SIIS että on saatu testattua.. "Helsingin kaupunki: Somalinkielisten koronavirustartunnat selkeään kasvuun Helsingissä
Tänään klo 15:23
Pormestari Jan Vapaavuori: ”Pidän hyvin huolestuttavana”. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bbab39a7-0909-44ef-ba80-4531c665d053"
Jotain hyvää sentään C19 testeissä..
42
51
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Puhos puhdas..
- Anonyymi
Miksei iltalehden linkki ei johda mihinkään?
Verkkolehden mukaan somaleilla on lähes 200 tartuntaa.- Anonyymi
Talviloma tuliaisia ..? Muistatkos M-G kirjoituksemme aiheesta joka sinun oli " pakko poistaa " ???
- Anonyymi
Koronavirustartunnat somalinkielisten keskuudessa ovat lähteneet Helsingissä selkeään kasvuun, Helsingin kaupunki kertoo tiistaina antamassaan tiedotteessa.
– Somalinkielisillä on todettu tähän mennessä lähes 200 tartuntaa. Käytännössä 1,8 prosentilla somalinkielisestä väestöstä on todettu koronatartunta, kun keskimäärin helsinkiläisten keskuudessa vastaava luku on 0,2 prosenttia, tiedotteessa todetaan. - Anonyymi
Jos M-G kävi deletoimassa IltaPaskan kirjoituksen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos M-G kävi deletoimassa IltaPaskan kirjoituksen..
S.24 EI anna julkaista muiden tahojen kirjoituksia ?? MIKSI ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronavirustartunnat somalinkielisten keskuudessa ovat lähteneet Helsingissä selkeään kasvuun, Helsingin kaupunki kertoo tiistaina antamassaan tiedotteessa.
– Somalinkielisillä on todettu tähän mennessä lähes 200 tartuntaa. Käytännössä 1,8 prosentilla somalinkielisestä väestöstä on todettu koronatartunta, kun keskimäärin helsinkiläisten keskuudessa vastaava luku on 0,2 prosenttia, tiedotteessa todetaan.Nyt Suomimummojen ja vaarien kannattaa väistellä somaleja LEIPÄJONOISSA..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronavirustartunnat somalinkielisten keskuudessa ovat lähteneet Helsingissä selkeään kasvuun, Helsingin kaupunki kertoo tiistaina antamassaan tiedotteessa.
– Somalinkielisillä on todettu tähän mennessä lähes 200 tartuntaa. Käytännössä 1,8 prosentilla somalinkielisestä väestöstä on todettu koronatartunta, kun keskimäärin helsinkiläisten keskuudessa vastaava luku on 0,2 prosenttia, tiedotteessa todetaan.Kotoutuminen ei ole onnistunut 30 vuodessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos M-G kävi deletoimassa IltaPaskan kirjoituksen..
Tuossa:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bbab39a7-0909-44ef-ba80-4531c665d053 - Anonyymi
Kyse on myös yhteiskunnan rakenteista. Moni somalinkielinen työskentelee palveluammateissa, joissa etätöitä ei voi tehdä. Siis esimerkiksi siivoojina, hoitoalalla, bussikuskeina, vartijoina”, Said Ahmed sanoo.
Lisäksi somaliperheet ovat usein suuria, monta sukupolvea voi asua yhdessä ahtaasti. Etäisyyden pitäminen tai edes eristäytyminen voi olla vaikeaa järjestää.
”Tilanne voi tästä kärjistyä helposti lisää. Olen erityisen huolissani iäkkäistä”, Said Ahmed sanoo. SIIS somalit käyvät " töissä " Hyysäri kirjoittaa niin minä uskon usko sinäkin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on myös yhteiskunnan rakenteista. Moni somalinkielinen työskentelee palveluammateissa, joissa etätöitä ei voi tehdä. Siis esimerkiksi siivoojina, hoitoalalla, bussikuskeina, vartijoina”, Said Ahmed sanoo.
Lisäksi somaliperheet ovat usein suuria, monta sukupolvea voi asua yhdessä ahtaasti. Etäisyyden pitäminen tai edes eristäytyminen voi olla vaikeaa järjestää.
”Tilanne voi tästä kärjistyä helposti lisää. Olen erityisen huolissani iäkkäistä”, Said Ahmed sanoo. SIIS somalit käyvät " töissä " Hyysäri kirjoittaa niin minä uskon usko sinäkin..Eikun kieliongelmia sanoopi husu. Kolkyt vuotta Suomessa hyvän huoltojärjestelmän piirissä eikä hajuakaan hyvistä käytännöistä. Koska omat keskiaikaiset on paremmat. Sisäministerikin varoittelee vapuista sun muista mutta sanaakaan ei ramadanista joka alkaa kohta. Onko nää todettu jotenkin vajakeiksi kun pitää suoda ja luoda omat erityiskohtelut? Jos se äo on tosiaan seitkyt eikä vaan vitsi? Työssäkäyvät altistuu kun nää huitelee huoletta joka paikassa.
- Anonyymi
Lähes 2 prosentilla tartunta. Eivätkö somalit osaa pitää turvavälejä
- Anonyymi
Työskentelävät ahtaasti,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työskentelävät ahtaasti,,,
... Mikä oli se ensimmäinen sana? Ennen tuota "ahtaasti" ???
- Anonyymi
heikohko kunto syy
- Anonyymi
Suojaväri ei pelasta koronalta
- Anonyymi
Tänäänkin n 20-kouluikäistä- som-ngr-pelasi kentällä-palloa-parhaaseen-koulun-etäopetus-aikaan-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänäänkin n 20-kouluikäistä- som-ngr-pelasi kentällä-palloa-parhaaseen-koulun-etäopetus-aikaan-
Mietin tässä että jos annetaan somali-laumalle 10 milj euroa lisää sopetus-ym-rahaa-niin auttaisiko -se-ko.-ongelmaan ??
- Anonyymi
Vuoden paras uutinen.
- Anonyymi
Lääkäreinä ja avaruusinsinööreinä levittävät tautia tehokkaasti..
- Anonyymi
Ohisaloa tuo asia ketuttaa kun somput saavat viruksen.
- Anonyymi
Huomatkaa kuinka KERRANKIN Vapaavuori ja mamutusmedia on huolissaan!?
Kun vain suomalaisia sairastui, niin ei tuollaisia otsikoita näkynyt missään.- Anonyymi
Niin joo enää puuttuu alaah-seijaa/ M-G parkumiset .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin joo enää puuttuu alaah-seijaa/ M-G parkumiset .
Milloin tämäkin kirjoitusketju poistetaan ??
Hah hah, alkuperäinen uutinen on poistettu mutta ehdin sen lukea.....
Somalit ovat sairastuneet 10:n- kertaisesti valtaväestöön verraten ja kaupungin johtaja on siitä hyvin huolissaan.
Minkä helvetin takia?- Anonyymi
Huolissaan no ne molemmat linkkurit jää Stadissa ajamatta..
- Anonyymi
Miksi Iltalehden juttu poistettiin? Pahoitiko joku taas mielensä?
- Anonyymi
Taisi olla taas vihapuhe ja rasismi!
- Anonyymi
MTV-linkki kelpaa..EI kilpailijan.
- Anonyymi
Sanoma ei mene kaaliin.
https://www.verkkouutiset.fi/hus-johtaja-muutokset-koronan-tartuttavuudessa-vakavia/#5f762e50 - Anonyymi
Mielenkiintoista tilastointia.
Olikos rikollisuudessakin kerroin samaa suuruusluokkaa.
Suhdeluvun 18,6 kertominen johti aina poistamiseen.- Anonyymi
On se suhdeluku samaa luokkaa, varsinkin raiskauksissa yli kymmenkertainen, laski sen miten tahansa!
- Anonyymi
On siinä sitten jotakin hyvää, että somaleista pidetään hyvää huolta, miten nuo muut sitten, vihreä Emma on kovin hulissaan jos eivät partainsinöörit voi osallistua.
- Anonyymi
"Jan Vapaavuori on hyvin huolissaan somalien tartunnoista.
Voimme hyvin kysyä että miksi helvetin takia?"
Vapaavuori voi ajatella asiaa ihmisyyden kannalta eli että jokainen ihmiselämä on kallisarvoinen. Jokainen sairas ihminen, alkuperästä, kansalaisuudesta, uskonnosta ja äidinkielestä riippumatta, tartuttaa 1 - 20 muuta ihmistä...!
Voi myös pohtia siten, että jokainen tehohoito- tai sairaalapaikka on poissa joltakin muulta ja jokaista käytettyä sairaalapaikkaa on todella kallis ylläpitää. Mitä pienempi tehohoidon ja sairaalan täyttöaste, sen halvemmaksi asia tulee. Yhdessähän me kaikki veronmaksajat tätä kaikkea maksamme, velkarahalla tai ilman.
Jokainen sairas - tieten tai tietämättään - on potentiaalinen tartuttaja! Pahimmat tartuttajat ovat olleet (huvI)matkailijoita ja erityisesti laskettelijoita.- Anonyymi
Somalien kannattaisi keskittyä oman käyttäytymisensä korjaamiseen. Heitä koskevat ihan kaikki samat rajoitukset ja säännöt kuin muitakin ihmisiä. Rasismisyytökset eivät pure virukseen, eikä Kelan raha estä tartuntoja.
- Anonyymi
Yhden kansallisuuden tekemät laiminlyönnit voivat näkyä kenen tahansa meistä sairastumisena. Jokainen voi huolehtia vain itsestään, ei toimia poliisina toiselle. On kummallista ja todellinen sääli ettei globaali pandemia-ongelma ole tavoittanut yhtä kansanosaa tai yhdestä maasta peräisin olevia.
Viimeistään nyt on selvää, että kaikki eivät tässä maassa osaa lukea eikä heitä kiinnosta tämän maan asiat! Yksi kansanosa ei osaa lukea suomea, ruotsia tai edes englantia, vaikka tässä maassa on oppivelvollisuus.
Itse päättelen niin, että eräs kansanryhmä ei edes halua olla rakentava osa tai edes muu osa tätä maata. Tämä on kaikille enemmän tai vähemmän epämiellyttävää, mutta jonkinlainen yllätys joka tapauksessa. Se, jos mikä on omiaan lisäämään epäluuloja ja jopa vihaa, siis juuri sitä josta presidentti Niinistö varoitti.
Tukholman piirteet toistuvat siis Helsingissä. Tosi valitettavaa, jota moni osasi odottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden kansallisuuden tekemät laiminlyönnit voivat näkyä kenen tahansa meistä sairastumisena. Jokainen voi huolehtia vain itsestään, ei toimia poliisina toiselle. On kummallista ja todellinen sääli ettei globaali pandemia-ongelma ole tavoittanut yhtä kansanosaa tai yhdestä maasta peräisin olevia.
Viimeistään nyt on selvää, että kaikki eivät tässä maassa osaa lukea eikä heitä kiinnosta tämän maan asiat! Yksi kansanosa ei osaa lukea suomea, ruotsia tai edes englantia, vaikka tässä maassa on oppivelvollisuus.
Itse päättelen niin, että eräs kansanryhmä ei edes halua olla rakentava osa tai edes muu osa tätä maata. Tämä on kaikille enemmän tai vähemmän epämiellyttävää, mutta jonkinlainen yllätys joka tapauksessa. Se, jos mikä on omiaan lisäämään epäluuloja ja jopa vihaa, siis juuri sitä josta presidentti Niinistö varoitti.
Tukholman piirteet toistuvat siis Helsingissä. Tosi valitettavaa, jota moni osasi odottaa.- On kummallista ja todellinen sääli ettei globaali pandemia-ongelma ole tavoittanut yhtä kansanosaa tai yhdestä maasta peräisin olevia.
Ongelma on saavuttanut kyllä, mutta ei tieto asiasta.
- Anonyymi
Stop-somal-
- Anonyymi
1:9 pros testattu
Totuus saattaa aiheuttaa ölq kymmeniä kertoja enempi
Esimerkiksi ,66 prosenttia somaleista tartunta
Ja he levittävät sitä lisää
Ja kuka uskoo mällä hissin in
- Anonyymi
Hesa Cup -peruttu-EM-fudiskisat-peruttu-Eurorääkymiset-peruttu - Wappu-peruttu-RAMADA -SALLITTU.
- Anonyymi
Jos ramadanporukat saa mellastaa ilman valvontaa ja rajoituksia, niin pitää vappukin vapauttaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482