Juopot kaljankittaajat

Anonyymi

Sotkevat hyviä ketjuja.
Näkee kirjoitustyylistä että korvien välissä ei ole kuin tyhjää.

8

53

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Trollin väkevä aamufilosofia ja unelma-anelmat sirpaleena

• Anonyymi

Kyrväimijä vastasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyrväimijä vastasi.

Osui ja upposi näköjään.

• Anonyymi

Ei juopoista kannata välittää itse ovat elämänsä pilanneet nyt yrittävät palstan avulla pilata muitten välejä

• Anonyymi

Ei toi pohjanmaan akkakaan ole mikään penaalin terävin kynä!

• Anonyymi

Alkoholi kuuluu pääasiassa keskushermostoon (muun muassa aivot ja selkäydin) vaikuttaviin aineisiin. Se lamaannuttaa hermostoa, joka siksi pyrkii vastustamaan vaikutusta lisäämällä omaa ärtyvyyttään toimintakykynsä säilyttämiseksi.

Alkoholin välitön vaikutus ilmenee humalatilana ja sammumisena. Pitkäaikainen runsas käyttö aiheuttaa monenlaisia vaikutuksia:

Henkinen suorituskyky heikkenee. Muutoksia esiintyy aluksi vain alkoholin käytön yhteydessä, mutta myöhemmin ne voivat jäädä pysyviksi. Usein todetaan heikentymistä muistissa, aloitteellisuudessa, päättelykyvyssä ja motoriikassa. Juomisen lopettaminen parantaa olennaisesti suorituskykyä. Mutta jos muutokset ovat isoja, täydellistä palautumista ei enää tapahdu.

Kouristusalttius lisääntyy. Kun veren alkoholi on laskenut nollaan runsaan juomisen jälkeen, kouristusalttius lisääntyy pariksi vuorokaudeksi. Kyse on äkillisistä tajuttomuus-kouristuskohtauksista, joihin voi liittyä kieleen puremista ja virtsan päästämistä. Kouristustaipumusta ei esiinny kaikilla. Vieroituskouristuksiin ei tarvita jatkuvaa epilepsialääkitystä. Voimakas vieroitustila edellyttää väliaikaista lääkehoitoa, jolla kouristuksia voidaan ehkäistä.

Pikkuaivojen toiminta vaurioituu. Pikkuaivot säätelevät liikkeiden koordinaatiota ja tasapainoa. Alkoholi aiheuttaa niissä solumassan vähenemistä. Lopulta seuraa tilanne, jossa tasapainoa on vaikea säilyttää hämärässä ja ilman näköaistin apua. Portaissa, kapeilla käytävillä ja ihmisvilinässä liikkuminen vaikeutuu. Käsien yhteistoiminta ja puhelihasten toimintakin voivat joskus vaikeutua. Kun tällainen tilanne on päässyt syntymään, siihen ei ole hoitokeinoa.

Aivovaurion vaara kasvaa etenkin nuorilla. Vahva humalatila laskee etenkin nuorilla veren sokeria. Kun veren sokeri laskee liian alas, aivojen energiansaanti tyrehtyy. Seurauksena on aivovaurio.

Viina on suomalaisten Pyhä Lehmä. Se on koskematon.

Olen itse hoitoalalla joutunut näkemään erinäisiä alkoholin käytön aiheuttamia vaurioita ihmisten aivoissa. Kaksi nuorinta jotka olen tavannut, olivat alle 30-vuotiaita, nuori mies ja nuori nainen. Miehestä en tiedä miten lppulta kävi, mutta naisen kuolinilmoituksen näin pari vuotta myöhemmin.
      Molemmilta meni motoriikka ja kyky kävellä, älyllinen taso laski, ja esim. tämä nuori mies oli syötettävä koska itse ei enää kyennyt. Meni ilmeisesti sairaalasta missä hoidettiin pahaa palovammaa nuotioon kaatumisen takia, jonnekin hoitokotiin. En tiedä.
      Näitä lievemmin vaurioituneita sitten riittää ihan täällä siviilielämässä vaikka kuinka. Käsittämätön ajatus miksi joillakin niin kova tarve ja pakko tuhota aivonsa?

• Anonyymi

tänne mahtuu niin paljon erinlaisia ihmisiä, itse en jaksa välittää mitä kukanenkin kirjoittaa, siinä kuin, niin kauan kuin itse tietää miten asiat on ja menee ja kuka on, niin ihan sama jonkun törpön puheet. Kusipäitä tänne maailmaan mahtuu kaikista eniten, yks tai kaks siellä täällä jotka ovat hyvällä itsetunnolla varustettuja joiden ei tarvitse yrittää muita polkea vain sen takia, että itsellä on parempi olla.

• Anonyymi00008

pari ryyppyä ensiksi ja sitten kone lämpenee.
        sitten rikastin päälle ja loput.
        voi myöhemmin kaotuttaa, mutta ei se mitään.
        Sitte vaan kaotaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      36
      1306
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      60
      1075
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      973
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      58
      938
    5. 69
      806
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      791
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      716
    8. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      38
      698
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      82
      692
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      30
      635
    Aihe