Lapuan vanhuksille ruokaa

Anonyymi

Korona-pandemian vallitessa tulisi kouluruokaa jakaa myös hädänalaisille Lapuan vanhuksille.

26

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pääosin vanhukset saavat ruokansa kyllä ,monella yksinäisellä,syrjäytyneellä menee paljon huonommin...kuka niille tuo ruokaa ? kerro prkl ?

      • Anonyymi

        Parabellumi ja panos. Lapua sponsoroi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parabellumi ja panos. Lapua sponsoroi.

        Mistä meinaat löytää museoaseita? Jätetään niiden portaille panadol-silakoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä meinaat löytää museoaseita? Jätetään niiden portaille panadol-silakoita.

        Asekätkennän kaikki pössykät nyt esiin. Akateemisen Karjala seuran aktivistien kätköt auki.


      • Anonyymi

        Noutavat ruokansa koulusta, ketkä kynnelle kykenevät ja nyt jouten olevat Lapuan virkamiehet vievät ruuan kotiin niille, ketkä eivät pysty itse noutamaan. Myös vapaehtoisjärjestöjä tulisi käyttää ruuan kuljettamisessa vanhuksille.
        Vanhuksemme ovat rakentaneet "hyvinvointiSuomena" ja heitä tulisi nyt auttaa hädän hetkellä. Keskeinen toimija on Lapuan kaupunginjohtaja ja kaupunginhallitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noutavat ruokansa koulusta, ketkä kynnelle kykenevät ja nyt jouten olevat Lapuan virkamiehet vievät ruuan kotiin niille, ketkä eivät pysty itse noutamaan. Myös vapaehtoisjärjestöjä tulisi käyttää ruuan kuljettamisessa vanhuksille.
        Vanhuksemme ovat rakentaneet "hyvinvointiSuomena" ja heitä tulisi nyt auttaa hädän hetkellä. Keskeinen toimija on Lapuan kaupunginjohtaja ja kaupunginhallitus.

        Ei taitais kouluruoka kelvata ..... ei mullekkaan.


    • Te ette paljoa vanhuksia arvosta. Hyi mikä pitäjä, kyllä sjoen palvelut kelpaa

      • Anonyymi

        Mitä palvelua Seinäjoella? Vapaalippu tangoolle. Ei sillä monta päivää elä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä palvelua Seinäjoella? Vapaalippu tangoolle. Ei sillä monta päivää elä.

        Lapua jakaa kouluruokaa etäoppilaille ”vain, jos perheen tilanne ehdottomasti sitä vaatii”, ja nyt vanhemmat pelkäävät leimautumista – Kysyimme, miksi linjaus on tehty.
        Kassa on finitto, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapua jakaa kouluruokaa etäoppilaille ”vain, jos perheen tilanne ehdottomasti sitä vaatii”, ja nyt vanhemmat pelkäävät leimautumista – Kysyimme, miksi linjaus on tehty.
        Kassa on finitto, valitettavasti.

        Rahaa Lapuan kaupungin kassassa pitää olla, koska kaupungilla on verotusoikeus. Jos ei ole, joku on ne varastanut. Raha ei lopu Suomesta ja sitä voidaan painaa lisää. Lapualla on Suomen korkeimpia kuntaveroprosentteja ja huomattavat valtionosuuksien tasaukset. Minunkin ennakkoveroprosentti on 44.
        Hädänalaisten vanhusten ruokahuolto COVID-19 pandemian aikana ei paljoa maksa ja meillä lapualaisilla on maksukykyä. Kysymys on enemmänkin tahdosta auttaa, kun rahasta näinä ankeina aikoina.


    • Anonyymi

      keskuskeittiön ruoka on ainakin täyttä paskaa jota vanhuksille vierään ja siitä vielä veloitetaan kuinka sairas vanhus saa syöryksi kovia puoliksi keitettyjä perunoja kokonaisia höyry makkaroita salaattina raaka kaalinlehti eihän heikko muistisairas vanhus pysty sellaista syömään sairaalla vanhuksellahan ruuan pitää olla ravitsevaa hyvän makuista pehmoista ja helposti syötävää

      • Anonyymi

        Puhut paskaa.


      • Anonyymi

        Parempi syödä roskaruokaa, kun kuolla nälkään. Nälkä lähtee leivastä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi syödä roskaruokaa, kun kuolla nälkään. Nälkä lähtee leivastä.

        Ei ole olemassa roskaruokaa!


    • Anonyymi

      jos keskuskeittiön ämmät panostaisi yhtäpaljon aikaa ruuan laittoon erikoisesti vanhuksille eikä kahvirinkissä juoruamiseen niin ehkä jonkinlaista parannusta voisi ruuan laatuun tulla vaikka ammatti tairossa onkin huomattavasti parantamisen varaa

    • Anonyymi

      Olen aivan samaa mieltä!! Yksinäisille vanhuksille liki 90v ei soiteta ja kysytä kuka käy teille kaupassa? Ja kuinka jaksaa yksinäisyyden karanteenissa. Kaikilla ei ole lapsia, jotka huolehtisivat heistä,.
      He eivät osaa käyttää nettiä viihtyäkseen....

    • Rikkaat läskit syö köyhien eläkeikäisten ruuat

      • Anonyymi

        Mielestäni yksin asuville yli 85v pitäisi viedä automaattisesti ruoat. Syö tai ei. On siinä ikää jo tarpeeksi avun vastaanottamiselle. Ei he viitsi pyytää tai vaivata ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni yksin asuville yli 85v pitäisi viedä automaattisesti ruoat. Syö tai ei. On siinä ikää jo tarpeeksi avun vastaanottamiselle. Ei he viitsi pyytää tai vaivata ketään.

        kuinkas 83 ja 84 vuotiaat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinkas 83 ja 84 vuotiaat ?

        Jos jossain pitäisi raja vetää. Mun mielestä, jos ruokaa on niin kaikille yli 70v.lle annettaisiin. Tuo oli vain veteen piirretty viiva.


    • Anonyymi

      keskuskeittiön ruuat ovat täysin vanhuksille sopimattomia en tierä onko kyse henkilökunnan laiskuuresta vai ammatti tairottomuuresta kun ei ymmärretä vanhusten tarpeita,ei ole ihme vaikka koulu lapsetkin syövät mieluummin karkkeja kuin tätä puoleksi valmistetua ja hätäisesti hutaistua paskaa,lapualla pitäisi olla yksityinenkin ruuantarjoaja keskuskeittiön rinnalla niin palvelu paranisi, niin kuin on nähty katsastuksenkin kohralla mitä useanpi palvelun tarjoaja sen parenpi asiakkaille

    • Anonyymi

      Minkähän verran Ritavuoren kauppa vie ruoka- ja hoitorahoja?

    • Anonyymi

      eivät nämä keskuskeittiön työntekijät ainakaan hykeniasta ja turvallisuuresta välitä kun kaupassakin kulkevat ruotsalais tuntumalla varoituksista huolimatta ja eräskin kynsi takamustaan paljain käsin,ja sitten mennään tekemään ruokaa vanhuksille ja lapsille

      • Anonyymi

        Se on niitä Per Saukkoja.


    • Anonyymi

      yksikin höntti kertoi että leivän päälle vaan juusto raastetta ja mikroon niinkö vanhuksia nyt lapualla ruokitaan,ja siltä se on näyttänytkin kun olen seurannut isäni sapuskoita mitä keskuskeittiöstä tuoraan

      • Anonyymi

        Niin joo, kun eivät ole pakolaisia niin kohtelu on huonoa. Muslimia pidettäisiin kuin kukkaa kämmenellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe