Onko Tipon valmistus lopetettu?

Anonyymi

33

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Suomessa ennakkoluulot istuu syvässä. Ennemmin porukka ostaa Dacian ja menettää hermonsa sen kanssa. Jo eka katsastuksessa saa jännittää.


    • Anonyymi

      Siksi koska eivät mene kaupaksi..huomaahan sen jo katukuvasta kiat ja hyndait jyrää jopa kestävyydestä täysin:::

    • Anonyymi

      Tipohan näyttää tyylikkäältä.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunis auto. Italiaanot osaa.
        https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36627181/Fiat/Tipo/2018/Espoo?pos=6&page=1&searchType=usedCar

        Tuo voisi olla seuraava autoni. Jos joskus vielä on auto vaihtoon varaa, tulin juuri lomautetuksi ensimmäisen kerran elämässäni.
        (Takana 40 vuotta keskeytyksettä työelämässä.)


    • Anonyymi

      tuodaanko tipoa enää suomeen.. itte diggaan v 1988-1992 mallisista tipoista ainakun sellaisen näkee kadun kulmassa

    • Anonyymi

      tuodaanko tipoa enää

      • Anonyymi

        Tuskin tehdastilauksia enää, mutta voihan maahantuojalla olla maassa olevia yksilöitä vielä myymättä?
        Eikös Tipo ollut viattomin luokassaan Saks. katstilastossa, voitti siis saksalaiset, korealaiset, japsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tehdastilauksia enää, mutta voihan maahantuojalla olla maassa olevia yksilöitä vielä myymättä?
        Eikös Tipo ollut viattomin luokassaan Saks. katstilastossa, voitti siis saksalaiset, korealaiset, japsit.

        Kyllä, onhan näitä myynnissä.
        https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/fiat/tipo


    • Anonyymi

      Ei täysjärkinen osta fiattia...en ole nähnyt fiatteja katukuvassa varmaan moneen vuoteen<< joskus näkyyy 1 korkeintaan..muuten samassa risteyksessä 5 hyndaita tai kia peräkkäin onhan ne laatuautoja kestävyydeltään:

    • Anonyymi

      Vuonna 2017 Tipoa myytiin Euroopassa enemmän kuin Ceed'iä, i30:stä, Aurista..
      Valmistusmaassaan Turkissa myydyin automalli koko ajan valmistuksen aloittamisesta lähtien, vaikka siellä tehdään muitakin merkkejä, mm. Toyotaa.
      Huippuauto hintaisekseen, todella mukava ajaa varsinkin moottoritienopeuksilla pitkää matkaa. Mukavan persoonallinen ja erikoinen malli Suomessa, vaikka onkin monissa muissa maissa suosikki, yleinen näky katukuvassa.
      Turkissa mallinimi taitaa olla Aegea ja jenkeissä pienillä erotuksilla Dodge Dart?
      Fiatforum.fi ja autostadium.fi -sivustoilla on Tiposta jotain keskusteluja, kannattaa lukea

      • Anonyymi

        Joo se on vaan tämä peräpohjola joka ei arvosta Fiatia. Tipohan on palkittu auto ja ihan myy samaa määrää euroopassa kuin joku muukin auto. Italiaanothan on aina tykänny omasta lapsestaan eli Fiateista. Puntolla on ajettu 218.000 ja vain kerran on jättänyt tielle, rengasrikko.
        Seuraava auto on hyvin todennäköisesti 500 X tai Tipo. Ehkä 500X selkävian takia.
        En tiennytkään noista foorumeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se on vaan tämä peräpohjola joka ei arvosta Fiatia. Tipohan on palkittu auto ja ihan myy samaa määrää euroopassa kuin joku muukin auto. Italiaanothan on aina tykänny omasta lapsestaan eli Fiateista. Puntolla on ajettu 218.000 ja vain kerran on jättänyt tielle, rengasrikko.
        Seuraava auto on hyvin todennäköisesti 500 X tai Tipo. Ehkä 500X selkävian takia.
        En tiennytkään noista foorumeista.

        Kyllä peräpohjolassa arvostetaan Fiatia, Mutta vain verottajan toimesta. Tipon kulutuslukemat ovat sitä tasoa paperilla, että verottaja arvostaa jokaista myytyä Tipoa huomattavasti korkeammalle kuin Cee'diä tai i30:tä.
        Maahantuonti kompuroi kyllä huolella, mutta tässä asiassa ovat ihan oikeassa, ei näin bensarosvoa autoa kannata tuoda peräpohjolaan pelkästään verottajan satunnaiseksi iloksi. Hinnat alkaen bensa-malli olisi pitänyt saada maahan koneella, jonka CO2 olisi ollut 30-35 grammaa kilomtetriltä vähemmän kuin mitä se Tipon koneilla on. Nykyisellä paperikulutuksella, verottaja kiittää ylimääräiset noin 2000€, joka tekee Tipon hintakilpailusta mahdottoman. Jos tällä verorakenteella haluaa näyttää asiakkaita kiinnostavaa hintaa, hintaetu olisi pois kauppiaan katteesta, jolloin välirhatarjoukset ja ilman vaihdokkia saadut alennukset pilaisivat todellisen kauppahinnassa olevan edun. Fiat on perinteisesti ollut samalla halvempi ja paremmin varusteltu kuin muut vaihtoehdot samassa kokoluokassa. Tipo ei täytä tuota Fiatin takavuosien menestysreseptiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä peräpohjolassa arvostetaan Fiatia, Mutta vain verottajan toimesta. Tipon kulutuslukemat ovat sitä tasoa paperilla, että verottaja arvostaa jokaista myytyä Tipoa huomattavasti korkeammalle kuin Cee'diä tai i30:tä.
        Maahantuonti kompuroi kyllä huolella, mutta tässä asiassa ovat ihan oikeassa, ei näin bensarosvoa autoa kannata tuoda peräpohjolaan pelkästään verottajan satunnaiseksi iloksi. Hinnat alkaen bensa-malli olisi pitänyt saada maahan koneella, jonka CO2 olisi ollut 30-35 grammaa kilomtetriltä vähemmän kuin mitä se Tipon koneilla on. Nykyisellä paperikulutuksella, verottaja kiittää ylimääräiset noin 2000€, joka tekee Tipon hintakilpailusta mahdottoman. Jos tällä verorakenteella haluaa näyttää asiakkaita kiinnostavaa hintaa, hintaetu olisi pois kauppiaan katteesta, jolloin välirhatarjoukset ja ilman vaihdokkia saadut alennukset pilaisivat todellisen kauppahinnassa olevan edun. Fiat on perinteisesti ollut samalla halvempi ja paremmin varusteltu kuin muut vaihtoehdot samassa kokoluokassa. Tipo ei täytä tuota Fiatin takavuosien menestysreseptiä.

        Vähän käytetty Saksasta ajamalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä peräpohjolassa arvostetaan Fiatia, Mutta vain verottajan toimesta. Tipon kulutuslukemat ovat sitä tasoa paperilla, että verottaja arvostaa jokaista myytyä Tipoa huomattavasti korkeammalle kuin Cee'diä tai i30:tä.
        Maahantuonti kompuroi kyllä huolella, mutta tässä asiassa ovat ihan oikeassa, ei näin bensarosvoa autoa kannata tuoda peräpohjolaan pelkästään verottajan satunnaiseksi iloksi. Hinnat alkaen bensa-malli olisi pitänyt saada maahan koneella, jonka CO2 olisi ollut 30-35 grammaa kilomtetriltä vähemmän kuin mitä se Tipon koneilla on. Nykyisellä paperikulutuksella, verottaja kiittää ylimääräiset noin 2000€, joka tekee Tipon hintakilpailusta mahdottoman. Jos tällä verorakenteella haluaa näyttää asiakkaita kiinnostavaa hintaa, hintaetu olisi pois kauppiaan katteesta, jolloin välirhatarjoukset ja ilman vaihdokkia saadut alennukset pilaisivat todellisen kauppahinnassa olevan edun. Fiat on perinteisesti ollut samalla halvempi ja paremmin varusteltu kuin muut vaihtoehdot samassa kokoluokassa. Tipo ei täytä tuota Fiatin takavuosien menestysreseptiä.

        Joku pieniruokainen Pösön kone nokalle ja vero-ongelma on hoidettu. Mutta tämä tapahtuu vasta muutaman vuoden kuluttua ja silloin on vähintään koppamalli ellei auton nimikin jo muuttunut.
        Tosin Suomi on sen verran pieni markkina, että ei Suomea varten tehdä mitään mikä ei olisi järkevää myös muita markkinoita ajatellen. Kovin moni maa ei tunne auton ostohetkellä tuhansilla euroilla rankaisevaa, kulutukseen perustuvaa autoveroa. Moni maa tuntee käyttömaksun, joka on kulutuksen mukaan porrastettu, mutta siinä puhutaan yleensä summista "kymppi sinne tai tänne"-vuodessa. Suomessa käytössä molemmat ja Fiat ei pärjää siinä kisassa, mutta se on enempi tällainen itse rakennettu Suomi maaottelu, jossa pärjäävät "ympäristöystävälliset" pistoke-Audit, -Volvot ja -Mersut. Ja pikkuautoissa ja pienissä perheautoissa, pärjäävät ne joiden paperikulutus on onnistuttu saamaan hämmentävän pieneksi, varsinkin toteutuvaan kulutukseen nähden. Oikeastaan aika hassua, että nimenomaan paperikulutusta ei ole saatu mafian maassa hoidettua suorastaan vähän ajossa tankkia täyttäväksi. No ehkä saksalaiset vahtivat kaikkien testituloksia, mutta saksalaisten testituloksia ei vahdi kuin saksalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku pieniruokainen Pösön kone nokalle ja vero-ongelma on hoidettu. Mutta tämä tapahtuu vasta muutaman vuoden kuluttua ja silloin on vähintään koppamalli ellei auton nimikin jo muuttunut.
        Tosin Suomi on sen verran pieni markkina, että ei Suomea varten tehdä mitään mikä ei olisi järkevää myös muita markkinoita ajatellen. Kovin moni maa ei tunne auton ostohetkellä tuhansilla euroilla rankaisevaa, kulutukseen perustuvaa autoveroa. Moni maa tuntee käyttömaksun, joka on kulutuksen mukaan porrastettu, mutta siinä puhutaan yleensä summista "kymppi sinne tai tänne"-vuodessa. Suomessa käytössä molemmat ja Fiat ei pärjää siinä kisassa, mutta se on enempi tällainen itse rakennettu Suomi maaottelu, jossa pärjäävät "ympäristöystävälliset" pistoke-Audit, -Volvot ja -Mersut. Ja pikkuautoissa ja pienissä perheautoissa, pärjäävät ne joiden paperikulutus on onnistuttu saamaan hämmentävän pieneksi, varsinkin toteutuvaan kulutukseen nähden. Oikeastaan aika hassua, että nimenomaan paperikulutusta ei ole saatu mafian maassa hoidettua suorastaan vähän ajossa tankkia täyttäväksi. No ehkä saksalaiset vahtivat kaikkien testituloksia, mutta saksalaisten testituloksia ei vahdi kuin saksalaiset.

        Tämä suomen "co2 " laskettava autovero sekä ajoneuvovero on kyllä älytön. Jota ei voi tukea koska siitä vain haittaa.

        kestävämpiä autoa joilla ajaa enemmän ja pidemmän aikaa ilman remonttia pitäisi alkaa tekemään, järeämpää alustaa, jousitusta, ei turhaa tekniikkaa moottoriin ja vaihteistoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä suomen "co2 " laskettava autovero sekä ajoneuvovero on kyllä älytön. Jota ei voi tukea koska siitä vain haittaa.

        kestävämpiä autoa joilla ajaa enemmän ja pidemmän aikaa ilman remonttia pitäisi alkaa tekemään, järeämpää alustaa, jousitusta, ei turhaa tekniikkaa moottoriin ja vaihteistoon

        Myyjä kehui kauppoja tehdessä kuinka jämäkästi tehty alustan rakenne Tipossa on.
        Ja koneethan Tipossa on koeteltuja ja kestäviä.
        Oma T-Jet kävi just 30 tkm määräaikaishuollossa, ei vikoja, ei öljynlisäystä huollon välillä. Tykkään tästä autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyjä kehui kauppoja tehdessä kuinka jämäkästi tehty alustan rakenne Tipossa on.
        Ja koneethan Tipossa on koeteltuja ja kestäviä.
        Oma T-Jet kävi just 30 tkm määräaikaishuollossa, ei vikoja, ei öljynlisäystä huollon välillä. Tykkään tästä autosta.

        "koeteltu ja kestävä", tarkoittaa suomen autoverotuksen kannalta:"vanhanaikainen ja janoinen". Ja sehän tässä tipon kohdalla on se pääongelma.
        Itse auto on niin moottorinsa kuin korin ja alustansakin puolesta aivan kelpo peli. Pärjää myös hyvin markkinassa, silloin kuin verottaja ei vääristä markkinaa.
        Itse en Tipoa juuri ole katsellut ostohousut jalassa, enemmän harmittaa Fiatin pikkuautojen tilanne. Punto oli aikoinaan kokoluokkansa myydyin auto Suomessa todellinen kakkosautojen ja kauppakassien Kingi. Fiat Panda taas oli niitä harvoja pikkuautoja, joissa ei ollut erityistä "naisen auto" leimaa, nelivetona tulevaa keräilykamaa. 500 ei niin omaan makuuni ollut, mutta Abarthina sekin saattaisi talliini sopia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koeteltu ja kestävä", tarkoittaa suomen autoverotuksen kannalta:"vanhanaikainen ja janoinen". Ja sehän tässä tipon kohdalla on se pääongelma.
        Itse auto on niin moottorinsa kuin korin ja alustansakin puolesta aivan kelpo peli. Pärjää myös hyvin markkinassa, silloin kuin verottaja ei vääristä markkinaa.
        Itse en Tipoa juuri ole katsellut ostohousut jalassa, enemmän harmittaa Fiatin pikkuautojen tilanne. Punto oli aikoinaan kokoluokkansa myydyin auto Suomessa todellinen kakkosautojen ja kauppakassien Kingi. Fiat Panda taas oli niitä harvoja pikkuautoja, joissa ei ollut erityistä "naisen auto" leimaa, nelivetona tulevaa keräilykamaa. 500 ei niin omaan makuuni ollut, mutta Abarthina sekin saattaisi talliini sopia.

        Tipo oli kärjessä katsastus tilastoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tipo oli kärjessä katsastus tilastoissa.

        Moottorin janoisuudella ja vanhanaikaisuudella ei ole suoraa yhteyttä katsastustilastoihin. Jos moottori pääsee pakokaasutestistä läpi, eikä kampiakselin tiiviste pulputa öljyä katsastuskonttorin lattialle, ei katsastusmiehellä ole mahdollisuutta hylätä autoa janoisuuden takia...
        Mutta janoisuus on pääsyy siihen, että Tiposta tuli Suomen markkinoille ylihintainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorin janoisuudella ja vanhanaikaisuudella ei ole suoraa yhteyttä katsastustilastoihin. Jos moottori pääsee pakokaasutestistä läpi, eikä kampiakselin tiiviste pulputa öljyä katsastuskonttorin lattialle, ei katsastusmiehellä ole mahdollisuutta hylätä autoa janoisuuden takia...
        Mutta janoisuus on pääsyy siihen, että Tiposta tuli Suomen markkinoille ylihintainen.

        Ainakin 1.6Multijet on taloudellinen. Suomeen ei tuotu 1.3 MultiJet dieseli, jika sekin taloudellinen.
        Perusmalli 1.4 bensa 95hv on myös melko pihi, vanha mittaustavan kulutus 5,7 l/100 km. Foorumin käyttäjien mukaan myös todellinen tuota luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin 1.6Multijet on taloudellinen. Suomeen ei tuotu 1.3 MultiJet dieseli, jika sekin taloudellinen.
        Perusmalli 1.4 bensa 95hv on myös melko pihi, vanha mittaustavan kulutus 5,7 l/100 km. Foorumin käyttäjien mukaan myös todellinen tuota luokkaa.

        Bensakoneissa vanhalla mittaustavalla kilpailijat näyttivät nelosella alkavia lukemia ja se on syy siihen, miksi Tipon autovero on suhteessa kilpailijoihin kestämättömällä tasolla.
        Kilpalijoilla on tosin vaikea päästä lähellekään normikulutusta, joten Fiatilla on tosissaan munattu, mikäli Fiatilla päästään lähellekään normikulutusta. Mieluummin näytetään verotusta varten 4,7 l kulutusta ja päästään todelliseen kulutukseen 6,0 kuin näytetään kulutusta 5,7 ja päästään todellisuudessa 6,0 tasoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensakoneissa vanhalla mittaustavalla kilpailijat näyttivät nelosella alkavia lukemia ja se on syy siihen, miksi Tipon autovero on suhteessa kilpailijoihin kestämättömällä tasolla.
        Kilpalijoilla on tosin vaikea päästä lähellekään normikulutusta, joten Fiatilla on tosissaan munattu, mikäli Fiatilla päästään lähellekään normikulutusta. Mieluummin näytetään verotusta varten 4,7 l kulutusta ja päästään todelliseen kulutukseen 6,0 kuin näytetään kulutusta 5,7 ja päästään todellisuudessa 6,0 tasoon.

        Kyllä tietyillä koneilla jotkin korealaiset myös ilmoitetulla kulutuksella ovat janoisia ja isompi Opel Insignia 1.8 myös.
        Edullisempi Dacia Duster vanhalla mittaustavalla vielä v.18 jollain koneella ilmoitettu kulutus olikohan 6.4 l/100 km ja todellisuudessakin Tipo T-Jet hieman korkeampi testeissä.
        Mielestäni Tipo pop -varusteilla ihan hyvin hinnoiteltu, edullisempi monia kilpailijoita. Luokassaan tilava, mukava auto ja T-Jet erittäin pirteä ja vääntävä.
        Syy myynnin takkuamiseen asiakkaat/markkknointi, maahantuonnin vaihtuminen/keskeytyminen välillä.


    • Anonyymi

      Kyllä Fiatia suomalaiset ostaa ja varsinkin Tipoa.

    • Anonyymi

      Kyllä Fiatin malleja rupeaa tulemaan Suomeen, kunhan fuusio PSA:n kanssa toteutuu ja Autoverkkokauppa ottaa Fiatin maahantuonnin vastuulleen.

    • Anonyymi

      Täysjärkiläiset, fiksut ja rikkaat ihmiset ostavat Fiateja.

    • Anonyymi

      Täysjärkiset, fiksut ja rikkaat ihmiset ostavat Fiateja.

    • Anonyymi

      Ei ole valmistusta lopetettu ja fuusio PSA:n eli Peugeotin kanssa toteutuu ensi vuonna. Sitten Tipo tulee varmasti takaisin ja PSA:n pohjalevyllä ja moottoreilla luultavasti.

      • Anonyymi

        Fiatilla on hyvät koneet. T-Jet Tipo ei kuluta öljyä ja uudet 3-sylinteriset 500X:n (turbolla)ja 500 hybridin (ilman turboa) hyviä myös. Nuo 3-pyttyiset ketjukoneita mutta ei se hihnanvaihto T-Jet koneeseenkasn kallis.
        Ei mitään PSA koneita/alustoja tarvita.


    • Anonyymi

      Kyllä täysjärkiset ostavat Fiateja.

      • Anonyymi

        Tipo ihan ok näköinen, hinta myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tipo ihan ok näköinen, hinta myös.

        Niitä vois saada halavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe