Vika on hänessä

Anonyymi

Sen sijaan narsistin itserakkaus vaatii, että hänen silmissään muut ovat häneen verrattuna viallisia. Ne tutkittavat, joissa havaittiin narsistisia piirteitä, arvioivat muut ihmiset huonommiksi kuin nämä todellisuudessa olivat. Sitä tutkimus ei kuitenkaan todista, että narsisti kompensoisi omaa heikkouttaan vertailemalla itseään muihin.
Narsisti siis saa olosi tuntumaan pahalta, koska hän yrittää kaikin keinon keksiä sinusta jotakin negatiivista – ja yleensä myös sanoo sen turhia estelemättä ääneen. Jos tilanteessa jokin lohduttaa, ehkä se, että vika on narsistissa itsessään, ei sinussa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihanaa😚

    • Anonyymi

      Kyllä hänessä tuo arvostelija löytyy. Siihen nähden, miten vähän nähtiin sain kuulla kaikkea vähemmän mairittelevaa ja käytös oli sellaista väheksyvää. Koin lisäksi, ettei hän oikeasti välittänyt tutustua minuun, eikä halunnut tietää mitä minulle kuuluu. Toisaalta mietin, paljonko päihteet muuttavat ihmisen käytöstä? Voisiko ihan tavallinen alkkis/sekakäyttäjä käyttäytyä kuten narsku, olematta siltikään narsku? Mietin näitä vaan. Narsisteja on kuitenkin todella vähän, tuntuu, että sillä luonnehditaan jo joka ainut ihan tavallinen kusipää. Narsistisia piirteitä voi olla monesti myös, eikä se tarkoita sitä, että ihminen olisi klassinen narsisti. Narsisti on paha sana, koska narsisti on todella paha ihminen.

      • Anonyymi

        Minä mietin tutkintapyynnön tekoa koska en hyväksy tätä mustamaalausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mietin tutkintapyynnön tekoa koska en hyväksy tätä mustamaalausta

        No varmuudella minä en ole ketään mustamaalannut. Olen lisäksi eri kirjoittaja, kuin aloittaja. Olen itse ollut joskus suhteessa narsistin kanssa viisi vuotta ja hän sai minut todella huonoon kuntoon henkisesti. Mustamaalasi ventovieraillekin minut. Olen huomannut nyt uudemmassa tuttavuudessa myös narsistisia piirteitä ja ihan syystä olen varuillani ja haluan saada selvyyden hänestä. Et voi tietää kenestä aloittaja kirjoittaa, narsistihan on vallitseva trendinimitys tänä päivänä. T. 17.26


    • Anonyymi

      Ainakin mun kokemus on, että he hyvin vahvasti projisoivat omia huonoja puoliaan ja piirteitään muihin, täysin häpeilemättä. Kuvittelevat olevansa hyvinkin älykkäitä ja kriittisiä haukkuessaan muita ihmisiä milloin mistäkin omista vioistaan, vaikka he ovat vain itselleen täysin sokeita (?), täysin itsekritiikittömiä, kyvyttömiä näkemään itsensä, vaillinaisia, rikkinäisiä pellejä. Ja tiedän, hekin ovat vain uhreja ja pahasti ovatkin, on vaan joskus vähän väsynyttä olla yliempaattinen täysin epäempaattisia, aggressiivisia kohtaan.

      • Anonyymi

        Narsistimieheni siellä parinkymmenen vuoden takaa järjesti ilman varoitusta aina kaaoksen ja ihan ilman alkoholia. Piti kyllä hyvin otteessaan. En voinut ymmärtää, mihin kaikkeen kykenee pahuudessaan. Ja oikeasti minä olin se paha ja olen edelleen hänen sukulaistensa ja tuttujen silmissä. Halusi vain kostaa, kun tiesi etten häntä takaisin ota. Olen hyvin ahdistunut ihminen tänä päivänä. Nyt nämä asiat ovat nousseet taas pintaan, luulin että olisivat siellä menneisyydessä.


    • Anonyymi

      Minä olin sinulle mies ainakin hellä ja hyvä, joten tuskin sinun kirjoittamaa...
      Ruokaa, juomaa ja kalsareita ym. 💋

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe