Tekniikan Maailma sivaltaa Linglongia ja Trianglea

Anonyymi

"Tämän lehden yhteydessä jaetaan mainosliite, jossa kerrotaan muutaman renkaan vanhat testitulokset. Me emme tiedä, kuinka hyvin nyt myynnissä olevat vastaavat niitä, jotka olemme vuosia sitten testanneet. Suosittelemme, että ostaja ei tee valintaansa vuosia vanhan testituloksen perusteella. "

Asiallinen kannanotto. Vaikka tuotteen nimi ei ole muuttunut, niin tuote on voinut muuttua, eikä vanha testitulos enää välttämättä vastaa todellisuutta.

60

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vannetukku mainostaa tänäkin päivänä Linglongin vuoden 2015 testimenestystä halpis/kinki renkaitten keskinäisessä mittelössä Auto Bildissä. Aika ala-arvoista tuon firman mainonta.

      • Anonyymi

        Tuo firma on muutenkin käsittämätön takuuasioissa. Pitäisi rengas kerrallaan lähettää tutkittavaksi vannetukulle. Odotella viikkoja sitten. Testimenestyksetkin on vuosia vanhoja, yhdellä osa-alueella menestystä 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo firma on muutenkin käsittämätön takuuasioissa. Pitäisi rengas kerrallaan lähettää tutkittavaksi vannetukulle. Odotella viikkoja sitten. Testimenestyksetkin on vuosia vanhoja, yhdellä osa-alueella menestystä 🤣

        Ei tyhmä se joka myy, vaan se joka ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tyhmä se joka myy, vaan se joka ostaa.

        Tuo on kyllä niin totta ja suomalainen on iin tyhmä, että kun halvalla saa niin sitä pitää ostaa kuten Sulo Vilén.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin totta ja suomalainen on iin tyhmä, että kun halvalla saa niin sitä pitää ostaa kuten Sulo Vilén.

        Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ihan hyviä renkaita ne on ne Ling-Longit. Kokeilkaa lippalakki pojut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ihan hyviä renkaita ne on ne Ling-Longit. Kokeilkaa lippalakki pojut .

        Ei kannata pilata auton ajo-ominaisuuksia muutaman satasen vuoksi. Tai jos musta ja melkein pyöreä riittää niin mikäs siinä sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ihan hyviä renkaita ne on ne Ling-Longit. Kokeilkaa lippalakki pojut .

        Lippalakki pojuthan niitä juuri ostaa ja me kokeneemmat ja viisaammat ostamme merkkirenkaita ja ne ei välttämättä ole edes kalliimpia tai korkeintaan muutaman kympin kierros.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lippalakki pojuthan niitä juuri ostaa ja me kokeneemmat ja viisaammat ostamme merkkirenkaita ja ne ei välttämättä ole edes kalliimpia tai korkeintaan muutaman kympin kierros.

        Niinhän te ostatte merkkirenkaita kivijalkakaupasta ja kauppias nauraa, kun lähdette. Saman hintaisia tai muutaman kympin kalliimpia kuin halpikset 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata pilata auton ajo-ominaisuuksia muutaman satasen vuoksi. Tai jos musta ja melkein pyöreä riittää niin mikäs siinä sitten...

        Olen ajanut merkkirenkailla aina ja viimeisimmät merkkirenkaat kesti 1 kesän ja edellisen syksyn n. 22tkm. Auton vaihdon mukana viime keväänä tuli Contin Ecocontact5, 5v vanhat. Viikko sitten vaihdoin ne pois kovuuden, ajettavuuden ja äänekkyyden takia. Umpisurkeat. Tilalle elämäni ensimmäiset halpikset. Ääni katosi ja ajettavuus palasi. Mustat ja pyöreät, tasapainotus onnistui hienosti. Pitoa riittää, pysähtyy hyvin. Kestävyydestä en tiedä vielä tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut merkkirenkailla aina ja viimeisimmät merkkirenkaat kesti 1 kesän ja edellisen syksyn n. 22tkm. Auton vaihdon mukana viime keväänä tuli Contin Ecocontact5, 5v vanhat. Viikko sitten vaihdoin ne pois kovuuden, ajettavuuden ja äänekkyyden takia. Umpisurkeat. Tilalle elämäni ensimmäiset halpikset. Ääni katosi ja ajettavuus palasi. Mustat ja pyöreät, tasapainotus onnistui hienosti. Pitoa riittää, pysähtyy hyvin. Kestävyydestä en tiedä vielä tietenkään.

        No näinpä. Samanlaisia kokemuksia itelläkin nimenomaan conteista. Yhden kesän aikana sulivat alle lähes kelvottomaksi seuraavalle kesälle. Tuskin 15000km enempää kertyi kesän aikana. Eipä ollut good-yearit yhtään kummempia. -Viime keväänä erittäin ennakkoluuloisena laitoin ne "linkkarit". Riittävän hiljaiset ja hyvät ajettavat olivatkin ja eivätkä kuluneetkaan yhtä nopeesti kun nämä premiumit, joitten ostamista ei voi perustella millään rationaalisilla syillä. - Nykyisillä kiinalaisilla menee tuleva kesä, ehkäpä vielä seuraavakin keposesti jos vaan ukko kestää. Ja ainakaan Continentaaleita ei tähän huusholliin tule enää ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän te ostatte merkkirenkaita kivijalkakaupasta ja kauppias nauraa, kun lähdette. Saman hintaisia tai muutaman kympin kalliimpia kuin halpikset 🤣

        Kyllä me tiedämme mitä renkaat maksaa, ei meitä niin vaan kuseteta, kuten nettiteiniä joka ei tiedä muuta kuin nettihinnat kun ei uskalla käydä kivijalassa tinkimässä oikeaa hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut merkkirenkailla aina ja viimeisimmät merkkirenkaat kesti 1 kesän ja edellisen syksyn n. 22tkm. Auton vaihdon mukana viime keväänä tuli Contin Ecocontact5, 5v vanhat. Viikko sitten vaihdoin ne pois kovuuden, ajettavuuden ja äänekkyyden takia. Umpisurkeat. Tilalle elämäni ensimmäiset halpikset. Ääni katosi ja ajettavuus palasi. Mustat ja pyöreät, tasapainotus onnistui hienosti. Pitoa riittää, pysähtyy hyvin. Kestävyydestä en tiedä vielä tietenkään.

        Niinpä, ihan mahtavaa kun uudet kinkit tuntuivat paremmalta kuin ikivanhat kivettyneet ja loppuun poljetut merkkirenkaat. Entäpä uudet merkkirenkaat, varmasti olisi paremmat kuin kinkit. Noita juttujahan kyllä riittää ja aina keksitään kun halutaan venkoilla.
        Contejakin on monenlaisia ja kyllä ne kestää pidempään kuin 22tkm ellei ajele kuin hölmöläinen tai auton kulmat pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ihan mahtavaa kun uudet kinkit tuntuivat paremmalta kuin ikivanhat kivettyneet ja loppuun poljetut merkkirenkaat. Entäpä uudet merkkirenkaat, varmasti olisi paremmat kuin kinkit. Noita juttujahan kyllä riittää ja aina keksitään kun halutaan venkoilla.
        Contejakin on monenlaisia ja kyllä ne kestää pidempään kuin 22tkm ellei ajele kuin hölmöläinen tai auton kulmat pielessä.

        Ihan moottoritietä pitkin ja sallitun nopeusrajoituksin. Kulmat on kunnossa, tasaisesti kuluvat. Eipä nokialainen kestänyt aikanaan kuin 20tkm. Pirelli P7 kesti 38tkm. Goodyear 25tkm. Varmasti olisi uudet merkkirenkaat olleet hyvät, en halunnut tällä kertaa. Niin paljon positiivisia kokemuksia kuullut halpis renkaista, pakko kokeilla. Paikallinen kivijalkakauppias olisi halunnut 688€ merkki renkaistaan. Jos nämä linkit kesän kestää, on hintansa haukkunut täysin. Juttuja riittää ja suurimpia venkuloita on merkkirenkaita puolustelevat. Niiltä ei halpis renkaat ole pois. Arvaa mitä, ostin ne renkaat itselleni, en merkkirengas venkulalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan moottoritietä pitkin ja sallitun nopeusrajoituksin. Kulmat on kunnossa, tasaisesti kuluvat. Eipä nokialainen kestänyt aikanaan kuin 20tkm. Pirelli P7 kesti 38tkm. Goodyear 25tkm. Varmasti olisi uudet merkkirenkaat olleet hyvät, en halunnut tällä kertaa. Niin paljon positiivisia kokemuksia kuullut halpis renkaista, pakko kokeilla. Paikallinen kivijalkakauppias olisi halunnut 688€ merkki renkaistaan. Jos nämä linkit kesän kestää, on hintansa haukkunut täysin. Juttuja riittää ja suurimpia venkuloita on merkkirenkaita puolustelevat. Niiltä ei halpis renkaat ole pois. Arvaa mitä, ostin ne renkaat itselleni, en merkkirengas venkulalle.

        Aikanaan kesti joku juu, totta kai siis joskus. Entä tänään? Ihanaa kun joku jaksaa innostua kehumaan ja puolustamaan halpiskinkejä , vaikka ne voi olla ihan mitä vaan, useimmiten kuraa kuitenkin. Vähän sama kun joku ostaa uuden auton kalliilla ja tärkein ominaisuus on kulutus, vaikka ajaa vuosittain 5000-7000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me tiedämme mitä renkaat maksaa, ei meitä niin vaan kuseteta, kuten nettiteiniä joka ei tiedä muuta kuin nettihinnat kun ei uskalla käydä kivijalassa tinkimässä oikeaa hintaa.

        Ei tarvitse olla nettiteini. Se että hinnat on melkein valtionsalaisuuksia ja ettei hintoja voi kertoa puhelimessa. Pitäisi kierrellä kaupungin rengaskaupat läpi hintojen perässä ja saada vastaukseksi epämääräistä murinaa. 2000 luku on jo pitkällä, eikä hintoja voi julkaista netissä. Ei tietenkään, ovat niin kalliita. Voi, voi, jos netistä ostat, saat taatusti viallisen ja takuu ei toimi. Toimii. 2008 lähtien olen ostanut renkaani nettikaupoista, ilman yhtäkään ongelmaa. En todellakaan suosi riistomyyjiä, maksamalla samasta tuotteesta paljon enemmän. Myykää pienemmällä katteella, kauppa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan kesti joku juu, totta kai siis joskus. Entä tänään? Ihanaa kun joku jaksaa innostua kehumaan ja puolustamaan halpiskinkejä , vaikka ne voi olla ihan mitä vaan, useimmiten kuraa kuitenkin. Vähän sama kun joku ostaa uuden auton kalliilla ja tärkein ominaisuus on kulutus, vaikka ajaa vuosittain 5000-7000 km.

        Kuule en tiedä mitä kestää tänään Nokia, eikä kiinnostakaan. Se tuli jo koettua, toista kertaa ei tarvitse paskaa ostaa. On sen verran noita sarjoja ajettu ja nähty kestot. Minä en kehu kinkkejä, kerroin vain sellaiset hankkineeni, enkä tiedä niiden kestosta vielä mitään. Se että sinä mutulla kerrot, ilman omaa kokemusta kinkkien olevan ihan mitä vaan, useimmiten kuraa kuitenkin. Kerro sitten, kun olet sellaiset joskus omistanut ja ajanut ne loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan kesti joku juu, totta kai siis joskus. Entä tänään? Ihanaa kun joku jaksaa innostua kehumaan ja puolustamaan halpiskinkejä , vaikka ne voi olla ihan mitä vaan, useimmiten kuraa kuitenkin. Vähän sama kun joku ostaa uuden auton kalliilla ja tärkein ominaisuus on kulutus, vaikka ajaa vuosittain 5000-7000 km.

        Miksi pitäisi ostaa iso kulutuksinen noilla kisoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla nettiteini. Se että hinnat on melkein valtionsalaisuuksia ja ettei hintoja voi kertoa puhelimessa. Pitäisi kierrellä kaupungin rengaskaupat läpi hintojen perässä ja saada vastaukseksi epämääräistä murinaa. 2000 luku on jo pitkällä, eikä hintoja voi julkaista netissä. Ei tietenkään, ovat niin kalliita. Voi, voi, jos netistä ostat, saat taatusti viallisen ja takuu ei toimi. Toimii. 2008 lähtien olen ostanut renkaani nettikaupoista, ilman yhtäkään ongelmaa. En todellakaan suosi riistomyyjiä, maksamalla samasta tuotteesta paljon enemmän. Myykää pienemmällä katteella, kauppa käy.

        ei niitä kylän kaikkia liikkeitä tarvitse kiertää, tunnetusti muutaman voi käydä kysymässä.
        Vai jääkö kaivamaan sielua jos ihan jokaista liikettä ei käy kokeilemassa ja nettiä huudata. Taidat kerätä kaikki ruokakauppojen tarjoukset läpi jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule en tiedä mitä kestää tänään Nokia, eikä kiinnostakaan. Se tuli jo koettua, toista kertaa ei tarvitse paskaa ostaa. On sen verran noita sarjoja ajettu ja nähty kestot. Minä en kehu kinkkejä, kerroin vain sellaiset hankkineeni, enkä tiedä niiden kestosta vielä mitään. Se että sinä mutulla kerrot, ilman omaa kokemusta kinkkien olevan ihan mitä vaan, useimmiten kuraa kuitenkin. Kerro sitten, kun olet sellaiset joskus omistanut ja ajanut ne loppuun.

        Ei tarvitse itse kokea pettymyksiä kun kaverit tekee sen mun puolesta ja autolehdet todistaa samat havainnot.


    • Anonyymi

      Tämä 'arvostettu' Tekniikan Maailma hankki ilmaiseksi Nokian renkaat testeihin. Ei tarvinnut maksaa mtään kun ilmoitti että ne tulevat testeihin. Nyt jokin aika sitten pöljät ostajat kuulivat että testirenkaat on erikoisvalmisteisia ja tietysti siksi että ovat parempia vertailuissa. Voi pyhä yksinkertaisuus.

      • Anonyymi

        Testit on tehty jo vuosia niin että renkaat on hankittu rengasliikkeistä satunnaisesti. Kannattaisi päivittää tiedot ja unohtaa nuo yli 10 vuotta vanhat jutut ja legendat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testit on tehty jo vuosia niin että renkaat on hankittu rengasliikkeistä satunnaisesti. Kannattaisi päivittää tiedot ja unohtaa nuo yli 10 vuotta vanhat jutut ja legendat.

        Kyllähän tällaisistä hölmöilyistä tulee legendoja nopeastikin. Muutoksesta on joku vuosi aikaa ja hyvä niin. Mikähän on seuraava emämoka?

        Jopa talvisodasta kirjoitellaan vieläkin vaikka siitä on aikaa yli 80 vuotta. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testit on tehty jo vuosia niin että renkaat on hankittu rengasliikkeistä satunnaisesti. Kannattaisi päivittää tiedot ja unohtaa nuo yli 10 vuotta vanhat jutut ja legendat.

        Eipä enää testivoittoakaan tullut vagniikan maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testit on tehty jo vuosia niin että renkaat on hankittu rengasliikkeistä satunnaisesti. Kannattaisi päivittää tiedot ja unohtaa nuo yli 10 vuotta vanhat jutut ja legendat.

        Hienoa että Tekniikan Maailman työntekijä puolustaa firmaansa vaikka parempi olisi että menisi piiloon häpeämään. Näin toimien voi silti saada vaikka pienen palkankorotuksen kun esittelee asian pomolle hyvässä valossa.


    • Anonyymi

      Ostin piheydessäni kiinalaiset Hankookin kesärenkaat. Kolmen kilometrin jälkeen piti mennä huoltsikalle varmistamaan rengaspaineet koska auto luikerteli kuin käärmeenpissa erämaassa. Kahden kilometrin jälkeen tein u-käännöksen ja ajoin takaisin rengaskauppaan. Vaihdettiin alle Good Yearit ja auto toimi niinkuin kuuluukin. Eikä tarvinnut maksaa edes väliä.

      • Anonyymi

        Hauskaa huumoria!


      • Anonyymi

        Aprillipäivä meni jo. Meni pieleen jo Hankookin maa arvailussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aprillipäivä meni jo. Meni pieleen jo Hankookin maa arvailussa.

        Ostin Etelä-Korealaiset Hankookin talvirenkaat kun TM suositteli. Olen tyytyväinen valintaan.


    • Anonyymi

      Jep, ei tiedetty Hankook valmistusmaata! Talvirenkaina hyvin toimineet mutta minulla ei vielä kokemusta H kesärenkaista.

      Kakkosautoon taitaa kaikesta huollimatta tuilla Linglongit.

      • Anonyymi

        Juu, niissä luki kyljessä reteesti "made in china". Oli aivan samannäköinen kuin korealainen/unkarilainen testeissä pärjännyt Ventus Prime 3 mutta nämä oli kyllä täysin fiaskot. Asiaa kun vähän selvittelin, niin selvisi että Koivunen ei näitä kiinalaisia suostu tuomaan maahan mutta tämä rengaskauppias olikin tilannut ne suoraan Hollannista.

        Vähän aikaa menee ennen kuin kiinalaisia keksintöjä meille tulee muutenkaan... syököön muurahaiskäpyjään siellä ihan keskenään.


    • Anonyymi

      Renkaan kulutuskestävyys on tärkeä asia. Sitä ei testeissä ole mukana. Jostain muutaman prosentin eroista tehddään suuri asia mutta tämä jätetään huomiotta. Miksi?

      • Anonyymi

        Monesti kulutuskestävyys ja ajo-ominaisuudet ovat vastakkaisia asioita. Kova rengas kestää ja kestää, mutta pito on surkea. Pehmeä rengas pitää paremmin ja on ehkä myös vähän äänekkäämpi. Ominaisuudet pitää suhteuttaa omaan tilanteeseen, eli jos ajaa vähän ja "varovasti" niin kai halvemmillakin donitseilla pärjää. Silti olen sitä mieltä, että eurooppalaista rengastuotantoa pitää suosia eikä harrastaa halpatuontia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti kulutuskestävyys ja ajo-ominaisuudet ovat vastakkaisia asioita. Kova rengas kestää ja kestää, mutta pito on surkea. Pehmeä rengas pitää paremmin ja on ehkä myös vähän äänekkäämpi. Ominaisuudet pitää suhteuttaa omaan tilanteeseen, eli jos ajaa vähän ja "varovasti" niin kai halvemmillakin donitseilla pärjää. Silti olen sitä mieltä, että eurooppalaista rengastuotantoa pitää suosia eikä harrastaa halpatuontia.

        Pehmeä rengas on hiljaisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti kulutuskestävyys ja ajo-ominaisuudet ovat vastakkaisia asioita. Kova rengas kestää ja kestää, mutta pito on surkea. Pehmeä rengas pitää paremmin ja on ehkä myös vähän äänekkäämpi. Ominaisuudet pitää suhteuttaa omaan tilanteeseen, eli jos ajaa vähän ja "varovasti" niin kai halvemmillakin donitseilla pärjää. Silti olen sitä mieltä, että eurooppalaista rengastuotantoa pitää suosia eikä harrastaa halpatuontia.

        Formula I autoissa pito on tärkeä. Suomessa rajoitusten ja kelien mukaan ajettaessa asia on toinen. Minulla oli samat talvirenkaat aikoinaan yli 15 vuotta. Mitään ongelmia ei ollut kun teki niin kuin tässä kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Formula I autoissa pito on tärkeä. Suomessa rajoitusten ja kelien mukaan ajettaessa asia on toinen. Minulla oli samat talvirenkaat aikoinaan yli 15 vuotta. Mitään ongelmia ei ollut kun teki niin kuin tässä kirjoitin.

        Pidon kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, kun tiedostaa minkälaiset renkaat on alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Formula I autoissa pito on tärkeä. Suomessa rajoitusten ja kelien mukaan ajettaessa asia on toinen. Minulla oli samat talvirenkaat aikoinaan yli 15 vuotta. Mitään ongelmia ei ollut kun teki niin kuin tässä kirjoitin.

        Oikeasti nuo 15 vuotta vanhat on jo ihan paskat, mutta jos siitä on aikaa paljon, niin niiden pito perustui niihin peukalonpään kokoisiin nastoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti kulutuskestävyys ja ajo-ominaisuudet ovat vastakkaisia asioita. Kova rengas kestää ja kestää, mutta pito on surkea. Pehmeä rengas pitää paremmin ja on ehkä myös vähän äänekkäämpi. Ominaisuudet pitää suhteuttaa omaan tilanteeseen, eli jos ajaa vähän ja "varovasti" niin kai halvemmillakin donitseilla pärjää. Silti olen sitä mieltä, että eurooppalaista rengastuotantoa pitää suosia eikä harrastaa halpatuontia.

        Älä höpöjä puhu. Eiköhän se järjen käyttö ole sallittua rengaskaupoillakin ja hinta/laatusuhde määrittää pitkälti sen paljonko euroja kannattaa investoida hankintaan. Minä ainakin katson jatkossakin myös lompakkoon ennen kuin teen hankintoja mukaanlukien auton renkaat. Eikä pätkääkään merkkaa se missä ne rinkulat on tehty. Tuommoinen kauppapoliittinen ajattelu on yhtä lapsellista kuin sekin ettei Aasian suunnalla osata tehdä auton renkaita. Eivät todellakaan ole mitään huipputeknologian tuotteita. Ja hyvä vaan että on tullut siltä suunnalta hinnoittelun osaltakin kilpailua ylihinnoiteltujen eurooppalaisten merkkien sekaan. Onko se jotenkin näiltä inttäjiltä pois vai rengaskauppiaatko täällä vänkäävät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpöjä puhu. Eiköhän se järjen käyttö ole sallittua rengaskaupoillakin ja hinta/laatusuhde määrittää pitkälti sen paljonko euroja kannattaa investoida hankintaan. Minä ainakin katson jatkossakin myös lompakkoon ennen kuin teen hankintoja mukaanlukien auton renkaat. Eikä pätkääkään merkkaa se missä ne rinkulat on tehty. Tuommoinen kauppapoliittinen ajattelu on yhtä lapsellista kuin sekin ettei Aasian suunnalla osata tehdä auton renkaita. Eivät todellakaan ole mitään huipputeknologian tuotteita. Ja hyvä vaan että on tullut siltä suunnalta hinnoittelun osaltakin kilpailua ylihinnoiteltujen eurooppalaisten merkkien sekaan. Onko se jotenkin näiltä inttäjiltä pois vai rengaskauppiaatko täällä vänkäävät?

        Rengaskauppiailta pois, koska misukka miehet olleet hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpöjä puhu. Eiköhän se järjen käyttö ole sallittua rengaskaupoillakin ja hinta/laatusuhde määrittää pitkälti sen paljonko euroja kannattaa investoida hankintaan. Minä ainakin katson jatkossakin myös lompakkoon ennen kuin teen hankintoja mukaanlukien auton renkaat. Eikä pätkääkään merkkaa se missä ne rinkulat on tehty. Tuommoinen kauppapoliittinen ajattelu on yhtä lapsellista kuin sekin ettei Aasian suunnalla osata tehdä auton renkaita. Eivät todellakaan ole mitään huipputeknologian tuotteita. Ja hyvä vaan että on tullut siltä suunnalta hinnoittelun osaltakin kilpailua ylihinnoiteltujen eurooppalaisten merkkien sekaan. Onko se jotenkin näiltä inttäjiltä pois vai rengaskauppiaatko täällä vänkäävät?

        Hinta/laatusuhde on renkaitten osalta aika kinkkinen asia. Renkaissa on niin paljon eri asioita jotka pitää ottaa huomioon, kuten melu, pito kuivalla, pito märällä, jarrutusmatkat, suuntavakaus, kulutuskesto jne.... renkaitten tärkein asia on varmaankin turvallisuus?
        Kinkkien ongelmat liittyy lähinnä turvallisuuteen, meluun ja kestävyyteen.
        Siinä onkin melkoinen yhtälö tutkia hinta/laatusuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta/laatusuhde on renkaitten osalta aika kinkkinen asia. Renkaissa on niin paljon eri asioita jotka pitää ottaa huomioon, kuten melu, pito kuivalla, pito märällä, jarrutusmatkat, suuntavakaus, kulutuskesto jne.... renkaitten tärkein asia on varmaankin turvallisuus?
        Kinkkien ongelmat liittyy lähinnä turvallisuuteen, meluun ja kestävyyteen.
        Siinä onkin melkoinen yhtälö tutkia hinta/laatusuhteet.

        Eikä liity. Ihan marginaalisia ovat erot ns. premium merkkeihin. Ts. ei käytännön merkitystä tavan autoilijan suhteen joka harvoin jos koskaan ulosmittaa autonsa tai renkaidensa ominaisuuksia. Ja kestävyyskin on usein parempi noissa Kauko-Idän renkaissa. -Itse käytännön kokemuksella voin ainakin omassa e-mesessä koettuna sanoa kuten aiemminkin, Contin suvikumit (kalliit premiumit) sulivat alle kesässä. Eipä siinä paljon tietoisuus huippuominaisuuksista lämmittänyt kun 700€ levisi Suomen uraisille ja karkeille teille muutamassa kuukaudessa kelvottomien premium renkaiden takia. Viime kesäksi laitoin kiinalaiset (en enää sano merkkiä ettei premium fanit luule kauppiaaksi). Varmasti riittävän hyvät ja hiljaiset ajella ja paljon kestävämmätkin kuin ne contit. Mikä vielä bonuksena, kotiovelle toimitettuna ja päälle rengastyöt paikallisella koko lysti 320€. Koko ei halvimmasta päästä 225/50-17". Kaksi kesää menee noilla vielä ainakin. Minun puolesta survokaa rahanne mihin haluatte, mutta niinhän sitä sanotaan, että on rikollista antaa tyhmien pitää rahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä liity. Ihan marginaalisia ovat erot ns. premium merkkeihin. Ts. ei käytännön merkitystä tavan autoilijan suhteen joka harvoin jos koskaan ulosmittaa autonsa tai renkaidensa ominaisuuksia. Ja kestävyyskin on usein parempi noissa Kauko-Idän renkaissa. -Itse käytännön kokemuksella voin ainakin omassa e-mesessä koettuna sanoa kuten aiemminkin, Contin suvikumit (kalliit premiumit) sulivat alle kesässä. Eipä siinä paljon tietoisuus huippuominaisuuksista lämmittänyt kun 700€ levisi Suomen uraisille ja karkeille teille muutamassa kuukaudessa kelvottomien premium renkaiden takia. Viime kesäksi laitoin kiinalaiset (en enää sano merkkiä ettei premium fanit luule kauppiaaksi). Varmasti riittävän hyvät ja hiljaiset ajella ja paljon kestävämmätkin kuin ne contit. Mikä vielä bonuksena, kotiovelle toimitettuna ja päälle rengastyöt paikallisella koko lysti 320€. Koko ei halvimmasta päästä 225/50-17". Kaksi kesää menee noilla vielä ainakin. Minun puolesta survokaa rahanne mihin haluatte, mutta niinhän sitä sanotaan, että on rikollista antaa tyhmien pitää rahansa.

        Vannetukun äijätkö täällä nyt puolustelee kinukkejaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä liity. Ihan marginaalisia ovat erot ns. premium merkkeihin. Ts. ei käytännön merkitystä tavan autoilijan suhteen joka harvoin jos koskaan ulosmittaa autonsa tai renkaidensa ominaisuuksia. Ja kestävyyskin on usein parempi noissa Kauko-Idän renkaissa. -Itse käytännön kokemuksella voin ainakin omassa e-mesessä koettuna sanoa kuten aiemminkin, Contin suvikumit (kalliit premiumit) sulivat alle kesässä. Eipä siinä paljon tietoisuus huippuominaisuuksista lämmittänyt kun 700€ levisi Suomen uraisille ja karkeille teille muutamassa kuukaudessa kelvottomien premium renkaiden takia. Viime kesäksi laitoin kiinalaiset (en enää sano merkkiä ettei premium fanit luule kauppiaaksi). Varmasti riittävän hyvät ja hiljaiset ajella ja paljon kestävämmätkin kuin ne contit. Mikä vielä bonuksena, kotiovelle toimitettuna ja päälle rengastyöt paikallisella koko lysti 320€. Koko ei halvimmasta päästä 225/50-17". Kaksi kesää menee noilla vielä ainakin. Minun puolesta survokaa rahanne mihin haluatte, mutta niinhän sitä sanotaan, että on rikollista antaa tyhmien pitää rahansa.

        Minulla sama koko Accordissa ja Contin Eco5 meni vaihtoon. Contit oli 5v vanhat jyrät ja surkeat ajaa. Kinkit alle, ajettavuus ja ääni korjaantui. Premiumeissa kestävyys on ongelma. Kinkit kestää. Mahtavat misukat 35tkm, landsail 43tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vannetukun äijätkö täällä nyt puolustelee kinukkejaan.

        Vannetukustako kannata ostaa mitään, pelkkää paskaa myyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vannetukun äijätkö täällä nyt puolustelee kinukkejaan.

        Taiat olla vähän yksinkertainen. Etkö parempaan poika pysty. Mitä ihmettä sotket jonkun ihmeen vannetukun joka väliin? Taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisessä. Äläkä enää sotkeudu kun aikuiset keskustelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vannetukustako kannata ostaa mitään, pelkkää paskaa myyvät.

        Mitähän niissä nettikaupoista ostetuissa oikein säästää vannetöineen ja tasapainotsineen. Jos elämä on siitä kiinni, niin otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sama koko Accordissa ja Contin Eco5 meni vaihtoon. Contit oli 5v vanhat jyrät ja surkeat ajaa. Kinkit alle, ajettavuus ja ääni korjaantui. Premiumeissa kestävyys on ongelma. Kinkit kestää. Mahtavat misukat 35tkm, landsail 43tkm.

        Mie ajoin Nokian NR09:llä 66 000km sen jälkeen kun olin nyppinyt nastat pois.
        Sitä ennen ajoin nastat kiinni kuusi talvea.

        Ehkä parhaat renkaat mitkä on ikinä ollut miun Tercelissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän niissä nettikaupoista ostetuissa oikein säästää vannetöineen ja tasapainotsineen. Jos elämä on siitä kiinni, niin otan osaa.

        Niissä säästää rahaa, rahaa jolla ostetaan myös muutakin elämään. Kivijalkakauppias ei sitä tunnetusti ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti nuo 15 vuotta vanhat on jo ihan paskat, mutta jos siitä on aikaa paljon, niin niiden pito perustui niihin peukalonpään kokoisiin nastoihin.

        Renkaat on pikku juttu siihen nähden osaako ajaa vai ei. Jokaisesta ei ole hävittäjälentäjäksikään.


    • Anonyymi

      Ostan aina parhaat renkaat mitä rahalla saa, varsinkin talvirenkaat. Ei ne kunnon renkaat ole edes kalliita.

      • Anonyymi

        No näin on. Hanki myös se kunnon auto niihin renkaisiin. Ei sekään tule loppupeleissä kalliiksi...


      • Anonyymi

        Ostan aina parhaan auton mitä rahalla saa, en mitään rumpujarrupäristin Daciaa tai pappa Corollaa. Ei ne kunnon autot ole edes kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan aina parhaan auton mitä rahalla saa, en mitään rumpujarrupäristin Daciaa tai pappa Corollaa. Ei ne kunnon autot ole edes kalliita.

        Olen pappa ja minulla on 2000 Corolla. Ehkä ajan sillä vielä 10 vuotta. Kilometreja on alle 300 000. Korjauskustannukset on ollut uudesta asti alle 1000 €/100 000 km. Toyota on ollut vuodesta 1967, ei ole tarvinnut katua. Uskovaiset katuu,minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin on. Hanki myös se kunnon auto niihin renkaisiin. Ei sekään tule loppupeleissä kalliiksi...

        Hyvät autot on aika kalliita mutta sehän on vain tällaisen persaukisen ongelma. Tosin hyvänkin auton saa pilattua huonoilla renkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan aina parhaan auton mitä rahalla saa, en mitään rumpujarrupäristin Daciaa tai pappa Corollaa. Ei ne kunnon autot ole edes kalliita.

        Terve Rolls Royce kuski. Vippaa mullekin pari milliä niin tavataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät autot on aika kalliita mutta sehän on vain tällaisen persaukisen ongelma. Tosin hyvänkin auton saa pilattua huonoilla renkailla.

        Siksi renkaat pitää uusia joka vuosi.


    • En ole nyt ostamassa autoon renkaita mutta prätkään ostin maxxikset.
      Kuukkeli kertoin niinden hyvästä testimenestyksestä autoihin kuten teknarikin.
      Sitten renkaiden valmistusmaa ja mikä merkki tekee mitäkin alkoi myös kiinnostamaan ja löytyi hyvä linkki. Lista löytyy loppupäästä tekstiä.
      Jää monelta ajot ajamatta jos ei huoli aasiassa valmistettuja, siis niitä tunnettuja kalliita merkkejä jotka tulevat sieltä päin.

      Tässä kiintoisa linkki renkaista. Ei tarvitse arpoa niin paljoa.

      https://www.rengastema.fi/tietoa-renkaista/

      • Anonyymi

        Varsinkin moottoripyörissä pitää olla hyvät renkaat. Liian paljon on pelissä parin sormenleveyden kokosella alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin moottoripyörissä pitää olla hyvät renkaat. Liian paljon on pelissä parin sormenleveyden kokosella alueella.

        Aloita toinen juttu. Tässä ei ole kysymys moottoripyöristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloita toinen juttu. Tässä ei ole kysymys moottoripyöristä.

        Ei ole oikeastaan tarvetta. Näillä kilometreillä alkaa olla jo aika selvä mielipide asiasta enkä oikeastaan kaipaa siihen hupiukkojen viisautta. Jollain toisella saitilla on saatavilla järkeviä mielipiteitä jos niitä kaipaa.


    • Anonyymi

      LL-sarja vanhaan Das-autoon perjantaina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jyrkissä nöyryytettiin naisia avoimesti!!!

      Marko Kulmala pomona vaati naisia kertomaan karvoistaan ja näyttämään karvansa. Tea Khalifa oli neekeri ja Marika Makaroff lesbo. Harjottelijatyttöjä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      9860
    2. Bile-Sanna vai pääministeri-Marin? Lue Ukkolan kolumni

      Bile Dani on saanut haastajan Bile Sanna. Seiska ja Iltalehti uutisoivat alkoholin huuruisista julkkisjuhlista, jollaisia pääministerimme Sanna Marin
      Maailman menoa
      367
      6132
    3. Tässä on tomaattipasta a la Sanna Marin - Tämä yksi ainesosa kruunaa pääministerin lempiruoan!

      Pääministeri Marin paljastaa suhteellisen tavallisen lempiruokansa, mutta siinä onkin yksi aika erikoinen ainesosa.... Unohda fetapiirakka, nyt tulee
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      2969
    4. Mikko Kuustonen paljastaa Hanna-rakkaan yllättävän teon kriisin keskellä: "Ne on rankkoja..."

      Mikko Kuustonen ja Hanna Brotherus on kyllä mielenkiintoinen pari. Rakastuneet kypsissä kymmenissä ja uusioperhettä pukkaa: https://www.suomi24.fi/vii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2103
    5. Kepulaiset arvioivat Marinin ruumiinrakennetta

      Keskustan pää-äänenkannattajalehti Suomenmaa teki arvioita Marinin terveydentilasta muun muassa hänen siivousintonsa, ruumiinrakenteen ja juoksuharras
      Maailman menoa
      111
      1934
    6. Miehelle tiedoksi

      Haluan sinut. Haluan herätä vierestäsi, haluan antaa sinulle aamupusun, haluan jutella kanssasi kaikesta maan ja taivaan välillä, haluan käydä kanssa
      Ikävä
      94
      1855
    7. Suomesta mukaan lomalle mehupurkkia jotta saa Espanjasta käsin mainostaa

      On nämä huvittavia,kyllä kahvit pärskähti läppärille,ei voi olla nolompaa 😆😆😆
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1210
    8. Miehelle ihanalle

      Tää meijän juttu on kyllä pakko selvittää,se ei jätä rauhaan.Onko minulle sydämessäsi paikka?Voisimmeko palata siihen hetkeen takaisin?Olisiko meille
      Ikävä
      53
      1015
    9. Matkailumäen pääomitus kaatui hallintooikeudessa.

      Olisi pitänyt kysyä EU:a lupa, Veronmaksajien rahaa säästyi 2 miljoonaa euroa ei paha. Eiköhän nyt olisi aika selvitysmiehen tulla matkailumäelle ja
      Ähtäri
      36
      919
    Aihe