Saadaanko suomalaiset työhön?

Anonyymi

Nämä sukupolvet 1980-90 luvuilla syntyneet vässykät, joille vihurivasemmisto on taannut ilmaisen elämän yhteiskunnan piikkiin.
Jos ja kun yhtään mitään ei ole tarvinnut tehdä, ei edes astioita tiskata, eikä omia jälkiään siivota. Nämäkö lähtisivät sitä oikeata työtä tekemään, esim. maatiloille?
Ne kuolee, ennenkun lähtee.
Suomi tulee olemaan ennennäkemättömässä pulassa aivan lähiaikoina.
Me eläkeläiset, työhön tottuneet ihmiset tulemme olemaan korvaamattomassa arvossa. Sanokaa minun sanoneen.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itestä luulen hyvä niin, mutta nuorissa piilee tulevaisuus kaikesta huolimatta
      - se on kuules tuo mielen muutos iänmyötä erikoista, näkeminen ruppee suorastaan manuutamaan

      näin taanoin hyvän youtubepätkän jostain siperiasta kun kuiva papparainen manas nuorten miesten seassa ja riehui välillä liikein vimatusti ja välillä varpaillaankin seisten nyrkiään heilutellen, pojat vain pitivät rauhalisina siinä taukoaan sopivasti rupatellen

      näin se vanhuus keulii joskus, kun ei taathana asiat mee kuin pitäisi

    • Anonyymi

      Taas huomaa millainen lukematon moukka purkautuu.

      "markkinat"

    • Anonyymi

      Oikeastaan pitäisi vähintään 15 vuotta täytettyään lähteä tutustumaan työelämään sieltä älylaitteiden maailmasta ja oppimaan, millaista työnteko on. Tulevana kesänä on iso mahdollisuus lähteä kokeilemaan työntekoa vaikka marjatiloille tai maatiloille ja tienata omaa rahaa, se jotenkin aikoinaan tuntui paremmalta rahalta.

      • Tämä olisikin hyvä mahdollisuus varsinkin nyt, kun moni firma on perunut kesätyöpaikkansa nuorille.


    • Aloittaja manaa vässyköiksi 20-40 -vuotiaita ja väittää, että he eivät tee töitä. Yhteiskuntahan pyörii tällä hetkellä pitkälti juuri heidän varassa.

      • Anonyymi

        Ei pyöri ainakaan mitä matuihin tulee. Jos yht.kunta olisi heidän varassaan pyörintä olisi loppunut heti, kun ensimmäinen olisi kompuroinut alas ilma-aluksen rappuja.
        Olisimme taantuneet 1100 luvulle ensimmäisen kymmenen vuoden aikana. Asiantuntijakin kököttäisi luolan suuaukolla ja repisi hampaillaan lihaa teeren koivesta. Aika sitkasta, kun tuli sammahti nuotiosta kesken kaiken. Mietteissä eläke, jota ei sitten tullutkaan mutta tulihan muuta ja paljon parempaa.


    • Ikuisella elatuksella ei taas ole mitään tekemistä minkään poliittisen suuntauksen tai vihurivasemmistojen kanssa. Aloittajan sukupolvi itse loi hyvinvointiyhteiskunnan eli ikuisen elatuksen.

      • Anonyymi

        Niinpä loi, mutta vain suomalaisille. Kun se äkättiin maailmalla, kyllä on oksan ottajia piisannut, kun joku on kuusen kuusen kaatanut.
        Ei tätä sos.turvaa luodessa tarkoitettu siitä tulevan iankaikkista elätystä, vaan vain lyhytaikaisiin tarpeisiin, kuten työttömyys, sairaus tms. Nythän siitä on tullut suorastaan ammatti. Miten voidaan edes luulla nykyisenlaisen järjestelmän riittävän edes omille, saati vieraille? Nyt vieraita elätetään velalla, ei minkään maan edes oleteta sallivan vieraiden tulvivan tässä mitassa maahan, jonka on otettava velkaa heidän elättämiseensä. Jos omat varat eivät riitä, on pantava ovi säppiin. Ei ne tulijat elä pelkällä myötätunnolla ja säälillä. Jos olisi niin, että kuka heitä haluaa, ottakoon omalle kontolleen, niin varakasta ei löydy, joka alkaisi rahoittaa Irakin soturien ja Afrikan alaikäisten kaksikymppisten kollien elämää loppuiäkseen. Turhuuksien tulo tyssäisi kuin seinään. Siinä nähtäisiin, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Tosipaikan tullen vallitsisi täysi hiljaisuus.


      • Anonyymi

        Sillai tulee tosi taitavaksi työntekijäksi, jos syntyy perheeseen, missä on firma, sit pääsee hommiin sinne lapsena.


    • Anonyymi

      Miksi lieksa värkkää vain erilaisia vehkeitä syötölaiteita lomailijoille
      - laittakaas nämä nyt petäjän juurelle ja nousemaan tyvestä puuhun
      - ilmais elämää vieraile ei saa ylläpitää, ei siloikaan jos ei heille työtä löydy
      - nyt järki käteen ja ilmaistarjoilut loppu

    • Anonyymi

      Miksi lieksa värkkää vain erilaisia vehkeitä syötölaiteita lomailijoille
      - laittakaas nämä nyt petäjän juurelle ja nousemaan tyvestä puuhun
      - ilmais elämää vieraile ei saa ylläpitää, ei siloikaan jos ei heille työtä löydy
      - nyt järki käteen ja ilmaistarjoilut loppu

      • Anonyymi

        Minä olen vanhuuseläkkeellä ja aion pysyäkkin niinkauan kuin olen elossa! Olen töilläni eläkkeeni ansainnut tai ainakin oletan niin, ja tehkööt nyt toisen muutaman vuosikymmenen samaa että aamulla aikaisin töihin ja joskus pitkää päivää ja vuorotyötä! Kyllä se siitä.


    • Anonyymi

      Oliskos esim. ww3 parempi? Sodat tekee kansakunnista vahvempia. Jonkun pitäisi vaan tehdä aloite ja aloittaa ydipommien räiskiminen.

      • Ei tarvii ehkä ydinpommeja räiskiä. Eiköhän kaikenlaiset vastoinkäymiset tee kansakunnasta vahvempia, kuten tämä kotonakin. Helppo elämä taas veltostuttaa.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Ei tarvii ehkä ydinpommeja räiskiä. Eiköhän kaikenlaiset vastoinkäymiset tee kansakunnasta vahvempia, kuten tämä kotonakin. Helppo elämä taas veltostuttaa.

        Se on kyllä huomattu. Velttoilijoita riittää. Jokainen on neuvomassa toinen toistaan miten olla ja elää, vaikka itse ei viitsi edes sormeaan nostaa. Kyllähän näitä suun pieksäjiä piisaa, ne teot onkin jo ihan toinen juttu. Jokainen tahtoo vain helppoa elämää, kukapa sitä vaikeaa haluaisi. Juju on siinä, että pitäisi itse yrittää, nyt odotetaan vain, että joku muu tekee/järjestää/touhuaa, minulle kaikki valmiiksi niin että minä voin sitten vain asettua oleskelemaan ja nauttimaan jonkun muun tekemisistä. Juuri tähän koulitaan matutkin alusta pitäen.
        Kyllä immeinen jotain saa ihan itsekin, kun vain yrittää.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Ei tarvii ehkä ydinpommeja räiskiä. Eiköhän kaikenlaiset vastoinkäymiset tee kansakunnasta vahvempia, kuten tämä kotonakin. Helppo elämä taas veltostuttaa.

        Pankko puhuu omistakokemuksitaan. Helppo elämä on hänet veltostanut. Eihän hänellä ole työhistoriaa. Nyt kyllä lupasi mennä töihin. Sille jutulle nauraa aidansepäätkin. On se niin suuri valhe.


    • Anonyymi

      On se touhus, kun lieksa opetamalla opettaa vieraasa vietämän elämsä lomaa suomalaisen piikkiin lieksassa ja tätäkautten koko suomessa, mitään tuotavaa työtä ikään tekemättä, vaatien vielä omaansa järestyksiä noudatettavaksi suomalaiselta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe