Öljyn hinnan romahdus tuo Jumbot taivaalle !

Eurooppalaisella 380 Airbussilla saattaa olla nyt jatkon mahdollisuus.
Kerosiinin hinta on romahtanut öljyn hinnan mukana.

Lentoliikenne kasvaa sittenkin lujaa tästä eteenpäin, sillä monet lentoyhtiöt
ostavat polttoaine-futuureja vuosiksi eteenpäin. Tämä tarkoittaa, että
lentomarkkinat muuttuvat nyt entistä halvemmiksi. Myös monen maan
taloudellinen ahdinko ja rahan arvo ajaa halvempia lentokohteita.

Myös tämä on syy, että matkustajakoneita otetaan nyt jopa rahtikäyttöön !
Perussuomalaisten tavoite markkaan ja eroon Euroopan unionista toisi
suomeen enemmän matkustajia edullisuuden ja kurjuuden vuoksi, mutta olisiko
niille edes halpaa olutta tai viinaa ? Perestroikka-kauppa voisi olla persujen
ratkaisu, että verovapaa viina tarjoillaan vain ulkomaalaisille. Perestroikka
ravintolaan pääsisi vain ulkomaalaiset ja suomen vaikuttavat henkilöt ja
ulkomuodoltaan mallikkaat naiset .. !

12

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin muistan, kun joskus Hulluilta päiviltä ostin lippuja useampia
      Kiinaan. Varataan nyt matkoja halvalla, kun saadaan. vähän eteenpäin.

      Toin tavaraa sieltä ja ei niitä tullille näytetty ja myytiin ihan hyvään hintaan
      ja sitten tuli nuo Alibatat ja expressit...Niin sitten niistä ei oiken saanut enään
      mitään. Mutta pitää olla mukana, kuin peräpukama. Oppi ja tieto karttuu samaa
      rataa ja ei tarvi olla niin yksinkertainen ja tyhmä, kuin persu eihän ??

      Olen minä tehnyt noita jalokivikauppoja kanssa ja välittänyt niitä Thaimaan
      Chanthaburista,,, Olin niillä markkinoilla myös... Sitten piti lähteä Myanmariin
      hakemaan niitä rubiineja myös, mutta se busness hiipui sitten ja tulin siihen
      tulokseen, että ei sekään kannata, vaikka kuinka tuo ilman tulleja. Voitin toki
      noin 30 pinnaa.. mutta ei se ollut hyvä voitto.

      Lamakausina 90 luvulla roudasin antiikkia ruotsista ja siitä sai ihan hyviä tilejä,
      kuten konkurssipesien ostosta myös. Nyt olen vienyt antiikkia suomesta
      viimeksi saksan huutokauppakamareille ja saanut ihan hyvin pikku hyvää.
      Ruotsalaiset myy nälissää antiikkia ja mattoja todella halvalla jos haluatte
      tietää. Kiinalaiset ja venäläiset on tulleet suomen markkinoille viemään
      antiikit ja arvoesineet.

      Todellisuudessa ei kukaan tuo suomeen enään mitään, koska suomi on niin
      köyhä eli suomessa ei ole ostovoimaa ja siellä taitaa saada jo taloja alle
      5000 euroa... sitten joku hypo-äijä puhuu koko suomen asuntokannan hinnan
      alennuksesta korona-viruksen vuoksi... ?? Persu puhuu markkaa ja devalvointia.

      Eikö suomessa sitten olla jo tarpeeksi köyhiä ? Ai, niin saatteko käydä katsomassa
      lapsia lastenkodissa tai sijaisperheissä näin korona-viruksen aikaan ??
      Eikö Teillä ole lähes 100 000 lasta huostaanotettuna kurjuuden vuoksi ja isi ja
      mamma taitaa olla aika vieras käsite jo lapsille ?

    • Anonyymi

      Erehdyt (taas) väitteessäsi. Olen perehtynyt A380-koneiden tapaukseen. Kyse ei ole siitä, että tuo jumbo olisi kustannustehoton eli kuluttaisi liikaa polttoainetta. Kyse on siitä, että lentoyhtiöillä ei ole tarvetta niin isoille koneille.

      Airbus ajatteli aikoinaan, että niin kutsuttuja lentoliikenteen napoja(hub) olisi nykyään paljon enemmän kuin niitä on. Navat ovat syöttöliikennekeskuksia. Nuo jumbot oli suunniteltu nimenomaan napojen väliseen liikenteeseen.

      Mutta sitten kehiteltiin leveärunkokoneita, jotka lensivät suoraan kohteeseen. Matkustajat haluavat enemmän suoria lentoja, koska ne ovat nopeampia ja vältytään koneenvaihdoilta.

      A380-kone ei siis itsessään ole mikään epäonnistunut konetyyppi. Sille ei vain ole markkinoita nykyisessä tilanteessa. Toki tilanne voi muuttua tulevaisuudessa, jos syöttöliikenne tulee jostain syystä matkustajien mieleen.

    • Anonyymi

      Tuollaisella onnistuisi palauttamiset nopeasti.

    • Anonyymi

      Täällä Sotkamossa ei öljynhinta romahdus näy millään tavalla. Taitavat nostaa hintaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikään kone ei lennä tyhjänä.
      Jumboilla ei moneen vuoteen ole käyttöä kuin rahtikoneina. Sama koskee kaikkea muutakin lentokalustoa.
      Matkustajaliikenne pysyy vähäisenä ainakin laajoihin rokotuksiin asti.

    • Anonyymi

      Miten muka EU ssa olisi öljyn hinta laskenut? ainaki Suomesa se on noussut ja eikös EU si pitänyt pitää polttoaineiden hinnat matalina? turhia EU lupauksia taas jälleen kerran EU mielisiltä hahhaaaa

      • Anonyymi

        Öljyn hinta määräytyy markkinoilla.
        EU ei siitä määrää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumbojen aikakausi on jo ohitse kuten EU n samalla tavalla,eihän mikään lentoyhtiö enää vanhoilla jumbojeteillä lentele,liian kallista niin on myös EU n ylläpito.

      • Anonyymi

        EU:lla on edut ja vapaudet,joita ei ole millään muilla yhteisöillä tai valtioilla, kaikkein vähiten EU-vihaajien ihailemilla V-Venäjällä ja Turkilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        EU:lla on edut ja vapaudet,joita ei ole millään muilla yhteisöillä tai valtioilla, kaikkein vähiten EU-vihaajien ihailemilla V-Venäjällä ja Turkilla.

        Totta helvetti se on vapaus !
        JOS PERSU SUOMI OLISI, NIIN MITÄ VAPAUKSIA SINULLA OLISI TÄH TÄH TÄH !

        Valtiolla olisi vapaus hyväksikäyttää ihmisiä ja rikkoa ihmisoikekuksia !
        VOI VITTU, KUN EDES KUVITTELIS MIKÄ HELVETTI SE OLISI.

        KERRO PERSU YKSIKIN ASIA MIKÄ OLISI PAREMMIN... MUTTA ÄLÄ
        HELVETTI SANO VALTIOA ... MINÄ EN OLE VALTIO !

        ÄLÄKÄ SANO EU:ta ja jäsenmaksua, koska EU:n kautta tulee nyt toimeentulo !

        KERRO YKSIKIN ASIA MIKÄ OLISI PAREMMIN... Älä sano myöskään pakolainen,
        koska nekin on ihmisiä !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe