lämmintä vettä bideestä,tsiikatkaa sanakirjasta siellä paskamakissa ollessamme kun tuuli tuivertaa rupateikään!


      • Anonyymi

        Eikö sullakin olisi tärkeämpää vahata sitä löyhämoraalista eukkoasi kuin kantaa huolta etelän ihmisten perseen pyyhkimisesti,no kuka tykkää mistäkin.


      • Anonyymi

        Vieläkö löytyy hyyskän seinältä nastoilla kiinnitetty Kekkosen kuva ja loppuunselattu Jallun vuosikerta 70-luvulta ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pyyhitä kädellä vaan suihkutellaan mukavan lämmintä vettä bideestä,tsiikatkaa sanakirjasta siellä paskamakissa ollessamme kun tuuli tuivertaa rupateikään!

        Vai että ihan lämmintä vettä päästelet suoraan reikeleihin!!Meinas päästä nauru mutta piättelin niinku pierua, mutta silti pääsi!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sullakin olisi tärkeämpää vahata sitä löyhämoraalista eukkoasi kuin kantaa huolta etelän ihmisten perseen pyyhkimisesti,no kuka tykkää mistäkin.

        Ei muoria tarvihe vahtia. On jo sen ikänen ettei se eksy.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Vai että ihan lämmintä vettä päästelet suoraan reikeleihin!!Meinas päästä nauru mutta piättelin niinku pierua, mutta silti pääsi!!

        Kuka sitä nyt kylmää ! Mulla on alakerrassa vain yksi suihkuteltava reikä,liekkö sulla useampi kun monikossa kirjoitit,taiatki olla nainen.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Ei muoria tarvihe vahtia. On jo sen ikänen ettei se eksy.

        Sekä ei enää eksy pöheikköboheemien rinkiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä nyt kylmää ! Mulla on alakerrassa vain yksi suihkuteltava reikä,liekkö sulla useampi kun monikossa kirjoitit,taiatki olla nainen.

        Nainempa hyvinnii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen 100 suurimman yksityismetsän omistajien listalla 2019 ,4 kainuulaista,yksikään ei Sumpilta.Herlin yksin omistaa 9200 hehtaaria joten poika kuule täällä etelässä ne metsäporvarit elävät.

        Porvareita etelässä pukkaa. Mutta suomen suurimmat rosvotkin siellä elää , jotka kuppaa valtion yhtiöissä mielettömillä palkoilla, palkkioilla, optioilla ja hallitus paikkojen palkkioilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen 100 suurimman yksityismetsän omistajien listalla 2019 ,4 kainuulaista,yksikään ei Sumpilta.Herlin yksin omistaa 9200 hehtaaria joten poika kuule täällä etelässä ne metsäporvarit elävät.

        Saapihan sitä pajukkoa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen 100 suurimman yksityismetsän omistajien listalla 2019 ,4 kainuulaista,yksikään ei Sumpilta.Herlin yksin omistaa 9200 hehtaaria joten poika kuule täällä etelässä ne metsäporvarit elävät.

        Äläpä puhu tyhjää. Sadan listasta löytyy Kainuulaiset sijoilta 4, 12, ja 84. Herliniä lukuunottamatta suurimmat yksityisten omistamat metsät löytyvät muualta maasta.


    • Anonyymi

      Montako paperitehdasta uudellamaala on ja mistä sinne sähkö ja vesi tulee? jos me niiden tulo kataistaan voi siellä itku tulla.

      • Anonyymi

        Kuka sivistynyt sellaisia saastuttajia haluaa kotipaikkakunnalleen kun paperia saa rahalla kaupasta,pysykööt tehtaat vähempi arvoisilla alueilla.


      • Anonyymi

        Sähkö tulee kahdesta ydinvoimalasta joista riittää vaikka Kainuuseenkin myydä,vesi tulee Päijänteestä,oletko koskaan kuullut? Voit ruuvata hanat kiinni ihan koska vaan,onko sulla muita visaisia itsestäänselvyyksiä joihin haluat vastauksen?


    • Anonyymi

      Suomussalmelle ainakin voi tulla ja on tulossakin.

      • Anonyymi

        Kuten mainitsin niin vähempiarvoisille alueille mielummin,hauskaa että olet iloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mainitsin niin vähempiarvoisille alueille mielummin,hauskaa että olet iloinen.

        Kyllä! Asukasluku nousee pilviin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Asukasluku nousee pilviin

        Jos suomi jaettaisiin kahtia, vaikka Vaasasta Kuopioon, niin kummalla puolella olisit.
        Mitä meillä pohjoispuolella olisi.
        Meillähän olisi kaikki elämiseen tarvittava, metsät, kaivokset, vesivoima, matkailukohteet,puhdas luonto ja se mitä ei etelässä ole.
        Sitä palstoilla etelänvetelät vittuiloot, että he elättävät meitä, mutta se on laskennallinen harha.
        Jos otettaisiin huomioon asumiskustannukset, rikollisuu, ja muu yhteiskunnan ylläpito verrattuna pohjoiseen niin mitenkähän kustannukset jaettaisiin.
        Olen muutamia vuosia ollut tekemisissä etelän vetelin kanssa, niin minä olen sitä mieltä että sesonkiaikana yrittäjien täällä pohjoisessa pitäisi tuplata hinnat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suomi jaettaisiin kahtia, vaikka Vaasasta Kuopioon, niin kummalla puolella olisit.
        Mitä meillä pohjoispuolella olisi.
        Meillähän olisi kaikki elämiseen tarvittava, metsät, kaivokset, vesivoima, matkailukohteet,puhdas luonto ja se mitä ei etelässä ole.
        Sitä palstoilla etelänvetelät vittuiloot, että he elättävät meitä, mutta se on laskennallinen harha.
        Jos otettaisiin huomioon asumiskustannukset, rikollisuu, ja muu yhteiskunnan ylläpito verrattuna pohjoiseen niin mitenkähän kustannukset jaettaisiin.
        Olen muutamia vuosia ollut tekemisissä etelän vetelin kanssa, niin minä olen sitä mieltä että sesonkiaikana yrittäjien täällä pohjoisessa pitäisi tuplata hinnat

        Yksi massiivinen tekijä teiltä silloin puuttuisi,etelää kauppaavat tukiaiset ! Vai laskennallinen harha ,se kuule löytyy joka vuosi valtion budjetista. Elämisen ehdot täyttävät vaatimukset eivät ole kovin kaksiset jos tyytyy siihen että just hengissä pysyy.Ihmeen katkera kirjoitus sinulta ollaksesi noin täydellisen tyytyväinen kotipaikkaasi,johtuukohan itsetunto-ongelmista,tiedät itsekin sisimmässäsi että olet etelän elätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suomi jaettaisiin kahtia, vaikka Vaasasta Kuopioon, niin kummalla puolella olisit.
        Mitä meillä pohjoispuolella olisi.
        Meillähän olisi kaikki elämiseen tarvittava, metsät, kaivokset, vesivoima, matkailukohteet,puhdas luonto ja se mitä ei etelässä ole.
        Sitä palstoilla etelänvetelät vittuiloot, että he elättävät meitä, mutta se on laskennallinen harha.
        Jos otettaisiin huomioon asumiskustannukset, rikollisuu, ja muu yhteiskunnan ylläpito verrattuna pohjoiseen niin mitenkähän kustannukset jaettaisiin.
        Olen muutamia vuosia ollut tekemisissä etelän vetelin kanssa, niin minä olen sitä mieltä että sesonkiaikana yrittäjien täällä pohjoisessa pitäisi tuplata hinnat

        Ei ei ei veli hyvä,liian alas vedit rajan.Stalinin suunnitelman mukaan Suomi poikki Suomussalmi -Oulu linjalla,minkä ihmeen takia ottaisit savolaiset ja rantaruotsalaiset meidän paratiisiin,ei käy ! Tällä rajalla pystyttäisiin näyttämään että meiltä löytyy omasta takaa kaikki mitä sivistynyt yhteiskunta tarvii. Rajalla pitää katkaista kaikki,ihmisten liikkuminen,tavaraliikenne,energian siirrot ja tietoliikenne.Siinäpähän näkisivät etelän vetelät miten pärjäisivät ilman Kainuulaista kulttuuria,korkea teknologiaa,logistiikkaa,tietotaitoa,terveydenhuoltoa,tukiaisia,päivittäistavaroita,turisteja jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei ei veli hyvä,liian alas vedit rajan.Stalinin suunnitelman mukaan Suomi poikki Suomussalmi -Oulu linjalla,minkä ihmeen takia ottaisit savolaiset ja rantaruotsalaiset meidän paratiisiin,ei käy ! Tällä rajalla pystyttäisiin näyttämään että meiltä löytyy omasta takaa kaikki mitä sivistynyt yhteiskunta tarvii. Rajalla pitää katkaista kaikki,ihmisten liikkuminen,tavaraliikenne,energian siirrot ja tietoliikenne.Siinäpähän näkisivät etelän vetelät miten pärjäisivät ilman Kainuulaista kulttuuria,korkea teknologiaa,logistiikkaa,tietotaitoa,terveydenhuoltoa,tukiaisia,päivittäistavaroita,turisteja jne.

        Sammaa mielipuolta oppisi sikraimetkin syömmään perinneruokija pettua kesäytynyttä särkee oravaa pulumusia unohtuisi mäkkärin evväät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suomi jaettaisiin kahtia, vaikka Vaasasta Kuopioon, niin kummalla puolella olisit.
        Mitä meillä pohjoispuolella olisi.
        Meillähän olisi kaikki elämiseen tarvittava, metsät, kaivokset, vesivoima, matkailukohteet,puhdas luonto ja se mitä ei etelässä ole.
        Sitä palstoilla etelänvetelät vittuiloot, että he elättävät meitä, mutta se on laskennallinen harha.
        Jos otettaisiin huomioon asumiskustannukset, rikollisuu, ja muu yhteiskunnan ylläpito verrattuna pohjoiseen niin mitenkähän kustannukset jaettaisiin.
        Olen muutamia vuosia ollut tekemisissä etelän vetelin kanssa, niin minä olen sitä mieltä että sesonkiaikana yrittäjien täällä pohjoisessa pitäisi tuplata hinnat

        Hieno idea hintojen suhteen mutta jos tuplataan hinnat niin sehän koskisi myös paikallisten ostolsia joten taisikin olla ihan älyvapaa idea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei ei veli hyvä,liian alas vedit rajan.Stalinin suunnitelman mukaan Suomi poikki Suomussalmi -Oulu linjalla,minkä ihmeen takia ottaisit savolaiset ja rantaruotsalaiset meidän paratiisiin,ei käy ! Tällä rajalla pystyttäisiin näyttämään että meiltä löytyy omasta takaa kaikki mitä sivistynyt yhteiskunta tarvii. Rajalla pitää katkaista kaikki,ihmisten liikkuminen,tavaraliikenne,energian siirrot ja tietoliikenne.Siinäpähän näkisivät etelän vetelät miten pärjäisivät ilman Kainuulaista kulttuuria,korkea teknologiaa,logistiikkaa,tietotaitoa,terveydenhuoltoa,tukiaisia,päivittäistavaroita,turisteja jne.

        Ei helekutissa siirretä mitään rajoja,nyt jo iski ruokapula ,Kajjaanissa jo ampuvat nälissään lokkeja ruuaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suomi jaettaisiin kahtia, vaikka Vaasasta Kuopioon, niin kummalla puolella olisit.
        Mitä meillä pohjoispuolella olisi.
        Meillähän olisi kaikki elämiseen tarvittava, metsät, kaivokset, vesivoima, matkailukohteet,puhdas luonto ja se mitä ei etelässä ole.
        Sitä palstoilla etelänvetelät vittuiloot, että he elättävät meitä, mutta se on laskennallinen harha.
        Jos otettaisiin huomioon asumiskustannukset, rikollisuu, ja muu yhteiskunnan ylläpito verrattuna pohjoiseen niin mitenkähän kustannukset jaettaisiin.
        Olen muutamia vuosia ollut tekemisissä etelän vetelin kanssa, niin minä olen sitä mieltä että sesonkiaikana yrittäjien täällä pohjoisessa pitäisi tuplata hinnat

        Minnuu huolettaa tuo aikamerkin kohtalo kun ennen se tuotiin tänne etelästä postiautolla ja nykyjään kai jotenkin tikitaalisesti ja jos tietoliikenne yhteyet poikkastaan niin miten ossoo siirtyä siihen kesäaekaan


    • Anonyymi

      Voi kun olisi iso piikkauskone jolla voisi piikata kehäkolmosen eteläpuolen irti Suomesta. Sen voisi laittaa tallinkin perää ja myydä virolle. Kyllä siinä suomi viisastuisi ja päästäisiin eroon byrokratian pesästä.

      • Anonyymi

        Tuu täältä etelästä hakemaan meillä on konevuokraamot täynnä piikkauskoneita!


    • Anonyymi

      Kyllä oireettomat pitäisi siirtää puhtaaseen luontoon turvaan, onkos siellä mukavia suuria kartanoita tyhjän panttina ja viini kellarissa?😷🤧🤕

      • Anonyymi

        On etelässä hyvääkin. Muutaman kerran kun olen hesassa käynyt, naiset on mukavia. Seuraa saa tanssipaikoissa helposti. Niin rouvashenkilöistä kuin eronneista ja karanneistakin. Eikä ole pimpsa rakkauven päässä kuten Päätalon kirjassa Itäpään keisari sanoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On etelässä hyvääkin. Muutaman kerran kun olen hesassa käynyt, naiset on mukavia. Seuraa saa tanssipaikoissa helposti. Niin rouvashenkilöistä kuin eronneista ja karanneistakin. Eikä ole pimpsa rakkauven päässä kuten Päätalon kirjassa Itäpään keisari sanoi.

        Onko ne naiset olleet tauvittomia? Eihän oo tarvinnu raapia tai muista venneeriseistä tauvveista kärsiä?


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Onko ne naiset olleet tauvittomia? Eihän oo tarvinnu raapia tai muista venneeriseistä tauvveista kärsiä?

        Sinäkö kysyt viralliset terveystiedot ennenkuin alat survomaan,tainnu tulla ruuperä ohtaan monta kertaa.


      • Anonyymi

        Luojalle iso kiitos,nyt pysähtyy ala-arvoinen kainuulainen geeniperimä rajalle,jessshh.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Onko ne naiset olleet tauvittomia? Eihän oo tarvinnu raapia tai muista venneeriseistä tauvveista kärsiä?

        Kyllä on kutissu ja kärsinyt monenlaista vaivaa mutta on ollut sen rääpy !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kysyt viralliset terveystiedot ennenkuin alat survomaan,tainnu tulla ruuperä ohtaan monta kertaa.

        Kyllähän se raavitutti joskus nuorena kun tyttö oli nätti ja halut kovat.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Onko ne naiset olleet tauvittomia? Eihän oo tarvinnu raapia tai muista venneeriseistä tauvveista kärsiä?

        Kylläpä on tullut lomailtua Ukkohallassa. Kyllä Hyrynsalmen tädeillä riittäsi puhumista, jos toisin julki ketkä kunnan napamiehistä on minunkin haaraväleissä jystänyt menemään. Ja vielä ukkomiehiä.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Onko ne naiset olleet tauvittomia? Eihän oo tarvinnu raapia tai muista venneeriseistä tauvveista kärsiä?

        No vähän kuppa muokannut hepin päätä. Eihän se enää mikään näyttelykalu ole mutta kuitenkin kunnon työtappi.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Onko ne naiset olleet tauvittomia? Eihän oo tarvinnu raapia tai muista venneeriseistä tauvveista kärsiä?

        Nyt se todistettu,Peuravaarassa linja-autollinen turisteja yskimässä tuulimyllyn rupeliin,haluavat kuulemma levittää viruksen meillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vähän kuppa muokannut hepin päätä. Eihän se enää mikään näyttelykalu ole mutta kuitenkin kunnon työtappi.

        Jos ei ou ennee näättelykeleponen niin kannattasi muljauttaa halakiosta housun sissään eikä kävellä leuhottaa kalu ulokona kylällä,vink vink.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ou ennee näättelykeleponen niin kannattasi muljauttaa halakiosta housun sissään eikä kävellä leuhottaa kalu ulokona kylällä,vink vink.

        Ennen vanhaan kehumisen aihe oli jortikan pituus. Mutta kyllä naiset on kertonu , että paksuus se vasta poikaa on ja tekee eetvarttia. Siispä jolla on ruipelo, treenaamaan ja kasvuhormonia syömään ettei se ihan kaatamalla sisään mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on tullut lomailtua Ukkohallassa. Kyllä Hyrynsalmen tädeillä riittäsi puhumista, jos toisin julki ketkä kunnan napamiehistä on minunkin haaraväleissä jystänyt menemään. Ja vielä ukkomiehiä.

        Haaveile sinä vaan....


    • Anonyymi

      Nyt pitäs laittaa jo heti kainuun rajat kiinni,että ei korona leviä enää tänne,koska täällä on noita moni sairaita ihmisiä. ei kun poliisit käännyttämään takasin etelästä tulleet.

      • Kannatan satarosenttisesti! Pietään huolta omistamme.


      • Anonyymi

        Kyllä,etelään päin rajat kiinni mutta muista ilmansuunnista tulevet ottakaamme avosylin vastaan!


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Kannatan satarosenttisesti! Pietään huolta omistamme.

        Pidäppä ensin parempaa huolta leikkieukostasi ettei puhkeaa kesken huolenpidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidäppä ensin parempaa huolta leikkieukostasi ettei puhkeaa kesken huolenpidon.

        Kyllä me tullaan.Ämmään. Nytkin päästiin luikahtamaan ovelasti saarron läpi. Tuskin koronaa on, mitä nyt vähän yskittää. Mukava tulla morjestamaan tuttuja, poristaan kun kylillä nähdään.


    • Anonyymi

      Kainuun ympärille pitäisi muun Suomen edun takia rakentaa pysyvät rajat jotka jäävät voimaan vielä koronan jälkeenkin.

      • Anonyymi

        Hyvä ehdotus saataisiin nopeammin Suomi nousuun kun tukiaisrekkojen liikenne loppuisi Kainuun molokin kitaan!


    • Anonyymi

      toivottavasti tulette saamaan kunnon sakot ,palattuanne omalle paikkakunnallesi

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe