Mazda 3:sessa jotain häikkä lämmityslaitteen puhaltimen kanssa. Ei meinaa puhallin lähteä pyörimään vaikka nopeutta säätää. Näytössä kaikki ok ja jonkun matkan kun ajaa niin herää henkiin. Mistähän kannattaisi vikaa etsiä?
Lämmityslaite vika mazda 3 2005
15
4789
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs jos vaihtaisit oikeaan autoon riisikupin?
- Anonyymi
Puhallin kannattaa tarkistaa ensin. Jos sille tulee jännite, mutta se ei pyöri, on se viallinen.
- Anonyymi
Siili eli lämpötila vastus jos on automaattinen ilmastointi?
- Anonyymi
On automaattinen ilmastointi joten pitää tuosta aloitella tutkimista viikonloppuna.
- Anonyymi
Puhallin ei vissiin toimi millään nopeudella? Tällöin vika ei liene vastuksissa koska vastusviassa puhallin toimisi edes jollain nopeudella.
Puhaltimen moottori todennäköisesti sijaitsee etumatkustajan jalkatilassa kojetaulun alla. Jos löydät sen niin kokeile lähteekö se pyörimään jos kevyesti läimäytät sitä. Jos lähtee, vika on moottorissa, todennäköisesti hiilet kuluneet. Kätevä seppä voi saada vaihdettua pelkät hiiletkin jos löytää sopivat tilalle ja mikäli esim. laakerit on vielä kunnossa mutta helpompi lienee uusia koko puhallinmoottori. - Anonyymi
Kannattaa tarkistaa puhaltimen rele. Ainakin tässä oli semmoinen vika
- Anonyymi
Mazda 3 vm.2004 sisätilan lämpötila ei toimi,näyttää 22 astetta. Ei tapahdu mitään kun säätää lämpöä
- Anonyymi
Oletko saanut selville vikaa ja kuinka hankala tuo puhaltimen moottori on vaihtaa? Missä se moottori siellä sijaitsee?
- Anonyymi
Aloittajan Mazdan ainoa vika , seuraava tämänlainen piiikkkuruisen pieni vika tulee seuraavan 100tkm jälkeen😊
- Anonyymi
kummanko puolen jalkatilassa puhaltimen moottori on? en löytänyt apumiehen puolelta. siis mazda 3 -04
- Anonyymi
Sijaitsee varmaan kuskin puolella ja polkimet pitää irroittaa jne kun vaihtaa. Onhan typerästi Japsit suunnitellut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sijaitsee varmaan kuskin puolella ja polkimet pitää irroittaa jne kun vaihtaa. Onhan typerästi Japsit suunnitellut.
JOS joutuu irroittamaan niin ei ole vaikeaa. Tehty irroitettaviksi autoissa.
Primeraan vaihdoin vastuksen joskus kun vain tehokkain nopeus toimi,
Jos auton puhallin ei toimisi tai pitäisi ääntä niin ottaisin moottorin pois ja katsoisin miten kevyesti pyörii, laakerien kunto, hiilet. Uusi jos vikaa mitä ei onnistus korjata.
Uusissa puhaltimissa on sitten erilaisia suunnittelu ja laatueroja, joka tuntematon valmistaja ei välttämättä mieti mikä on hyvä malli ja millään saadaan hyvä puhallusteho, voi olla epätasapainossa eli pitää humputusta, jos yö hiilit nopeammin loppuu niin sekin kertoo.
Ei alkuperäisesta saa erota toiminnalta ja ääneltä, puhallusteholta, kestolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sijaitsee varmaan kuskin puolella ja polkimet pitää irroittaa jne kun vaihtaa. Onhan typerästi Japsit suunnitellut.
Ihan oikein on suunniteltu, koska on Japanissa apumiehen puolella.
- Anonyymi
Ei sitte mikää helppo homma.
- Anonyymi
Nämä on niitä Fordin pimeiden aikojen Mazdoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951506Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231268- 501003
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52863- 58853
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102814
- 82810
- 32745