Vai oikein hävettää

Anonyymi

Päivän lehden mukaan lapualaisia hävettää hakea kouluruokaa etäkoululaisilleen.
Ootte te kummallista porukkaa. Eihän se mitään köyhäinapua ole! Jokaisesta annoksesta ootte veroeuroina maksaneet. Mieluummin tietysti tuette kaupunkia ihan ilman vastinetta kuin otatte lapsille tarkoitetun ruuan vastaan. Saako teidän lapsenne koulupäivinäkään syödä kouluruokaa?

Vähänkö meitä täällä naapurikunnassa nauratti.

27

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei meitä hävetä yhtään. Tämä oli erään persunaisen mielikuvitusta. Hänen mielipiteellään ei ole muissakaan asioissa mitään merkitystä.
      Haetaan sitä ruokaa, joka oikeus jopa velvollisuus hakea.
      Unohdetaan persunaisen typerä lausahdus.

    • Anonyymi

      Tulkaa hakemaan Lapuan lapsille kouluruokaa vaikka salaa meiltä naapurista. Tääl on totuttu pitämään nälkäiset lapualaiset hyvissä ruuissa.

      • Anonyymi

        Mistä se paska tulee jota entiset keittäjät joutuvat ruokana jakamaan? Menekki on laskenut alle puoleen ja siitäkin iso osa menee biojätteisiin. Moni lapsi syö nykyään vain karkkia, kun ruoka on niin hirveää. T.Esikoululaisen vanhempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se paska tulee jota entiset keittäjät joutuvat ruokana jakamaan? Menekki on laskenut alle puoleen ja siitäkin iso osa menee biojätteisiin. Moni lapsi syö nykyään vain karkkia, kun ruoka on niin hirveää. T.Esikoululaisen vanhempi

        Oletko syönyt kouluruokaa viimevuosina? Minä olen ja usein, eikä koskaan ole ollut pahaa ruokaa. Kakarat on vaan tottuneet syömään pizzaa ja hampurilaisia ja karkkeja väliin, niin tavallinen kotiruoka (kouluruoka on tällaista) ei kelpaa. Kotonakaan ei tehdä kunnon ruokaa päivittäin, viikonloppuna jotain helppoa herkkua, niin eivät koskaan opi syömään kunnon ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko syönyt kouluruokaa viimevuosina? Minä olen ja usein, eikä koskaan ole ollut pahaa ruokaa. Kakarat on vaan tottuneet syömään pizzaa ja hampurilaisia ja karkkeja väliin, niin tavallinen kotiruoka (kouluruoka on tällaista) ei kelpaa. Kotonakaan ei tehdä kunnon ruokaa päivittäin, viikonloppuna jotain helppoa herkkua, niin eivät koskaan opi syömään kunnon ruokaa.

        Seinäjoen lastentarhojen ruoka on paskaa ja tuodaan jostain muualta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se paska tulee jota entiset keittäjät joutuvat ruokana jakamaan? Menekki on laskenut alle puoleen ja siitäkin iso osa menee biojätteisiin. Moni lapsi syö nykyään vain karkkia, kun ruoka on niin hirveää. T.Esikoululaisen vanhempi

        Herää nyt prkl! Mitä sun mukulas syää kotona?


    • Anonyymi

      Maksaako kaupunki myös matkakulut, kysyy tietämätön

    • Anonyymi

      En tiedä, miten muissa kunnissa ruokailun järjestämisestä on koteihin tiedotettu, mutta Lapualla viesti kuului kaikessa epämääräisyydessään ja tulkinnanvaraisuudessaan näin: "järjestely tulee kyseeseen vain, mikäli perheen tilanne sitä ehdottomasti vaatii".

      • Anonyymi

        Eli jos perheen tulotaso on huono, työttömyyttä tai vanhemmat lomautettu eikä tuloja mistään. Tekee samalla sen ettei haluta mennä hakemaan "köyhäinapua".


    • Anonyymi

      Onneksi Pekka Kivisaari osaa ajatella asian niin kuin kuuluukin.
      Ilkka-Pohjalainen: Valtuutettu Pekka Kivisaari (kesk.) painotti, että kyse ei ole ruoka-avusta vaan subjektiivisesta oikeudesta.

      –Tässä kohtaa mielestäni kenenkään ei pidä miettiä leimautumisen pelkoa. Ruoan tarpeen voi ilmoittaa ilman minkäänlaista kynnystä.

      Persut hävetköön olemassaoloaan!

      • Anonyymi

        Ilkka Pohjalainen on paska lehti jolla huono päätoimittaja.


    • Anonyymi

      Mitä joutuuko nämä maailman parhaat ihimiset hakemhan kouluruokaa en usko

      • Anonyymi

        Viedään ruokaa koko perheelle, kaikkia herkkuja maun mukaan voi tilata, ei haittaa mitä maksaa.
        Tyttö viisikko on luvannut maksaa. Rahaa jaetaan nyt kaikille, yrittäjille työnantajille työttömille, opiskelojoille, kunnille. Eläkeläisille lupasi Rinne sen satasen, koskahan se muuten tulee.
        Kyllä valtiolla rahaa on, ja jos ei ole niin pannaan setelokoneet kolmivuorotyöhön.


    • Anonyymi

      Ristus ku tääl pitää olla niin hianoa vaikka nälkää nähtääs. Just tuli alueuutisissa kuinka isä kertoi olevansa tyytyväinen. Ei 10 v lapsi osaa keittää ja monenlaiset herkut oli mukana. Tää Lapua on tasapäitten porukkaa ...vieläkin

      • Anonyymi

        Eikös vanhemmatkaan enää osaa tehdä ruokaa. Jos muksut joutuu olemaan kotona yksikseen päivällä etäkoulua pitämässä, niin järjestetään eväät syötäväksi päivällä. Sitten kun vanhemmat tulee kotiin (joku tekee vielä töitäkin) voidaan laittaa kunnollinen lämmin illallinen koko perheelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vanhemmatkaan enää osaa tehdä ruokaa. Jos muksut joutuu olemaan kotona yksikseen päivällä etäkoulua pitämässä, niin järjestetään eväät syötäväksi päivällä. Sitten kun vanhemmat tulee kotiin (joku tekee vielä töitäkin) voidaan laittaa kunnollinen lämmin illallinen koko perheelle.

        Kun ei mistää välitetä. Pannaan vaa.
        Bemarilla ja hyvä ettei kaharella, tupakin velekana. Kun oli normaalit aijat, kersat sai kerran päiväs lämpöösen ruuan koulus tai tarhas...
        Julukeenko mä mennä bemarilla hakemaan ruakaa kersoolle. Luuloovat notta oon köyhä.


    • Anna sipsi pussi niin saat

      • Anonyymi

        Ei kaupunki jaa, sipsiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaupunki jaa, sipsiä...

        Lapua jakaa kouluruokaa etäoppilaille ”vain, jos perheen tilanne ehdottomasti sitä vaatii”, ja nyt vanhemmat pelkäävät leimautumista – Kysyimme, miksi linjaus on tehty.
        Kaupungin rahakassa on tyhjä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapua jakaa kouluruokaa etäoppilaille ”vain, jos perheen tilanne ehdottomasti sitä vaatii”, ja nyt vanhemmat pelkäävät leimautumista – Kysyimme, miksi linjaus on tehty.
        Kaupungin rahakassa on tyhjä ?

        Kuka on varastanut Lapuan kaupungin kassan, kun rahakassa on tyhjä?


    • Anonyymi

      Heitetään ennemmin roskiin ku syötetään lapsille. Näinkö se menee PRKL

    • Anonyymi

      Seinäjokelaisena koen suunnatonta myötähäpeää näitä lapualaisten kirjoituksia lukiessa.
      Seinäjoen palstalla samat suomenkieltä osaamattomat kohkaavat melkein enemmän kuin omallaan.

    • Anonyymi

      Koulurakennuksiin Lapuan kokoomus väen väkisin halusi kuluttaa 20 miljoonaa euroa enemmän, kuin olisi järkevästi rakentaen tarvittu. Nyt ollaan velkasuossa ainakin vuosikymmen ja säästetään kouluruoasta ym. kun rahaa ei ole.

    • Anonyymi

      Jos me Perussuomalaiset olisimme hallituksessa, niin asiat olisi paljon paremmin hoidettu. Koronakuolemiakin olisi tasan nolla. Tämä demukkanoita nyt pääministerinä, maatiaasrotuunen kepun kulmuni valtiovarainministerinä, kommari , hurri ja vihervasuri, notta hyi olokohon!
      Pian meidän mestarimme Jussi pääministerinä ja valtiovarainministerinä meidän puhtaat arjalaiset piirteet ja arvot omaava Laura, niin silloin Suomi nousee ja vasureille näytetään ovea politiikasta.

      Yrittäjänä ja Perussuomalaisena en tule koskaan nöyrtymään ja anomaan demukkahallituksen korona-avustuksia, vaikka konkurssi tulisi. Häpeän niitä yrittäjiä, jotka nöyryyttävät itseään demukkahallituksen armonpaloilla. Äänestäkää Perussuomalaisia, niin ei tarvitse elää häpeässä.

      • Anonyymi

        Riippu_tissipersu on tainnu saada koronatartunnan, kun aivan levottomia jo hourailee. Viekää äkkiä eristykseen ja teholle, ettei tuollaista levittele!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe