Jakoremmi poikki/Pakoventtiilit solmussa,ym riesaa

Anonyymi

Remmi poikki,pakoventtiilit kierot,ym harmia.Pösö 406 2003 1.8 16 v.Uusin pakoventtiilit 8kpl 8e kipale ja aloin kasaamaan kantta,lukitsin nokkaakselin asiaan sopivalla tapilla.Onneksi huomasin että pakoventtilit jäi auki asentoon,nokkaakselissa näytti olevan värinän vaimenta joka vulkanoitu.Jos oisin laittanut kannen paikoilleen olisi tietty pakoventtiilit taipuneet koska männän pitää olla yläkuoloasennossa.Onko muilla sattunut vastaavia ongelmia.Jos joillain on tuo sopiva pakonokkaakselin ratas niin olisi tarvetta .

5

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna olla kun et tajua mitään moottoreista.

    • Anonyymi

      Värinän vaimennin on pyörähtäny nahkoineen ei siihen ole luottamusta, nokat laittaa oikeaan asentoon ja alkaa hommiin! Tai vaihtaa ajoissa Gates hihna!

    • Anonyymi

      Olen itse tehnyt 406:seen saman korjauksen 12 vuotta sitten, kyseessä oli kyllä XU moottori, kun sinulla on autossasi EW.

      Hieman vaikeasti ymmärrettävää testiä kirjoitat, mutta jos tarkoitit tuossa sitä, että jos laittaa sylinterinkannen paikalleen kun männät on yläasennossa, niin venttiilit voi ottaa mäntiin ja taipua, niin olet mielestäni aivan oikeassa.

      Tosin kukaan ei käske asentamaan sitä kantta paikalleen niin, että männät on yläasennossa.

      Kannenhan voi laittaa paikalleen niin, että männät on puolivälissä ja sen jälkeen kääntää ajoitukset kohdalleen kun laittaa hihnan paikalleen.

      Pakonokka-akselin käyttöpyörän varaosanumero on 0805 E1. Tuohon osaan on tehty joku päivytys ja uuden osan numero on 0805 F7.

      En löytänyt kuin yhden sivun netistä jossa tuon käyttöpyörän hinta uutena oli kerrottu, se oli siinä noin 70 euroa.

      Itse koittaisin etsiä nettiauton varaosapuolelta tai tori fi sivustolta jos löytyisi moottoria joka on osina.

      • Anonyymi

        Tottapa turiset,tässä moottorimallissa ew, kaikki männät pitää asentaessa olla "puolessa välissä".Vauhtipyörän ajoitus kolo on pakosarjan puolella,lähellä vetoakselia.Paljon olen käsiäni sotkenyt vuosien saatossa ja tämä en eka ranskalainen.No,nyt moottori pelittää ja käy hyvin.Anteeksi ja kiitos;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottapa turiset,tässä moottorimallissa ew, kaikki männät pitää asentaessa olla "puolessa välissä".Vauhtipyörän ajoitus kolo on pakosarjan puolella,lähellä vetoakselia.Paljon olen käsiäni sotkenyt vuosien saatossa ja tämä en eka ranskalainen.No,nyt moottori pelittää ja käy hyvin.Anteeksi ja kiitos;)

        Otamme osaa!!!🤯🤯


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4602
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1857
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1560
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      115
      1062
    5. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1026
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1011
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      852
    9. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      47
      833
    10. Mulla on tarkat korvat

      Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      808
    Aihe