Kasvava alkoholiongelma on totta myös uskovaisissa perheissä
Moni uskovainen on alkanut jo nyt väsymään kotioloihin. Perheissä saattaa olla mm sairastavia lapsia, erityislapsia, väsyneet vanhemat ja liian vähän huoneita ja välineitä lapsille. Moni uskovaisen perheen isä ja äiti on lomautettu ja erityisen tukalassa tilanteessa ovat freelancereina työskentelevät uskovaiset. Heillä tulot ovat pysähtyneet kuin seinään.
Perheissä voi olla erilaisia lääkkeillä hoidettavia sairauksia niin vanhemmilla, kuin lapsillakin. Riitoja on yhä enemmän kodeissa, kun ulos ei pääse tuulettumaan ja kaikki kontaktit ulkopuolisiin on viety minimiin. Tiedän, että monissa uskovaisissakin perheissä painiskellaan alkoholiongelman kanssa. Kun seuroja ei järjestetä, mielenterveyspalvelut ovat monilta osin siirtyneet nettiin, tai loppuneet kokonaan. Moni loiventelee henkistä tuskaansa alkoholilla. On uskovaisia perheitä, joissa on ollut ongelmia jo ennen koronakriisiä. Viime aikoina uskovaisia perheitä on muutenkin hajonnut. Koronakriisi tulee pahentamaan tätä entisestään. Kun perheessä joku on alkanut ryyppäämään ja monilla on hermot muuten vain kireällä, ei aina käsirysyiltäkään voida välttyä.
Tiedän monia uskovaisen taustan omaavia, jotka ovat ihan rehellisesti tunnustaneet, etteivät enää jaksa kilvoitella uskossa, kun rukoukset eivät auta, joten pakko on sitten ottaa päihdykkeitä. Tällainen toiminta on kuitenkin todella petollista. Onhan se nähty aiemminkin, miten alkoholin tulo perheeseen vaikuttaa... Monissa kodeissa on ollut teini-ikäisiä, jotka ovat uhmalla juoneet alkoholia kotona ja siitä on sitten seurannut vakavia ongelmia koko perheelle. On tullut turvattomuutta jne.
Nyt moni uskovaisen nimelläkin kulkeva saattaa hairahtua ryyppäämään. Tämä on huolestuttavaa! Toivon, että Taivaan Isä nopeasti hoitaisi tämän koronaviruksen pois keskuudestamme, jotta mahdollisimman moni saisi säilyä uskovaisena ja säilyttää luottamuksen rakastavaan Jumalaan!
Alkoholia kuluu nyt uskovaisissakin perheissä!
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vl-yhteisössä hallittu ja vähäinenkin alkoholin käyttö on ongelma. Jeesuskin olisi vl-mittapuun mukaan alkoholiongelmainen, hän jopa valmisti vahvaa viiniä.
Tuollaisella nollatoleranssiasenteella tehdään alkoholisteja.- Anonyymi
Kohtuukäyttökin on ongelma suurperheessä. Tiedän mistä puhun, koska meidän perheessä isä juo ”kohtuudella”. Kyllä se tässä monilapsisessa perheessä tuo harmia ja murhetta varsinkin nyt, kun kaikki lapsetkin ovat kotona etänä opiskelemassa. Ja vaikka itekin olen melkein aikuisiän kynnyksellä, niin olen sitä mieltä, että isän ei tarvisi ottaa sitä ensimmäistäkään kaljaa. Ennen ei meidän huushollissa ole kirosanat kaikuneet. Nyt on! Nekin olisi jäänyt pois, jos isä ei olisi alkanut ”kohtuudella” juomaan!
Anonyymi kirjoitti:
Kohtuukäyttökin on ongelma suurperheessä. Tiedän mistä puhun, koska meidän perheessä isä juo ”kohtuudella”. Kyllä se tässä monilapsisessa perheessä tuo harmia ja murhetta varsinkin nyt, kun kaikki lapsetkin ovat kotona etänä opiskelemassa. Ja vaikka itekin olen melkein aikuisiän kynnyksellä, niin olen sitä mieltä, että isän ei tarvisi ottaa sitä ensimmäistäkään kaljaa. Ennen ei meidän huushollissa ole kirosanat kaikuneet. Nyt on! Nekin olisi jäänyt pois, jos isä ei olisi alkanut ”kohtuudella” juomaan!
>Ennen ei meidän huushollissa ole kirosanat kaikuneet. Nyt on! Nekin olisi jäänyt pois, jos isä ei olisi alkanut ”kohtuudella” juomaan!
Jos ihminen juodessaan muuttuu ilkeäksi, hän selvästikään ei noudata kohtuutta. Kohtuuteen ei kuulu minkäänlainen kännissä rähjääminen.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Ennen ei meidän huushollissa ole kirosanat kaikuneet. Nyt on! Nekin olisi jäänyt pois, jos isä ei olisi alkanut ”kohtuudella” juomaan!
Jos ihminen juodessaan muuttuu ilkeäksi, hän selvästikään ei noudata kohtuutta. Kohtuuteen ei kuulu minkäänlainen kännissä rähjääminen.Miten isälleni sitten riittää yksi kalja ja heti kirosanat raikaa? Selitäppä se mulle, jotta tajuan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten isälleni sitten riittää yksi kalja ja heti kirosanat raikaa? Selitäppä se mulle, jotta tajuan!
Jos ei ole käyttänyt alkoholia, sietokyky on matala ja toisilla vaan on huonompi viinapää.
Ja jos kiroilu johtuukin muista syistä? Anonyymi kirjoitti:
Miten isälleni sitten riittää yksi kalja ja heti kirosanat raikaa? Selitäppä se mulle, jotta tajuan!
Yhdestä kaljasta seuraava persoonallisuuden muuttuminen ei varmasti johdu sen kaljan sisältämän alkoholin fysiologisista vaikutuksista vaan jostain muusta. Niin vahvaa olutta ei olekaan, ellei "yksi" tarkoita yhtä tynnyrillistä.
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
Yhdestä kaljasta seuraava persoonallisuuden muuttuminen ei varmasti johdu sen kaljan sisältämän alkoholin fysiologisista vaikutuksista vaan jostain muusta. Niin vahvaa olutta ei olekaan, ellei "yksi" tarkoita yhtä tynnyrillistä.
Yhden kaljan jälkeen muuttuva persoona on selvästi sairas eli puhutaan persoonallisuushäiriöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konjakkikopsu illalla pitää kunnossa. Muttei enempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konjakkikopsu illalla pitää kunnossa. Muttei enempää.
No miks ei vaikka terveellinen tuoremarja mehu?
Esim,Karpalo,Punaviinimarja,Mustaherukka,Mustikka.
Ei tarvi mitään konjakkii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden 4,5% alkoholia sisältävän kaljan alkoholimäärä on niin pieni ettei sillä ole aikuiseen mieheen käytännössä mitään vaikutusta.
- Anonyymi
Ne jotka kestää loppuun pelastuvat taisi jossakin kohtaa Raamatussa sanoa.
On se karua ku ei tämä nyt sitten armoon perustuva juttu ollutkaan vaan kestävyyteen perustuva juttu. - Anonyymi
Nyt on jostain kaupoista hiivat melkeen loppu ku pelätään että alko menee myös ehkä kiinni.
- Anonyymi
Myös isoja saaveja ja sankoja on mennyt tosi paljon kaupan. Mm. Puuilossa on myyty saaveja ihan mielettömiä määriä. Samoin on käynyt myös monissa muissa kaupoissa. Tätä minä ihmettelen, mutta empäs enää. Moni on nimittäin laittanut kotiviinit ja jotku jopa pontikkapannut pötisemään. Ihme kiireilyä, kun eihän nuo viinakaupat oo vielä kiinni menneet.
Eräs tiesi sanoa, että jengi on ehkä sen takii alkanu tekee ite juomia, kun ei ole enää varaa kaupan tuotteisiin ja virostakaan ei saa haettua. Monissa taloissa pötisee nyt pontikkapannu ja saavissa jos toisessakin käy kotiviinisatsi.. inhottavaa!!!!! :( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös isoja saaveja ja sankoja on mennyt tosi paljon kaupan. Mm. Puuilossa on myyty saaveja ihan mielettömiä määriä. Samoin on käynyt myös monissa muissa kaupoissa. Tätä minä ihmettelen, mutta empäs enää. Moni on nimittäin laittanut kotiviinit ja jotku jopa pontikkapannut pötisemään. Ihme kiireilyä, kun eihän nuo viinakaupat oo vielä kiinni menneet.
Eräs tiesi sanoa, että jengi on ehkä sen takii alkanu tekee ite juomia, kun ei ole enää varaa kaupan tuotteisiin ja virostakaan ei saa haettua. Monissa taloissa pötisee nyt pontikkapannu ja saavissa jos toisessakin käy kotiviinisatsi.. inhottavaa!!!!! :(Ei kotiviiniä saavissa voi tehdä. Se vaatii ilmatiiviin vesilukolla varustetun astian. Saaveissa tehdään korkeintaan kiljua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kotiviiniä saavissa voi tehdä. Se vaatii ilmatiiviin vesilukolla varustetun astian. Saaveissa tehdään korkeintaan kiljua.
Voi tehdä oli kantta tai ei. Kannellisessa astiassa voit käymisen tehdä hajuttomasti. Saapa nähdä alkavatko vellut vielä amatöörikemisteiksikin, tuo samovaarivillitys panee epäilemään niiden käyttötarkoitusta.
- Anonyymi
Aloittaja
Emävalhe, sanoi Veikko Vennamo. Aivan varmasti luetaan teidänkin seuroissa: Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimaa yltäkyllin. Emme elä Stalinin vainojen aikaa. Raamatunkohta noin ulkomuistista n. Ps 40.- Anonyymi
"Hengellisesti raitis ,"Ei juovu viinasta, josta paha meno tulee"! Siis uskovainen ihminen.
Synti on se joka teettää ihmismielessä niitä "pahoja" asioita. Taustalla voi olla muutakin "kuprua" omalla tunnolla, joita ei ole selvitellyt itsensä ja läheisten kanssa.
Juoppo ei ole enää uskovainen, vaan siitäkin on tehtävä parannus ja korjattava asiansa , että voi jatkaa matkaa uskovana. Kilvoitus on alettava alusta !
Harvemmin sitä "ratketaan ryyppäämään" ihan ensityökseen, kun tulee elämässä vastoinkäymisiä, siinä pitää olla jo pitempi aikainen "paha olo" taustalla.
Ihmisiähän ne "vellutkin" vain ovat , samat synnin houkutukset kuin ns. "tavan ihmisillä"!
Uskova ihminen yrittää vaeltaa elämässään raittiisti kaikessa suhteessa.
Kun ihminen tekee pahoja tekoja , ensimmäinen asia on synnintunto ja siitä seuraa parannuksen teko. Jos ei tunne tehneensä syntiä, ei myöskään tule tarvetta tehdä parannusta ! Siinä vain jatkaa sitä omaa "taistoaan" ja syntielämää, kuhan "möllöttää" ja vastaa sitten omista tekemisistään, joskus jopa hengen menettäen, jos oikein "riivaa päästä"!! Vastuu on jokaisella omista tekosistaan, tässä elämässä ! Peiliin katsomisen paikka !?!
- Anonyymi
Huomattu on. Naapurissamme asuu vanhoillislestadiolaisia ja ikinä ennen sieltä ei ole kuulunut sellaista älämölöä, mitä nyt. Kännistä ölinää ja kiroilua!
- Anonyymi
Aloittajalle sanoisin Raamatun sanoin: Sinä hetkenä kun vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan, ei hänelle sitä enää ole.
- Anonyymi
Alkoholin käyttä maltillsesti ei poista vahurkautta, jos sellaista ylipäätään onkaan.
Eikö Jeesus ole mielestäsi vanhurkas, koska Hän käytti alkoholia päivittäin.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholin käyttä maltillsesti ei poista vahurkautta, jos sellaista ylipäätään onkaan.
rJeesus jopa teki viiniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus jopa teki viiniä.
Niinpä.
Juuri siksi Hän onkin eräänlaisessa "panna", SRK;ssa, koska ei ole salajuoppo. Anonyymi kirjoitti:
rAlkoholista ei saisi Raamatun mukaan juopua, joten sen käyttö on yhtä tyhjän kanssa.
Mietoja viinejä voi käyttää ruoan kanssa, jos siitä ei juovu.
On siinä tietysti se vaara, että siihen jää koukkuun. Joten mulle sopii nykykäytäntö eli täysraittius.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rKirjoitusvirheistä päätellen olet käyttänyt maltillista enemmän.
- Anonyymi
onegas-00 kirjoitti:
Alkoholista ei saisi Raamatun mukaan juopua, joten sen käyttö on yhtä tyhjän kanssa.
Mietoja viinejä voi käyttää ruoan kanssa, jos siitä ei juovu.
On siinä tietysti se vaara, että siihen jää koukkuun. Joten mulle sopii nykykäytäntö eli täysraittius.Totta.
VL piireissähän saarnataan, että järki vangiksi ottakaatte, joten pitäsikö heiltä kieltää alkoholi.
Mutta, SL 31:6 kertoo, kun suraan lestoille, kun ovat niin käsivän näköisiä, myös bibliasta;6 Antakaat väkeviä juotavia niille, jotka hukkumallnsa ovat, ja viinaa murheellisille sieluille,
Nyt on lupa dokata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
VL piireissähän saarnataan, että järki vangiksi ottakaatte, joten pitäsikö heiltä kieltää alkoholi.
Mutta, SL 31:6 kertoo, kun suraan lestoille, kun ovat niin käsivän näköisiä, myös bibliasta;6 Antakaat väkeviä juotavia niille, jotka hukkumallnsa ovat, ja viinaa murheellisille sieluille,
Nyt on lupa dokata.Sananlaskujen aikaan ei tunnettu tislaustaitoa joten viinaa silloin ei vielä voinut olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananlaskujen aikaan ei tunnettu tislaustaitoa joten viinaa silloin ei vielä voinut olla.
Höpsis.
Alkutekstissä kerrotaan "poltettua viinaa", joten ehkä he kuitenkin sitä tekivät, koska Jumala käski antaa sitä murhemieliselle ja mentyvälle.
- Anonyymi
Mitä on sellainen usko joka loppuu kun tulee vastoinkäymisiä? Eikö juuri silloin pitäisi turvautua Herraan?
"Katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon ja silti teidän taivaallinen isänne ruokkii ne."
"Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen"- Anonyymi
Kun huomaa, että koetellaan uskosta ja rukoilusta huolimatta, ni voiha siinä luottamus mennä..
Jos elämä potkii jatkuvasti perseelle, vaikka palvot huolella herraa ja olet maan uskollisin Jumalan lapsi, ni kyllä siinä katkeroituu, jos asiat ei ota sittenkään sujuakseen ja kaikki kaatuu päälle. Kiitä siinä sitten Herraa!
- Anonyymi
Mulla on ollut jo karkauspäivästä saakka kiljut pöhisemässä ja takana on jo parin viikon ränni. Tosin se kilju alkaa jo potkimaan niin takaisin, että taidankin kiehauttaa sen Wapuksi.
- Anonyymi
Mä en pysty ryyppään ku yhtenä päivänä,Seuraava päivä on pakko pitää taukoa.
- Anonyymi
On tässä aika selkee muutos tapahtunu.
Kävin illalla alkossa ja porukkaa ku viikonloppuisin ja ennen koronaa näin arkisin ni toisinaan ihan yksin ollut asiakkaana. - Anonyymi
tekis mieli viinaa! en jaksa! en usko enää jumalaan. epäreilu paskiainen se olis, jos olis olemassa. ei jakanu lahjoja kristillisesti, eli tasan. vitun paska jumala! ei huvita olla päästä vajaa ihminen..... jolla ei ole pärjäämisen edellytyksiä
- Anonyymi
No se on ny ihan sama vaikka joisit sitä viinaa ku uskokin on mennyt,Monet on ratkennut juomaan vaikka on ollut menestystä elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on ny ihan sama vaikka joisit sitä viinaa ku uskokin on mennyt,Monet on ratkennut juomaan vaikka on ollut menestystä elämässä.
Ihan sammaa mieltä! Vittu että on tylsää. Ei paljoa jaksa ennää jeesuksiin uskoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sammaa mieltä! Vittu että on tylsää. Ei paljoa jaksa ennää jeesuksiin uskoa!
Semmosta se on se srk usko, ei se kestä kuin pari päivää, seuroistatullessa jo eppäillyttää !
Raamatullinen usko on aivan toista lajia, mutta siitä te ette tiedä mitään kun ette ole siitä koskaan edes kuulleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmosta se on se srk usko, ei se kestä kuin pari päivää, seuroistatullessa jo eppäillyttää !
Raamatullinen usko on aivan toista lajia, mutta siitä te ette tiedä mitään kun ette ole siitä koskaan edes kuulleet.Ei sydämestään uskovaiset juo,he ovat uudistusmielisiä. Se on alkanut saunakaljoista ja nyt osa on jäänyt siihen koukkuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sydämestään uskovaiset juo,he ovat uudistusmielisiä. Se on alkanut saunakaljoista ja nyt osa on jäänyt siihen koukkuun.
Kerrotko miksi ei juo.
Olet hieman tyhmä, alkoholista voi myös nauttia, siksi jeesus sitä teki.
Missä on kielto nauttimiseta Raamatussa, ei missään, mutta kehoituksia on kymmenittäin.
Tosin minä en käytä, koska kokeumuksesta se ei sovi minulle.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko miksi ei juo.
Olet hieman tyhmä, alkoholista voi myös nauttia, siksi jeesus sitä teki.
Missä on kielto nauttimiseta Raamatussa, ei missään, mutta kehoituksia on kymmenittäin.
Tosin minä en käytä, koska kokeumuksesta se ei sovi minulle.
rEfes. 5:18
Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.
- Anonyymi
Uskovat eivät käytä alkoholia.
- Anonyymi
Riippuu keltä uskovalta kyssyy. Körttiset juo ainakin tunnetusti. Myös moni lestadiolaisvaikuttaja on aikanaan juonut ihan kiitettävästi ja joihan itse elämän Herra Jeesus Kristuskin. Ei hän suotta muuttanut Kaanaan häissä vettä viiniksi!
Kyllä moni uskovainen juo ihan hyvällä omalla tunnolla alkoholia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu keltä uskovalta kyssyy. Körttiset juo ainakin tunnetusti. Myös moni lestadiolaisvaikuttaja on aikanaan juonut ihan kiitettävästi ja joihan itse elämän Herra Jeesus Kristuskin. Ei hän suotta muuttanut Kaanaan häissä vettä viiniksi!
Kyllä moni uskovainen juo ihan hyvällä omalla tunnolla alkoholia!Niin ja vettä juolähes jokainen, minäkin olen jo tuttipullosta sitä juonut ja olen siitä ihan riippuvainen kaiken lisäksi.
onneksi se on melko halpaa eikä siitä tule rietas meno.
suosittelen kaikille veden juomista janoonsa.
viinaa ihminen ei tarvitse mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja vettä juolähes jokainen, minäkin olen jo tuttipullosta sitä juonut ja olen siitä ihan riippuvainen kaiken lisäksi.
viinaa ihminen ei tarvitse mihinkään.Mitä körttiläisiin tulee , he ovat päässeet ihan ennätyslukemiin paetessaan Raamatullista kristillistä oppia ja elämää.
veisaamalla ei taivaan ovi aukea eikä körttipastillikaan lahjo ovenvartijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja vettä juolähes jokainen, minäkin olen jo tuttipullosta sitä juonut ja olen siitä ihan riippuvainen kaiken lisäksi.
viinaa ihminen ei tarvitse mihinkään.Minä haisen viinalle nyt lähes 24/7, eli eikö sitä tarvita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viinaa ihminen ei tarvitse mihinkään.Minä haisen viinalle nyt lähes 24/7, eli eikö sitä tarvita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietäen lestadiolaisen uskon perinnön, on ymmärrettävää liikkeessä oleva jyrkkä alkoholikielto. Lapissa juoppous oli Kestadiuksen aikaan valtava ongelma.
Kuitenkaan Raamattu ei edellytä absolutismia mutta Raamatun tapahtumat ovatkin olleet siellä missä viinikulttuuri on ollut jo tuhansia vuosia vanhaa. Raamatun aikaankin tunnettiin juopot, juoppous ja juopottelun vaarat mutta mitään muuta kontrollia heille ei asetettu kuin heidän omatuntonsa.
Tässä tullaankin jälleen peruskysymyksen äärelle. vl-usko ei luota omantunnon voimaan vaan kyttäämisen kautta tulevaan kontrolliin josta seuraa automaattisesti simänpalvonta.
Arvatkaapa tykkääkö sellaisesta Herra Jeesus? Huomatkaa käytin kaikkivaltiaasta luterilaisten tunnustuskirjojen edellyttämää nimeä etten joudu kirotuksi.
Spiritus Fortus latinaksi ja suomeksi se tarkoittaa hengen voima, eli pirtu, viina. En kehoita ketään sitä ottamaan, sillä vaarat ovat suuret. Jolla on sydämessään Sankta spiritus, se on voima jota petolliset henget eivät kukista.- Anonyymi
"Ilman krapularyyppyä ei kenestäkään ole tullut alkoholistia". Sanoi kerran radiossa AA-kerhon avulla kuiville päässyt alkoholisti. Alkoholistiksi tullaan kun opitaan juomaan vuorokausien putkia. Toinen on ettei alkoholia pitäisi opetella käyttämään lääkkeinä murheisiin vaan sallia se itselleen vasta kun työt on tehty ja löydetty ratkaisu ongelmiin.
- Anonyymi
Jotkut väittää että tupakointi ei muuta ihmisen persoonaalisuutta se on vale!!
Olen monet kerrat vieressä seurannut kun tupakantuskassa olevalla ihmisellä ei ole ollut rahaa ostaa tupakkaa ja muutkaan tupakoitsiat ei ole tarjonnut ni ne on muuttunut helvetin agressiviseksi ja on tapahtunut vakavia väkivalta tapauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888139
- 896228
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344721- 503235
- 363224
- 442779
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432661
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562522