Bildt: Globaali mekanismi tarvitaan!

Anonyymi

VIIMEISTÄÄN nyt olisiRuotsin entisen pää- ja ulkoministeri Carl Bildtin mukaan aika löytää maailmanlaajuinen yhteisymmärrys uudesta tehokkaammasta tavasta varoittaa ja vastata vastaaviin kriiseihin ympäri maailmaa.

– Harvoin, jos koskaan on hallitusten täytynyt ryhtyä kriisinhallintatoimiin niin nopealla aikataululla kuin viime viikkoina. Mutta lopulta hallitusten huomion on pakko kääntyä kriisin pitkäaikaisempiin seurauksiin, ja tarpeeseen ennaltaehkäistä vastaavia katastrofeja.

Bildtin mukaan maailma tarvitseekin huomattavasti nykyistä vahvemman globaalin mekanismin pandemioiden uhan käsittelemiseksi.

– Kriisistä toiseen kompasteleminen ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto. COVID-19 on pahin pandemia vuoden 1918 Espanjantaudin puhkeamisen jälkeen, eikä ole mitään syytä epäillä, etteikö seuraava epidemia olisi vieläkin pahempi, Bildt ennustaa.

35

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitähän ne ruotsalaist GLOBAALIA MAILMAA ja tietysti ILMAN RAJOJA, sitähän ne on ruotsin demarit, johon ko. asian "ajaja" ilmanmuuta myös kuuluu. Ainakin LÄNSIMAISSA oikeisto on oikeisto ja demarit on vasemmistoa, ruotsista ei ota näköjään selvää, kuten globaalisti piltti meille todistaa.

      • Anonyymi

        Carl Bildt on tunnetusti oikeistolainen.


      • Anonyymi

        Katsoppa vielä tarkemmin;
        Ei Ruotsidemokraatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa vielä tarkemmin;
        Ei Ruotsidemokraatit.

        Bildt kuului aktiiviaikanaan moderaatteihin eli kokoomukseen.
        Tuskinpa on takkia kääntänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa vielä tarkemmin;
        Ei Ruotsidemokraatit.

        Kansallismielisillä ja globaalia kapitalismia kannattavilla ei ole mitään tekemistä keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Carl Bildt on tunnetusti oikeistolainen.

        Bildt tarvitsee virkansa takia globalismin,mutta ihmiset tarvitsevat ruokaa eikä sirkushuveja.Heille nämä virkaheitot ovat pelkkä rasite.


    • Sitähän ne ruotsalaist GLOBAALIA MAILMAA ja tietysti ILMAN RAJOJA, sitähän ne on ruotsin demarit, johon ko. asian "ajaja" ilmanmuuta myös kuuluu. Ainakin LÄNSIMAISSA oikeisto on oikeisto ja demarit on vasemmistoa, ruotsista ei ota näköjään selvää, kuten globaalisti piltti meille todistaa.

      • Anonyymi

        Globalisteja on kaikkialla,kaikissa maissa ja puolueissa.

        Ilman globalismia maailma ei toimisi.

        Loppuunvietynä se merkitsisi mm.sotien loppumista.Valtioiden rajojen merkitys vähenisi.
        Näin on jo EU:ssa. Siksihän sitä äärilaidat vastustavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Globalisteja on kaikkialla,kaikissa maissa ja puolueissa.

        Ilman globalismia maailma ei toimisi.

        Loppuunvietynä se merkitsisi mm.sotien loppumista.Valtioiden rajojen merkitys vähenisi.
        Näin on jo EU:ssa. Siksihän sitä äärilaidat vastustavat.

        Äärinationalisteissa on aika vähän globalisteja. Logiikka niillä ei oikein pelaa, mutta usko omaan erehtymättömyyteen on sitäkin kovempi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Äärinationalisteissa on aika vähän globalisteja. Logiikka niillä ei oikein pelaa, mutta usko omaan erehtymättömyyteen on sitäkin kovempi.

        Nuo "äärinationalistit" suomalaiset vain yrittävät pelastaa suomalaisen Suomen eli koko suomalaisuuden varmalta tuholta.

        Että sellainen logiikka on takana. Rotan logiikka on kannattaa niiden tuhoamista ja paeta Espanjaan pakoon?

        MUTTA voit olla varma, että kyllä se globalismi eli Länsi-Euroopan islamisaatio tunkee myös Espanjaasi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo "äärinationalistit" suomalaiset vain yrittävät pelastaa suomalaisen Suomen eli koko suomalaisuuden varmalta tuholta.

        Että sellainen logiikka on takana. Rotan logiikka on kannattaa niiden tuhoamista ja paeta Espanjaan pakoon?

        MUTTA voit olla varma, että kyllä se globalismi eli Länsi-Euroopan islamisaatio tunkee myös Espanjaasi...

        Olihan tuo ironiaa? Ei kai kukaan ole niin pihalla, että oikeasti kuvittelee jotain tuollaista?

        Tai no, ehkä siellä äärioikeistossa on niin kuplassa eläviä ja koulut kesken jättäneitä tyyppejä, että ne uskovat jo ihan mitä tahansa sontaa, mitä magneettimedioistaan lukevat.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Äärinationalisteissa on aika vähän globalisteja. Logiikka niillä ei oikein pelaa, mutta usko omaan erehtymättömyyteen on sitäkin kovempi.

        Nyt me nautitaan globalisaation hedelmistä mm. koronan muodossa.
        Ilman globalisaatiota olisi ongelma pienempi ja ehkä paikallinen, kuten aiemmat viimeaikaiset epidemiat.
        EU tulee tuhoutumaan yhdessä rysäyksessä omaan mahdottomuuteensa aikanaan.
        Aika saattaa olla lhyvin ähellä.

        Ranska esti Ruotsia saamasta tilaamiaan ja maksamiaan hengityssuojaimia. Sitä on EU:n yhtenäisyys. Minä itse ensin.
        Tarviketta olisi voitu valmistaa paikallisesti, mutta globalisaation vuoksi tuotanto lopetettu ja turvauduttu Kiinaan ja pettävään EU:hun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globalisteja on kaikkialla,kaikissa maissa ja puolueissa.

        Ilman globalismia maailma ei toimisi.

        Loppuunvietynä se merkitsisi mm.sotien loppumista.Valtioiden rajojen merkitys vähenisi.
        Näin on jo EU:ssa. Siksihän sitä äärilaidat vastustavat.

        Juu, talvisotakin oltaisiin vältetty jos oltaisiin liitytty Neuvostoliittoon 1918....Rajaton Maailma tarkoittaisi pienen joukon hallinnoimaa pakkovaltaa. Ei siellä pienen Suomen asiat kiinnostaisi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Olihan tuo ironiaa? Ei kai kukaan ole niin pihalla, että oikeasti kuvittelee jotain tuollaista?

        Tai no, ehkä siellä äärioikeistossa on niin kuplassa eläviä ja koulut kesken jättäneitä tyyppejä, että ne uskovat jo ihan mitä tahansa sontaa, mitä magneettimedioistaan lukevat.

        No, Suomen ja suomalaisten pelastaminen on nationalistien tavoite. Tietysti jos henkilö on esim. Chilen vasemmistolaisten pakolaisten jälkeläinen Suomessa, ei hän käsitä nationalismia koska on itse juureton.
        Suomi on perustettu suomalaisten maaksi. Kommarit 1918 yrittivät pettää kansansa ja saivat maksaa siitä. Punikkien henkiset jälkeläiset keksivät että muukalaisten massamaahanmuutolla tuhotaan maa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt me nautitaan globalisaation hedelmistä mm. koronan muodossa.
        Ilman globalisaatiota olisi ongelma pienempi ja ehkä paikallinen, kuten aiemmat viimeaikaiset epidemiat.
        EU tulee tuhoutumaan yhdessä rysäyksessä omaan mahdottomuuteensa aikanaan.
        Aika saattaa olla lhyvin ähellä.

        Ranska esti Ruotsia saamasta tilaamiaan ja maksamiaan hengityssuojaimia. Sitä on EU:n yhtenäisyys. Minä itse ensin.
        Tarviketta olisi voitu valmistaa paikallisesti, mutta globalisaation vuoksi tuotanto lopetettu ja turvauduttu Kiinaan ja pettävään EU:hun.

        > Ilman globalisaatiota olisi ongelma pienempi ja ehkä paikallinen

        Tuota... Et ole ilmeisesti ihan hirveästi historiaan tutustunut? Sanooko vaikkapa musta surma sinulle mitään? Ei globalisaatio siinä mielessä että ihmiset liikkuvat, ole mitenkään uusi juttu.

        > EU tulee tuhoutumaan yhdessä rysäyksessä omaan mahdottomuuteensa aikanaan.

        Voi olla. Veikkaan että noin 500 vuoden kuluttua. Ellei se muutu sitä ennen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, Suomen ja suomalaisten pelastaminen on nationalistien tavoite. Tietysti jos henkilö on esim. Chilen vasemmistolaisten pakolaisten jälkeläinen Suomessa, ei hän käsitä nationalismia koska on itse juureton.
        Suomi on perustettu suomalaisten maaksi. Kommarit 1918 yrittivät pettää kansansa ja saivat maksaa siitä. Punikkien henkiset jälkeläiset keksivät että muukalaisten massamaahanmuutolla tuhotaan maa.

        > No, Suomen ja suomalaisten pelastaminen on nationalistien tavoite.

        Ei ole. Sama tavoite niillä on täällä kuin muuallakin: päästä valtaan ja alistaa muut pakkovallan alle. Suurin osa suomalaisista olisi nationalistien vihollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globalisteja on kaikkialla,kaikissa maissa ja puolueissa.

        Ilman globalismia maailma ei toimisi.

        Loppuunvietynä se merkitsisi mm.sotien loppumista.Valtioiden rajojen merkitys vähenisi.
        Näin on jo EU:ssa. Siksihän sitä äärilaidat vastustavat.

        Tottakai. Laiskat keinottelijat ei työtä tee.Orjakansat tekee kaiken halvemmalla mutta tämä nyt johti joukkotuhoon. Toivottavasti rangaistus osuu oikeaan porukkaan?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Ilman globalisaatiota olisi ongelma pienempi ja ehkä paikallinen

        Tuota... Et ole ilmeisesti ihan hirveästi historiaan tutustunut? Sanooko vaikkapa musta surma sinulle mitään? Ei globalisaatio siinä mielessä että ihmiset liikkuvat, ole mitenkään uusi juttu.

        > EU tulee tuhoutumaan yhdessä rysäyksessä omaan mahdottomuuteensa aikanaan.

        Voi olla. Veikkaan että noin 500 vuoden kuluttua. Ellei se muutu sitä ennen.

        Ennen sotaväki levitti taudit,nyt turistit. Ei mitään eroa. Tutustu itse historiaan ,äläkä keksi omiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sotaväki levitti taudit,nyt turistit. Ei mitään eroa. Tutustu itse historiaan ,äläkä keksi omiasi.

        Jeps. Paljon parempi näin.


    • Anonyymi

      Bildt on harvinainen ruotsalainen siinä, että hän on aidosti Suomen ja suomalaisten ystävä.

      Mutta tuossa globalismin hehkutuksessa hän mene pahasti metsään!

      Globalismi on kultuurimarxistinen aate, joka pyrkii tuhoamaan valkoiset maat, kansat, kulttuurit ja kristinuskon. Ja vain ne!

      Joku virus tai talous on pikkuasia verrattuna tuohon historialliseen hirmutyöhön, johon kaikin voimin pyritään.

      Toki pitää huomauttaa, että Bildt puhuu globaalista mekanismista eli yleisestä mekanismista. Se ei ole sama kuin tuo kavala globalismi-aate.

      • Anonyymi

        Tökeröä valetta.

        Ns. globalismilla pyritään maailmanlaajuiseen yhteistyöhön eri aloilla.
        Valtioiden ulkoiseen ja sisäiseen itsenäisyyteen ei puututa.Ei myöskään uskontoon tai muuhun kulttuuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tökeröä valetta.

        Ns. globalismilla pyritään maailmanlaajuiseen yhteistyöhön eri aloilla.
        Valtioiden ulkoiseen ja sisäiseen itsenäisyyteen ei puututa.Ei myöskään uskontoon tai muuhun kulttuuriin.

        Globalismi perustuu oikeaan ja röyhkeään varastamiseen puolustuskyvyttömiltä ja köyhiltä. Keinottelijat käyttävät sanaa ympäristössä johon ei pitäisi. Näinhän on aina varastettu ihmisiltä orjuudella ja pakkotyöllä. Ikinä ei ole edes rangaistu näitä rosvoja,tuskin nytkään vaikka nyt saattaa kuolla koko ihmiskunta. Keinottelu kun toimiin nykyisinkin demokratian kupeessa sulassa sovussa. Korruptio pelastaa rosvot vastuusta vallan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globalismi perustuu oikeaan ja röyhkeään varastamiseen puolustuskyvyttömiltä ja köyhiltä. Keinottelijat käyttävät sanaa ympäristössä johon ei pitäisi. Näinhän on aina varastettu ihmisiltä orjuudella ja pakkotyöllä. Ikinä ei ole edes rangaistu näitä rosvoja,tuskin nytkään vaikka nyt saattaa kuolla koko ihmiskunta. Keinottelu kun toimiin nykyisinkin demokratian kupeessa sulassa sovussa. Korruptio pelastaa rosvot vastuusta vallan takia.

        Tökeröä valetta.

        Aitoa EU-vihaajan tekstiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Globalismi perustuu oikeaan ja röyhkeään varastamiseen puolustuskyvyttömiltä ja köyhiltä. Keinottelijat käyttävät sanaa ympäristössä johon ei pitäisi. Näinhän on aina varastettu ihmisiltä orjuudella ja pakkotyöllä. Ikinä ei ole edes rangaistu näitä rosvoja,tuskin nytkään vaikka nyt saattaa kuolla koko ihmiskunta. Keinottelu kun toimiin nykyisinkin demokratian kupeessa sulassa sovussa. Korruptio pelastaa rosvot vastuusta vallan takia.

        Ha ha ha ha .... Voisit kysyä sitä ihan alakoulun oppilailta ... Tuolla tasolla ja oletko
        aikuinen ja sinun pitäisi opettaa lapsiasi jos sinulle niitä on ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tökeröä valetta.

        Ns. globalismilla pyritään maailmanlaajuiseen yhteistyöhön eri aloilla.
        Valtioiden ulkoiseen ja sisäiseen itsenäisyyteen ei puututa.Ei myöskään uskontoon tai muuhun kulttuuriin.

        Yhteistyö on eri asia kuin vallankaappaus Maailmanhallitukselle.


      • Anonyymi
        Eurofighter kirjoitti:

        Ha ha ha ha .... Voisit kysyä sitä ihan alakoulun oppilailta ... Tuolla tasolla ja oletko
        aikuinen ja sinun pitäisi opettaa lapsiasi jos sinulle niitä on ???

        No noihan se on. EU ajaa vain globaalien suuryritysten etua. Esimerkkinä voisi olla vaikka Suomen sähkönjakelun kantaverkko. EU pakotti 'avaamaan kilpailulle' tämän sektorin ja seurauksena luonnollinen monopoli on siirtynyt ulkomaisten keinottelijoiden haltuun js siirtomaksut pilviin. Entä Suomen valtiollinen kaivosteollisuus? Kohta lähtee myyntiin valtion metsät ja Suomen pohjavedet.
        'Globalismi' on vain sumuverho MEIDÄN ryöstölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tökeröä valetta.

        Ns. globalismilla pyritään maailmanlaajuiseen yhteistyöhön eri aloilla.
        Valtioiden ulkoiseen ja sisäiseen itsenäisyyteen ei puututa.Ei myöskään uskontoon tai muuhun kulttuuriin.

        Tottakai. Kaikki rosvot yhteistyössä orjuuttamassa kansoja ja tekemässä asiota joita järki-ihminen ei voi tehdä.Koronaepidemian juuri johtuu siitä että kiinalaiset tekevät roinaa pyrolyysin avulla jätteistä ja myyvät ne muualle. Ilma saastuu ja taudit leviävät. Sitä on globalisaatio jota kutsuttiin ennen siirtomaavallaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No noihan se on. EU ajaa vain globaalien suuryritysten etua. Esimerkkinä voisi olla vaikka Suomen sähkönjakelun kantaverkko. EU pakotti 'avaamaan kilpailulle' tämän sektorin ja seurauksena luonnollinen monopoli on siirtynyt ulkomaisten keinottelijoiden haltuun js siirtomaksut pilviin. Entä Suomen valtiollinen kaivosteollisuus? Kohta lähtee myyntiin valtion metsät ja Suomen pohjavedet.
        'Globalismi' on vain sumuverho MEIDÄN ryöstölle.

        Miksi valehtelet? Ei eu pakottanut, vaan oikeisto pääsi edistämään agendaansa.


      • Anonyymi
        Eurofighter kirjoitti:

        Ha ha ha ha .... Voisit kysyä sitä ihan alakoulun oppilailta ... Tuolla tasolla ja oletko
        aikuinen ja sinun pitäisi opettaa lapsiasi jos sinulle niitä on ???

        Lapsillani on ollut jotain globalistiopettajia iso lauma. Minua ne ei kuuntele. Vaimoa kyllä ja niillä opeilla lapsista on tullut pelkkiä turisteja. Nyt kai huomaavat että maailmassa on muutakin kun joutuvat pysymään aloillaan.Se hiukan opettaa. No ,nyt minä joudun maksamaan kaikki ne kulut jotka tämä porukka sai aikaan.On kuitenkin hyvä olla oikeassa vaikka se maksaa kymmenien vuosien säästöt.Oikeasti pitäisi noiden turistien maksaa kaikki kulut mitä tästä revohkasta syntyi. Olen onnettomuuteen itse täysin syytön.


    • Anonyymi

      Varmaankin oli Soini oikeassa kun totesi, että varmaa on vain se, että koronan jälkeen lääkkeeksi ehdotetaan pidemmälle menevää integraatiota EU:ssa.

      • Anonyymi

        Soinikin on joskus oikeassa.


    • Anonyymi

      Meillä on jo globaali mekanismi WHO.
      Ongelmana siinä on se, että se on läpeensä korruptoitunut.
      Muistatte varmaan, kuinka WHO selkeästi viivytteli pandemian julistamisessa.

      WHO:ta johtaa kiina ja se on myös big pharman hyväveli.
      Koronaan ei tule koskaan toimivaa rokotetta, mutta niin ne haluavat uskotella.
      Virukset muuntuvat liian nopeasti, että mikään rokote toimisi.

    • Anonyymi

      Globaalius johti nimenomaan kriisin nopeaan leviämiseen. Mikäli joka maa tuottaisi itse tuotteensa eikä teettäisi niitä halvimmissa maissa tätä kriisiä ei olisi edes syntynny.

      • Anonyymi

        Yritykset ja globalisaatio eivät pysty tekemään edes yksinkertaisia hengityssuojaimia. Kun kuuseenkurotetaan niin katajaan kapsahdetaan. Suomen puolueilla ei ole ollut mitään älyä. Huoltovarmuus oli pelkkää puhetta ja kohta nähdään nälkää kun kesä on ohi . Maatalousa on surkuhupaisaa puuhastelua ulomaisell työvoimalla. Pellon omistajat ei tee mitään vaan toimivat ulkomaisen työn ja myrkkyjen a.vulla.Tekeekö täällä enää kukaan töitä?Sosiaaliturva pitäisi lopettaa kokonaan ja tukiaiset kieltää.Maan omistus ilman työn tekoa kieltää jotta järjestys palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritykset ja globalisaatio eivät pysty tekemään edes yksinkertaisia hengityssuojaimia. Kun kuuseenkurotetaan niin katajaan kapsahdetaan. Suomen puolueilla ei ole ollut mitään älyä. Huoltovarmuus oli pelkkää puhetta ja kohta nähdään nälkää kun kesä on ohi . Maatalousa on surkuhupaisaa puuhastelua ulomaisell työvoimalla. Pellon omistajat ei tee mitään vaan toimivat ulkomaisen työn ja myrkkyjen a.vulla.Tekeekö täällä enää kukaan töitä?Sosiaaliturva pitäisi lopettaa kokonaan ja tukiaiset kieltää.Maan omistus ilman työn tekoa kieltää jotta järjestys palaa.

        Hengityssuojjaimia pystytään valmistamaan jokaisessa kehittyneessämaassa. Suomessa se alkaa pikapuolin.
        Kiina on vain kyennyt tekemään niitä halvimmalla. Tosin ne eivät täytä sairaalakäytön vaatimuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe