Englanninopiskelu on kuulemma hidaste lapsillemme ja nuorillemme

Anonyymi

Mitä englanninopiskelu hidastaa?

Tekniikan opiskelua? - Englanti on tekniikan kieli.
Taiteiden opiskelua? - Englanti on nopein tie kansainväliseen taidemaailmaan ja taiteen harrastajien foorumeille.
Asiantuntijaksi opiskelua? - Never, sillä kaikkien alojen asiantuntijat yleensä pystyvät kommunikoimaan englanniksi tai englannin välittämällä tulkkauksella.

Ruotsinopiskelua? - Varmasti, sillä englanti näyttää, että kielestä voi olla hyötyäkin.

16

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkea, koska se tyhmentää opiskelijansa, kuten ylläolevasta huomataan.

    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä havaintoesimerkistä siitä ,miten pahaksi englannin ylivalta Suomessa on päästetty ja miten pashsasti se rajoittaa ajatteluamme ja maailmankuvaamme.

      Pitäisiköhän asialle tehdä jotain ennen kuin se on liian myöhäistä ja suomi on mummojen kieli?

    • Anonyymi

      Hidastaako englanti?

      Tekniikan opiskelua? - Englanti on tekniikan kieli.
      Taiteiden opiskelua? - Englanti on nopein tie kansainväliseen taidemaailmaan ja taiteen harrastajien foorumeille.
      Asiantuntijaksi opiskelua? - Never, sillä kaikkien alojen asiantuntijat yleensä pystyvät kommunikoimaan englanniksi tai englannin välittämällä tulkkauksella.

      ---

      Hidastaako englanti ruotsinopiskelua? - Varmasti, sillä englanti näyttää, että kielestä voi olla hyötyäkin.

      • Anonyymi

        Englanti ei mitenkään erityisesti ole tekniikan kieli eikä taiteen kieli jne.

        Puutteellinen kielitaitosi estää sinua vain näkemästä maailmaa pyhän pakkoenglantisi ulkopuolella.

        Englannista on suomalaisille siis lähinnä vain haittaa.


    • Anonyymi

      Englannin oppivat kaikki koulussa joka tapauksessa. Meillä on Suomessa tarve eri kielten osaajille, ei pelkästään englannin osaajille. Siksi koululaisen kannattaa aloittaa kielten luku jo 1 luokalla ja ottaa englannin tilalle joku muu kieli, ja ottaa englanti vasta 2. kieleksi. Tähän kielten opetuksen uudistus kannustaakin.

      • Ihanko nyt tunnustat, ettei englanti olekaan Suomessa pakollinen kieli ;)

        Avainsana on "valita". Englannin saa valita tai olla valitsematta. Pakkoruotsia ei voi valita pois.


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Ihanko nyt tunnustat, ettei englanti olekaan Suomessa pakollinen kieli ;)

        Avainsana on "valita". Englannin saa valita tai olla valitsematta. Pakkoruotsia ei voi valita pois.

        En ole väittänyt mitään englannin pakollisuudesta. Englanti on tosin ollut vuosikymmenet käytännön pakkokielenä koko Suomessa: sitä ei ole voinut valita pois, eikä sen tilalle ole voinut valita mitään. Nyt on onneksi toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole väittänyt mitään englannin pakollisuudesta. Englanti on tosin ollut vuosikymmenet käytännön pakkokielenä koko Suomessa: sitä ei ole voinut valita pois, eikä sen tilalle ole voinut valita mitään. Nyt on onneksi toisin.

        Englanti on Suomessa valinnaiskieli.

        Ainoa kaikille pakollinen kieli on ruotsi!

        Tälle ei ole perusteita.


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Englanti on Suomessa valinnaiskieli.

        Ainoa kaikille pakollinen kieli on ruotsi!

        Tälle ei ole perusteita.

        Englanti ei ole aiemmin ollut vapaaehtoinen kieli Suomessa, vaan pakollinen.

        Vapaaehtoinen kieli on kieli, jota ei tarvitse valita ollenkaan tai jonka tilalle voi ottaa toisen kielen (eli valita järjestyksen).


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Englanti on Suomessa valinnaiskieli.

        Ainoa kaikille pakollinen kieli on ruotsi!

        Tälle ei ole perusteita.

        "Tälle ei ole perusteita."

        Todellakin väitteillesi ei ole perusteita ne ovat lähinnä valheita sillä englannin valinnaisuus on lähinnä näennäinen, tilastokeskuksen mukaan lähes pyöreät 100% koululaisista opiskelee pakkoenglantia. Ruotsia lukee huomattavasti pienempi joukko, joten ruotsi ei ole aina kaikille pakollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti ei ole aiemmin ollut vapaaehtoinen kieli Suomessa, vaan pakollinen.

        Vapaaehtoinen kieli on kieli, jota ei tarvitse valita ollenkaan tai jonka tilalle voi ottaa toisen kielen (eli valita järjestyksen).

        Tuolla perusteellasi ruotsi on valinnainen, englanti ei, koska kaikki lukevat sitä.

        Tilastokeskuksen mukaan englannin poisvalinnassa ei ole onnistunut juuri kukaan sitten 1980 -luvun.


    • Muualla Pohjoismaissa ja Ahvenanmaalla englanti on kaikille yhteinen aloittava kieli - ja kaikki ovat tyytyväisiä.

      Mieti hetki, mitä tekisi pakkosuomi Ruotsissa. Kyllä. Söisi muun kielitaidon. Tekisi maahanmuuttajien ja erityisoppilaiden opiskelusta vielä raskaampaa ja saisi monet luopumaan kouluttautumisesta. Heikentäisi tekniikan alan ammattilaisten kouluttautumista.

      Ihan samaa tekee pakkoruotsi täällä.

      • Anonyymi

        Kyllä se on nimenomaan PAKKOENGLANTI joka syö Suomessa kielitaidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on nimenomaan PAKKOENGLANTI joka syö Suomessa kielitaidon.

        Englanti on valinnainen.

        Englanti luonnollisesti korvaa monen muun kielen opettelun käyttökelpoisuudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti on valinnainen.

        Englanti luonnollisesti korvaa monen muun kielen opettelun käyttökelpoisuudessaan.

        Englanti EI OLE valinnainen.

        Englanti luonnollisesti haittaa monen muun kielen opettelua PALVOTULLA ylivaltasemallaan,.


    • Anonyymi

      Katso sinne maalamasi kuvan taakse, niin huomaat että kaikki tuo on vain englannin ylivallan aiheuttaamaa harhaa. Eräänlaista itse itsensä vahvistavaa valetta, jota ei osata, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe