Yle Areena Poliisit judosalilla

Anonyymi

Löytyi muutaman minuutin filmi judon alkuajoilta, jota näytettiin elokuvateattereissamme nk. alkufilminä. Opettajana toimi britti Peter Fison, jolla kuulemma oli vain keltainen vyö judossa. Homma on humoristinenkin; kuten hyppäys talon kolmannesta kerroksesta maahan. Mukana myös komisarion Väinö Haukka, joka sai ensimmäisenä suomalaisena mustan vyön.

6

370

Vastaukset

• Et sitten linkkiä laittanut?

• Anonyymi kirjoitti:

Kun aloittaja ei laittanut niin tehdään paikko. Eli areenasta löytyy
        https://areena.yle.fi/1-50130291

Onko tässä nyt sitä entisaikojen ylivertaista teknistä osaamista?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko tässä nyt sitä entisaikojen ylivertaista teknistä osaamista?

ei kun judo on vasta aloitettu suomessa :) Tuohon aikaan ei tainut ollavielä oranssivöisiä seassa

• Judoliiton historiaosassa mainittiin, että japanilainen Takami oli tuonut lajimme maahan. Eikö britti Fisonin viiden kuukauden opetus ennen sitä ollut mitään? Takami tuli Suomeen syksyllä 1954, jolloin Fison oli jo palannut kotimaahansa.

• Mitenkä, jos tykkää kovasti hyvästä ruuasta, esim laardissa paistetusta silavasta ja juomana vetäsee litran Gainomaxia aamupalalla ja näin ollen omaa massiiviset määrät ns piilovoimaa, niin onko reilua istua sensein päälle saunaillassa? Ite tykkään herkutella silloin tällöin koko ajan jatkuvasti mutta soturin tie kiehtoo kovasti ja tatamille vetää veri. Mulla on 167 kiloa piilovoimaa ja olen vähän tyhmä. Voit yrittää vetää ipponit mutta sulta lähtee taju kun kaadun päällesi. Tykkään myös suklaasta.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      134
      3859
    2. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      3723
    3. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      Viihde ja kulttuuri
      24
      2345
    4. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      195
      2162