Endometrioosi ja hormonikierukka

Anonyymi

Miulle laitettiin hormonikierukka 4 kuukautta sitten. Lähes kaikki oireet loppu ku seinään ja olin onneni kukkuloilla ja täynnä virtaa! Mutta sitä onnea kesti about 1,5 kuukautta ja oireet palasivat. Lisäksi nyt uutena oireena kierukan takia mielialan rajut vaihtelut, jatkuva tiputteluvuoto ja rasvainen naama. Nyt en oikein tiedä pitäskö tää härveli vaan otattaa pois vai seurata vielä tilannetta. Miulle on hormonaalisista ehkäsyistä ollu aina enemmän haittaa ku hyötyä mutta nyt olin valmis kokeilee koska endo-oireet oli niin pahoja että normaalia elämää ei juurikaan enää ollu. Löytyskö täältä joku jolla ois samankaltaisia kokemuksia? Alkoiko hormonikierukka pelittää oireisiin pitemmän päälle?

3

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa tutulta. Vaikeaa vaihetta kesti varmaan vuoden, sitten hieman tasoittui. Mutta mielialaan se vaikutti - eron huomasi vasta kun lopulta otatti pois. Mutta endo tietysti paheni. Vaikea sanoa mikä on ollut lopulta endoa ja mikä kerukan aiheuttamaa.

Yksi varoitus: Jos alkaa olla gynegologisia tulehduksia, kierukka on otettava ajoissa pois! Antibiootti ei tapa bakteereja kierukasta, kuurien pitäisi olla pidempiä, mutta sekään ei riitä. Tulehdukset vain muhivat ja leviävät ja se jatkuva tulehdus on kivulias ja vie voimat. Lääkärit eivät ole aina halukkaita poistoon, vaikka tietävät tämän, varmaan siksi että kierukka on kallis investointi.

• Anonyymi

Syöt varmaan liikaa sokeria, siitä kaikki johtuu. Entäs, jos jätät suklaat pois ruokavaliosta niin uskosin, että asiat korjaantuu.

Ole hyvä jo etukäteen :)

• Anonyymi

Mulle on sopinut tosi hyvin,on hyvä iho,ja tasanen mieliala!Nyt on toinen jo menossa,ja kuudes vuosi tällä nykysellä.Gynegologi sanoi että antaa sen nyt olla vielä,kyllä siitä jotain irtoaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      80
      3194
    2. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      114
      1631
    3. Sofian kylppärikuva.

Pyllistys! Miten voi tuon ikäinen nainen olla noin pissis ja lapsellinen? Hoh hoijaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1091
    4. Haittaako se, että olen sua nuorempi?

Mulle ikäerolla ei ole mitään väliä, mutta voiko naista se haitata, jos on vanhempi miestä?
      Ikävä
      101
      974
    5. Jos meistä tulis jotain,

niin sulle mies pitäis eka opettaa hieman käytöstapoja. Mut ootkohan sä liian vanha oppimaan yhtään mitään? 🤔
      Ikävä
      60
      853
    6. Illat ilman sua (mies)

ovat niin turhia! Toivittavasti sulla on kaikki hyvin. Miettii yksi pieni sydän ikävissään!
      Ikävä
      100
      846
    7. Kysymys haavemaihin

Hei haaveileva mukava nainen, miten meni viikonloppu?
      Ikävä
      208
      717
    8. Rikoin sun sydämen.

Se oli silti sulle oikein.
      Tunteet
      62
      694
    9. 191
      692
    10. Iso vaalee vauhdissa

Onko hyvä vai paha jotta tällä muutamalla taitaa olla aika huono itsetunto kun pitää jokapaikassa ja tilanteessa tuoda oma erinomaisuutensa ja muiden
      Suomussalmi
      13
      692
    Aihe