Hei!
Olen menossa kesällä lestadiolaisten järjestämälle rippileirille ja itse olen eronnut lestadiolaisuudesta. Onko kellään kokemusta tai tietoa, miten ottavat vastaan meikatun nuoren tai muuten vain ei niin heidänlaisensa nuoren?
Lestadiolainen rippileiri!
27
242
Vastaukset
Olen 17- vuotias lukiolainen ja olen tehnyt parannuksen. Muista en tiedä, mutta itse ainakin toivottaisin sydämellisesti tervetulleeksi.
- Anonyymi
Tähtiryhmä voi perustella Raamatulla käskikö Jeesus käydä rippikoulua? Miksi rippikoulu on ja kuka sen keksi. Mitä hyötyä on rippikuoulusta? Please vastauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähtiryhmä voi perustella Raamatulla käskikö Jeesus käydä rippikoulua? Miksi rippikoulu on ja kuka sen keksi. Mitä hyötyä on rippikuoulusta? Please vastauksia.
Rippikoulu on osa juutalaista perinnettä, jossa tytöt ja pojat käyvät läpi "tukinnon", jossa he sazavat Bar (poika) ja Bad (työ) Mizvan, eli heistä tulee hengellisesti aikaisia, eli on eräänlainen siirtymäkriitti.
Pojilla ikä on n 13, tytöillä n 12 vuotta. Seremoniassa pojasta tulee bar mitsva (’lain poika’ tai ’käskyn poika’), tytöstä vastaavasti bat mitsva (’lain tytär’ tai ’käskyn tytär’).
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rippikoulu on osa juutalaista perinnettä, jossa tytöt ja pojat käyvät läpi "tukinnon", jossa he sazavat Bar (poika) ja Bad (työ) Mizvan, eli heistä tulee hengellisesti aikaisia, eli on eräänlainen siirtymäkriitti.
Pojilla ikä on n 13, tytöillä n 12 vuotta. Seremoniassa pojasta tulee bar mitsva (’lain poika’ tai ’käskyn poika’), tytöstä vastaavasti bat mitsva (’lain tytär’ tai ’käskyn tytär’).
rEmme me ole juutalaisia, vaan pakanakansoja joita ei koske juutalaisten perinnäissäännöt ja tavat. Rippikoulu on täysin turha konfirmaatioineen. Se on kirkon rituaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme me ole juutalaisia, vaan pakanakansoja joita ei koske juutalaisten perinnäissäännöt ja tavat. Rippikoulu on täysin turha konfirmaatioineen. Se on kirkon rituaali.
Jos katsot kirjoitustani, niin kerroin mikä on rippikoulun alkuunpania, se on Mizva juhla.
Vihaat minua ilmeisesti minua liikaa, koska et lue koko sanomaa.
Jos ajattelet, kaikki pakanat ovat Israelille velkaa, mm oman mahdollisen pelastuksensa, jos ottaa vastaan Jeesusken sekä uudestisyntyy Häneessä.
Olette myös velkaa Pyhät Kirjoitukset, Raamatun ja muut, joten kannattaa siunata aina Israelia.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos katsot kirjoitustani, niin kerroin mikä on rippikoulun alkuunpania, se on Mizva juhla.
Jos ajattelet, kaikki pakanat ovat Israelille velkaa, mm oman mahdollisen pelastuksensa, jos ottaa vastaan Jeesusken sekä uudestisyntyy Häneessä.
Olette myös velkaa Pyhät Kirjoitukset, Raamatun ja muut, joten kannattaa siunata aina Israelia.
rEn vihaa ketään. Rippikoulu on täysin turha kun sen opitkin ovat Lutherin ym keksimiä.
Mikä vapahtaja se Luther oli? Kirkko on portto joka on luopunut Jeesuksen sanasta.
Tapakristillisyydellä ei pelastuta, toki rippejä ja kursseja voi käydä muttei ne pelasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rEmme ole puolijuutalaisia.
- Anonyymi
Jumalanterve
rippikoululeirit on peruttu. seurat on peruttu. suviseurat on peruttu., raamattuluokat on peruttu. pyhäkoulut on peruttu.
et siis voi tehdä nyt parannusta- Anonyymi
Etåparannus on siinä mahdollista kuin etätyökin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etåparannus on siinä mahdollista kuin etätyökin.
Ei ole, Voittonen kielsi sellaiset.
- Anonyymi
Parnnus ei tarvitse leirejä, Kuten Paavali osoitti. Hän teki parannuksen teogratiasta Jeesukseen ja oli näin osa pelastuvaa Messiaanista kansaa.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parnnus ei tarvitse leirejä, Kuten Paavali osoitti. Hän teki parannuksen teogratiasta Jeesukseen ja oli näin osa pelastuvaa Messiaanista kansaa.
rJeesus ei kylläkään puhunut messiaanisista mitään. Se on ihmisten keksimä lisänimi mustahattuisille miehille jotka kumartelevat itkumuurilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei kylläkään puhunut messiaanisista mitään. Se on ihmisten keksimä lisänimi mustahattuisille miehille jotka kumartelevat itkumuurilla.
Kerronpa tarinan.
Jeesus sanoi aina heille, kuten juutalaisillekin, jotka eivät "halunneet tunnustaa" Jeesusta messiaaksi vastakysymyksellä.
Lue tämä Johanneksen osa, ja vastaa sitten minulle.
Joh. 10:24 juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."
Mitä Jeesus vastasi?
Joh 10;
25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
26 Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Olette näiden farisealaisten kanssa täysin samanlaista Teologeja, joille Jeesus ei ole vielä luvattu Messias.
Toinen kysymys kuuluukin, miten mahdutat hepreaan kristus- sanan. UT;han kirjoitettiin 30-70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Voi hyvin sanoa, näin isoissa mokissa, -pieniä on silakat joulukaloina.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerronpa tarinan.
Jeesus sanoi aina heille, kuten juutalaisillekin, jotka eivät "halunneet tunnustaa" Jeesusta messiaaksi vastakysymyksellä.
Joh. 10:24 juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."
Mitä Jeesus vastasi?
Joh 10;
25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
Olette näiden farisealaisten kanssa täysin samanlaista Teologeja, joille Jeesus ei ole vielä luvattu Messias.
Toinen kysymys kuuluukin, miten mahdutat hepreaan kristus- sanan. UT;han kirjoitettiin 30-70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
rKoska et kommentoi kommentiani, niin laitan Jeesuksen messiaanisuuden ilmoituksen Jeesusken näkökulmasta, vapaasti kirjoiettuna, mutta aikoinaan tutkimuksen tuloksena.
Ennen sitä, Messias on hebreaa, ja Kristus on kreikkaa.
Jeesus ei lyöttäytynyt yhdenkään ryhmän mukaa, ei juutalaisten, ei seloottien, ei essealaisten, ei herodiaanien, ei samarialaisten, eikä pakannoiden joukkoihin, se ei sopinut Hänen Isältään saamaan tehtävää.
Ihmisen tuli silloin, kuten nytkin tehdä henkilöjohtainen ratkaisu, kuten opetsus- lapset, joiden kanssa Hän piti yhtä.
Tämä tekee tyhjäski mm. SRK;n puputtaman uskomisen armon, sitä ei tullut silloin Jumalata, eikä tule nytkään, vaan ihmisen oli itse pantava uskon asiat pohdintaan, vaita Jeesus, tai odottaa uutta Messiasta.
Tämän pitää auttaa ymmärtämään sen, miksi Jeesus ei leimaantunut minkään joukon kanssa tavalla, joka aiheuttaisi vääriin odotuksiin perustuvia reaktioita.
Siksi Hän ei julistanut olevansa Messias, tai Daavidin Poika, vaan valitsi käsitteen Ihmisen Poika. Se riittävän monimutkainen nimitys pakotti ihmiset tekemään omat johtopäätöksensä Jeesuksen henkilöllisyydestä, heidän saamiensa kokemusten perusteella, eikä erilaisten odotusten perusteelle.
Siksi Sinunkin on hyvä tietää Totuus, josta Jeesus on paras esimerkki, ja lähteä seuraamaan Häntä, kuten Paavai teki.
Parannuksen hetkiä, tv r. - Anonyymi
Aikomukseni ei ollut alun perinkään tehdä mitään parannusta:)
- Anonyymi
Aikeenihan ei ollut edes tehdä parannusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerronpa tarinan.
Mitä Jeesus vastasi?
Joh 10;
rOsa uskiksista on itse nimennyt itsensä messiaaniksi. Jokainen uskonsuunta väittää että vain me olemme se totuus. Tarkkaan ottaen jokainen ihmisvetoinen uskonnollinen järjestö on tarpeeton. Opillisesti jokainen noudattaa jonkun ihmisen luomaa käsitystä ja linjaa.
Jeesuksen opetuslapsi ei kuulu kirkkoon eikä mihinkään uskonnolliseen järjestöön. Hän elää totuudessa ja toimii Jeesuksen oppien mukaan.
- Anonyymi
Tuu vaa.
Mäkin oon menosa uskovaisten rippi leirille ensi kesänä. oon 17 vuotias ja oon uskoontunut ihan vasta melko äsken.mä käytän korviksiakin koska ainakin afrikkalaisetkin vanhalestaadioaliset saa niitä käyttää ja venäläiset kans. ja meikkaan ihan reilust
ollaan vaiks kämmppiksii siel riparil?
oon siis 17 vuotias poika
nähellään siel riparil sitte, oon vähä kiinnostunu susta- Anonyymi
Mille riparille oot menossa?
- Anonyymi
Muista kuitenkin, onanointi aiheuttaa sokeutumista
- Anonyymi
Hyvin kirjoitat ollaksesi sokea.
- Anonyymi
Kaksi kertaa enemmän aiheuttaa sokeutta (henkistä sellaista) tolkuton nainti, että pentuja tulisi lähelle 20, niin pääsee seuroihin eturiviin, henkisesti sokeana.
- Anonyymi
Varo ettei sinua käytä lestat hyväksi jat joukkoraiskaa, myös uskovaisissa papeissa on paljo namusetiä ja pedofiileja.
Sukurutsaa ja lapsia tulee kuin sieniä sateella, yhetiskunta elättää.
Sipiläkin kuuluu tähän lahkoon. - Anonyymi
Kyllähän nykyään kumia käytetään, mutta salassa. Lessuilla läheskään mikään ei ole niin kuin ennen.
- Anonyymi
Enpä menisi lestatiolaiselle riparille. Ennen erottelivat " jyvät akanoista" joka asiassa.
- Anonyymi
eivät ota vastaan
- Anonyymi
Et sinä kestä sitä hapatusta minkä osaksesi saat leirillä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2213306
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213292Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess401839- 961422
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2481393Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie541372- 991318
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2011278Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1801238Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu511068