Moi!
Olen rv 29 4. Nyt olen saanut kiusakseni peräpukamia, jee. Soitin neuvolaan ja siellä sanottiin, ettei tarvitse huolestua eikä käsketty hankkia siihen hoitoa. Kävin kuitenkin apteekissa ostamassa Händesan peräpuikkoja, ovat kuulemma suht. mietoja. Ainakin verenvuoto loppui niillä. Mutta kysymykseni on: kauanko niitä peräpuikkoja tulee käyttää, kun pakkauksesa lukee vain, että yksi peräpuikko peräaukkoon aamuisin ja iltaisin? Siis käytetäänkö niitä kuuriluontoisesti vai jatkuvasti? Pakkauksessa on kymmenen puikkoa. Ajattelin nyt kysyä täältä, oisko jollain kokemuksia, kun pyhinä ei ole neuvola auki. kiitti etukäteen!
Peräpukamat ja -puikot
6
795
Vastaukset
- peräpuikoista
Tuli vaan mieleeni, että luitko siitä reseptistä että saako niitä peräpuikkoja käyttää odotusaikana? Itsenikin piti sellainen laittaa, ostinkin mutta sitten luin reseptistä että ei saa käyttää odotusaikana. Mitään lääkettä tms ei kannata ottaa ilman neuvolan/lääkärin lupaa. No ehkä minulla oli sitten vaan jonkin muun lääkefirman tekele. Soita päivystävälle äitiyspolille tai suoraan synnytyssairaalaan pyhien ajan. Kyllä siellä sitten neuvotaan asiasta kuin asiasta. Näin minä tekisin. "kysyvä ei tieltä eksy".
- muhkea mamma
kiitti vastauksesta. Minä kysyin apteekista,että sopivatko odottajalle ja siellä suositeltiin näitä. Eivät ole kovin voimakkaita. Neuvolassa sanottiin, että voiteet tai peräpuikot auttaa, jos oireet pahenee, ja siks uskalsin ostaa niitä jo hyvissä ajoin. On vain tuo käyttöaika jäänyt pikkasen epäselväks, mut selvitellään!
- sitten
muhkea mamma kirjoitti:
kiitti vastauksesta. Minä kysyin apteekista,että sopivatko odottajalle ja siellä suositeltiin näitä. Eivät ole kovin voimakkaita. Neuvolassa sanottiin, että voiteet tai peräpuikot auttaa, jos oireet pahenee, ja siks uskalsin ostaa niitä jo hyvissä ajoin. On vain tuo käyttöaika jäänyt pikkasen epäselväks, mut selvitellään!
Hyvä sitten niin "muhkea mamma". Uskon että pukamat ovat kipeät. Ehkä tuonnempana kannattaa harkita leikkauttaa pois ne. Ihmettelin vaan että miksi itse sain sellaista pukamalääkettä jota ei saanut ottaa? Ehkä se johtuukin siitä että en ole "sairaanhoitaja" kuten eräs kirjoitti, "sairaanhoitajathan" tietää kaiken...?? Mutta Sinulle "muhkea mamma" hyvää odotuksen jatkoa.
- muhkea mamma
sitten kirjoitti:
Hyvä sitten niin "muhkea mamma". Uskon että pukamat ovat kipeät. Ehkä tuonnempana kannattaa harkita leikkauttaa pois ne. Ihmettelin vaan että miksi itse sain sellaista pukamalääkettä jota ei saanut ottaa? Ehkä se johtuukin siitä että en ole "sairaanhoitaja" kuten eräs kirjoitti, "sairaanhoitajathan" tietää kaiken...?? Mutta Sinulle "muhkea mamma" hyvää odotuksen jatkoa.
Kiitti taas! -mutta...Oletko muuten ajatellut, mikä on niiden henkilöiden ammatti, jotka siellä neuvoloissa ja poleilla ovat töissä...Kyllä mulle ainakin asiantuntijoiden neuvot kelpaa! Samoin kun muidenkin, joilla on kokemusta tai tietoa asioista! Hauskaa kevättä kaikille teille!
- luotettavia
muhkea mamma kirjoitti:
Kiitti taas! -mutta...Oletko muuten ajatellut, mikä on niiden henkilöiden ammatti, jotka siellä neuvoloissa ja poleilla ovat töissä...Kyllä mulle ainakin asiantuntijoiden neuvot kelpaa! Samoin kun muidenkin, joilla on kokemusta tai tietoa asioista! Hauskaa kevättä kaikille teille!
Ei ihan luotettavia lähteitä kuitenkaan taida aina kaikki jutut täällä olla. Tarkoitan ettei mikään "lääkärit vastaa"-palsta. Kannattaa AINA kysyä esim Sinun tilassasi neuvolasta. Kyllä meidän neuvolassa on ainakin kätilö joka neuvoo, ei sairaanhoitaja. Mutta jatkot.
- melluri
Euhän mitään suositella käytettäväksi raskauden aikana,mutta joskus on tilanteita jolloin on pakko.Hädensa on vanha lääke,käytetty vuosikausia.Kyllä vuotavat pukamat on pahempi kuin se että muutamana iltana laittaa supon.Hoito on paikallista ja verenkiertoon imeytyy vain pieni määrä.Kannattaa käyttää niin kauan kun oireet helpottaa.Eli jos jo kerrasta parempi,niin eipä ole pahat pukamat sulla vielä!!
Olen sairaanhoitaja ja tiedän että pahempiakin lääkeaineita on raskaana käytetty kuin peräpuikkoja parina iltana.Käytä huoletta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784