Miksi suuseksistä opitaan koulussa?

Anonyymi

Huomasin tänään terveystiedon kirjaa katsoessa, että siinä on kappale seksistä. Okei, MINUN mielestäni siitä ei pitäisi vielä 7.-9.-luokkalaisille puhua. Korostankin, että se on vain MINUN mielipiteeni.
Kirjassa kuitenkin on tehtävä, missä pitää selittää käsitteitä. Kirjassa ei edes ole vastausta kohtaan suuseksi. Olettavatko kirjan tekijät, että nuori lapsi tietää, mitä suuseksi tarkoittaa. Katsoin kirjan hakemiston, eikä sielläkään ole yhtään mainintaa suuseksistä. Vai haluavatko kirjan tekijät, että lapsi googlaa, mitä suuseksi tarkoittaa? Käsittämätöntä.
MINUN mielestäni se on turha asia oppia koulussa. Eivätkö vanhemmat voi puhua kotona näistä asioista, kun aika on oikea? Lisäksi kuulin kaveriltani, että hänen lapsensa oli oppinut pukemaan kondomin banaanin päälle. Eikö näistä asioista tosiaan voisi puhua kotona? Miksi 14-vuotiaan pitää tietää, miten asetellaan kondomi?
Onko kukaan toinen vanhempi sitä mieltä, että näistä asioista voisi puhua kotona?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      SAMAA MIELTÄ! Mielestäni alaikäisten ei pitäisi harrastaa seksiä lainkaan se on epänormaalia

      • Anonyymi

        Ei välttämättä pitäisikään, mutta kun ei ne vanhemmilta kysele lupia😂😂😂 Ja parempi että sitten tietävät edes sen miten kortsua käytetään..

        Aloittajalla tuntuu olevan aika vahvat mielipiteet, mutta pysähdypä miettimään, mitä itse tiesit tuon ikäisenä..


      • Anonyymi

        Epänormaalia jessus, mitä siis seksuaalinen kiinnostus on epänormaalia,,,,olet outo.


    • Tärkeitä asioita opetetaan koulussa, koska vanhemmat eivät osaa tai kerkeä opettaa. Seksiasiat ovat eräille vanhemmille niin vaikeita, että niiden opetus jää heiltä kokonaan tekemättä.

    • Anonyymi

      Itse en ole enää mikä junnu ja oma seksielämä, mitä se on?

      Mutta tuohon asiaan voi kertoa sen mitä on nyt aikuisena kuullut. jo 30v sitten ihan yläasteikäiset tytöt on olleet jo silleen. Joku on ollut 15v iässä yli 18v ikäisen kanssa ja on ollut jopa 13v ikäset jotka ovat olleet säännöllisesti kaikkiin aukkoihin.

      Juttelin joskus erään opettajan kanssa lapsista 2000 luvun alussa ja hän sanoi kuinka 1980-luvun lapset ja sen ajan lapset ovat kehittyneet erilailla. Ei se välttämättä ole fyysistä kehittymistä vaan psykologista, että ollaan muutamia vuosia edempänä kuin 30v aikaisemmin.

      Tätähän sitten aikuiset osaa käyttää hyväkseen, vaikka sanotaan lapsien olevan lapsia.... Meidän aikuisten vaan pitää muistaa, että 15v on vielä iässä ettei "aikuisten" kannatta luulla mitään, vaikka tälläkin palstalla on näitä 40 rouvia jotka ovat miettineet asioita poikuudenpostosta.

    • Anonyymi

      Kyllä ne tietää jo melkoisen varhaisessa vaiheesa.

    • Anonyymi

      Sen jälkeen kun tyttö vuotaa ja pojalta lentää lasti, seksi on biologisesti perusteltua. Viimeistään silloin kukaan järkevä ei ala arvostelemaan ja tuomitsemaan samanikäisten touhuja. Netti on oikein hyvä paikka teineille saada tietoa omassa rauhassa kenenkään näkemättä, jos siltä tuntuu. Kouluissa pitäisi tätä painottaa, koska tuossa iässä itsetunto on usein hyvin herkkä. Järki jää helposti alakynteen teinin päässä, jos itsetunto heittelehtii. Aikuisen räyhääminen nostaa vain kapinahenkeä. Kaikki ovat olleet teinejä joskus.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe