Minulla laukesi paniikkihäiriö

Anonyymi

Minulla laukesi eilen kova paniikkihäiriö. Se alkoi 1990 isäni kuoltua. Sen jälkeen kohtauksia alkoi ilmestyä. Pahimmillaan se oli kaupassa, josta oli pakko päästä nopeasti ulos.
Vieläkin vaikeat tilanteet laukaisevat paniikkihäiriön. Tämä eristäytyminen kotiin pahentaa vielä sitä. Koronan vuoksi en uskalla mennä edes ulos kävelemään.
Tämä viimeinen paniikkikohtaus kesti perjantai -Illasta lauantai - iltaan. Kamalaa.
Kohtauksen laukaisi kolme asiaa. Huoli äidistä, joka on vanha ja kaatuilee helposti. Toinen , joka varsinaisesti laukaisi kohtauksen oli työkaverin haukkuminen. Hän halusi ehdoin tahdoin riitaa. Itse en halunnut.
Luulin, että olemalla hiljaa, hän lopettaisi, mutta ei. Piti käyttää kovia sanoja, ennen kuin hän uskoi. Hän halusi kostaa minulle sen, että tyttäreni asui ulkomaalaisen kanssa. En voi ymmärtää tätä.
Kolmas asia on korona, joka masentaa todella paljon. Joka päivä rukoilen polvillani, että lopu jo korona, älä pilaa kauan odotettua kesää. Aina jostain kuin taikaiskusta tulee lisää tartuntoja. Tuntuu ikuisuustaudilta.

9

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Homeopatiasta on apua pelkotiloissa. Mm läheisen kuoleman ja toisten haukkumisen laukaisema pelkotila siihen voisi auttaa Ignatia korkeimmissa potensseissa, mutta kannattaa kysyä homeopaatilta koska se voi riippua muistakin asioista mikä auttaa parhaiten. Yleisesti käytettyjä on myös arg nitr ja phosph.

      • Anonyymi

        Samoin pelkotilat ovat kauheita.

        Olen kokenut väkivaltaa, siksi pelottaa ihmiset.


    • Anonyymi

      Kokemusta on ja samastuin sinuun.Minua on auttaneet lääkkeet.Tarvittaessa xanor 0.5mg sekä proplar 10mg.Paniikkihäiriön kanssa oppii elämään.Voimia jatkoon ja hae apua lääkäriltä.Joskus vaan on käytettävä lääkkeitä.

      • Anonyymi

        On todella harvinaista saada toimivia lääkkeitä, olet onnekas. Muistathan kuitenkin, että lääke voidaan ottaa pois milloin tahansa, vaikka siitä hyödyt.


      • Anonyymi

        Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä 16-vuotiaasta asti. Sen takia jätin koulun kesken kun en pystynyt esiintymään luokan edessä. Sitten aikuisiällä lähdin takaisin kouluun ja menin hakemaan apua juuri näitä esiintymistilanteita varten. Käytin Xanoria aina kun piti esiintyä. Sain käytyä koulun loppuun. Kuitenki paniikkihäiriö alkoi jo vaivata mm. kun kävin kaupassa. Menin uudestaan hakemaan apua ja sain propral-reseptin. Sitä käytän nyt päivittäin. Mutta pystyn elämään lähes normaalia elämää kun tiedän että propralin avulla en saa niitä hirveitä kohtauksia. Nyt olen 41-vuotias ja vakituisessa työssä ollut 15 v. Tästä paniikkihäiriöstä ei tiedä edes työkaverit, minulle se on niin hävettävää. Terapiassa en ole tämän asian tiimoilta koskaan käynyt. On sitä tarjottu silloin kuin ensi kerran propralin sain mutta sanoin että katsotaan myöhemmin. Kyllä tämä on tullut jäädäkseen. Mikäli joskus en ota propralia esim. Kun menen töihin tai kauppaan tunnen kuinka kohtaus on tulossa päälle. Mutta pystyn kuitenkin elämään tämän kanssa.


    • Anonyymi

      Suosittelen paniikin omahoitoa mielenterveystalossa. Sun pitää vaan ottaa sellaiset apuvälineet käyttöön! Sieltä saa ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Mulla kans paha paniikkihäiriö. Saan yleensä vähintään 1 paniikkikohtauksen päivässä. Mulla tämä kotona olo on oikeastaan auttanut, mulla paniikki kohtaus tulee siis yleensä koulussa jos on muita ihmisiä ympärillä ja koti on vähän niinkuin turva mulle( taustalla mulla on myös Asperger) kuitenkin mulla auttaa se jos on joku stressilelu tai joku mitä voi pyöritellä käsissä esim ihan vaan helmi rannekoru ja niitä helmiä pyörittelee ni se auttaa

    • Anonyymi

      Otan osaa. Kukaan ei kuuntele, tai ei halua. Olen kärsinyt jo kymmenisen vuotta tästä paskasta. Pilannut minunelämän.

      • Anonyymi

        Samat kokemukset. Julkisen puolen lääkärit "nauraa" vaivalle/ ei ota tosissaan vaivaa. Kärsitty jo 10 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe