Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Matkakulujen ilmoittaminen

Anonyymi

Minulla on n. 100km työmatka vakituiselta asuinpaikkakunnaltani (kirjani ovat täällä) työpaikalleni, pääsääntöisesti ajan matkan päivittäin, mutta vuorotyön takia päädyin vuokraamaan edullisen soluhuoneen työpaikaltani, jossa yövyn esim. ilta-aamu vuorojen välisen yön (muuten lepoaika matkojen takia jäisi turhan vähäiseksi). Yöpymisiä työpaikkakunnalla tulee n. 1-2kpl viikossa, muuten ajan kotipaikkakunnalleni (n.3-4 kertaa viikossa). Lisäksi teen satunnaista keikkahommaa kotipaikkakunnallani.
Voinko ilmoittaa matkakulut todellisten matkojen mukaan, vai olettaako verottaja, että minun "pitäisi" asua työpaikkakunnalla olevassa asunnossa vakituisesti, koska se olisi kulujen kannalta edullisempaa?
Onko verottajalla ylipäänsä mahdollisuutta saada tietoon, että olen vuokrannut asunnon työpaikkakunnaltani, kun en ole kirjojani sinne muuttanut?

Olen yksinasuva.

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voinko ilmoittaa matkakulut todellisten matkojen mukaan,
      - toki voit ilmoittaa ja hakea todellisten kulujen mukaan vähennysetu. Kun täytät netin kautta niin siellä pystyy hyvinkin tarkasti merkkaa moneltako päivältä haet korvausta.

      vai olettaako verottaja, että minun "pitäisi" asua työpaikkakunnalla olevassa asunnossa vakituisesti, koska se olisi kulujen kannalta edullisempaa?
      - tuskimpa alkaa mitään olettamaan, jos kirjaat asiat sillain kun ne ovat.

      Onko verottajalla ylipäänsä mahdollisuutta saada tietoon, että olen vuokrannut asunnon työpaikkakunnaltani, kun en ole kirjojani sinne muuttanut?
      - toki verottaja voi saada minkä asian vaan kaivettua ja selvitettyy, mutta aika pitkälti nykyään noi veroasiat on automatisoitu, mutta tietty ilkeetähän se on kun verottaja alkaa noita asioita kyselee mustaavalkoisella.

      • Anonyymi

        tietty voit sitten tutkia miten voisit saada se kakkos vuokrakämpän kulut vähennyksiin, koska olet sen varmaankin työn takia hommannut....


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe