Mikä sinua rauhoittaa tässä epidemiatilanteessa ?

Anonyymi

Rauhoittaviksi tarkoitetut sanat:
"Kyllä me selviämme. Kaikki tulee menemään hyvin".
Vai tieto taudin leviämisestä eli faktat ? Vai mikä ? Vai ei mikään ?

75

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen hyvin rauhallinen, en tarvitse mitään rauhoitusta, aika näyttää miten käy.

    • Anonyymi

      EI mikään lohduta,

      ---
      paitsi
      jos antautuu fanttasia maailmaan,
      kuvittelee ,,, kaikki muuttuu ennalleen, tämä ei kestä kauan,,,


      m u t t a
      tietoisuus on toinen,
      mikään ei jää ennalleen,

      tuntematon tulevaisuus pelottaa ,

    • Anonyymi

      Yritän ajatella kuitenkin positiivisia asioita ... mistä on iloa ja vaikka täällä kotona on ns.tylsää ....niin on iloa lasteni viesteistä ja muidenkin ....Se on kohtalon sanelemaa miten tästä selvitään ... Huumorinkin kautta joinakin päivinä menen ....vaikka en sairauksille .. enkä koronalle tee mitään pilkkaa ...
      enkä ole mikään vitsiniekka..
      "Koulun pihalla kuultua ...Mitä eroa on kivellä ja kalliolla ? Kivi oli runoilija ...ja Kallio oli presidentti.."
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Uskonnon koe: mainitse 2 suomalaista herätysliikettä?
        Oppilas vastaa: venyttely ja haukotus :)


      • Sain whatsapp-viestin, että näinä eristäytymisen aikoina on aivan normaalia jutella huonekasveille, vasta sitten kannattaa huolestua, mikäli ne vastaavat.


      • Pentti Saarikoski pohti nuoruuden päiväkirjassaan kumpi ihmisen "pelastaa", häntä paremmin kannattelee tiede vai runous.
        Hän oli runouden kannalla ja niin olen minäkin..))


      • exä kirjoitti:

        Sain whatsapp-viestin, että näinä eristäytymisen aikoina on aivan normaalia jutella huonekasveille, vasta sitten kannattaa huolestua, mikäli ne vastaavat.

        Kyllä ne kasvit vastaavat, exä. Omalla kielellään..)) Kukoistavat, osoittavat mieltään, vaativat hoitoa, milloin mitäkin...
        Jos suuttuvat, lepyttämiseen kannattaa kuulemma käyttää klassista musiikkia...
        Tutkittu juttu..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Kyllä ne kasvit vastaavat, exä. Omalla kielellään..)) Kukoistavat, osoittavat mieltään, vaativat hoitoa, milloin mitäkin...
        Jos suuttuvat, lepyttämiseen kannattaa kuulemma käyttää klassista musiikkia...
        Tutkittu juttu..))

        Noinhan ne juttelevat, siihen asti kaikki hyvin, kunhan eivät ala puhumaan ääneen ja moittimaan hoitoa.


      • demeter1 kirjoitti:

        Pentti Saarikoski pohti nuoruuden päiväkirjassaan kumpi ihmisen "pelastaa", häntä paremmin kannattelee tiede vai runous.
        Hän oli runouden kannalla ja niin olen minäkin..))

        Äskeinen tuli mieleen mimmi-mummin viestistä: Kivi ja Kallio..))Kovin kauas nämä vastaukset karkaavat...


      • exä kirjoitti:

        Noinhan ne juttelevat, siihen asti kaikki hyvin, kunhan eivät ala puhumaan ääneen ja moittimaan hoitoa.

        Heh, exa. Eivätkös ne viherpeukalot osaa taimiakin koulia ?..)) Kannattaa varmasti pitää tiukka kuri niin pysyvät ruodussa..))


      • exä kirjoitti:

        Sain whatsapp-viestin, että näinä eristäytymisen aikoina on aivan normaalia jutella huonekasveille, vasta sitten kannattaa huolestua, mikäli ne vastaavat.

        Joo, se pyörii facella.

        Toinen, jotenkin näin.
        Tällaisessa karanteenissa kannattaa vain yrittää säilyttää hermonsa. Keskustelin siitä aamiaispöydässä leivänpaahtimen ja mikron kanssa. Kaikki olimme asiasta samaa mieltä.
        Mutta sitten mikro blingahti ja kohta perään leivänpaahdinkin poksahti. Pyykkikoneelleni en viitsi sanoa mitään, kun se käy jo nyt täysillä kierroksilla.


      • Tellukka kirjoitti:

        Joo, se pyörii facella.

        Toinen, jotenkin näin.
        Tällaisessa karanteenissa kannattaa vain yrittää säilyttää hermonsa. Keskustelin siitä aamiaispöydässä leivänpaahtimen ja mikron kanssa. Kaikki olimme asiasta samaa mieltä.
        Mutta sitten mikro blingahti ja kohta perään leivänpaahdinkin poksahti. Pyykkikoneelleni en viitsi sanoa mitään, kun se käy jo nyt täysillä kierroksilla.

        Eri versioita taitaa olla useitakin, tässä sanasta sanaan tuo jonka eilen sain:

        "Psykiatrinen yhdistys tiedottaa:
        Hyvät kansalaiset, näinä karanteeniaikoina on ihan normaalia jutella huonekasveillesi.
        Ota yhteyttä meihin vain, jos ne vastaavat takaisin."


    • Anonyymi

      Ainoastaan faktoilla on merkitystä.

      "Kyllä me selviämme. Kaikki tulee menemään hyvin".
      Tällainen kertoo sanojasta enemmän kuin luuleekaan.

    • Anonyymi

      Rauhoittavat sanat eivät todellakaan rauhoita,
      kun ei ole mitään varmuutta
      kuuluuko niitten joukkoon,
      jotka tulevat selviytymään.

      Ei faktakaan rauhoita,
      mutta auttaa vähän suhtautumaan realistisesti,
      ja faktaa on kiitettävästi saatu joka päivä moneen kertaan.

      On erikoisen hyvä,
      että television avaamallakin saa päivitettyä tietoa,
      se tavoittaa ikääntyneimmätkin,
      joilla ei ole nettiä ja jotka tilanteen tasalla haluavat olla.

      Itseäni pelottaa se vaihe,
      kun tilastot alkavat toteuttaa itseään,
      kuolemat lisääntyvät muitten maitten malliin.

    • Tuskin meidän ikäiset enää kovasti panikoivat, kun on sentään yhtä ja toista koettu ja opittu jonkinlainen selviytymisstrategia, mikä se sitten kenelläkin onkin.

      Minulla se taitaa olla tietty vetäytyminen, etäisyyden ottaminen ja tilanteen analysointi ihan faktapohjalta. Sitten voi miettiä mitä on tehtävissä vai onko mitään tehtävissä..)) Ellei ole, niin kyllä kai se jonkinlainen fatalismi sieltä pinnan alta esiin putkahtaa: kaikki tapahtuu sen käsikirjoituksen mukaan, mikä oli jo pitkälti valmiina kun tänne synnyin. Kuka sen kässärin kirjoitti, en tiedä..)) Ja väittihän Leinokin: "kullakin on kellonsa pohjas´sydämen/ kun se seisahtaa niin kuolon aika alkaa"..))

      Näin sitä ajattelee nyt, mutta tosi paikan tullen voi olla toisinkin. Elämä voi yllättää. Ei se aina anna sitä, mitä tilasi. Itsekin voi yllättää itsensä..)) Toivottavasti positiivisessa mielessä...

    • Anonyymi

      Huoli on suuri, ei niin paljon omasta puolesta kuin nuorempien polvien.
      Moniin sukuihin ja perheisiin tulee surua.

      • Sanopa muuta, Anonymi 19.59. Meistähän nyt huolehditaan eikä meidän ole pakko liikkelle lähteä, tautia saamaan ja levittämään.
        Nuorilla on toisin ja vielä elämä edessä... Heille toivoisi isompaa varjelusta.


    • Anonyymi

      Kertokeepas nyt miks savolaisen vino kommentti poistetaan? Jostain ketjusta hävis.
      Laittaisin hymykuvan jos voisin.

    • Anonyymi

      Piirto. Ikiaikaisten käsivarsien kämmenosassa piirre. Ihanan hassua kertakaikkisesti.

    • Anonyymi

      Minua rahoittaa kun nodatan ohjeita. Se on niin helppoa. Jos sittenkin tauti tulee, mitä en usko, niin ei voi mitään.

      • Anonyymi

        Samoin minäkin noudatan tarkasti ohjeita, meille 70 vuotta täyttäneille se on helppoa, olla vain kotona. En voisi kestää itseäni, jos jonkun pikkuasian takia riskeeraisin muita. Ei kukaan voi tietää, onko jo taudinkantaja. Sitten kun sairastuu itse, on jo tartuttanut monia, jos on kielloista huolimatta ollut lähikontakteja. Kaiken paitsi pakollisen asioinnin voi siirtää. Melkein joka paikassa ruoka ja lääkkeet voidaan toimittaa kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin minäkin noudatan tarkasti ohjeita, meille 70 vuotta täyttäneille se on helppoa, olla vain kotona. En voisi kestää itseäni, jos jonkun pikkuasian takia riskeeraisin muita. Ei kukaan voi tietää, onko jo taudinkantaja. Sitten kun sairastuu itse, on jo tartuttanut monia, jos on kielloista huolimatta ollut lähikontakteja. Kaiken paitsi pakollisen asioinnin voi siirtää. Melkein joka paikassa ruoka ja lääkkeet voidaan toimittaa kotiin.

        Eipä ole minunkaan elämä suuresti muuttunut. Ennen kävin kaupassa kahdesti viikossa, nyt kerran viikossa. Kävelylenkin teen edelleen päivittäin. Jos tuttuja tulee vastaan, huudetaan kuulumiset turvallisen välimatkan päästä;)


    • Anonyymi

      WHO eli Maailman Terveysjärjestö on antanut Kiinalle vakavan nootin
      jo yli 10 vuotta sitten hygieniaolosuhteiden parantamiseksi (esimerkiksi toreilla ehkä, jotka ovat bakteeri- ja viruspesäkkeitä).

      Vihastuttaa kuinka paljon Kiinan välinpitämättömyydestä johtuvat taudit/epidemiat ovat tappaneet ihmisiä.

      Muutaman kymmenentuhannen jo menehtyneen joukossa on mennyt lapsilta isiä
      ja äitejä tai ehkä molemmat, ehkä on tullut koronaorpoja
      ja lapsensa menettäneitä. Yhden ihmisen menehtyminen on suru monille.

      Mikä rauhottaisi ? Mikään ei ainakaan lohduta.

    • Anonyymi

      Olen realisti ja ajattelen, että tämä kestää aikansa ja sitten aletaan elää normaalia elämää. Faktat ja asioiden seuraaminen.

    • Anonyymi

      Pelottaa niitten puolesta urheitten puolesta, jotka eivät voi suojautua.
      Työikäisten on käytävä töissä. Kaikissa töissä ei etätyö ole mahdollista.

    • Yritän elää sellaista elämää joka pitää rauhallisena. En minä oikeastaan sanoja etsi mikä rauhoittaisi vaan tekoja. Pieniä kivoja asioita. Ulkoilua rantajäällä, picknikkejä milloin laiturila milloin parvekkeella. Käytän paikallisia pienyrittäjien palveluita, kuten tänään kampaajaa, että piristi. Silmälääkärin ajattelin tilata paikallisen silmälasiliikkeen kautta. Remppahommat mökillä alkavat tämän viikon lopulla tukipilareiden oikomisella ja myöhemmin ikkuna-ja ovirempoilla. Sen seuraaminen on mielenkiintoista. Joka päivä jotain hyvää ruokaa ja paljon terveellisiä vihanneksia sekä hedelmiä.

      Kun saan elää niin normaalia arkea kuin suinkin voin, olen rauhallinen enkä murehdi tulevia. Uskon vakaasti, että lääke koronaa vastaan löydetään tämän kevään aikana

      Ei sanoja vaan tekoja

      • Anonyymi

        "Ei sanoja vaan tekoja"

        Ei tekoja eikä edes sanoja, vain oma mieli. Vaikka en olekaan tasaisen rauhallinen aina ja jatkuvasti, niin silti syvällä sisimmässäni olen pysyvästi levollinen. Syy levollisuuteeni on varmaan luottamus, luotan itseeni ja luotan muihin. Olen kuin kotonani tässä epävarmuuden maailmassa.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sanoja vaan tekoja"

        Ei tekoja eikä edes sanoja, vain oma mieli. Vaikka en olekaan tasaisen rauhallinen aina ja jatkuvasti, niin silti syvällä sisimmässäni olen pysyvästi levollinen. Syy levollisuuteeni on varmaan luottamus, luotan itseeni ja luotan muihin. Olen kuin kotonani tässä epävarmuuden maailmassa.

        Bessie

        Olen luonteeltani sellainen, että jos ympärilläni alkaa sekasorto ja paniikki rauhotun ja alan toimimaan kuin ropotti, etenen järjestelmällisesti johtaakseni läheiset turvaan. Kun tilanne laukeaa ja vaara on ohi annan itselleni luvan luhistua.

        Tähän otan esim. Lento-onnettomuudesta, jossa olin lasten kanssa v.1994.

        Pystyn myös toimimaan sairaana tuntematta voimakkaita kipuja jos tarve vaatii toimia muiden eteen. Kun toimintani on suoritettu siihen pisteeseen, että muut ovat turvassa annan luvan kivuilleni tulla pintaan. Voi tuntua hurjalta, mutta tästa esim. P. n paluun ja karenssin järjestelytoimet. Viiden päivän jälkeen kotiutumisesta lähdin sairaalaa.
        5.1 pv. on keskimääräinen aika koronan oireiden alkamiseen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen luonteeltani sellainen, että jos ympärilläni alkaa sekasorto ja paniikki rauhotun ja alan toimimaan kuin ropotti, etenen järjestelmällisesti johtaakseni läheiset turvaan. Kun tilanne laukeaa ja vaara on ohi annan itselleni luvan luhistua.

        Tähän otan esim. Lento-onnettomuudesta, jossa olin lasten kanssa v.1994.

        Pystyn myös toimimaan sairaana tuntematta voimakkaita kipuja jos tarve vaatii toimia muiden eteen. Kun toimintani on suoritettu siihen pisteeseen, että muut ovat turvassa annan luvan kivuilleni tulla pintaan. Voi tuntua hurjalta, mutta tästa esim. P. n paluun ja karenssin järjestelytoimet. Viiden päivän jälkeen kotiutumisesta lähdin sairaalaa.
        5.1 pv. on keskimääräinen aika koronan oireiden alkamiseen.

        Ropotti ??!! Sivistymätön ei osaa kirjoittaa robotti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ropotti ??!! Sivistymätön ei osaa kirjoittaa robotti.

        Sivistynyt ihminen ei huomauttele kirjoitusvirheistä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen luonteeltani sellainen, että jos ympärilläni alkaa sekasorto ja paniikki rauhotun ja alan toimimaan kuin ropotti, etenen järjestelmällisesti johtaakseni läheiset turvaan. Kun tilanne laukeaa ja vaara on ohi annan itselleni luvan luhistua.

        Tähän otan esim. Lento-onnettomuudesta, jossa olin lasten kanssa v.1994.

        Pystyn myös toimimaan sairaana tuntematta voimakkaita kipuja jos tarve vaatii toimia muiden eteen. Kun toimintani on suoritettu siihen pisteeseen, että muut ovat turvassa annan luvan kivuilleni tulla pintaan. Voi tuntua hurjalta, mutta tästa esim. P. n paluun ja karenssin järjestelytoimet. Viiden päivän jälkeen kotiutumisesta lähdin sairaalaa.
        5.1 pv. on keskimääräinen aika koronan oireiden alkamiseen.

        Aina vaan paranee...

        Minäkin pystyn työntämään pitkän parsinneulan toisen takapuoleen, itse lainkaan kipua tuntematta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina vaan paranee...

        Minäkin pystyn työntämään pitkän parsinneulan toisen takapuoleen, itse lainkaan kipua tuntematta!

        Uskon, että pystyt siihen.


    • Anonyymi

      Tietysti olen huolissani varsinkin nuorten perheiden puolesta, etenkin kun useampi työskentelee terveydenhoidossa. Maailman talous tulee olemaan kauan vaikeuksissa, mutta siitä aina selvitään. Samat elämänarvot pätevät niin huonoina kuin hyvinä aikoina, rauha oman itsensä ja ympäristönsä kanssa kantavana voimana, samoin itsestään ja toisistaan huolehtiminen. Tämä on vasta alkua, paljon koettelemuksia ja surua on ihmisillä vielä edessäpäin. Me 70-kymppiset suurten ikäluokkien lapset kuulumme sukupolveen, jonka ei tarvinnut sotaa kokea, olemme saaneet olla mukana Suomen rakentamisessa hyvinvointivaltioksi.

      Rutiinit on mahdollisuuksien mukaan hyvä säilyttää, nousta aamulla ylös tavalliseen tapaan, ulkoilla, laittaa ateriat ajallaan. Nyt voi panostaa tosiaan vaikka kekseliäisiin piknikkeihin ja kotona kattaa erityisen kauniisti. On aikaa tutkia pakastimen aarteita ja loihtia niistä terveellisiä herkkuja. Meidän nuorten perheiden koululaisillakin on aamuherätys säälliseen aikaan, etäkoulu on käsittääkseni toiminut hyvin. Abia harmittaa, kun lakkiaisjuhlia ei ilmeisesti pidetä. Meille isovanhemmille tulee pitkä ikävä tavata kullanmuruja, ei sitä aina ole osannut niin arvostaakaan , kun ollaan saatu asua melko lähekkäin. Meillä on ruokakaupan kotiinkuljetus, täällä on tauti jo niin levinnyt, ettei kaupassakäynnin riskejä oteta, vaikka sen kummempaa riskiä kuin 70 vuoden ikä ei olekaan. Tukkakin saa kasvaa omaan tahtiinsa, minulla on paljon pantoja, joilla voin vetää pois kasvoilta ja laittaa vaikka ponnarille, tuttuja kampauksia nuorempana. Saa nähdä, harmaannunko, kun ei kampaaja auta ;).

      Sanoille on tullut tänä aikana erityisen suuri merkitys, kun voimme pitää kodin ulkopuolelle yhteyttä lähinnä vain sanoin. Sanatkin ovat tekoja, jos ne tulevat sydämestä, välittävät aitoja tunteita ja huolenpitoa. Tietenkin eri asia pelkkä puheen tasolle jäävä hymistely tai liturgia tai höpinä tai löpinä. Nyt ei täällä tututkaan vastaan kävelyillä tullessaan moikkaile muuta kuin kättä heilauttamalla ja siirtymällä omiin tien laitoihinsa. Yksi lapsenlapseni ehdotti minulle vanhaa Hello Kitty -pipoaan moikkaamisvälineeksi. Sama tyttönen teki huoneensa ikkunalaudalle nalleista asetelman ohikulkijoiden iloksi, yhdellä nallella on tervehdyskyltti.

      Hyvää vointia ja valoissa mieltä kaikille !

      Ramoona

      • Anonyymi

        Juurikin noin. Tuon minäkin allekirjoitan vaikka anonyymi olenkin.


    • Anonyymi

      "Kaikki järjestyy" ei rauhoita. Järjestyyhän se henkiinjääneille,
      mutta olenko siinä joukossa...?
      Asiani voivat "järjestyä" lopullisesti hieman aikaisemmin
      kuin olisin "toivonut"....
      En sure itseäni. Suren nuorempien kohtaloita.

    • Anonyymi

      ON tässä krensissa hyväki puoli,

      raha säästyy,
      ei VOI kuluttaa kuten normaalisti,

      niin ja pääsee vihdoinkin RAY:n pelihelvetistä eroon

      ainaki niin kauaksi aikaa kuin karenssi kestää,

      kestäisi vaan kauan,
      sai pikkusen säästöön
      vaikka esm .
      arkku-rahat,
      ennevanhaan sanottiin,
      senverran pitää säästää että arkun saa ostettua,

      • Anonyymi

        Arkkunsa voi ostaa etukäteen ja hautauspalvelut.
        En ostanut vielä. Näkisin itseni öin ja päivin siinä valitsemassani arkussa
        makaamassa, mutta kun totun ajatukseen, käyn sen ostamassa ja maksamassa,
        ei tule kellekään riesaa siitäkään.


    • Anonyymi

      Minulla on lehmän ja nykyisin Ploman rauhallisuus
      En puhu kasveille
      Puhun kyllä linnuille, koska niillä on aivot, puhuva ihminen ei pelota lintua
      koska lintu älykkäänä - puhun vain älykkäille linnuille, varislintu, rastas - ymmärtää, että tuo olio on tosityhmä
      kun meluaa eikä osaa vaania joten lintu on rauhallinen

      Euroopan Afrikka-osissa on KAKSI kuolutta koronaan ja 88 sairastunutta
      54 en Melilla (1 muerto)
      34 en Ceuta (1 muerto)

    • Anonyymi

      Emme me 70 kymppiset kuitenkaan pärjää parikymppisille. Sitran pitkäaikaisen tutkimuksen tuloksena on päädytty siihen tulokseen, että useimmiten, nyt vielä jotenkin hengissä kitkuttelevat parikymppiset elävät ehkä aikanaan kuitenkin pitempään, kuin nykyiset, esim.70-99- vuotiaat tervaskannot tällä hetkellä.

    • Anonyymi

      Kaiken aikaa on rauhallinen olo ollut. Maskia käytän ,jos käyn sellaisissa paikoissa,kun kaupassa, kyllä välttelen ja tilaan rukakassit kotiin muutamaksi viikoksi. Ulkoilen ja teen kotona lihasjumppaliikkeitä ja muuta mukavaa kotona, niinkuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Meneekö rauhoittelu hieman yli jo alkuvaiheessa ?
      Ovatko ihmiset todella jo nyt niin huolissaan ja hermostuneita,
      että jatkuvaa ihmisten rauhoittelua mediassakin tarvitaan ?
      Trenditerapeutit ja muut ekspertit lässyttävät itsestäänselvyyksiään.

      Mistä riittää rauhoittavaa sanottavaa sitten enää,
      kun tilanne on ratkennut tosi pahaksi ?

      • Anonyymi

        JOS ihmiset toimivat annettujen ohjeiden mukaan, niin tilanne ei ratkea "tosi pahaksi". - Nm. Ohjeet ovat sitä varten


      • Anonyymi

        Kyllä rauhan pitää löytyä itsestä normaalioloissa, ei sitä poikkeusoloissa kukaan kukaan toinen voi antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS ihmiset toimivat annettujen ohjeiden mukaan, niin tilanne ei ratkea "tosi pahaksi". - Nm. Ohjeet ovat sitä varten

        Höhhhöh. Ei viruksen leviämistä voi estää. Työikäisten on käytävä töissä.
        Kaikki eivät voi tehdä etätyötä.
        Ei yhteiskuntaa voi täysin pysäyttää niin että kaikki ryömisivät koloihinsa
        puoleksi vuodeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höhhhöh. Ei viruksen leviämistä voi estää. Työikäisten on käytävä töissä.
        Kaikki eivät voi tehdä etätyötä.
        Ei yhteiskuntaa voi täysin pysäyttää niin että kaikki ryömisivät koloihinsa
        puoleksi vuodeksi.

        Aika tarkalleen kuitenkin on koloihin ryömitty. Kapankäynti katkeaa, ravintolat suljetaan. On kortensa kekoon sitten, kun elämä jälleen voittaa. Silloin ei ole aika saitailla, vaan raha on pantava kiertämään, että kauppa elpyy. Muuten korona on voittanut.


    • Anonyymi

      Normaali arki, normaalit kotiaskareet, normaali työpäivä, normaali päivä- ja viikkojärjestys ... - Nm. Normaalius

    • Anonyymi

      Se rauhottaa
      kun tiedostaa kaikki olemme samassa veneessä,,,
      koko maailma,,
      kaikilla samat huolet,,,,

    • Anonyymi

      Onkohan aikaisemmin koskaan koko maailma pysähtynyt saman asian vuoksi. Kummallista ajatella, että kaikkialla ikäihmiset sulkeutuvat koteihinsa.

    • Tämän rauhallisemmaksi ei pysty menemään, onneksi on useampi toosa josta lähtee tarvittessa ääntä.

    • Anonyymi

      Levottomuus mielessä lisääntyy, ei voi mitään. Tänäänkin ilmoitettiin, että vuorokauden sisällä Espanjassa on kuollut yli 850 henkilöä. Siitä tulee mieleen miten pahaksi epidemia Suomessa menee, kun ollaan vasta alussa ja käyrät ovat meilläkin nousussa. Toivottavasti liikkumis- ja muut toimenpiteet saavat viruksen leviämisen kuriin. Pohjoisen raja on yksi ongelma. Ruotsissa terveydenhuolto romahtaa,
      jos työmatkaliikennekin Suomen ja Ruotsin rajalla kielletään.
      Kuitenkin Ruotsista on levinnyt tartuntoja levinnyt pohjoiseen Suomeen.
      Pitäisihän Suomen suojata ennenkaikkea omia kansalaisiaan.

    • Anonyymi

      Ei mikään, kun en pelkää ollenkaan koko tartuntaa, miksi pelkäisin....tarttuu jos tarttuu ja se on sen ajan murhe.
      Pirre

    • "Kyllä me selviämme. Kaikki tulee menemään hyvin".
      Nuo rauhoittelut kuulostaa ihan siltä kuin itkevää lasta lohdutettaisiin.
      En tässä tilanteessa itke.

      Ihmettelen miksi pitäisi rauhoitella, olen ulkoistanut itseni teeveen uutisista ja suorista lähetyksistä.
      Kyllä sen milloin saa taas riekkua maailmalla kuulee jostakin.
      Ei tässä ole mihinkään kiire.

      Olisin nyt jo muualla jos ei tämä korona myllerrys olisi tullut väliin ja sotkenut suunnitelmiani, mutta ehkä näin oli kuitenkin parasta.
      Uusia suunnitelmia tekemään.

      Oma elämäni riittää, käyn kaupassa kun tarve vaatii.
      Tänään on saunapäivä ja koulaan petunioitani, siinä aktiviteettia yhdelle elämälle.

    • Anonyymi

      On hyvä, että "julkisesti" rauhoitellaan. Joku voi sitä rauhoittelua tarvita.
      Varsinkin yksinäisempi ihminen, jota ei kukaan muukaan rauhoittele.
      Yksin pelkokin voi kasvaa ja kasvaa suuremmaksi.
      Yhdessäoleminen torjuu pelon tulemista.
      Sitä joka ei rauhoittelua tarvitse, voi kokea sen jopa turhaksi hössötykseksi.

      • Anonyymi

        Asiallinen tieto on tietysti hyväksi, muttei esim.kuolleiden pelkkä luettelo ole sitä...asiallista tietoa.
        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen tieto on tietysti hyväksi, muttei esim.kuolleiden pelkkä luettelo ole sitä...asiallista tietoa.
        Pirre

        Minusta taas kuolleitten määrä pitää kiinni realismissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen tieto on tietysti hyväksi, muttei esim.kuolleiden pelkkä luettelo ole sitä...asiallista tietoa.
        Pirre

        Ei ole niin, eikä se että tuo helkkarin virus pyörii jokaisen ohjelman taustakuvana kun sitä ei voi nähdä ja siten varoa niin mitä hittoa sitä pyöritetään tuolla ruudussa, ainakaan se ei ketään rauhoita päinvastoin, näyttäkää vaikka kevään heräämiskuvia paitsi mistä niitäkään oikea-aikaisesti saisi kun tuli talvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole niin, eikä se että tuo helkkarin virus pyörii jokaisen ohjelman taustakuvana kun sitä ei voi nähdä ja siten varoa niin mitä hittoa sitä pyöritetään tuolla ruudussa, ainakaan se ei ketään rauhoita päinvastoin, näyttäkää vaikka kevään heräämiskuvia paitsi mistä niitäkään oikea-aikaisesti saisi kun tuli talvi.

        Ihan samaa olen ajatellut. Eikö se tappajavirus voi olla vaikka hyvin pienessä koossa jossain taustalla, jos sen on pakko olla näkyvissä ?
        Miksi miljoona kertaa suurennettu kuva joka lähetyksessä ?


    • Anonyymi

      Ei yhteiskunta voi eikä pidä toimia sen heikkomielisimmän mukaan. Se on törkeä vääryys sairastuvia ja kuolevia kohtaan.
      Asiallista, laajaa ja totuudenmukaista tietoa tarvitaan rauhoittelun ja hyssyttelyn sijaan.

    • Anonyymi

      Pieni ryyppi Underbergiä ja tölkki Åbro 7.3% :)

      • Kokonaisen pullon otan Underbergiä jos tarvitsen,
        melkein tarvitsisin, kun popsin jälkiruuaksi naarasmunkin,
        nyt kun kipristelee kirpakasti.


    • Anonyymi

      Yhdessä selvitään, autetaan toisia oman kyvyn mukaan
      nj

    • Anonyymi

      ei mikään,

      huolestuttaa, kuollaanko me ny

      milloin tarunta tulee, kuinka rajuana tauti iskee,

      jos karenssi kesäksi puretaan,,,
      menen rannalle-kaunehimalle aurinkoon loikoileen,

    • Anonyymi

      ainoa rauhotus olisi,

      jos uutisoitaisiin

      korona viirus on voitettu, karenssi on ohi,

      kaikki ihmiset sa lähteä asioileen vapaasti,

      voikaa hyvin,,,,

    • Anonyymi

      oon puutarhuri.vanha jo.sauli niinistön"nyrkki"pöytään oli oikee järeä ote.hän on ammatissaan mies ja varmaan rouvansa hänenkin ajatuksiaan muokkaa.niin teemme puutarhurit ku päättäjämme ratkaisuja.ja oikeitako?nooh.?se onkin jo toinen tarina.nyt tein jokatapauksessa päätökseni.en jahkaile!tee päätös.

    • Anonyymi

      ainoastaan Jumala rauhoittaa minua tällaisena poikkeusaikana,
      ilman uskoa Jumalaan en yksin jaksaisi ja pelkäisin

    • Valtion-taloudelle ei ole hyväksi.
      Että runsaasti Veroja maksavat vanhukset kuolevat liian aikaisin.
      Meidänhän pitää rahoittaa laiska nuorisomme.
      Koko-ajanhan asia paranee/pahenee.
      Eläkeläiset maksavat veroja, joilla nuoriso voi voida hyvin.
      Vanhempiensa koti-sohvilla näpötellessään.
      Tai rahoittaa luonnon- ja ilman-suojeluaan.
      Järjestöjensä kautta tietenkin.
      Ja pitäähän National Geographiakin elättää.
      SItten on vielä se Turska-Gretakin.
      Fra Norge.
      Jokainen vanhuksen kuolema lopettaa verojensa maksun kuin seinään.

      H.

      • Anonyymi

        Yritykset Suomen pinnalla pitävät, ei eläkeläiset.

        Me olemme kaiken kaikkiaan suurempi kustannus kuin mitä veroja maksamme.
        Puolet eläkeläisistä saa eläkettä alle eurooppalaisen köyhyystason
        eli useimmat saavat tukia enemmän kuin veroja maksavat

        Merkittävän paljon veroa eläkkeestä veroa maksavia on merkityksettömän vähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritykset Suomen pinnalla pitävät, ei eläkeläiset.

        Me olemme kaiken kaikkiaan suurempi kustannus kuin mitä veroja maksamme.
        Puolet eläkeläisistä saa eläkettä alle eurooppalaisen köyhyystason
        eli useimmat saavat tukia enemmän kuin veroja maksavat

        Merkittävän paljon veroa eläkkeestä veroa maksavia on merkityksettömän vähän.

        "Anonyymi"

        Meistä merkittävistä minä kirjoitinkin.
        Alahan ajatella merkittäviä eläkeläisiä.
        Älä aina niitä luusereita.
        Ketä kannattaa pitää hengissä?

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Meistä merkittävistä minä kirjoitinkin.
        Alahan ajatella merkittäviä eläkeläisiä.
        Älä aina niitä luusereita.
        Ketä kannattaa pitää hengissä?

        H.

        Millä summalla eläkeläinen pääsee merkittävien veronmaksajien kunnioitettavaan joukkoon? Niin merkittäväksi, että hänet halutaan pitää hengissä, varataanko hänelle oma hengityskone, mikäli koronavirus iskee?
        Kun ei presidentillekään taida olla varattu.
        Me vähän veroja maksavat luuserit joudamme kuolla koteihimme.


      • exä kirjoitti:

        Millä summalla eläkeläinen pääsee merkittävien veronmaksajien kunnioitettavaan joukkoon? Niin merkittäväksi, että hänet halutaan pitää hengissä, varataanko hänelle oma hengityskone, mikäli koronavirus iskee?
        Kun ei presidentillekään taida olla varattu.
        Me vähän veroja maksavat luuserit joudamme kuolla koteihimme.

        "exä"

        Sinä olet myös yksi heistä joka nimityksestä päätät.
        Tilastoissa sanotaan että parhaimman 7% joukossa.
        He, kuten minäkin olemme todella paljon maatamme kehittänyt.
        Lapsillemmelle tulevaisuutta luonut.
        Asia on sen verran tärkeä, että älä heittele typeryyksiä enenpää.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "exä"

        Sinä olet myös yksi heistä joka nimityksestä päätät.
        Tilastoissa sanotaan että parhaimman 7% joukossa.
        He, kuten minäkin olemme todella paljon maatamme kehittänyt.
        Lapsillemmelle tulevaisuutta luonut.
        Asia on sen verran tärkeä, että älä heittele typeryyksiä enenpää.

        H.

        Parhaimman ei ole sama asia kuin eniten veroja maksavan, ylimielisyys rahan vallasta on omahyväisten typeryyttä.
        Sinulla ovat erilaiset tärkeydet kuin jollakin toisella, typeryyttä näkyy niissäkin.


      • exä kirjoitti:

        Parhaimman ei ole sama asia kuin eniten veroja maksavan, ylimielisyys rahan vallasta on omahyväisten typeryyttä.
        Sinulla ovat erilaiset tärkeydet kuin jollakin toisella, typeryyttä näkyy niissäkin.

        "exä"

        Kuten sanoin.
        Sinä päätä tärkeyteni.
        Typeryytenikin sinä päätät.
        Jatka niin.
        Siten luot kuvan itsestäsi.
        Ehkä on hyvä olla varovainen?
        EOC

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "exä"

        Kuten sanoin.
        Sinä päätä tärkeyteni.
        Typeryytenikin sinä päätät.
        Jatka niin.
        Siten luot kuvan itsestäsi.
        Ehkä on hyvä olla varovainen?
        EOC

        H.

        En päätä kenenkään typeryyttä tai tärkeyttä, jokainen päättää itse, näen ja teen vain päätelmäni.
        Ei syytä jatkaa.


    • Anonyymi

      Eläkkeistä ja eläkkeelläolon pituudesta ja hienoudesta ei pidä pitää ääntä. Aiheuttaa kateutta nuoremmissa. Vihreät ja vasliitto ovat jo valmiina leikkaamaan nyt maksettavia eläkkeitä.

      • Anonyymi

        Suomen Giljotiini-Leikkuri on kylläkin aina ollut Kokoomus
        ja tulee olemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe