Minulla laukesi paniikkihäiriö

Anonyymi

Minulla laukesi eilen kova paniikkihäiriö. Se alkoi 1990 isäni kuoltua. Sen jälkeen kohtauksia alkoi ilmestyä. Pahimmillaan se oli kaupassa, josta oli pakko päästä nopeasti ulos.
Vieläkin vaikeat tilanteet laukaisevat paniikkihäiriön. Tämä eristäytyminen kotiin pahentaa vielä sitä. Koronan vuoksi en uskalla mennä edes ulos kävelemään.
Tämä viimeinen paniikkikohtaus kesti perjantai -Illasta lauantai - iltaan. Kamalaa.
Kohtauksen laukaisi kolme asiaa. Huoli äidistä, joka on vanha ja kaatuilee helposti. Toinen , joka varsinaisesti laukaisi kohtauksen oli työkaverin haukkuminen. Hän halusi ehdoin tahdoin riitaa. Itse en halunnut.
Luulin, että olemalla hiljaa, hän lopettaisi, mutta ei. Piti käyttää kovia sanoja, ennen kuin hän uskoi. Hän halusi kostaa minulle sen, että tyttäreni asui ulkomaalaisen kanssa. En voi ymmärtää tätä.
Kolmas asia on korona, joka masentaa todella paljon. Joka päivä rukoilen polvillani, että lopu jo korona, älä pilaa kauan odotettua kesää. Aina jostain kuin taikaiskusta tulee lisää tartuntoja. Tuntuu ikuisuustaudilta.

9

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Homeopatiasta on apua pelkotiloissa. Mm läheisen kuoleman ja toisten haukkumisen laukaisema pelkotila siihen voisi auttaa Ignatia korkeimmissa potensseissa, mutta kannattaa kysyä homeopaatilta koska se voi riippua muistakin asioista mikä auttaa parhaiten. Yleisesti käytettyjä on myös arg nitr ja phosph.

• Anonyymi

Samoin pelkotilat ovat kauheita.

Olen kokenut väkivaltaa, siksi pelottaa ihmiset.

• Anonyymi

Kokemusta on ja samastuin sinuun.Minua on auttaneet lääkkeet.Tarvittaessa xanor 0.5mg sekä proplar 10mg.Paniikkihäiriön kanssa oppii elämään.Voimia jatkoon ja hae apua lääkäriltä.Joskus vaan on käytettävä lääkkeitä.

• Anonyymi

On todella harvinaista saada toimivia lääkkeitä, olet onnekas. Muistathan kuitenkin, että lääke voidaan ottaa pois milloin tahansa, vaikka siitä hyödyt.

• Anonyymi

Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä 16-vuotiaasta asti. Sen takia jätin koulun kesken kun en pystynyt esiintymään luokan edessä. Sitten aikuisiällä lähdin takaisin kouluun ja menin hakemaan apua juuri näitä esiintymistilanteita varten. Käytin Xanoria aina kun piti esiintyä. Sain käytyä koulun loppuun. Kuitenki paniikkihäiriö alkoi jo vaivata mm. kun kävin kaupassa. Menin uudestaan hakemaan apua ja sain propral-reseptin. Sitä käytän nyt päivittäin. Mutta pystyn elämään lähes normaalia elämää kun tiedän että propralin avulla en saa niitä hirveitä kohtauksia. Nyt olen 41-vuotias ja vakituisessa työssä ollut 15 v. Tästä paniikkihäiriöstä ei tiedä edes työkaverit, minulle se on niin hävettävää. Terapiassa en ole tämän asian tiimoilta koskaan käynyt. On sitä tarjottu silloin kuin ensi kerran propralin sain mutta sanoin että katsotaan myöhemmin. Kyllä tämä on tullut jäädäkseen. Mikäli joskus en ota propralia esim. Kun menen töihin tai kauppaan tunnen kuinka kohtaus on tulossa päälle. Mutta pystyn kuitenkin elämään tämän kanssa.

• Anonyymi

Suosittelen paniikin omahoitoa mielenterveystalossa. Sun pitää vaan ottaa sellaiset apuvälineet käyttöön! Sieltä saa ilmaiseksi.

• Anonyymi

Mulla kans paha paniikkihäiriö. Saan yleensä vähintään 1 paniikkikohtauksen päivässä. Mulla tämä kotona olo on oikeastaan auttanut, mulla paniikki kohtaus tulee siis yleensä koulussa jos on muita ihmisiä ympärillä ja koti on vähän niinkuin turva mulle( taustalla mulla on myös Asperger) kuitenkin mulla auttaa se jos on joku stressilelu tai joku mitä voi pyöritellä käsissä esim ihan vaan helmi rannekoru ja niitä helmiä pyörittelee ni se auttaa

• Anonyymi

Otan osaa. Kukaan ei kuuntele, tai ei halua. Olen kärsinyt jo kymmenisen vuotta tästä paskasta. Pilannut minunelämän.

• Anonyymi

Samat kokemukset. Julkisen puolen lääkärit "nauraa" vaivalle/ ei ota tosissaan vaivaa. Kärsitty jo 10 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3901
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1523
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1442
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1184
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      79
      977
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      968
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      943
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      106
      937
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      764
    Aihe