Duunarin viini

Anonyymi

Minusta viini on hyvää mutta en ole sitä ostanut kun kuulun alhaiseen yhteiskuntaluokkaan. Olen rakennusmies.
Vai saako sitä nykyään ostaa ja nauttia kaikki?
Kyykkyviinejä kai mutta puhun vähän "paremmista".

10

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No?

    • Anonyymi

      Eihän sillä ekan lestin jälkeen oo niin väliä miltä hyllyltä se on ja kokiksen kans putoo mikä vaan.

      • Anonyymi

        Kokista viiniin, enpä ole kuullutkaan. Kotiviini parasta kun jättää sopivan makeaksi ja voi laittaa vaikka puolet vettä sekaan. 10-12% sopivaa juoda sellaisenaankin, mutta parempi laimentaa jos ei ole kiire humaltua.


    • Anonyymi

      Ei saa - pitää olla akateeminen koulutus ja useamman vuoden kurssitus viinistä nauttimisen opetteluun.

      Tosiasiassa olen samaa mieltä ruotsalaisen toimittajan (kirjoitti kirjan ChateauVadå) kanssa viini-hypetyksestä eli turhuuden turhuutta maiskutella muka aromeita kun kielen päällä on teollisesti valmistettuja lisäaineita, joiden ainoa tarkoitus saada vinkku edes maistumaan joltain. Ainoa lisäaine minkä EU-säännöstöt pakottavat ilmoittamaan on rikki (säilöntäaine ja käymisen pysäyttäjä), joka voi aiheuttaa allergisia reaktioita nauttijassa.

      Viinit yleensä ovat teollisesti tuunattuja tuotteita, jotka ovat hyvin kaukana luonnollisesta tuotteesta eivätkä kerro juuri mitään rypäleestä, kasvuolosuhteista jne...

      Sokkotesteissä sommelieerit ovat maistavinaan makuja, joita ei ole ja arvanneet kutakuinkin 50/50 oikein eli kolikonheiton mukaisesti "oikein". Joskus jopa punkut ja valkkarit ovat menneet sekaisn.

      Huvittavin tapaus oli tämä honkkonkkilainen huijari, joka vaihtoi halpaan vinkkupulloon etiketit ja myi kalliilla enthualisteille eli tosiharrastelijoille. Jäi toki kiinni kun joku idiooteista kehtasi huomata huijauksen ja tuoda se esiin.

      Joten siitä vain duunari, sukella viinien ihmeelliseen maailmaan ilman häpeää ja nauti.

    • Anonyymi

      Pysytään me vaan kossussa ja jos hiukan haluaa hienostella, niin ostetaan vaikka vodkaa.

      • Anonyymi

        Lopetetaan se kovien liuottimien juominen ei siinä ole mitään järkeä terveys vaan menee ja rahat. Viinissä on sentään edes antioksidantteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetetaan se kovien liuottimien juominen ei siinä ole mitään järkeä terveys vaan menee ja rahat. Viinissä on sentään edes antioksidantteja.

        Kirkkaan voi laimentaa viinin vahvuiseksi mehulla, samat hyödyt tai luultavasti enemmän. Viini tarvitsee säilöntäaineita säilyäkseen tai on homemyrkkyjä.


      • Anonyymi

        Votkula on hyvvee ja siitä saa sen makuista kuin haluaa blantaten eli sekoittaen toisiin juomiin.


    • Anonyymi

      Naukattua hiven ainetta muistin viinurinduunin, kun sitä lisää ei kestä juomarintalous eikä tuomarinjalous.

    • Anonyymi

      Parempi se onkin duunarin pysyä lestissään. Olishan se jo aika kornin näköstäkin kun känsäkourainen duunari nostelisi viinilasiaan kohti kalkkista tuulen pieksämää naamaansa paksua rustoista pikkusormeaan pystyssä
      pitäen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe