Lähes 10 000 eronnut kirkosta alkuvuoden aikana

Anonyymi

13

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa 50000 jäädä haaveeksi.
      Kolmanneksi huonoin määrä eroamisissa on huhtikuun jälkeen tulossa.



      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Ihmisten toleranssi esim Päivi Räsäseen on kai kasvanut.

        Juu, kuollutta hevosta (tai joku ilkeämielinen voisi sanoa "vanhaa lehmää/kantturaa") on turha enää piiskata.


      • Anonyymi

        Korona vie tilaa muilta uutisaiheilta. Esim. kirkon käymät oikeudenkäynnit homovihkimisistä jäivät keväällä täysin uutispimentoon.

        Viime vuonna alkuvuosi oli poikkeuksellisen vahva, eikä sitä olla edes 500 eroa jäljessä. Loppuvuosi oli heikko, joten tänä vuonna on hyvät mahdollisuudet kiriä lopussa ohi. Ja viime vuonnahan eronneita oli yhteensä jotain 54 000. Eli 50 000 ylittyy aika varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona vie tilaa muilta uutisaiheilta. Esim. kirkon käymät oikeudenkäynnit homovihkimisistä jäivät keväällä täysin uutispimentoon.

        Viime vuonna alkuvuosi oli poikkeuksellisen vahva, eikä sitä olla edes 500 eroa jäljessä. Loppuvuosi oli heikko, joten tänä vuonna on hyvät mahdollisuudet kiriä lopussa ohi. Ja viime vuonnahan eronneita oli yhteensä jotain 54 000. Eli 50 000 ylittyy aika varmasti.

        2019 erosi huhti-elokuussa selvästi tavallista enemmän porukkaa. Syys-marras oli heikkoa, joulu normaali. Jos tänä vuonna on normivuosi syksyyn asti, ollaan silloin jotain 4 000 jäljessä viime vuotta. Jo sillä saavutettaisiin 50 000, mutta pidän todennäköisenä, että tänä vuonna syksy on parempi kuin viime vuonna. Kyllä se 50 ylittyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korona vie tilaa muilta uutisaiheilta. Esim. kirkon käymät oikeudenkäynnit homovihkimisistä jäivät keväällä täysin uutispimentoon.

        Viime vuonna alkuvuosi oli poikkeuksellisen vahva, eikä sitä olla edes 500 eroa jäljessä. Loppuvuosi oli heikko, joten tänä vuonna on hyvät mahdollisuudet kiriä lopussa ohi. Ja viime vuonnahan eronneita oli yhteensä jotain 54 000. Eli 50 000 ylittyy aika varmasti.

        Kirkko, oikeuden esikuva, alistuu maalliseen oiketeen :-)


      • Anonyymi

        Näyttää siltä, että olin oikeassa arvioidessani, että tulee kolmanneksi huonoin määrä eroamisissa huhtikuun jälkeen.

        Vain 2012 ja 2015 on ollut vähemmän eroamisia.

        50000 taitaa tosiaankin jäädä toteutumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että olin oikeassa arvioidessani, että tulee kolmanneksi huonoin määrä eroamisissa huhtikuun jälkeen.

        Vain 2012 ja 2015 on ollut vähemmän eroamisia.

        50000 taitaa tosiaankin jäädä toteutumatta.

        Sulta puuttuu vertailusta ja johtopäätöksistä laajempi perspektiivi totaalisesti. Jos vertaa pelkästään muutamia viimeisiä vuosia ei pitäisi erehtyä tekemään johtopäätöksiä, jossa puhutaan "kolmanneksi huonoin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että olin oikeassa arvioidessani, että tulee kolmanneksi huonoin määrä eroamisissa huhtikuun jälkeen.

        Vain 2012 ja 2015 on ollut vähemmän eroamisia.

        50000 taitaa tosiaankin jäädä toteutumatta.

        Noin 50 000 eroa tulee olemaan hyvä tulos. Kuinka hyvä tulos? Siihen saa vastauksen tarkasteltaessa kirkosta eroamista vähän pidemmältä aikajanalta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkosta_eroaminen_Suomessa#Kirkosta_eroamisen_määrät


    • Anonyymi

      Koronan takia moni joutuu lomautetuksi, tai työttömäksi. On varmaa, että tämän johdosta kirkosta eroaminen tulee selvästi lisääntymään.

      • Anonyymi

        << Koronan takia moni joutuu lomautetuksi, tai työttömäksi. On varmaa, että tämän johdosta kirkosta eroaminen tulee selvästi lisääntymään. >>

        Olisihan se kauhean kiva, jos eroaisivat, mutta taitaapa nyt "ennustuksesi" perustua enemmän omaan toiveeseesi, jossa yrität keksiä, mikä olisi milloinkin syy, joka saisi eroamisen kiihtymään valtaisaan nousuun.

        Harmittavan hiljaiselta tuo eroaminen nyt näyttää. Tosin siis ainahan se on vaappunut vähän sinne ja tänne, muttei alkuvuoden lukemista ole pystynyt päättelemään vuoden tulosta. Ilmeisesti verotiedot on jo saavuttaneet verotettavat, joten senkään vuoksi ei enää tule kovin suurta lisää eromääriin. Elokuussa sitten taitaa olla toinen aika kun verotus tulee ihmisten mieleen kun palautuksia maksellaan

        Kuitenkin se taitaa olla positiivinen seikka, että vuoden eromääräksi on vakiintumassa enemmänkin "yli 50000", jos ei mitään erityistä tapahdu, kuin vielä jokusen vuoden takainen "perus nelkyttonnii plus". Kai se nytkin paikkansa pitää. Toisaalta kirkon tilastoinnin mukaan aika suuri määrä ihmisiä on eronnut eroakirkosta.fi -palvelun ulkopuolella.


      • Anonyymi

        Mukavana bonuksena kirkko menettää isot rahat, ja toisin kuin kirkosta eronneiden kohdalla, sen vaikutus näkyy heti eikä vasta vuoden vaihtuessa. Käännytys- ja aivopesutyöhön jää vähemmän resursseja. Sekasorto ja tyytymättömyys kirkon työntekijöiden parissa lisääntyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe