Ruotsipakon kannattajat eivät keskustele vaan riekkuvat ja vaientavat

Valheesta on ollut kysymys pakkoruotsissa ihan alusta alkaen.

Sloganeita:
Ruotsi on oleellinen osa siwistystämme.
Ruotsi on portti muihin kieliin.
Ruotsi auttaa meitä ymmärtämään omaa puoliruotsalaisuuttamme.

Mikään näistä ei pidä paikkaansa eikä ole pitänyt paikkaansa koko pakkoruotsijatkumon olemassaolon aikana.

Tällä palstalla valheesta on tullut riekuntaa - tarkoitus on vain estää keskustelu.

Keskustelun estäminen on ollut myös virallinen linja ruotsinkielisessä edunvalvonnassa. He ymmärtävät sen, että aina kun pakkoruotsista keskustellaan, heidän argumenttinsa kuulostavat vain arroganteilteilta ja vääriltä. Siksi vaientaminen on ainoa tapa pitkittää pakkoa.

Rehellisimmillään he myöntävät, että pakon on pysyttävä, jotta heidän tuntemansa kaksikielisyys(näytelmä) säilyisi Suomessa ja takaisi heidän tuntemansa ruotsinkielisyyden (ylivalta-aseman).

11

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä palstalla valheesta on tullut riekuntaa - tarkoitus on vain estää keskustelu.

      Keskustelun estäminen on ollut myös virallinen linja ruotsinkielisessä edunvalvonnassa. He ymmärtävät sen, että aina kun pakkoruotsista keskustellaan, heidän argumenttinsa kuulostavat vain arroganteilteilta ja vääriltä. Siksi vaientaminen on ainoa tapa pitkittää pakkoa.

      Rehellisimmillään he myöntävät, että pakon on pysyttävä, jotta heidän tuntemansa kaksikielisyys(näytelmä) säilyisi Suomessa ja takaisi heidän tuntemansa ruotsinkielisyyden (ylivalta-aseman).

    • Mistä voi olla kysymys tässä riekkumisessa?

      Yritys vaientaa palsta näin karkein keinoin menee yli ymmärryksen.

      • Anonyymi

        Palstalla on myös käytännön esimerkkejä ruotsinkielisten harjoittamasta separatismista ja kielirasismista. Freudenthalin rotuopit ja usko suomenkielisten alempiarvoisuuteen kukkii ja kukoistaa kielipalstalla.
        Toisaalta syötetään propagandaa suomenkielisten aiheuttamista uhista ja sen toivotaan vaikuttavan äänestyskäyttäytymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla on myös käytännön esimerkkejä ruotsinkielisten harjoittamasta separatismista ja kielirasismista. Freudenthalin rotuopit ja usko suomenkielisten alempiarvoisuuteen kukkii ja kukoistaa kielipalstalla.
        Toisaalta syötetään propagandaa suomenkielisten aiheuttamista uhista ja sen toivotaan vaikuttavan äänestyskäyttäytymiseen.

        Karmeaa historiaa.


    • Anonyymi

      Täältä on taas lähtenyt iso tukku järjellisiä aloituksia ja sen sijaan nosteltu näitä neljänsadan viestin mammuttiketjuja, joissa näytetään keskisormea suomea puhuville suomalaisille.

      Mikä linja moderoinnissa?

      • Anonyymi

        Ruotsinkieliset fanaatikot valehtelevat, vääristelevät, kärjistävät, loukkaavat ja trollaavat. Piilotavoitteena lienee lietsoa myös yhteiskunnan kahtiajakoa. Siitä voisi säveltää "todisteita" pienen vähemmistön vainoamisesta. Uhriutuminen toisi myötätuntoa.
        Niillä main mennään, että Suojelupoliisin luulisi kiinnostuvan, varsinkin kun tähän lisätään RKP:n lahjahevosen, Li Anderssonin, lähipiirin vihapuheet ja tappolistat.


    • Anonyymi

      Nämä "sloganit", joita siteeraat, on otettu jostain ihan muualta. Ne eivät ole tämän palstan kirjoittajien kirjoittamia. Kukaan tällä palstalla ei ole väittänyt, että olemme "puoliruotsalaisia".

      Ja esim. tuo "Ruotsi on portti muihin kieliin" - olen kommentoinut tätä ainakin 10 kertaa todeten, että ruotsi todellakin on portti mm. norjan kieleen ja myös saksaan. Suomen kieli on portti ainakin viroon. Ylipäänsä, mitä enemmän kielitaitoa ihmisellä on, sitä helpompi hänen on omaksua uusia kieliä.

      Tästä ruotsi/norja-sukulaisuudesta annan esimerkin: Minulla on sukulainen Norjassa töissä sairaalassa. Ennen kun hän lähti sinne, hän sai koulutusta norjan kielessä. Opetuksessa käytettiin pohjana ruotsia, koska kaikille ruotsi oli tuttu kieli (kouluruotsin takia).

      • Anonyymi

        Ruotsi, norja, tanska - yhtä hyödyttömiä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsi, norja, tanska - yhtä hyödyttömiä kaikki.

        Tämä kuvaa kieliaktiivin keskustelun tasoa - kaikki on aina hyödytöntä, ikävää ja turhaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe