Lestadiolainen rippileiri!

Anonyymi

Hei!
Olen menossa kesällä lestadiolaisten järjestämälle rippileirille ja itse olen eronnut lestadiolaisuudesta. Onko kellään kokemusta tai tietoa, miten ottavat vastaan meikatun nuoren tai muuten vain ei niin heidänlaisensa nuoren?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen 17- vuotias lukiolainen ja olen tehnyt parannuksen. Muista en tiedä, mutta itse ainakin toivottaisin sydämellisesti tervetulleeksi.

      • Anonyymi

        Tähtiryhmä voi perustella Raamatulla käskikö Jeesus käydä rippikoulua? Miksi rippikoulu on ja kuka sen keksi. Mitä hyötyä on rippikuoulusta? Please vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähtiryhmä voi perustella Raamatulla käskikö Jeesus käydä rippikoulua? Miksi rippikoulu on ja kuka sen keksi. Mitä hyötyä on rippikuoulusta? Please vastauksia.

        Rippikoulu on osa juutalaista perinnettä, jossa tytöt ja pojat käyvät läpi "tukinnon", jossa he sazavat Bar (poika) ja Bad (työ) Mizvan, eli heistä tulee hengellisesti aikaisia, eli on eräänlainen siirtymäkriitti.

        Pojilla ikä on n 13, tytöillä n 12 vuotta. Seremoniassa pojasta tulee bar mitsva (’lain poika’ tai ’käskyn poika’), tytöstä vastaavasti bat mitsva (’lain tytär’ tai ’käskyn tytär’).

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rippikoulu on osa juutalaista perinnettä, jossa tytöt ja pojat käyvät läpi "tukinnon", jossa he sazavat Bar (poika) ja Bad (työ) Mizvan, eli heistä tulee hengellisesti aikaisia, eli on eräänlainen siirtymäkriitti.

        Pojilla ikä on n 13, tytöillä n 12 vuotta. Seremoniassa pojasta tulee bar mitsva (’lain poika’ tai ’käskyn poika’), tytöstä vastaavasti bat mitsva (’lain tytär’ tai ’käskyn tytär’).

        r

        Emme me ole juutalaisia, vaan pakanakansoja joita ei koske juutalaisten perinnäissäännöt ja tavat. Rippikoulu on täysin turha konfirmaatioineen. Se on kirkon rituaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme me ole juutalaisia, vaan pakanakansoja joita ei koske juutalaisten perinnäissäännöt ja tavat. Rippikoulu on täysin turha konfirmaatioineen. Se on kirkon rituaali.

        Jos katsot kirjoitustani, niin kerroin mikä on rippikoulun alkuunpania, se on Mizva juhla.

        Vihaat minua ilmeisesti minua liikaa, koska et lue koko sanomaa.

        Jos ajattelet, kaikki pakanat ovat Israelille velkaa, mm oman mahdollisen pelastuksensa, jos ottaa vastaan Jeesusken sekä uudestisyntyy Häneessä.

        Olette myös velkaa Pyhät Kirjoitukset, Raamatun ja muut, joten kannattaa siunata aina Israelia.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsot kirjoitustani, niin kerroin mikä on rippikoulun alkuunpania, se on Mizva juhla.

        Vihaat minua ilmeisesti minua liikaa, koska et lue koko sanomaa.

        Jos ajattelet, kaikki pakanat ovat Israelille velkaa, mm oman mahdollisen pelastuksensa, jos ottaa vastaan Jeesusken sekä uudestisyntyy Häneessä.

        Olette myös velkaa Pyhät Kirjoitukset, Raamatun ja muut, joten kannattaa siunata aina Israelia.

        r

        En vihaa ketään. Rippikoulu on täysin turha kun sen opitkin ovat Lutherin ym keksimiä.
        Mikä vapahtaja se Luther oli? Kirkko on portto joka on luopunut Jeesuksen sanasta.
        Tapakristillisyydellä ei pelastuta, toki rippejä ja kursseja voi käydä muttei ne pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsot kirjoitustani, niin kerroin mikä on rippikoulun alkuunpania, se on Mizva juhla.

        Vihaat minua ilmeisesti minua liikaa, koska et lue koko sanomaa.

        Jos ajattelet, kaikki pakanat ovat Israelille velkaa, mm oman mahdollisen pelastuksensa, jos ottaa vastaan Jeesusken sekä uudestisyntyy Häneessä.

        Olette myös velkaa Pyhät Kirjoitukset, Raamatun ja muut, joten kannattaa siunata aina Israelia.

        r

        Emme ole puolijuutalaisia.


    • Anonyymi

      Jumalanterve
      rippikoululeirit on peruttu. seurat on peruttu. suviseurat on peruttu., raamattuluokat on peruttu. pyhäkoulut on peruttu.
      et siis voi tehdä nyt parannusta

      • Anonyymi

        Etåparannus on siinä mahdollista kuin etätyökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etåparannus on siinä mahdollista kuin etätyökin.

        Ei ole, Voittonen kielsi sellaiset.


      • Anonyymi

        Parnnus ei tarvitse leirejä, Kuten Paavali osoitti. Hän teki parannuksen teogratiasta Jeesukseen ja oli näin osa pelastuvaa Messiaanista kansaa.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parnnus ei tarvitse leirejä, Kuten Paavali osoitti. Hän teki parannuksen teogratiasta Jeesukseen ja oli näin osa pelastuvaa Messiaanista kansaa.

        r

        Jeesus ei kylläkään puhunut messiaanisista mitään. Se on ihmisten keksimä lisänimi mustahattuisille miehille jotka kumartelevat itkumuurilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kylläkään puhunut messiaanisista mitään. Se on ihmisten keksimä lisänimi mustahattuisille miehille jotka kumartelevat itkumuurilla.

        Kerronpa tarinan.
        Jeesus sanoi aina heille, kuten juutalaisillekin, jotka eivät "halunneet tunnustaa" Jeesusta messiaaksi vastakysymyksellä.

        Lue tämä Johanneksen osa, ja vastaa sitten minulle.

        Joh. 10:24 juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."

        Mitä Jeesus vastasi?

        Joh 10;
        25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
        26 Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
        29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Olette näiden farisealaisten kanssa täysin samanlaista Teologeja, joille Jeesus ei ole vielä luvattu Messias.

        Toinen kysymys kuuluukin, miten mahdutat hepreaan kristus- sanan. UT;han kirjoitettiin 30-70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Voi hyvin sanoa, näin isoissa mokissa, -pieniä on silakat joulukaloina.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa tarinan.
        Jeesus sanoi aina heille, kuten juutalaisillekin, jotka eivät "halunneet tunnustaa" Jeesusta messiaaksi vastakysymyksellä.

        Lue tämä Johanneksen osa, ja vastaa sitten minulle.

        Joh. 10:24 juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."

        Mitä Jeesus vastasi?

        Joh 10;
        25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
        26 Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
        29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Olette näiden farisealaisten kanssa täysin samanlaista Teologeja, joille Jeesus ei ole vielä luvattu Messias.

        Toinen kysymys kuuluukin, miten mahdutat hepreaan kristus- sanan. UT;han kirjoitettiin 30-70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Voi hyvin sanoa, näin isoissa mokissa, -pieniä on silakat joulukaloina.

        r

        Koska et kommentoi kommentiani, niin laitan Jeesuksen messiaanisuuden ilmoituksen Jeesusken näkökulmasta, vapaasti kirjoiettuna, mutta aikoinaan tutkimuksen tuloksena.

        Ennen sitä, Messias on hebreaa, ja Kristus on kreikkaa.

        Jeesus ei lyöttäytynyt yhdenkään ryhmän mukaa, ei juutalaisten, ei seloottien, ei essealaisten, ei herodiaanien, ei samarialaisten, eikä pakannoiden joukkoihin, se ei sopinut Hänen Isältään saamaan tehtävää.

        Ihmisen tuli silloin, kuten nytkin tehdä henkilöjohtainen ratkaisu, kuten opetsus- lapset, joiden kanssa Hän piti yhtä.

        Tämä tekee tyhjäski mm. SRK;n puputtaman uskomisen armon, sitä ei tullut silloin Jumalata, eikä tule nytkään, vaan ihmisen oli itse pantava uskon asiat pohdintaan, vaita Jeesus, tai odottaa uutta Messiasta.

        Tämän pitää auttaa ymmärtämään sen, miksi Jeesus ei leimaantunut minkään joukon kanssa tavalla, joka aiheuttaisi vääriin odotuksiin perustuvia reaktioita.

        Siksi Hän ei julistanut olevansa Messias, tai Daavidin Poika, vaan valitsi käsitteen Ihmisen Poika. Se riittävän monimutkainen nimitys pakotti ihmiset tekemään omat johtopäätöksensä Jeesuksen henkilöllisyydestä, heidän saamiensa kokemusten perusteella, eikä erilaisten odotusten perusteelle.

        Siksi Sinunkin on hyvä tietää Totuus, josta Jeesus on paras esimerkki, ja lähteä seuraamaan Häntä, kuten Paavai teki.

        Parannuksen hetkiä, tv r.


      • Anonyymi

        Aikomukseni ei ollut alun perinkään tehdä mitään parannusta:)


      • Anonyymi

        Aikeenihan ei ollut edes tehdä parannusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa tarinan.
        Jeesus sanoi aina heille, kuten juutalaisillekin, jotka eivät "halunneet tunnustaa" Jeesusta messiaaksi vastakysymyksellä.

        Lue tämä Johanneksen osa, ja vastaa sitten minulle.

        Joh. 10:24 juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."

        Mitä Jeesus vastasi?

        Joh 10;
        25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
        26 Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
        29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Olette näiden farisealaisten kanssa täysin samanlaista Teologeja, joille Jeesus ei ole vielä luvattu Messias.

        Toinen kysymys kuuluukin, miten mahdutat hepreaan kristus- sanan. UT;han kirjoitettiin 30-70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Voi hyvin sanoa, näin isoissa mokissa, -pieniä on silakat joulukaloina.

        r

        Osa uskiksista on itse nimennyt itsensä messiaaniksi. Jokainen uskonsuunta väittää että vain me olemme se totuus. Tarkkaan ottaen jokainen ihmisvetoinen uskonnollinen järjestö on tarpeeton. Opillisesti jokainen noudattaa jonkun ihmisen luomaa käsitystä ja linjaa.
        Jeesuksen opetuslapsi ei kuulu kirkkoon eikä mihinkään uskonnolliseen järjestöön. Hän elää totuudessa ja toimii Jeesuksen oppien mukaan.


    • Anonyymi

      Tuu vaa.
      Mäkin oon menosa uskovaisten rippi leirille ensi kesänä. oon 17 vuotias ja oon uskoontunut ihan vasta melko äsken.mä käytän korviksiakin koska ainakin afrikkalaisetkin vanhalestaadioaliset saa niitä käyttää ja venäläiset kans. ja meikkaan ihan reilust
      ollaan vaiks kämmppiksii siel riparil?
      oon siis 17 vuotias poika
      nähellään siel riparil sitte, oon vähä kiinnostunu susta

      • Anonyymi

        Mille riparille oot menossa?


    • Anonyymi

      Muista kuitenkin, onanointi aiheuttaa sokeutumista

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitat ollaksesi sokea.


      • Anonyymi

        Kaksi kertaa enemmän aiheuttaa sokeutta (henkistä sellaista) tolkuton nainti, että pentuja tulisi lähelle 20, niin pääsee seuroihin eturiviin, henkisesti sokeana.


    • Anonyymi

      Varo ettei sinua käytä lestat hyväksi jat joukkoraiskaa, myös uskovaisissa papeissa on paljo namusetiä ja pedofiileja.

      Sukurutsaa ja lapsia tulee kuin sieniä sateella, yhetiskunta elättää.

      Sipiläkin kuuluu tähän lahkoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe