Kuka pelottelee koronalla?

Anonyymi

Joku nainen Okussa laittelee mediaan kuvia verisistä räkäräteistään ja epäilee ja jopa väittää, että hänellä on korona. Kuka on tämä vastuuton akka? Kiinni ja pakkohoitoon!

18

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koronan levittäminen on erittäin vakava rikos, ei uskalla kohta käydä kaupassa eikä apteekissa kun tuo koronan levittäjä on usein siellä ollut ja jättää rättejään kärriin ja istuimellekin.

      • Anonyymi

        ei se sitä tarkoituklsella tee, se on oollut outo kulkija aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se sitä tarkoituklsella tee, se on oollut outo kulkija aina

        Älä puolustele, sairas on ja toimitettava hoitoon jos toimii kerrotulla tavalla...


    • Anonyymi

      Muuten hienoa, mutta nuo hinkattavat saippuat ovat epähygieenisiä. Saippuaan jää edellisen käyttäjän saastat ja eikä meiltä saippua ole lopussa (neste) saati vessapaperi.

    • Anonyymi

      Niitäkin on,jotka vihaa tavallisia kaupassa kävijöitä mulkoilevat ihan kuin vuorosta päässyt duunari,olisi myrkyllinen,siis reilun turvavälin päässä. Vetää ät maskin äkkiä naamalle. Kassan kanssa kyllä jutelleet oikein tarinatukion ilman maskia. Onko jossain tietyssä ammatissa suoraan jo koronanlevittäjä? Ihan kiva ois tietää,miksi annetaan työ kumminkin tehdä kun epäilyjä selvästi on kylällä liikkeellä.

      • Anonyymi

        viime päivinä on näyttänyt siltä että on tainnut korona ohjeistus unohtua.älkää nyt hitossa pilatko hommaa ei jokapäivä tarvitse liikepaikoille mennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viime päivinä on näyttänyt siltä että on tainnut korona ohjeistus unohtua.älkää nyt hitossa pilatko hommaa ei jokapäivä tarvitse liikepaikoille mennä

        Välttyykö sanktioita,jos kylmästi vetäytyy karanteeniin? Ihmisten seassa nyt vain on oltava. Se toinen vaihtoehto on olla ilman rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välttyykö sanktioita,jos kylmästi vetäytyy karanteeniin? Ihmisten seassa nyt vain on oltava. Se toinen vaihtoehto on olla ilman rahaa.

        Ensimmäinen vaihtoehto, ihmisiltä käytte kerjäämässä rahaa?

        Pysykää ihmiset etäällä toisistanne, on liikkeellä tappava virus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen vaihtoehto, ihmisiltä käytte kerjäämässä rahaa?

        Pysykää ihmiset etäällä toisistanne, on liikkeellä tappava virus.

        Työssäkäynti ei ole keräämistä. Kysyin voiko siitä kieltäytyä,saamatta sanktioita? Mielelläni dtistäytyisin niin pitkälle että epidemia on ohi. Joudun mm kulkemaan työpaikalta,käymään kaupassa ja jopa apteekissa. Työpaikalla on ihmisiä. En yski,en ole kuumeessa tai en matkustellut. Toki olen omituinen,muttei se tee minusta kävelevää koronaa,silti tuota ylireagoivaa suhtautumista huomaan ihan päivittäin. Se että epäillään,pitäisi oikaista koronatestillä. En itse osaa kuvitella,miten käy jos tajuamattani tartutan työpaikalla ihmisiä. Sitä itse pelkään,tämmöinen ei nuori on jo muuten elämänsä valmiiksi elänyt,ettei sillä merkitystä. Siunsoten ohje kuitenkin on,että edes riskiryhmät eivät ole vapautettu ja työstä,ja muutoin asiasta pitäisi sopia työnantajan kanssa. En siis mahda kulkemisilleni yhtikäs mitään,menettämättä kokonaan toimeentuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssäkäynti ei ole keräämistä. Kysyin voiko siitä kieltäytyä,saamatta sanktioita? Mielelläni dtistäytyisin niin pitkälle että epidemia on ohi. Joudun mm kulkemaan työpaikalta,käymään kaupassa ja jopa apteekissa. Työpaikalla on ihmisiä. En yski,en ole kuumeessa tai en matkustellut. Toki olen omituinen,muttei se tee minusta kävelevää koronaa,silti tuota ylireagoivaa suhtautumista huomaan ihan päivittäin. Se että epäillään,pitäisi oikaista koronatestillä. En itse osaa kuvitella,miten käy jos tajuamattani tartutan työpaikalla ihmisiä. Sitä itse pelkään,tämmöinen ei nuori on jo muuten elämänsä valmiiksi elänyt,ettei sillä merkitystä. Siunsoten ohje kuitenkin on,että edes riskiryhmät eivät ole vapautettu ja työstä,ja muutoin asiasta pitäisi sopia työnantajan kanssa. En siis mahda kulkemisilleni yhtikäs mitään,menettämättä kokonaan toimeentuloa.

        Niin, enemmän kommentilla tarkoitin toisia toimettomia jotka pööpöilevät pitkin pitäjää ilman olennaista syytä paikallaololleen muuta kuin seurankaipuu.

        Ylireagoiva suhtautuminen seurannee siitä että viidesosa tartunnan saaneista levittää sitä kärsimättä itse oireista, jolloin oireeton voi olla viruksen pahin levittäjä tahtomattaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, enemmän kommentilla tarkoitin toisia toimettomia jotka pööpöilevät pitkin pitäjää ilman olennaista syytä paikallaololleen muuta kuin seurankaipuu.

        Ylireagoiva suhtautuminen seurannee siitä että viidesosa tartunnan saaneista levittää sitä kärsimättä itse oireista, jolloin oireeton voi olla viruksen pahin levittäjä tahtomattaan.

        Juu,ja tuohon mahdollisuuteen tartuttaa ei oo mitään estokeinoa,menettämättä toimeentuloa. Tottakai käyn apteekissa. Jopa ruokakaupassa,en ihan elä ja tee töitä pyhällä hengellä,eli olen yksi potentiaalinen tartuntapesäke. Ja naispuolinen kun vielä,saatan olla allergianu takia niistänhtkin räkärättiin kylällä joitain kertoja,kas kun kevään eka puu on kukkinut. Eli olen juuri tätä porukkaa,mikä pitäisi sulkea kotiinsa. Mutta miten se laillisesti saadaan aikaan,kun testeihinkään ei pääse noin vain,ja jonkun nekin työt vähemmän epäilyttävän olisi hoidettava. Vihaan sitä mahdollisuutta että työpaikalla ihmisiä joku sairastuisi,vain siksi että erehdyin töihin. Työnantajan etuhan taas on että hommat pyörii,rahaa juoksee firmaan. Seuraa en kaipaa,erakko muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu,ja tuohon mahdollisuuteen tartuttaa ei oo mitään estokeinoa,menettämättä toimeentuloa. Tottakai käyn apteekissa. Jopa ruokakaupassa,en ihan elä ja tee töitä pyhällä hengellä,eli olen yksi potentiaalinen tartuntapesäke. Ja naispuolinen kun vielä,saatan olla allergianu takia niistänhtkin räkärättiin kylällä joitain kertoja,kas kun kevään eka puu on kukkinut. Eli olen juuri tätä porukkaa,mikä pitäisi sulkea kotiinsa. Mutta miten se laillisesti saadaan aikaan,kun testeihinkään ei pääse noin vain,ja jonkun nekin työt vähemmän epäilyttävän olisi hoidettava. Vihaan sitä mahdollisuutta että työpaikalla ihmisiä joku sairastuisi,vain siksi että erehdyin töihin. Työnantajan etuhan taas on että hommat pyörii,rahaa juoksee firmaan. Seuraa en kaipaa,erakko muutenkin.

        Jos oikeasti työ edellyttää päivittäistä läsnäoloa ihmisten parissa niin henkilökohtainen suojain lienee paikallaan, seka omaksi että toisten turvaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikeasti työ edellyttää päivittäistä läsnäoloa ihmisten parissa niin henkilökohtainen suojain lienee paikallaan, seka omaksi että toisten turvaksi.

        Ja hankkiiko nämä suojaimet mikä taho? Eikös se kuulu työnantajan ne toimittaa käytettäviksi? Kuinka moni Outokumpulainen työnantaja on tämän tehnyt,tai hoitanut asiat antamalla luvan poiketa kellonajoista,että mahdollinen tartuntariski työyhteisössä pienenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hankkiiko nämä suojaimet mikä taho? Eikös se kuulu työnantajan ne toimittaa käytettäviksi? Kuinka moni Outokumpulainen työnantaja on tämän tehnyt,tai hoitanut asiat antamalla luvan poiketa kellonajoista,että mahdollinen tartuntariski työyhteisössä pienenisi.

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuotanto kotimaassa on juuri käynnistymäisillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuotanto kotimaassa on juuri käynnistymäisillään.

        Käynnistyisipä meidän teollisuuskylässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuotanto kotimaassa on juuri käynnistymäisillään.

        Mutta mikä ne suojaimet hankkii työntekopaikalle? Onko se työntekijä omasta palkastaan,kun itse työ ei ilman koronaa vaatisi maskin käyttöä,ja työnantajallako ei ole velvoitetta huolehtia tartuntariski minimoinnista? Vapaalle pitää maski olla omia,mutta entä työssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä ne suojaimet hankkii työntekopaikalle? Onko se työntekijä omasta palkastaan,kun itse työ ei ilman koronaa vaatisi maskin käyttöä,ja työnantajallako ei ole velvoitetta huolehtia tartuntariski minimoinnista? Vapaalle pitää maski olla omia,mutta entä työssä?

        Työnantajalla on korostettu velvollisuus huolehtia työntekijän työturvallisuudesta nyt korona-aikana.Jos etätöiden tekeminen ei ole mahdollista, tartuntoja voidaan ehkäistä myös erilaisin työn järjestelyin sekä työntekoa koskevin ohjein (erityisesti hygieniaohjeet). Työnantajan on varattava työntekijöiden käyttöön suojavälineitä silloin, jos työtehtäviin liittyy olennaisesti tartuntavaara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssäkäynti ei ole keräämistä. Kysyin voiko siitä kieltäytyä,saamatta sanktioita? Mielelläni dtistäytyisin niin pitkälle että epidemia on ohi. Joudun mm kulkemaan työpaikalta,käymään kaupassa ja jopa apteekissa. Työpaikalla on ihmisiä. En yski,en ole kuumeessa tai en matkustellut. Toki olen omituinen,muttei se tee minusta kävelevää koronaa,silti tuota ylireagoivaa suhtautumista huomaan ihan päivittäin. Se että epäillään,pitäisi oikaista koronatestillä. En itse osaa kuvitella,miten käy jos tajuamattani tartutan työpaikalla ihmisiä. Sitä itse pelkään,tämmöinen ei nuori on jo muuten elämänsä valmiiksi elänyt,ettei sillä merkitystä. Siunsoten ohje kuitenkin on,että edes riskiryhmät eivät ole vapautettu ja työstä,ja muutoin asiasta pitäisi sopia työnantajan kanssa. En siis mahda kulkemisilleni yhtikäs mitään,menettämättä kokonaan toimeentuloa.

        ei työnteko kiellettyä ole mutta toinperrään turha kylillä kulkeminen pitäisi lopettaa hyvän sään aikaan.ja mitä ihmettä se skeittiparkilla kokoustaminen oikein on eikö sinne voi itsekseen mennä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe