Lama (jota emme halunneet) tulee viemään pakkoruotsin

Anonyymi

Jatkossa ei ole enää varaa vaatia turhia opintoja keneltäkään.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennemmin ruotsinkieliset vaativat englannin lakkautusta. Sitähän svekomaanit ovat vaatineet raivokkaasti kielipalstalla jo ennen koronaa. Heille vain suomenkielisten pakkoruotsitus on tärkeintä, varsinkin on hyvin tiedossa, että useimmat eivät ole tehneet koko elämänsä aikana pakkoruotsilla yhtään mitään.
      Fennot takaisin tynnyriin!

      • Anonyymi

        En ymmärrä mitä nämä svekot yrittävät ruotsittamisellaan aikaansaada? Mikä heidän päämääränsä on? Tietääkö kukaan? Sillä minusta heidän toimintansa vaikuttaa itsekkäiltä pyrkimyksiltä ylläpitää itselleen suotuisia olosuhteita väestön enemmistön kustannuksella. Heillä on jo Ahvenanmaakin jossa heidän oikeutensa on toteutettu, sitten on myös Ruotsi joka on itsenäinen ruotsinkielinen valtio, miksi siis emämaa Suomessa on kauhea poru näiden taholta? Voiko joku kertoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä nämä svekot yrittävät ruotsittamisellaan aikaansaada? Mikä heidän päämääränsä on? Tietääkö kukaan? Sillä minusta heidän toimintansa vaikuttaa itsekkäiltä pyrkimyksiltä ylläpitää itselleen suotuisia olosuhteita väestön enemmistön kustannuksella. Heillä on jo Ahvenanmaakin jossa heidän oikeutensa on toteutettu, sitten on myös Ruotsi joka on itsenäinen ruotsinkielinen valtio, miksi siis emämaa Suomessa on kauhea poru näiden taholta? Voiko joku kertoa?

        Tuolta se näyttää.

        Palveluja ei pakkoruotsilla saa. Se on veruke. Muut järjestelyt toimivat muuallakin.


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Tuolta se näyttää.

        Palveluja ei pakkoruotsilla saa. Se on veruke. Muut järjestelyt toimivat muuallakin.

        Eli pitävät yllä oman "klaaninsa" suotuisia olosuhteita, näillä on myös omissa yhteisöissään ollut tapana karsia työnhakijoista sellaiset joiden nimi on ollut liian suomalainen. Ruotsinkieliset koulut maassamme ovat suurempi vitsi kuin maamme DDR peruskoulu kopio. Ehkäpä tämä kriisi toimii katalysaattorina maamme eheytymiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli pitävät yllä oman "klaaninsa" suotuisia olosuhteita, näillä on myös omissa yhteisöissään ollut tapana karsia työnhakijoista sellaiset joiden nimi on ollut liian suomalainen. Ruotsinkieliset koulut maassamme ovat suurempi vitsi kuin maamme DDR peruskoulu kopio. Ehkäpä tämä kriisi toimii katalysaattorina maamme eheytymiseen.

        Kriisi pakottaa järkeistämään toimintoja.

        Ja tätä kriisiä vasten yhden pienen vähemmistön loputon loukkaantuminen ja uhriutuminen käy liian julkeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pitävät yllä oman "klaaninsa" suotuisia olosuhteita, näillä on myös omissa yhteisöissään ollut tapana karsia työnhakijoista sellaiset joiden nimi on ollut liian suomalainen. Ruotsinkieliset koulut maassamme ovat suurempi vitsi kuin maamme DDR peruskoulu kopio. Ehkäpä tämä kriisi toimii katalysaattorina maamme eheytymiseen.

        Ruotsinkielinen Åbo Akademissa hyväksyttiin kopioituja tohtorinväitöskirjoja. Plagiointi tuli julkisuuteen, mutta se ei vienyt tohtorin hattuja plagiaati-tohtoreilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsinkielinen Åbo Akademissa hyväksyttiin kopioituja tohtorinväitöskirjoja. Plagiointi tuli julkisuuteen, mutta se ei vienyt tohtorin hattuja plagiaati-tohtoreilta.

        Tästä voisi tehdä oman avauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsinkielinen Åbo Akademissa hyväksyttiin kopioituja tohtorinväitöskirjoja. Plagiointi tuli julkisuuteen, mutta se ei vienyt tohtorin hattuja plagiaati-tohtoreilta.

        Lakaisivat tapauksen maton alle ja suojelivat omiansa. Sehän jo entuudestaan tiedettiinkin että Åbo Akademi on täysi vitsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä nämä svekot yrittävät ruotsittamisellaan aikaansaada? Mikä heidän päämääränsä on? Tietääkö kukaan? Sillä minusta heidän toimintansa vaikuttaa itsekkäiltä pyrkimyksiltä ylläpitää itselleen suotuisia olosuhteita väestön enemmistön kustannuksella. Heillä on jo Ahvenanmaakin jossa heidän oikeutensa on toteutettu, sitten on myös Ruotsi joka on itsenäinen ruotsinkielinen valtio, miksi siis emämaa Suomessa on kauhea poru näiden taholta? Voiko joku kertoa?

        "En ymmärrä mitä nämä svekot yrittävät ruotsittamisellaan aikaansaada? "


        Ei sitä ymmärrä moni surukaan.
        Alkavat rivit rakoilla.


        Jopa RKP:n oma poika Nils kaipaa raikkautta kielikeskusteluun.

        https://www.youtube.com/watch?v=UvZP-I5yBJE


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsinkielinen Åbo Akademissa hyväksyttiin kopioituja tohtorinväitöskirjoja. Plagiointi tuli julkisuuteen, mutta se ei vienyt tohtorin hattuja plagiaati-tohtoreilta.

        " Åbo Akademissa hyväksyttiin kopioituja tohtorinväitöskirjoja. "


        Sukupuolen tutkimusta ja rotuoppia samassa laitoksessa :-)


      • räkäpää kirjoitti:

        " Åbo Akademissa hyväksyttiin kopioituja tohtorinväitöskirjoja. "


        Sukupuolen tutkimusta ja rotuoppia samassa laitoksessa :-)

        Eivätkös nämä sukupuolentutkijat ajaneet taikakivillä vääränväriset pois pilaamasta maisemia. Katsos kun koulutuksen rakenne on peräisin rotu-oppien syntymämaasta niin se joustaa yllättävän kätevästi aina tilanteen mukaan. 😂


      • Sven-Håkan kirjoitti:

        Eivätkös nämä sukupuolentutkijat ajaneet taikakivillä vääränväriset pois pilaamasta maisemia. Katsos kun koulutuksen rakenne on peräisin rotu-oppien syntymämaasta niin se joustaa yllättävän kätevästi aina tilanteen mukaan. 😂

        Taisi olla jotain sellaista värinää luentosalissa :-)

        Teema sopii juuri hyvin Oobu Akkatemiaan, koska RKP:n uskontoa lähentelevä hurmoshenkinen kielifanatismi asuu samassa laitoksessa.
        Myös tasa-arvokäsitys on yhtä realistinen ja looginen feminismisssä kuin myös kielipolitiikassa.


        "Hän vertaa akateemista naistutkimusta aivopesuun ja pyrkii esimerkeillään osoittamaan, miten feministitutkijat, jotka asettavat oman asialistansa akateemisen rehellisyyden yläpuolelle, opettavat yliopistokursseillaan tunnelatautunutta näennäistietoa."
        (Wiki)


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Kriisi pakottaa järkeistämään toimintoja.

        Ja tätä kriisiä vasten yhden pienen vähemmistön loputon loukkaantuminen ja uhriutuminen käy liian julkeaksi.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Kriisi pakottaa järkeistämään toimintoja.

        Ja tätä kriisiä vasten yhden pienen vähemmistön loputon loukkaantuminen ja uhriutuminen käy liian julkeaksi.

        Svekomaanit eivät keinoja kaihda.
        Kielipalstalla valehdellaan ja suomenkielisiä mollataan ja pilkataan. Muualla uhriudutaan ja loukkaannutaan.


    • Anonyymi

      Näin tämä tulee menemään.

      • Anonyymi

        OOPU AKATEMIISTA ovat valmistuneet mm. Vasurien Pakkoruotsi-Li Andersson ja SDP:n puoluesihteeri, Kaasuputki-Rönnholm.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OOPU AKATEMIISTA ovat valmistuneet mm. Vasurien Pakkoruotsi-Li Andersson ja SDP:n puoluesihteeri, Kaasuputki-Rönnholm.

        Onko Oopossa joku erillinen kaasuputkilinja? Demareissa näyttää olevan semmoinen outo ilmiö että kumartavat RKP:lle ja saavat yllättäen rahakkaita työpaikkoja venäläisestä kaasufirmasta. Osaisiko joku avata logiikka tämän takana? 😂


    • Anonyymi

      Koronan jälkeen yhteiskunta on erilainen. Ei enää leikitä.

      • Anonyymi

        Vaan kaikkien on luettava pyhää pakkoenglantia kuoleman rangaistuksen uhalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kaikkien on luettava pyhää pakkoenglantia kuoleman rangaistuksen uhalla?

        Älä trolli venkoile. Suomessa on pakkoruotsi, mutta englanti on vapaavalintainen ja suosittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kaikkien on luettava pyhää pakkoenglantia kuoleman rangaistuksen uhalla?

        Mielestäni emme voi enää palata pakkoruotsin tapaiseen järjestelmään kun siitä on kerran päästy emme millään kielellä. On väärin opettaa kieliä kuoleman tai vähintään julkisen häpäisyn uhalla. 😂


      • Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

        Mielestäni emme voi enää palata pakkoruotsin tapaiseen järjestelmään kun siitä on kerran päästy emme millään kielellä. On väärin opettaa kieliä kuoleman tai vähintään julkisen häpäisyn uhalla. 😂

        Suomalaisuuden Liiton vainoaminen on törkeätä.


    • Anonyymi

      Viekö se pois myös todella kalliiksi tulevan pyhän PAKKOENGLANNIN?

      • Anonyymi

        Svekotrolli se vaan jankuttaa pakkoenglanti, pakkoenglanti, mutta siitähän trollille maksetaan.
        Ruotsinkielisten informaatiosodan työmuurahaiset.


    • Anonyymi

      Kielipolitiikka on mietittävä täysin uusiksi.

      • Ei siinä mitään tramaattista uudistusta tarvita.

        Tehdään asia vaan yksinkertiaiseksi.
        Kaikki opiskelevat toista kansalliskieltä ja loput ovat vapaavalintaisia.


      • räkäpää kirjoitti:

        Ei siinä mitään tramaattista uudistusta tarvita.

        Tehdään asia vaan yksinkertiaiseksi.
        Kaikki opiskelevat toista kansalliskieltä ja loput ovat vapaavalintaisia.

        ...tällöin (lähes) kaikki valkkaavat äidinkieleksi oman kotikielen.
        Sitten loput ovat vapaavalintaisia.

        Moni suomenkielinen varmasti edelleen valitsee ruotsin ja englannin.
        Mutta moni saattaa valita jotain ihan muutakin, vaikka portugalin ja ranskan.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        ...tällöin (lähes) kaikki valkkaavat äidinkieleksi oman kotikielen.
        Sitten loput ovat vapaavalintaisia.

        Moni suomenkielinen varmasti edelleen valitsee ruotsin ja englannin.
        Mutta moni saattaa valita jotain ihan muutakin, vaikka portugalin ja ranskan.

        Olisi hienoa, kun jo peruskoulussa voisi oppia englannin, saksan, ranskan, espanjan, portugalin tai venäjän... äidinkielen lisäksi ainakin kaksi tärkeätä kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hienoa, kun jo peruskoulussa voisi oppia englannin, saksan, ranskan, espanjan, portugalin tai venäjän... äidinkielen lisäksi ainakin kaksi tärkeätä kieltä.

        Valitettavasti se ei toteudu Marinin pakkoruotsittajien hallituskaudella.


      • räkäpää
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hienoa, kun jo peruskoulussa voisi oppia englannin, saksan, ranskan, espanjan, portugalin tai venäjän... äidinkielen lisäksi ainakin kaksi tärkeätä kieltä.

        no tilanne on mikä se on.
        Ja RKP ei ainakaan esitä moista :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hienoa, kun jo peruskoulussa voisi oppia englannin, saksan, ranskan, espanjan, portugalin tai venäjän... äidinkielen lisäksi ainakin kaksi tärkeätä kieltä.

        Moni lukee englantia putkena 12 vuotta. On kummallista, että jotkut eivät opi tässäkään ajassa kieltä, kun "pakkoruotsi estää". Mitä pitäisi tehdä - pitäisi vaatia 20 vuotta kestävät englannin opinnot?

        Jos kiina ja korkea tulevat valittaviksi, niin miten ihmeessä joku voi oppia nämä kielet "pakkoruotsin" tilalla? B1-kielen luku kestää 3 vuotta peruskoulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni lukee englantia putkena 12 vuotta. On kummallista, että jotkut eivät opi tässäkään ajassa kieltä, kun "pakkoruotsi estää". Mitä pitäisi tehdä - pitäisi vaatia 20 vuotta kestävät englannin opinnot?

        Jos kiina ja korkea tulevat valittaviksi, niin miten ihmeessä joku voi oppia nämä kielet "pakkoruotsin" tilalla? B1-kielen luku kestää 3 vuotta peruskoulussa.

        Kielifennomaani elää kuplassa. Hänen ehdotuksensa ovat jostain toisesta maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielifennomaani elää kuplassa. Hänen ehdotuksensa ovat jostain toisesta maailmasta.

        Ruotsinkieliset fanaatikot haluavat eristää suomenkieliset tynnyriin.
        Suomen kieli on noussut nykyiseen asemaansa vuosisatojen syrjinnän ja monenlaisen vaikeuttamisen jälkeen vasta vähitellen Suomen itsenäistymisen jälkeen 1917. Silti ruotsi oli esim. Helsingin yliopiston ainoa työkieli pitkälle 1930-luvun loppupuolelle saakka. Opetus tapahtui ruotsiksi.
        Peruskoulun kielten opetus toimii kohtuuttomissa asetelmissa. Pakkoruotsi eristää. Se vie aikaa, voimia ja energiaa muilta, tärkeämmiltä kieliltä, joista on elämässä hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsinkieliset fanaatikot haluavat eristää suomenkieliset tynnyriin.
        Suomen kieli on noussut nykyiseen asemaansa vuosisatojen syrjinnän ja monenlaisen vaikeuttamisen jälkeen vasta vähitellen Suomen itsenäistymisen jälkeen 1917. Silti ruotsi oli esim. Helsingin yliopiston ainoa työkieli pitkälle 1930-luvun loppupuolelle saakka. Opetus tapahtui ruotsiksi.
        Peruskoulun kielten opetus toimii kohtuuttomissa asetelmissa. Pakkoruotsi eristää. Se vie aikaa, voimia ja energiaa muilta, tärkeämmiltä kieliltä, joista on elämässä hyötyä.

        Tuskinpa kovinkaan 'tynnyrimäiset' ovat olosuhteet suomalaisessa peruskoulussa, jossa voi parhaimmillaan valita kieliä 10 eri kielen joukosta. Sanoisin, että moni maa on meille kateellinen monestakin kieltenopetukseen liittyvästä asiasta. Kielten opetuksen uudistus on tuonut mukanaan sen, mitä olemme vuosikaudet odottaneet: kielen voi aloittaa jo 1. luokalla - ja ihan minkä kielen itse haluaa! Kun saa 12 vuotta lukea mieleistään kieltä, niin eiköhän tuloksiakin ala syntyä, vai mitä kieliaktiivi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kovinkaan 'tynnyrimäiset' ovat olosuhteet suomalaisessa peruskoulussa, jossa voi parhaimmillaan valita kieliä 10 eri kielen joukosta. Sanoisin, että moni maa on meille kateellinen monestakin kieltenopetukseen liittyvästä asiasta. Kielten opetuksen uudistus on tuonut mukanaan sen, mitä olemme vuosikaudet odottaneet: kielen voi aloittaa jo 1. luokalla - ja ihan minkä kielen itse haluaa! Kun saa 12 vuotta lukea mieleistään kieltä, niin eiköhän tuloksiakin ala syntyä, vai mitä kieliaktiivi?

        Taas soopaa!
        Raaseporissa koulunsa aloittavat ensimmäisen luokan oppilaat pakotettiin heti lukemaan ruotsia, vaikka vanhemmat olivat halunneet englannin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas soopaa!
        Raaseporissa koulunsa aloittavat ensimmäisen luokan oppilaat pakotettiin heti lukemaan ruotsia, vaikka vanhemmat olivat halunneet englannin.

        Loput pakotetaankin sitten viimeistään kuudennella. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas soopaa!
        Raaseporissa koulunsa aloittavat ensimmäisen luokan oppilaat pakotettiin heti lukemaan ruotsia, vaikka vanhemmat olivat halunneet englannin.

        Tuskinpa vain pakotettiin. Ja jos näin oli, löytyy varmaan uutislinkki.

        P.S. Raaseporissa, jos missä, ruotsi on tärkeä kieli osata työelämässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vain pakotettiin. Ja jos näin oli, löytyy varmaan uutislinkki.

        P.S. Raaseporissa, jos missä, ruotsi on tärkeä kieli osata työelämässä!

        Muutos tehtiin kolme vuotta sitten:
        https://yle.fi/uutiset/3-7487120

        Ruotsinkieliset valitsivat suomenkielisille ruotsin A1-kieleksi, vaikka suomenkieliset olisivat halunneet valinnanvapauden ja useimmat valita englannin.

        Tässä näkee, miten ruotsinkieliset kohtelevat suomenkielisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutos tehtiin kolme vuotta sitten:
        https://yle.fi/uutiset/3-7487120

        Ruotsinkieliset valitsivat suomenkielisille ruotsin A1-kieleksi, vaikka suomenkieliset olisivat halunneet valinnanvapauden ja useimmat valita englannin.

        Tässä näkee, miten ruotsinkieliset kohtelevat suomenkielisiä.

        Ok, kiitos linkistä.

        Tosin pakotuksesta ei ole edellenkään kyse, koska päätöksestä äänestettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, kiitos linkistä.

        Tosin pakotuksesta ei ole edellenkään kyse, koska päätöksestä äänestettiin.

        Perheet eivät saaneet päättää!

        RKP päätti!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe