Kyllästyttä tämä käsien pesu

Anonyymi

Ainakin minua ärsyttää tämä jatkuva vouhottaminen käsien pesemisestä.

Ok, kädet ovat pesun jälkeen ehkä puhtaat, mutta kuivat ja halkeilevat ikävästi verisille haavoille asti. Niitä pitää sitten hoitaa Bacibactilla, jotteivat tulehtuisi. Kyllähän haavatulehduskin voi johtaa mihin vain. Jopa pahempaan, kuin lievä Corona-virus.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytä käsidesiä.

      • Anonyymi

        Pitäähän olla joku tekosyy kaikki varmaan tulee käsistä pitäis varmaan pestä turpansakin ?


    • Anonyymi

      Unohditko ostaa käsivoidetta? Minulla on käsienpesupaikalla hoitavan käsivoiteen pumppupulloa, josta laitan ruiskauksen käsiin pesun jälkeen, ei kuivu kädet.

    • Anonyymi

      Ei se koronavirus ole mikää lievä. Jos saat sen niin siinä on todella hengenlähtö lähellä. Kuivuvat kädet on pikkujuttu sen rinnalla koska pesulla voi torjua virusta.

      • Anonyymi

        Suuri osa sairastaa yhä koronan lievänä. Sitä ei vaan tiedä ennakkoon, mihin ryhmään kuuluu itse, tai mihin ryhmään kuuluu se läheinen tai tuntematon, jonka tartuttaa. Mustasurmakaan ei tappanut kuin noin puolet väestöistä, ja silloin ei vielä tunnettu tartuntatapoja ja hoitokeinoja ei ollut. Kun lietsotaan ajattelua "kuolet koronaan, jos menet ulos", niin silloin aika moni tekee paniikissa tarpeettoman itsemurhan. Eli korona ei ratkaise väestöräjähdystä. Siihen tarvitaan oikeasti 99 %:isesti tappava tauti. Ja tämä se ei ole. Ehkä seuraava on. Siihen hoitoresurssit ei enää riitäkään, kun kaikki voimavarat on jo kulutettu loppuun ja saatu aikaan massiivinen talouskriisi.


    • Anonyymi

      Enpä ole pahemmin pessyt käsiäni. Jos joku perheessä saa flunssan, saan sen kuitenkin.
      Eri asia on jos syleksii flunssaisena käsiinsä.

    • Anonyymi

      Kun/jos pysyt kotonasi niin kuin on ohjeisettu, etkä päästä kotiisi ketään vierailemaan, ei sinun tarvitse käsiäsi pestä koko aikaa!
      Ei se koronavirus tule kotiisi ihan tuosta noin vain, kyllä sinä sen jostain toisesta ihmisestä tai yleisesti klähmityistä pinnoista saat.

      Vain silloin kun liikut muiden ihmisten parissa missä tartuntariski on suuri, tai jos joudut käymään töissä, liikut julkisilla, kuljet kerrostalon rapussa ees sun taas, niin sinä jyssäät handujasi mennen tullen!

      Mutta ei sinun omassa kodissa ollessasi käsiä tarttee yhtään sun enempää pestä kuin ennenkään.

    • Anonyymi

      Lähikaupassa oli asiakkaille kassalla käsidesi-purkki, ihmettelin että: onko joltain unohtunut? Kassaneiti sanoi että se asiakkaiden käyttöön :D

      • Anonyymi

        parempi sekin kun ei mitään. sitä ei voi likaisiin käsiin desittää, ei ole mitään hyötyä. mutta se voi rauhoittaa kummasti mieltä kun sitä tahkoo käsiinsä ja olis kyllä kiva kun kaupassa käy että ei kaikki pipipäät puhalla niskaan ja olisivat kuunneelleet että nyt pitää -pitää turvaväli mieluten kas metrii. mikä riivaa? tietämättömyys vai tunne siitä että minuun ei mikään vaikuta. jossain suuremissa kaupoissa on laitettu tolvanoille jotain viivoja ja lappuja -paikka. mutta näissä kyläkaupoissa ei mitään hajurakoa, ei pleksejä kaupan kassoille. huh.hu


    • Anonyymi

      Syyllistyt ylimielisyyteen, kun puhut vouhotuksesta. Jonkun henki on kuitenkin kyseessä, vaikka suurin osa saa pitää omansa. Silti ymmärrän sinua. Olen sairastanut hankalan käsi-ihottuman, ja sen jälkeen meni vuosia saada iho kuntoon.

      Jos työn vuoksi tarvitset jatkuvaa käsienpesua (eli et voi pysyä kotona), niin ota yhteys työterveydenhuoltoon. Heidän kuuluu neuvoa. Jollet ole töissä, pysy kotona. Oman kodin sisällä ei ole mikään pakko jyyssätä käsiä koko aika.

      Nykyään on varmaan kriminaalia tunnustaa, ettei pysty käyttämään suurinta osaa tarjolla olevista saippuoista. Oikeasti ne ovat usein hajustettuja, ja eivät monelle käy (hajusteyliherkkyys ei ole vain astmaoire, vaan se aiheuttaa myös iho-oireita). Eli valitse allergiatuote. Pidä pienessä pullossa omaa saippuaa mukana. Useimmat nk. saippuat ovat oikeasti pesunesteitä, eivätkä sisällä lainkaan saippuaa. Mitä lyhyempi tuoteseloste, sitä varmemmin ongelmaihoinen sen sietää. Itse käytän LV:n nestesaippuaa. Se on oikeasti saippuaa, eikä pesunestettä. Ei ole hajusteita, säilöntäaineita ym. Ihoni sietää sen.

      Sama juttu ihovoiteen kanssa. Mahdollisimman lyhyt tuoteseloste, ei hajusteita tms ylimääräisiä aineita. Itse teen käsivoiteeni itse, mutta tarvikkeita ei tällä hetkellä todennäköisesti saa. Eli en voi systeemiäni mainostaa. Mikään valmis käsivoide ei ole itselläni toiminut. Ceridal voiteena oli kohtuullinen (en tiedä, onko sitä enää). Voiteen pitäisi sisältää jotain kosteudensäilyttäjää esim. glyserolia. Parempi, että kysyt apteekista, niin saat palvelua samalla. Laita yöksi reilusti rasvaa ja käsineet päälle. Sama tarvittaessa päivän mittaan. Jos iho on tulehtunut, niin kortisonivoidekuuri alkuun.

      Itse pesen kädet kotona lähtiessä (kauppa on lähellä), laitan käsidesiä ennen kauppaan menoa ja jälkeen ja pesen kädet kotona. Jos käyn vierekkäisissä kaupoissa peräkkäin, tulkitsen sen yhdeksi kaupassa käynniksi.

      En ole huomannut, että ihmiset kävisivät joka välissä pesemässä käsiä. Ehkä en ole vain huomannut. En ole nähnyt kenenkään pysähtyvän laittamaan käsidesiä. Ehkä en ole vain huomannut. Eli aika salaa ihmiset käsihygienansa hoitavat.

      Olet oikeassa siinä, että rikkonaisissa käsissä on aina enemmän mikrobeja kuin ehjissä. Eli kannattaisi nyt panostaa ihoterveyteen. Kuiva ja rikkinäinen iho altistaa allergeeneille ja sitkeän käsi-ihottuman saa helposti ja se paranee huonosti. Joten juuri nyt on oikea aika hoitaa ongelma kuntoon. Itse en pääsisi sisään yhteenkään myymälään, jos käteni näyttäisivät samalta kuin käsi-ihottuman aikaan. Nykyaikaan huonokuntoinen käsien iho viestii vaarasta.

    • Anonyymi

      Syyllistyt ylimielisyyteen, kun puhut vouhotuksesta. Jonkun henki on kuitenkin kyseessä, vaikka suurin osa saa pitää omansa. Silti ymmärrän sinua. Olen sairastanut hankalan käsi-ihottuman, ja sen jälkeen meni vuosia saada iho kuntoon.

      Jos työn vuoksi tarvitset jatkuvaa käsienpesua (eli et voi pysyä kotona), niin ota yhteys työterveydenhuoltoon. Heidän kuuluu neuvoa. Jollet ole töissä, pysy kotona. Oman kodin sisällä ei ole mikään pakko jyyssätä käsiä koko aika.

      Nykyään on varmaan kriminaalia tunnustaa, ettei pysty käyttämään suurinta osaa tarjolla olevista saippuoista. Oikeasti ne ovat usein hajustettuja, ja eivät monelle käy (hajusteyliherkkyys ei ole vain astmaoire, vaan se aiheuttaa myös iho-oireita). Eli valitse allergiatuote. Pidä pienessä pullossa omaa saippuaa mukana. Useimmat nk. saippuat ovat oikeasti pesunesteitä, eivätkä sisällä lainkaan saippuaa. Mitä lyhyempi tuoteseloste, sitä varmemmin ongelmaihoinen sen sietää. Itse käytän LV:n nestesaippuaa. Se on oikeasti saippuaa, eikä pesunestettä. Ei ole hajusteita, säilöntäaineita ym. Ihoni sietää sen.

      Sama juttu ihovoiteen kanssa. Mahdollisimman lyhyt tuoteseloste, ei hajusteita tms ylimääräisiä aineita. Itse teen käsivoiteeni itse, mutta tarvikkeita ei tällä hetkellä todennäköisesti saa. Eli en voi systeemiäni mainostaa. Mikään valmis käsivoide ei ole itselläni toiminut. Ceridal voiteena oli kohtuullinen (en tiedä, onko sitä enää). Voiteen pitäisi sisältää jotain kosteudensäilyttäjää esim. glyserolia. Parempi, että kysyt apteekista, niin saat palvelua samalla. Laita yöksi reilusti rasvaa ja käsineet päälle. Sama tarvittaessa päivän mittaan. Jos iho on tulehtunut, niin kortisonivoidekuuri alkuun.

      Itse pesen kädet kotona lähtiessä (kauppa on lähellä), laitan käsidesiä ennen kauppaan menoa ja jälkeen ja pesen kädet kotona. Jos käyn vierekkäisissä kaupoissa peräkkäin, tulkitsen sen yhdeksi kaupassa käynniksi.

      En ole huomannut, että ihmiset kävisivät joka välissä pesemässä käsiä. Ehkä en ole vain huomannut. En ole nähnyt kenenkään pysähtyvän laittamaan käsidesiä. Ehkä en ole vain huomannut. Eli aika salaa ihmiset käsihygienansa hoitavat.

      Olet oikeassa siinä, että rikkonaisissa käsissä on aina enemmän mikrobeja kuin ehjissä. Eli kannattaisi nyt panostaa ihoterveyteen. Kuiva ja rikkinäinen iho altistaa allergeeneille ja sitkeän käsi-ihottuman saa helposti ja se paranee huonosti. Joten juuri nyt on oikea aika hoitaa ongelma kuntoon. Itse en pääsisi sisään yhteenkään myymälään, jos käteni näyttäisivät samalta kuin käsi-ihottuman aikaan. Nykyaikaan huonokuntoinen käsien iho viestii vaarasta.

    • Anonyymi

      Miksi liioitellaan asioita.

      Pahimmassa tapauksessa Corona virus todella on tappava, olipa potilas nuori tai vanha. Mutta kuitenkin suurin osa (en osaa sanoa prosenttia), mutta todella suurin osa selviää lievillä oireilla.

      Kuka kertoisi muiden tautien aiheuttamista kuolemista päivittäin? Niitä kun on monin verroin enemmän, kuin Coronan aiheuttamia kuolemia?
      Eikä mitään erityistoimenpiteitä niiden kuolemien osalta tehdä????

    • Anonyymi

      Tietysti kädet täyty pestä, mutta ei liioitellen.(20 kertaa päivässä) Tämän lisäksi täytyy arse pestä orasbidetalla huuhdellen. Paperinviljelijät älkää liidatko takapuoltanne. Muistakaa röhnäkorvat myös käyttää pumpulipuikkoja puhdistukseen. Kainalot voi myös huuhdella ja dödöä laittaa. Valkosipulille tuoksujat säännöstelkää vähän.

    • Anonyymi

      Vinyylihansloja ostin apteekista.
      Harvoin kun käyn kaupassa, niin laitan sillon hanskat käteen.
      En ole paljaita käsiä ruvennut peseksimään, enkä desinfioimaankaan.
      Ihoni ei sitä kyllä kestäisikään.
      Remonttihommien jälkeenkin pyyhin kädet vain käsivoiteella ja talouspyyhkeellä puhtaiksi.
      Hanskatkin olen pessyt lämpimällä vedellä ja saippualla.
      Aion käyttää niitä useampaan kertaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe