Onko jollakulla toisella jo sellainen olo ettei ehkä jaksa

Anonyymi

Loppuun asti tätä koronaviruksesta johtuvaa eristystä? Itselläni herkkänä ihmisenä alkaa näin olla :( tekisi kohta miel tappaa itsensä. Kaikki murheet tulivat taas kerralla vaikka pitkään vaikutti hyvältä. Maanos-depressiivinen olo. Johtuu vielä osittain eräästä ihmis-suhteesta. Tuntuu kuin sekoaisi ihan täysin milloin tahansa.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahalta tuntuu :(

    • Anonyymi

      On ihan sietämätön olo. Ja tunnen muitakin joille tämä on erittäin vaikeaa.

      Kirjoitin pariin muuhun ketjuun, mitä mieltä olen tästä koronapaniikista ja mikä on valtion osuus siinä ja miten tyhmästi tässä mielestäni on menetelty. En jaksa enää tässä toistaa. Näitä samantapaisia aloituksia näyttää tulevan paljon. :(

      Mutta tsemppinä sulle, että kyllä sä kuitenkin jaksat. Jaksamme kaikki. Olen varma että tämä loppuu paljonkin ennen virallisia määreitä,.. Yksi vika niissä on kaiken muun lisäksi että ne ovat niin epämääräisiä.. Ajan epämääräisyys lisää kovasti tätä tuskaa. Mutta olen varma että se loppuu aiemmin. Selvittiin säikähdyksellä, lukee kohta lehtien otsikoissa. Ja elinkeinoelämähän ei siedä tätä jarrutusta. Vaatimukset avata ravitsemusliikkeet ja koulut voimistuvat koko ajan. Kyllä tähän järki tulee.

    • Anonyymi

      En minä ainakaan ole eristyksissä. Ei kerkiä, pirusti töitä ulkona..ja lisää tullooo. Myöskään en asu Uuellamaalla. Ei kai sieläkään nyt jokaine jouvu sisällä kyyhöttämään. Eikö lähinä ne, jotka on käyny testissä ja todettu virusta kantaviksi?? vai mikä on tapa siellä teillä

      • Anonyymi

        Vastaus, havaintopaikka Pasila ja siitä kävelymatkan säteellä. Ulkoilla saa, paitsi karanteenissa olevat ja riskiryhmäläiset. Em. ryhmässä on taatusti rikkureita. Jälkimmäisessä ryhmässä on anarkisteja. Eli liikkeellä (kaupoissa, lenkillä) näkee riskiryhmäläisiä ja myös hyvin huonosti liikkuvia (rollaattori, sähköpyörätuoli). Ihmisiä on niin paljon ulkoilualueilla, että on vain ajan kysymys, missä vaiheessa koko ulkona liikkuminen kielletään kaikilta täällä. Eli käytännössä koko ajan joku tappituntumalla ja ihmiset parveilevat. Kun virkavalta tämän tajuaa, emme enää ulos pääse. Kaupoissa nyt hyvin hiljaista. Eli ei voi perferian oloihin mitenkään verrata pääkaupunkiseutua.

        Myös autoliikennettä oli hämmästyttävän paljon, ja sen on täytynyt Uudenmaan koronakuningaskunnan hallitsijankin nähdä ikkunan takaisesta suojatusta yksinäisyydestään, sillä kävin kävelemässä pressan linnan ympäri. Eli autoja ja ihmisiä oli etelässäkin. Ihmettelen, mihin menevät ja mistä tulevat. On sunnuntai. Karanteenirajoituksia. Suurin osa menopaikoista sekä rajat ovat kiinni. Ehkä kohta kielletään autoilukin ilman erityislupaa. Myös ratin takana näkyy ikäihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus, havaintopaikka Pasila ja siitä kävelymatkan säteellä. Ulkoilla saa, paitsi karanteenissa olevat ja riskiryhmäläiset. Em. ryhmässä on taatusti rikkureita. Jälkimmäisessä ryhmässä on anarkisteja. Eli liikkeellä (kaupoissa, lenkillä) näkee riskiryhmäläisiä ja myös hyvin huonosti liikkuvia (rollaattori, sähköpyörätuoli). Ihmisiä on niin paljon ulkoilualueilla, että on vain ajan kysymys, missä vaiheessa koko ulkona liikkuminen kielletään kaikilta täällä. Eli käytännössä koko ajan joku tappituntumalla ja ihmiset parveilevat. Kun virkavalta tämän tajuaa, emme enää ulos pääse. Kaupoissa nyt hyvin hiljaista. Eli ei voi perferian oloihin mitenkään verrata pääkaupunkiseutua.

        Myös autoliikennettä oli hämmästyttävän paljon, ja sen on täytynyt Uudenmaan koronakuningaskunnan hallitsijankin nähdä ikkunan takaisesta suojatusta yksinäisyydestään, sillä kävin kävelemässä pressan linnan ympäri. Eli autoja ja ihmisiä oli etelässäkin. Ihmettelen, mihin menevät ja mistä tulevat. On sunnuntai. Karanteenirajoituksia. Suurin osa menopaikoista sekä rajat ovat kiinni. Ehkä kohta kielletään autoilukin ilman erityislupaa. Myös ratin takana näkyy ikäihmisiä.

        Täältä puolen Suomen päästä Oulusta havainnoin itse. oli eilen ainaki paljon ulkoilijoita. ihan ku varastoon olisivat ulkoilleet. Näin eile 2 levikettä tien vastakkaisilla puolilla lähellä toisiaan, niin molemmilla 5 autoa parkissa ja sielt purkautunu väkeä lähimetsiin samoilemaan kai. no olipa sääkin kyl nätti.


      • Anonyymi

        Nyt onkin onnekasta asua maalla: ) Kai sielläkin tuntuu jos ei pääse katsomaan riskiryhmään kuuluvaa läheistä. Mutta täällä kaupungissa on kuin zombilandia. Kaduilla ei ole juuri ketään ja ne jotka ovat kiertävät kaukaa ja näyttävät katsovankin toiseen suuntaan varmuuden vuoksi. Anonyymi 20:40


    • Anonyymi

      Sama juttu. Olen eristäytynyt, mutten sinänsä eristyksessä. Koko ajan pelkään, missä vaiheessa kielletään kokonaan ulos meno. Silloin betonivankilastani tulee betonihautani. Harkitsen itsemurhaa päivittäin. Ansassa oleva olo. Mitään pakopaikkaa tässä maailmassa ei ole. Sairaaloissa pelastetaan monisairaita vanhuksia koronalta elämälle, ja samaan aikaan fyysisesti terveet kuolevat kotonaan suruun ja ahdistukseen. Jos selviän tästä hengissä, on löydettävä asunto jostain, missä kukaan ei näe, käykö ulkona vai ei. Jossa voi pitää kasvimaata ja kerätä sieniä, marjoja ja luonnon yrttejä - jos niitäkään enää ilmaston muuttuessa on.

      • Anonyymi

        Tuo nyt on vöyhöttämistä ja ongelmien tekemistä. Oikeita ongelmia ei ilmeisesti ole. On hyvä, että elämänhaluiset pelastetaan elämään. Se on meidän velvollisuus ihmisenä.


      • Anonyymi

        Sinäkin, lopeta itsemurhan ajatteleminen heti :) Minulla ja monella muulla on sama olo. Pitää taistella tätä valtiollista typeryyttä vastaan sillä ettei anna periksi mielessään.

        Asia olisi voitu hoitaa muulla tavalla. Olisi pitänyt ottaa huomioon koko yhteiskunnan etu kuten Ruotsissa, ja ajatella pitkällä tähtäimellä. Tämä hössötys ja pelottelu on sairasta, jos on koronakin osalle tartunnan saaneista vakava sairaus. Anonyymi 20:40


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin, lopeta itsemurhan ajatteleminen heti :) Minulla ja monella muulla on sama olo. Pitää taistella tätä valtiollista typeryyttä vastaan sillä ettei anna periksi mielessään.

        Asia olisi voitu hoitaa muulla tavalla. Olisi pitänyt ottaa huomioon koko yhteiskunnan etu kuten Ruotsissa, ja ajatella pitkällä tähtäimellä. Tämä hössötys ja pelottelu on sairasta, jos on koronakin osalle tartunnan saaneista vakava sairaus. Anonyymi 20:40

        iltsikat kyllä läyhäävät parastaan nyt...kauhu kauhu nami nami, eikö oo tekemistä koronassa, tässä iltsikan 1000-vinkkinen lista ajan tappoon, tunnustamme ja ennustamme että pahempaa on luvassa,,,joko pelotta tarpeeksi, joko jo jokojo? maistuisko ehkä rokote? Kas jaahas nyt saaki mennä ulos mutta vain sillä eholla että askelet johtavat suoraan piikkijonon hännille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin, lopeta itsemurhan ajatteleminen heti :) Minulla ja monella muulla on sama olo. Pitää taistella tätä valtiollista typeryyttä vastaan sillä ettei anna periksi mielessään.

        Asia olisi voitu hoitaa muulla tavalla. Olisi pitänyt ottaa huomioon koko yhteiskunnan etu kuten Ruotsissa, ja ajatella pitkällä tähtäimellä. Tämä hössötys ja pelottelu on sairasta, jos on koronakin osalle tartunnan saaneista vakava sairaus. Anonyymi 20:40

        Ruotsissa ei ole otettu huomioon koko yhteiskunnan etua. Siellä on henkensä heittänyt nimenomaan vähemmistöihin kuuluvat, elämänhaluttomat, iäkkäät jne. Ruotsin elintaso nousee huimasti tämän kriisin jälkeen, kun veroja tuottamattomat ovat poistuneet ns. luonnollisella tavalla. Yhteiskunnan ei tarvitse maksella kaikenlaisia tukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on vöyhöttämistä ja ongelmien tekemistä. Oikeita ongelmia ei ilmeisesti ole. On hyvä, että elämänhaluiset pelastetaan elämään. Se on meidän velvollisuus ihmisenä.

        "On hyvä että elämänhaluiset pelastetaan" ?? oot kyl tosi nolo :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On hyvä että elämänhaluiset pelastetaan" ?? oot kyl tosi nolo :(

        Ei tarvitse olla nolo tosiasioiden edessä.

        Tehohoidossa joudutaan priorisoimaan. Kun on kaksi ihmistä, joilla on fyysisesti samanlaiset mahdollisuudet selvitä koronasta, mutta hengityskoneita on vain yksi. Kummalleko luulet sen annettavan? Sille, joka on elämänhaluinen ja haluaa parantua vai sille, jonka papereista näkee kuolemantoiveen ja itsemurhalla pelottelua.


    • Anonyymi

      Jaahas, miten jos ostettas jokaiselle suomalaiselle oma kupla, sellane läpinäkyvä pallo jos vois seistä suorana ja liikkua pyörien eteenpäi. täytyy tok vartoa ettei kä'y kuten sille onnettomalle joka syöksy vuorelta alas, ku kaverit anto liikaa vauhtia väärään suuntaan

    • Anonyymi

      Jos olisin jossain kaupungissa niin ehkä silloin.

      • Anonyymi

        Jos asut maaseudun pikkukylässä, niin lykkyä
        tykö, itsekin haluaisin aua jossain missä olisi
        metsät, pellot ja vesistöt läsnä 24/7, olen
        syntymästä asti asunut/elänyt pääkaupungis-
        samme Helsingissä, vaikka isäni äiti oli syntyisin
        Kalvolasta (Kanta-Häme), isäni isä asui Koski
        Hlssä nyk. Hämeenkoski (Päijät-Häme) ja
        äitini isä oli kotoisin Urjalasta (Pirkanmaa), mutta
        äitini äiti oli syntyperäinen helsinkiläinen.

        Helsingissä on kyllä Itämeri ympärillä, mutta
        mantereen viheralueet ovat nykyisin uhanalaisia
        Helsingissä vilkkaan asunto- ja kauppakeskus-
        rakentamisen takia. Hieman ristiriitainen suhtau-
        tuminen Helsinkiin minulla, mutta täällä elän
        sairaseläkeläisen arkea sydänvikani ja aspergeriu-
        teni takia, palkkatöitä vailla tietenkin, ei ole loppu-
        tutkintoa ammattikoulusta, ammattikorkeakoulusta
        eikä yliopistosta.

        Helsinkikuvia.fi - sivulta katselen välillä vanhoja
        mustavalkovalokuvia 1900 - 1950 -lukujen omasta
        mielestäni idyllistä Helsingistä, vaikka vuoden 1918
        Kansalaissota vankileireineen ja ajanjakso
        30.11.1939 - 27.2.1944 ilmapommituksineen olivat
        rankkoja kokemuksia helsikiläisille tuolloin.


    • Anonyymi

      Kyllä ajoittain ahdistaa, vaikka minun elämäni ei lopulta ole muuttunut mitenkään kovin radikaalisti. Työskentelen ns. kriittisellä alalla, joten työt jatkuu entiseen malliin. Sosiaalisia suhteita ei työn ulkopuolella ole ollut aiemminkaan. Ainoa muutos on se, että ei pääse kuntosalille eikä muihin harrastuksiin, joten vapaa-ajalla on vähemmän tekemistä kuin ennen. Olen kuitenkin aina tykännyt käydä paikoissa, esim. leffassa tai konserteissa, vaikkei seuraa olekaan. Nyt kökötän lähinnä kotona, no lenkillä tietenkin voi vielä käydä. Onneksi. Ja onneks on työ, pimahtaisin kyllä täysin jos ei olisi edes sitä.

      • Anonyymi

        Ole onnellinen että olet saanut palkkatöitä, minä kun
        en ole saanut, kun ei ole loppututkintoa ammattikoulusta,
        ammattikorkeakoulusta eikä yliopistosta minulla näyttää
        kellekään työnantajalle. Sama juttu mulla, en pääse lemp-
        paripaikkoihini kirjastoon, uimahalliin, leffateatteriin
        enkä museoon, kun ne ovat kiinni, tykkään myös käydä
        kuntosalilla kohottamassa lihaskuntoani sekä irrottele-
        massa konserteissa, useimmiten rock- ja hevikonserteissa.

        Ozzy Osbournen (s. 3.12.1948 Birmingham, Englanti)
        tulevaa 7.12.2020 tässä aprikoiden odottelen toteutuuko
        tuo konsertti Hartwall Arenassa, Helsingissä, vaiko ei,
        nytten koronaepidemian takia (liput olen hankkinut miesystäväni
        kanssa aikoja sitten. ollaan kumpikin heteroita). Alkaa vanhan
        koulukunnan rokkarit ja hevarit olemaan moni jo toinen jalka
        haudassa taikka ovatkin jo mullan alla moni heistä. Parastaikaa
        radiokanavat, varsinkin NRJ Energy, renkuttaa pinnallista
        tanssi-pop musiikkia, joka ei pahemmin vetoa minuun, vaikka
        olenkin musiikin suhteen kaikkiruokainen, ja olen kuunnellut
        myös tanssi-pop musiikkia Youtubesta.

        Sitä itsekin huomaa olevansa riippuvainen yhteiskunnan
        kulttuuri- ja liikuntapalveluista, itse kehoitan näin poikkeus-
        tilan ollessa voimassa yhteiskunnassamme, tarkastelemaan
        katolisen munkin Franciscus Assisilaisen käypiä elämänarvoja.
        Ahneus, riettaus, vihamielisyys, ylimielisyys, kärsimättömyys
        eivät olleet Franciscuksen hyveitä, vaan nämä olivat Francis-
        cukselle paheita, syntejä. Taasen vaatimattomuus, kohtuus,
        siveellisyys, lempeys, laupeus, itsehillintä ja kärsivällisyys
        olivat hyveitä Franciscukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole onnellinen että olet saanut palkkatöitä, minä kun
        en ole saanut, kun ei ole loppututkintoa ammattikoulusta,
        ammattikorkeakoulusta eikä yliopistosta minulla näyttää
        kellekään työnantajalle. Sama juttu mulla, en pääse lemp-
        paripaikkoihini kirjastoon, uimahalliin, leffateatteriin
        enkä museoon, kun ne ovat kiinni, tykkään myös käydä
        kuntosalilla kohottamassa lihaskuntoani sekä irrottele-
        massa konserteissa, useimmiten rock- ja hevikonserteissa.

        Ozzy Osbournen (s. 3.12.1948 Birmingham, Englanti)
        tulevaa 7.12.2020 tässä aprikoiden odottelen toteutuuko
        tuo konsertti Hartwall Arenassa, Helsingissä, vaiko ei,
        nytten koronaepidemian takia (liput olen hankkinut miesystäväni
        kanssa aikoja sitten. ollaan kumpikin heteroita). Alkaa vanhan
        koulukunnan rokkarit ja hevarit olemaan moni jo toinen jalka
        haudassa taikka ovatkin jo mullan alla moni heistä. Parastaikaa
        radiokanavat, varsinkin NRJ Energy, renkuttaa pinnallista
        tanssi-pop musiikkia, joka ei pahemmin vetoa minuun, vaikka
        olenkin musiikin suhteen kaikkiruokainen, ja olen kuunnellut
        myös tanssi-pop musiikkia Youtubesta.

        Sitä itsekin huomaa olevansa riippuvainen yhteiskunnan
        kulttuuri- ja liikuntapalveluista, itse kehoitan näin poikkeus-
        tilan ollessa voimassa yhteiskunnassamme, tarkastelemaan
        katolisen munkin Franciscus Assisilaisen käypiä elämänarvoja.
        Ahneus, riettaus, vihamielisyys, ylimielisyys, kärsimättömyys
        eivät olleet Franciscuksen hyveitä, vaan nämä olivat Francis-
        cukselle paheita, syntejä. Taasen vaatimattomuus, kohtuus,
        siveellisyys, lempeys, laupeus, itsehillintä ja kärsivällisyys
        olivat hyveitä Franciscukselle.

        Kyllä olenkin onnellinen, että töitä on ja palkka tulee siinä missä ennen koronaakin. Moni lomautettu, yrittäjä jne. on nyt todella kovilla.

        Tuo Ozzy Osbournen konsertti voi vielä hyvinkin toteutua, kun on vasta joulukuussa. Minulla on lippu Judas Priestin keikalle 30.5, siitä ei ole vielä tullut tietoa että onko peruttu vai ei, mutta en kyllä jaksa uskoa, että se toteutuu. Itsellenikin on vanhan liiton metalli mieluista musiikkia. Samaten tykkään käydä noissa mainitsemissasi museoissa ja kirjastossa. Onneksi ehdin juuri ennen kirjastojen sulkeutumista lainaamaan vinon pinon kirjoja, niin on nyt ainakin lukemista.


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille kommenteista ja ajatuksista. Nyt tuntuu jo paremmalta, jostain syystä tuo paniikki sai munusta vain pahan otteen. Ei kannata heittää toivoa kyllä tämä ohi menee. Olkaa vahvoja. Rukoilkaa tai seuratkaa vaihtoehtoisten medioiden analyyseja asioista mustamaalaavan päämedian sijaan.

      • Anonyymi

        Olisi parempi uskaltaa katsoa tosiasioita uutisista kuin laittaa pää pensaaseen ja siirtyä mielikuvitusmaailmaan. Tietysti voi olla katsomatta ja keskittyä tekemään jotain mielekästä.


      • Anonyymi

        Fasistit maalailevat kaikista eniten piruja seinille.
        Yritetään välttää fasistikirjoittelijoiden vihavyöryä
        sosiaalisessa mediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi parempi uskaltaa katsoa tosiasioita uutisista kuin laittaa pää pensaaseen ja siirtyä mielikuvitusmaailmaan. Tietysti voi olla katsomatta ja keskittyä tekemään jotain mielekästä.

        Olen kuunnellut/katsonut tv:stä hallituksen
        väliaikatiedotteita, päähallituspuolueen
        Sosialidemokraattien kannatus reippaassa
        noususuhdanteessa tällä hetkellä gallupissa,
        tämä tieto lämmittää sydäntäni ja ilahduttaa
        mieltäni kummasti. Muistan hyvin kun Paavo
        Lipponen oli kaksi kautta pääministerinä
        ajalla 13.4.1995 - 17.4.2003. Hyvä pääministeri
        oli tuolloin Suomelle, sai ripeässä tahdissa
        nostettua Suomen suosta rämpimästä, kun
        Esko Ahon farssihallitus ajoi Suomen talous-
        lamaan, yrityssaneerauksiin ja työttömyys-
        aaltoon ajalla 26.4.1991 - 13.4.1995.


    • Anonyymi

      Lisää inspiraatiota koronan voittamiseen, joogit ne osaa, https://proutscandinavia.blogspot.com/2020/03/the-corona-virus-game.html.

      Olin muuten ostoksilla Puolan pikkukaupungissa, jossa asun maaseudulla. Ihmiset jonotti joka paikkaan kahden metrin välein ja kertoivat hauskoja juttuja ja vitsejä odotellessaan. En ole koskaan aiemmin nähnyt niin iloista porukkaa. Kaupan ovellakin piti odottaa, että yksi asiakas tulee ulos niin sitten voi yksi jonottaja mennä sisälle kauppaan.

      Kaupoissa oli vedetty lastikkia tiskien eteen ja asiakkaiden piti laittaa kertakäyttöhanskat käteen. Monet liikkeet olivat kiinni. Rajat on kiinni ja eurooppalaistenkin pääsy estetty.

      • Anonyymi

        Mukavaa kuulla että vielä löytyy elämäniloisia
        ihmisiä maailmasta. Annetaan potku persuksille
        pessimismille ja kyynisyydelle. Rakastetaan ja
        kunnioitetaan jokainen toisiamme ihmisinä ja
        kanssatovereina!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei oo!

        Ihan mukavasti, on tosi hauskaa vaan olla karanteenissa!
        Saan tehtyä rästihommia, istuttelen siemeniä pikkupurkkeihin, katselen elokuvia, kuuntelen musaa, aloitin jopa vieraan kielen opiskelun nyt kun on aikaa. Olen nappaillut c, d ja sinkkivitamiineja syön terveellisesti. Kun ei pääse viinakauppaan niin oon raitistunutkin ja olo on pirteä. Ihan kuin olisin lomalla korpipirtissä!

        Siis en tosiaan ymmärrä miksi ihmiset valittaa että ovat karanteenissa!

        Omasta itsestännehän se ihan riippuu!
        Jos olette peruskielteisiä pessimisti-valittelijoita, niin olkaa.
        Ei tarttis kuitenkaan lähettää edelleen valitusvirsia, tarttuu muihinkin valitukset.

        Ite oon perusmyönteinen optimisti ja tää on ihan kivaa, saa kerrankin olla rauhassa.
        Paljon hyvääkin seuraa: ilmasto puhdistuu ja ihmiset saa funtsia elämän tarkoitusta.
        Ihan varmaan elämän tarkoitus EI OLE valittaminen ja kielteisyys!

        Lähetän teille kaikille iloisuutta ja huumorimieltä!
        Kevät on, aurinko välillä pilkistää ja elämä on ihan kivaa!
        Eihän teillä oo mitään hätää, taudit ei tartu teihin!
        Tehkää omasta elämästänne hyvä!
        Jokainen on oman onnensa seppä!

        Iloisia koronaterveisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo!

        Ihan mukavasti, on tosi hauskaa vaan olla karanteenissa!
        Saan tehtyä rästihommia, istuttelen siemeniä pikkupurkkeihin, katselen elokuvia, kuuntelen musaa, aloitin jopa vieraan kielen opiskelun nyt kun on aikaa. Olen nappaillut c, d ja sinkkivitamiineja syön terveellisesti. Kun ei pääse viinakauppaan niin oon raitistunutkin ja olo on pirteä. Ihan kuin olisin lomalla korpipirtissä!

        Siis en tosiaan ymmärrä miksi ihmiset valittaa että ovat karanteenissa!

        Omasta itsestännehän se ihan riippuu!
        Jos olette peruskielteisiä pessimisti-valittelijoita, niin olkaa.
        Ei tarttis kuitenkaan lähettää edelleen valitusvirsia, tarttuu muihinkin valitukset.

        Ite oon perusmyönteinen optimisti ja tää on ihan kivaa, saa kerrankin olla rauhassa.
        Paljon hyvääkin seuraa: ilmasto puhdistuu ja ihmiset saa funtsia elämän tarkoitusta.
        Ihan varmaan elämän tarkoitus EI OLE valittaminen ja kielteisyys!

        Lähetän teille kaikille iloisuutta ja huumorimieltä!
        Kevät on, aurinko välillä pilkistää ja elämä on ihan kivaa!
        Eihän teillä oo mitään hätää, taudit ei tartu teihin!
        Tehkää omasta elämästänne hyvä!
        Jokainen on oman onnensa seppä!

        Iloisia koronaterveisiä!

        Lisäys edelliseen edelliseltä 13.25:
        En ole mikään "joogisti" vaan peruskristitty.
        Siellä isossa kirjassa sanotaan jotain että "Älkää murehtiko. Olkaa kiitollisia".
        En muista mikä kohta.

        Eikä ne puolalaiset muuten oo mitään joogisteja hekään vaan suurimmaksi osaksi kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo!

        Ihan mukavasti, on tosi hauskaa vaan olla karanteenissa!
        Saan tehtyä rästihommia, istuttelen siemeniä pikkupurkkeihin, katselen elokuvia, kuuntelen musaa, aloitin jopa vieraan kielen opiskelun nyt kun on aikaa. Olen nappaillut c, d ja sinkkivitamiineja syön terveellisesti. Kun ei pääse viinakauppaan niin oon raitistunutkin ja olo on pirteä. Ihan kuin olisin lomalla korpipirtissä!

        Siis en tosiaan ymmärrä miksi ihmiset valittaa että ovat karanteenissa!

        Omasta itsestännehän se ihan riippuu!
        Jos olette peruskielteisiä pessimisti-valittelijoita, niin olkaa.
        Ei tarttis kuitenkaan lähettää edelleen valitusvirsia, tarttuu muihinkin valitukset.

        Ite oon perusmyönteinen optimisti ja tää on ihan kivaa, saa kerrankin olla rauhassa.
        Paljon hyvääkin seuraa: ilmasto puhdistuu ja ihmiset saa funtsia elämän tarkoitusta.
        Ihan varmaan elämän tarkoitus EI OLE valittaminen ja kielteisyys!

        Lähetän teille kaikille iloisuutta ja huumorimieltä!
        Kevät on, aurinko välillä pilkistää ja elämä on ihan kivaa!
        Eihän teillä oo mitään hätää, taudit ei tartu teihin!
        Tehkää omasta elämästänne hyvä!
        Jokainen on oman onnensa seppä!

        Iloisia koronaterveisiä!

        Ei nyt sentään ilmastao taida puhdistua, mutta ilmanlaatu saattaa väliaikasesti parata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys edelliseen edelliseltä 13.25:
        En ole mikään "joogisti" vaan peruskristitty.
        Siellä isossa kirjassa sanotaan jotain että "Älkää murehtiko. Olkaa kiitollisia".
        En muista mikä kohta.

        Eikä ne puolalaiset muuten oo mitään joogisteja hekään vaan suurimmaksi osaksi kristittyjä.

        Hyvä että luet Raamattua, niin minäkin
        teen. Jeesus oli fiksu, elämäniloinen ja
        avulias ihminen omana elinaikanaan, vaikka se
        päättyikin julmalla tavalla ristiinnaulitse-
        malla Jeesus syyttömänä ihmisenä. Jeesus
        ei missään vaiheessa hylännyt Tooran
        käskyjä, perusjuutalainen kun oli hän.

        Jeesuksen jumalakäsitys oli että Jumala
        kaitsee laumaansa ja antaa anteeksi heidän
        syntinsä, elämä vain pyytää kulkemaan
        uskossa, toivossa ja rakkaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo!

        Ihan mukavasti, on tosi hauskaa vaan olla karanteenissa!
        Saan tehtyä rästihommia, istuttelen siemeniä pikkupurkkeihin, katselen elokuvia, kuuntelen musaa, aloitin jopa vieraan kielen opiskelun nyt kun on aikaa. Olen nappaillut c, d ja sinkkivitamiineja syön terveellisesti. Kun ei pääse viinakauppaan niin oon raitistunutkin ja olo on pirteä. Ihan kuin olisin lomalla korpipirtissä!

        Siis en tosiaan ymmärrä miksi ihmiset valittaa että ovat karanteenissa!

        Omasta itsestännehän se ihan riippuu!
        Jos olette peruskielteisiä pessimisti-valittelijoita, niin olkaa.
        Ei tarttis kuitenkaan lähettää edelleen valitusvirsia, tarttuu muihinkin valitukset.

        Ite oon perusmyönteinen optimisti ja tää on ihan kivaa, saa kerrankin olla rauhassa.
        Paljon hyvääkin seuraa: ilmasto puhdistuu ja ihmiset saa funtsia elämän tarkoitusta.
        Ihan varmaan elämän tarkoitus EI OLE valittaminen ja kielteisyys!

        Lähetän teille kaikille iloisuutta ja huumorimieltä!
        Kevät on, aurinko välillä pilkistää ja elämä on ihan kivaa!
        Eihän teillä oo mitään hätää, taudit ei tartu teihin!
        Tehkää omasta elämästänne hyvä!
        Jokainen on oman onnensa seppä!

        Iloisia koronaterveisiä!

        Tsemppihenkeä lisää vielä jos on oma puoliso ja
        lapsia siinä kotosalla. Yksineläjät saattavat
        eniten murehtia ja olla levottomia/kärsimättömiä
        tämän poikkeustilan takia. Yksineläjille on
        järjestetty keskusteluapua puhelimitse, luin
        HS Helsinki lehdestä. Ihan hyvä näin, niin eivät
        yksineläjät tunne itseään orvoiksi ja hylätyiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo!

        Ihan mukavasti, on tosi hauskaa vaan olla karanteenissa!
        Saan tehtyä rästihommia, istuttelen siemeniä pikkupurkkeihin, katselen elokuvia, kuuntelen musaa, aloitin jopa vieraan kielen opiskelun nyt kun on aikaa. Olen nappaillut c, d ja sinkkivitamiineja syön terveellisesti. Kun ei pääse viinakauppaan niin oon raitistunutkin ja olo on pirteä. Ihan kuin olisin lomalla korpipirtissä!

        Siis en tosiaan ymmärrä miksi ihmiset valittaa että ovat karanteenissa!

        Omasta itsestännehän se ihan riippuu!
        Jos olette peruskielteisiä pessimisti-valittelijoita, niin olkaa.
        Ei tarttis kuitenkaan lähettää edelleen valitusvirsia, tarttuu muihinkin valitukset.

        Ite oon perusmyönteinen optimisti ja tää on ihan kivaa, saa kerrankin olla rauhassa.
        Paljon hyvääkin seuraa: ilmasto puhdistuu ja ihmiset saa funtsia elämän tarkoitusta.
        Ihan varmaan elämän tarkoitus EI OLE valittaminen ja kielteisyys!

        Lähetän teille kaikille iloisuutta ja huumorimieltä!
        Kevät on, aurinko välillä pilkistää ja elämä on ihan kivaa!
        Eihän teillä oo mitään hätää, taudit ei tartu teihin!
        Tehkää omasta elämästänne hyvä!
        Jokainen on oman onnensa seppä!

        Iloisia koronaterveisiä!

        Olen samoilla linjoilla kanssasi, kyllä positiivisuus ja optimismi
        aina voittavat pessimismin ja kyynisyyden 6-0.

        Jos havaitset jossakussa kovinkin ikäviä piirteitä,
        suosittelen ettet ala tällaisen ihmen kanssa veljeilemään,
        myrkyttää vain sinunkin mielesi tuollaiset ikävät tyypit.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No jos näin, niin huh helpotus sitten,
        mutta jos ei niin piina ja epätietoisuus
        jatkuvat ties minnekkä asti, pitää
        olla äärimmäisen kärsivällinen nytten
        näin poikkeustilan aikana jokaisen
        suomalaisen ja maahanmuuttahjan
        Suomessa.


      • Anonyymi

        Tässä poikkeustilan aikana jokainen
        voisi tutkia katolisen munkin Franciscus
        Assisilaisen elämänarvoja, niissä piilee
        viisauden siemen.

        Franciscuksen viisauksia olivat
        ''vaatimattomuus kaunistaa'', ''kultainen
        keskitie'', ''vähempi on enempi'' ja
        ''kärsivällisyys palkitaan''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä poikkeustilan aikana jokainen
        voisi tutkia katolisen munkin Franciscus
        Assisilaisen elämänarvoja, niissä piilee
        viisauden siemen.

        Franciscuksen viisauksia olivat
        ''vaatimattomuus kaunistaa'', ''kultainen
        keskitie'', ''vähempi on enempi'' ja
        ''kärsivällisyys palkitaan''

        Ei sen kummempaa, täällä opiskelen. Kohta koisiin, ryhtykää tekin opiskelijaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4040
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3912
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      607
      3814
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2548
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      77
      2401
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      334
      2036
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      2015
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1859
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1539
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe