Melkoisen radikaali veto minusta. Viimeksi Mazdalla ollut takavetoinen tässä kokoluokassa 626:n vuonna 1982, jos jätetään nelivetoiset pois laskuista.
Tuolloin seuraava GC 626:n siirtyi etuvetoon mikä oli melkoinen edistysaskel. Nyt kehitys tuntuu vähän takaperoiselta jos palaakin takaisin takavetoon.
https://www.motortrend.com/news/2022-mazda-6-sedan-rwd-inline-six-details/
Seuraava Mazda 6 takavetoinen, kuutoskoneella
47
1047
Vastaukset
- Anonyymi
bemari menee kaupaksi, mazda ei
bemussa on takaveto ja kutoskone, mazdassa ei
mitä tehdä? laitetaan takaveto ja kutoskone - Anonyymi
Hienoja osaavat muotoilumalleja tehdä mutta kauppoihin tulee sitten ihan muuta No miltä tuntuis vaikke E mallin Mercedes etuvetoisena aivan Naurettavalta taikka Isommat Bemarit etuveto on halpojen autojen ominaisuus
- Anonyymi
"etuveto on halpojen autojen ominaisuus"
Jos vaihtoehtoina on kallis auto ja halpa auto, joissa ainoana erona on etu- tai takaveto niin ainakin itselleni se hinta on sen verran merkittävä asia että ostan tottakai sen etuvetoisen.
Jos takavetoisen auton omistamisella koetetaan tuoda esille että "rahaa löytyy" niin tuohan on jo psykologinen ongelma. Miksi ihmisen pitää korostaa omaisuuttaan, etenkin jos se rajaantuu vain siihen takavetoiseen autoon.
Ihminen on mielenkiintoinen eläin laumariippuvuuksineen ja tarpeineen pönkittää asemaansa hierarkiassa.
Itse koetan olla kertomatta kenellekään, tai tuomatta esille että "rahaa löytyy". Sillä kun ei saa kuin onnenonkijoita kimppuunsa.
Ja ei, ei täältä mitään mukaansa saa kun viimeinen hengenveto vedetään, mutta ei se elämän onnellisuus siitä irtoa, että paljonko saa rahaa palamaan kuukaudessa.
Jos takaveto tuo onnen elämään, lienee ladaa vielä jossakin tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"etuveto on halpojen autojen ominaisuus"
Jos vaihtoehtoina on kallis auto ja halpa auto, joissa ainoana erona on etu- tai takaveto niin ainakin itselleni se hinta on sen verran merkittävä asia että ostan tottakai sen etuvetoisen.
Jos takavetoisen auton omistamisella koetetaan tuoda esille että "rahaa löytyy" niin tuohan on jo psykologinen ongelma. Miksi ihmisen pitää korostaa omaisuuttaan, etenkin jos se rajaantuu vain siihen takavetoiseen autoon.
Ihminen on mielenkiintoinen eläin laumariippuvuuksineen ja tarpeineen pönkittää asemaansa hierarkiassa.
Itse koetan olla kertomatta kenellekään, tai tuomatta esille että "rahaa löytyy". Sillä kun ei saa kuin onnenonkijoita kimppuunsa.
Ja ei, ei täältä mitään mukaansa saa kun viimeinen hengenveto vedetään, mutta ei se elämän onnellisuus siitä irtoa, että paljonko saa rahaa palamaan kuukaudessa.
Jos takaveto tuo onnen elämään, lienee ladaa vielä jossakin tarjolla.Uusi Toyota Mirai on takavetoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"etuveto on halpojen autojen ominaisuus"
Jos vaihtoehtoina on kallis auto ja halpa auto, joissa ainoana erona on etu- tai takaveto niin ainakin itselleni se hinta on sen verran merkittävä asia että ostan tottakai sen etuvetoisen.
Jos takavetoisen auton omistamisella koetetaan tuoda esille että "rahaa löytyy" niin tuohan on jo psykologinen ongelma. Miksi ihmisen pitää korostaa omaisuuttaan, etenkin jos se rajaantuu vain siihen takavetoiseen autoon.
Ihminen on mielenkiintoinen eläin laumariippuvuuksineen ja tarpeineen pönkittää asemaansa hierarkiassa.
Itse koetan olla kertomatta kenellekään, tai tuomatta esille että "rahaa löytyy". Sillä kun ei saa kuin onnenonkijoita kimppuunsa.
Ja ei, ei täältä mitään mukaansa saa kun viimeinen hengenveto vedetään, mutta ei se elämän onnellisuus siitä irtoa, että paljonko saa rahaa palamaan kuukaudessa.
Jos takaveto tuo onnen elämään, lienee ladaa vielä jossakin tarjolla.Etuvetoisten ainoa etu on halvemmat valmistuskustannukset.
Ajo-ominaisuuksissa häviää takavedolle. Alkaen painon siirtymisestä vetävien pyörien päältä kiihdytettäessä. Takavetoisesssa paino siirtyy oikeaan suuntaan ym. ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etuvetoisten ainoa etu on halvemmat valmistuskustannukset.
Ajo-ominaisuuksissa häviää takavedolle. Alkaen painon siirtymisestä vetävien pyörien päältä kiihdytettäessä. Takavetoisesssa paino siirtyy oikeaan suuntaan ym. ym.Etuvetoisen etu on myös se, että sillä pääsee talvella liikkeelle siinä kohtaa missä takavetoinen jääpi sutimaan paikalleen.
Etuvetoisen etu on myös se, että sen voimansiirtokompnentit eivät vie sisätiloista eikä tavaratilasta osaa.
Niin etu- kuin takavetoinen voidaan tehdä ajo-ominaisuuksiltaan hyväksi. Tuo virheellinen käsitys johtunee nykyisin siitä, että pääosa takavetoisista on kalliita autoja, joiden suunnitteluun ja toteutukseen myös satsataan enemmän, jolloin on helpompaa saavuttaa myös ns. hyvät ajo-ominaisuudet.
Jos mietit aikaa 40 vuotta sitten, etuvetoisia kehuttiin paremmiksi ajettaviksi, sen vuoksi että osa pienistäkin autoista oli takavetoisia, jolloin takavedon komponenttien tekeminen ei jättänyt auton suunnittelubudjettiin juurikaan mahdollisuuksia minkään hienouden toteuttamiseen. Ei siis mikään automaattisesti autuaaksi tekevä asia tuo takaveto.
Jos haluat hieroa formula 1 tason juttuja niin sitten saat niitä hieroa, itse keskityn enemmän reaalimaailman asioihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etuvetoisen etu on myös se, että sillä pääsee talvella liikkeelle siinä kohtaa missä takavetoinen jääpi sutimaan paikalleen.
Etuvetoisen etu on myös se, että sen voimansiirtokompnentit eivät vie sisätiloista eikä tavaratilasta osaa.
Niin etu- kuin takavetoinen voidaan tehdä ajo-ominaisuuksiltaan hyväksi. Tuo virheellinen käsitys johtunee nykyisin siitä, että pääosa takavetoisista on kalliita autoja, joiden suunnitteluun ja toteutukseen myös satsataan enemmän, jolloin on helpompaa saavuttaa myös ns. hyvät ajo-ominaisuudet.
Jos mietit aikaa 40 vuotta sitten, etuvetoisia kehuttiin paremmiksi ajettaviksi, sen vuoksi että osa pienistäkin autoista oli takavetoisia, jolloin takavedon komponenttien tekeminen ei jättänyt auton suunnittelubudjettiin juurikaan mahdollisuuksia minkään hienouden toteuttamiseen. Ei siis mikään automaattisesti autuaaksi tekevä asia tuo takaveto.
Jos haluat hieroa formula 1 tason juttuja niin sitten saat niitä hieroa, itse keskityn enemmän reaalimaailman asioihin.Fysiikan lait ei muutu. Voiman siirtäminen tiehen ja ohjaaminen samoilla pyörillä on mahdotonta kun puhutaan yli 250-300 hevosvoimasta ja isoista väännöistä.
Totta on että reaalimaailmassa näin tapahtuu, pienemmillä voimilla, mutta vain kustannusten takia. Vain ja ainoastaan.
Mikäli auto suunnitellaan ajo-ominaisuuksia painottaen, on se takavetoinen.
Esimerkkejä on lukuisia. Ei tarvitse mennä formulatasolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fysiikan lait ei muutu. Voiman siirtäminen tiehen ja ohjaaminen samoilla pyörillä on mahdotonta kun puhutaan yli 250-300 hevosvoimasta ja isoista väännöistä.
Totta on että reaalimaailmassa näin tapahtuu, pienemmillä voimilla, mutta vain kustannusten takia. Vain ja ainoastaan.
Mikäli auto suunnitellaan ajo-ominaisuuksia painottaen, on se takavetoinen.
Esimerkkejä on lukuisia. Ei tarvitse mennä formulatasolle.Noniin, eli se normaaliautontarve kauppaan ja takaisin tai Suomen moottoritietä 120 km/h ei sitten riittänyt.
Meistä aika harva käy siellä radalla vetämässä rinkiä, tavallisessa ajossa etuveto pysyy ihan hyvin tiellä, jos katselee niitä autoja jotka kesäöisin löytyy mettästä, niin ne on pääasiassa takavetoisia. - Anonyymi
Todellinen mutkat suoraksi oikova rautakanki-yleistys tuo, että etuveto on "halpojen" autojen ominaisuus!
Sinun yksinkertaisessa maailmassa ei vissiin ole muita värejä kuin musta ja valkoinen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etuvetoisten ainoa etu on halvemmat valmistuskustannukset.
Ajo-ominaisuuksissa häviää takavedolle. Alkaen painon siirtymisestä vetävien pyörien päältä kiihdytettäessä. Takavetoisesssa paino siirtyy oikeaan suuntaan ym. ym.Joo, ja paljon mukavampi ohjata samalla helposti vs etuveto joka vetää aina urissa joka suuntaan, kamala kiihdyttä reippaammin.
Talvella takaveto on nautinto...
Ex takaveto, nykyään rimpula etuveto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellinen mutkat suoraksi oikova rautakanki-yleistys tuo, että etuveto on "halpojen" autojen ominaisuus!
Sinun yksinkertaisessa maailmassa ei vissiin ole muita värejä kuin musta ja valkoinen...Laitatko esimerkiksi jonkun kalliimman etuvetoisen auton?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitatko esimerkiksi jonkun kalliimman etuvetoisen auton?
Siis automerkki, joka tekee vain etuvetoisia kalliimman luokan autoja. Ei nelivetoisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitatko esimerkiksi jonkun kalliimman etuvetoisen auton?
Saab
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"etuveto on halpojen autojen ominaisuus"
Jos vaihtoehtoina on kallis auto ja halpa auto, joissa ainoana erona on etu- tai takaveto niin ainakin itselleni se hinta on sen verran merkittävä asia että ostan tottakai sen etuvetoisen.
Jos takavetoisen auton omistamisella koetetaan tuoda esille että "rahaa löytyy" niin tuohan on jo psykologinen ongelma. Miksi ihmisen pitää korostaa omaisuuttaan, etenkin jos se rajaantuu vain siihen takavetoiseen autoon.
Ihminen on mielenkiintoinen eläin laumariippuvuuksineen ja tarpeineen pönkittää asemaansa hierarkiassa.
Itse koetan olla kertomatta kenellekään, tai tuomatta esille että "rahaa löytyy". Sillä kun ei saa kuin onnenonkijoita kimppuunsa.
Ja ei, ei täältä mitään mukaansa saa kun viimeinen hengenveto vedetään, mutta ei se elämän onnellisuus siitä irtoa, että paljonko saa rahaa palamaan kuukaudessa.
Jos takaveto tuo onnen elämään, lienee ladaa vielä jossakin tarjolla.Minäkin varon visusti olla kertomatta kellekään, en naapureille, en edes sukulaisille , että "pätäkkää löytyy". -Se on sikälikin helppoa kun ei perhana vaan löydy. -Eikä tuo 10-vuotias e-mersukaan oikein taida kieliä omistajansa suunnattomasta varallisuudesta, vaikka kylläkin ihan jo velaton onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis automerkki, joka tekee vain etuvetoisia kalliimman luokan autoja. Ei nelivetoisia.
Eiköhän Audi A8 ole melko hintava. Se on useimmiten etuvetoinen. Saa toki nelivetona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ja paljon mukavampi ohjata samalla helposti vs etuveto joka vetää aina urissa joka suuntaan, kamala kiihdyttä reippaammin.
Talvella takaveto on nautinto...
Ex takaveto, nykyään rimpula etuveto"Talvella takaveto on nautinto"!
Muutamankin kerran jäänyt sutimaan paikoilleen valojen vaihduttua tai mäkeä tultu alas pakilla kun nousu on jäänyt kesken. Ei ollut nautinto. Ex takaveto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ja paljon mukavampi ohjata samalla helposti vs etuveto joka vetää aina urissa joka suuntaan, kamala kiihdyttä reippaammin.
Talvella takaveto on nautinto...
Ex takaveto, nykyään rimpula etuveto"Talvella takaveto on nautinto"!
Muutamankin kerran jäänyt sutimaan paikoilleen valojen vaihduttua tai mäkeä tultu alas pakilla kun nousu on jäänyt kesken. Ei ollut nautinto. Ex takaveto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän Audi A8 ole melko hintava. Se on useimmiten etuvetoinen. Saa toki nelivetona.
Aina neliveto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän Audi A8 ole melko hintava. Se on useimmiten etuvetoinen. Saa toki nelivetona.
A8 on useimmiten neliveto, muutamia pienikoneisia "säästömalleja" löytyy etuvetoisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Talvella takaveto on nautinto"!
Muutamankin kerran jäänyt sutimaan paikoilleen valojen vaihduttua tai mäkeä tultu alas pakilla kun nousu on jäänyt kesken. Ei ollut nautinto. Ex takaveto.Voi olla, että takaveto on nautinto ajaa, mutta ei kuitenkaan BMW tai MERCEDES BENZ merkkisenä. Kumpikin hakee aika kovasti tietä varsinkin jos on vähänkin kulumauria. Bemarin ja Mersun nelivedot on sitten toinen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että takaveto on nautinto ajaa, mutta ei kuitenkaan BMW tai MERCEDES BENZ merkkisenä. Kumpikin hakee aika kovasti tietä varsinkin jos on vähänkin kulumauria. Bemarin ja Mersun nelivedot on sitten toinen juttu.
Hyvin paljon rengastuksesta kiinni. Mersu ainakaan järkevällä rengastuksella ei hae uria ja kulkee suoraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin paljon rengastuksesta kiinni. Mersu ainakaan järkevällä rengastuksella ei hae uria ja kulkee suoraan.
Tietysti rengastus vaikuttaa siihen miten auto hakee uria. Tällöin se on herkkä renkaille. Kaikilla autoilla ei ole tätä taipumusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fysiikan lait ei muutu. Voiman siirtäminen tiehen ja ohjaaminen samoilla pyörillä on mahdotonta kun puhutaan yli 250-300 hevosvoimasta ja isoista väännöistä.
Totta on että reaalimaailmassa näin tapahtuu, pienemmillä voimilla, mutta vain kustannusten takia. Vain ja ainoastaan.
Mikäli auto suunnitellaan ajo-ominaisuuksia painottaen, on se takavetoinen.
Esimerkkejä on lukuisia. Ei tarvitse mennä formulatasolle.Sano tuo sama sitten vaikkapa Hondalle (Civic type-R), Toyotalle (Camry 3.5 V6), Nissanille (Altima ja Maxima 3.5 V6). Muun muassa. Kaikissa 300 hevosvoimaa ja etuveto. Muut tavallisia perheautoja, Civic ajettavuudeltaan parempi kuin valtaosa aidoista takavetoisista urheiluautoista.
Takaveto tehon puolesta tuo selkeää etua (eli halvempi kuin vastaava etuveto) jossain 400-500 hevosvoiman tehoissa ja siitä eteenpäin. Toki etuvedosta saa hyvän noillakin tehoilla, mutta vaatii selkeästi kalliimpia teknisiä ratkaisuja esimerkiksi alustaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fysiikan lait ei muutu. Voiman siirtäminen tiehen ja ohjaaminen samoilla pyörillä on mahdotonta kun puhutaan yli 250-300 hevosvoimasta ja isoista väännöistä.
Totta on että reaalimaailmassa näin tapahtuu, pienemmillä voimilla, mutta vain kustannusten takia. Vain ja ainoastaan.
Mikäli auto suunnitellaan ajo-ominaisuuksia painottaen, on se takavetoinen.
Esimerkkejä on lukuisia. Ei tarvitse mennä formulatasolle.Ihan nätti toi 6
- Anonyymi
Voisi olla jopa ihan harkinnan arvoinen.
Yhtään etuvetoa en enää itselleni osta. Se tehty vain ja ainoastaan kustannussyistä ja nykyään hintaero ei ole enää niin suuri.- Anonyymi
Takjaveto on huono ratkaisu tilankäytön suhteen. Etuvetoisessa tekniikka vie huomattavasti vähemmän tilaa. Auton kokoon nähden etuvetoisessa on huomattavasti enemmän tilaa matkustajille ja tavaroilla. Ainakin perheelliselle silläkin on merkitystä
- Anonyymi
Kyllä arkikäytössä 6-syl. niin hieno on verrattuna 3 tai 4 sylinteriseen. Vielä kun takaveto tai nelikko niin puhutaan autosta. Hienoa Mazda!!!
- Anonyymi
Takaveto pitää ehdottomasti olla, jos haluaa sudittaa ja driftailla. Muutoin normaalin ajamisen kannalta takavedossa ei ole mitään järkeä. Jopa BMW on myöntänyt tämän kehittessään entistä enemmän etuvetomalleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaveto pitää ehdottomasti olla, jos haluaa sudittaa ja driftailla. Muutoin normaalin ajamisen kannalta takavedossa ei ole mitään järkeä. Jopa BMW on myöntänyt tämän kehittessään entistä enemmän etuvetomalleja.
Niin ja Mazda ja Toyota palaa takavetoisiin osittain...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaveto pitää ehdottomasti olla, jos haluaa sudittaa ja driftailla. Muutoin normaalin ajamisen kannalta takavedossa ei ole mitään järkeä. Jopa BMW on myöntänyt tämän kehittessään entistä enemmän etuvetomalleja.
Mutta kun se takaveto on niin paljon parempi ajaa.
Veikkaan että Suomessa 80% tieltäsuistumisista on tehty takavetoisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se takaveto on niin paljon parempi ajaa.
Veikkaan että Suomessa 80% tieltäsuistumisista on tehty takavetoisella.Mä veikkaan että etuvetoisella on suistuttu eniten, niillä on liukkaalla kelillä suuri puskemistaipumus kaarteissa tai risteyksissä.
Takavetoisen valitsee yleensä myös kokeneempi kuski ja riski on pienempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä veikkaan että etuvetoisella on suistuttu eniten, niillä on liukkaalla kelillä suuri puskemistaipumus kaarteissa tai risteyksissä.
Takavetoisen valitsee yleensä myös kokeneempi kuski ja riski on pienempi.Seuraava Mazda 6 jakaa todennäköisesti tekniikan Lexus IS ja Lexus RC kanssa, jotka myös takavetoisia. Tottakai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä veikkaan että etuvetoisella on suistuttu eniten, niillä on liukkaalla kelillä suuri puskemistaipumus kaarteissa tai risteyksissä.
Takavetoisen valitsee yleensä myös kokeneempi kuski ja riski on pienempi."Mä veikkaan että etuvetoisella on suistuttu eniten, niillä on liukkaalla kelillä suuri puskemistaipumus kaarteissa tai risteyksissä."
Ja takavetoisen lähteminen "lapasesta" ei ole mikään riski?
Aika hyvät refleksit sulla saa olla jos takapää alkaa tarjoamaan itseään sivulle 80 km/h vauhdissa ja saat korjattua niin ettet törmää vastaantulijaan tai ole ojassa.
Juu, mulla oli teinipoikana tehokas mersu ja kun laatikko päätti vaihtaa pienemmälle vaihteelle loivassa ylämäessä, olikin auto poikittain.
"Takavetoisen valitsee yleensä myös kokeneempi kuski ja riski on pienempi."
20 vuotiaat "kokeneet" kuljettajat ajelee niitä takavetoisia bemareita kuitenkin kesäaikaan mettään ihan urakalla. Miten tämä on selitettävissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mä veikkaan että etuvetoisella on suistuttu eniten, niillä on liukkaalla kelillä suuri puskemistaipumus kaarteissa tai risteyksissä."
Ja takavetoisen lähteminen "lapasesta" ei ole mikään riski?
Aika hyvät refleksit sulla saa olla jos takapää alkaa tarjoamaan itseään sivulle 80 km/h vauhdissa ja saat korjattua niin ettet törmää vastaantulijaan tai ole ojassa.
Juu, mulla oli teinipoikana tehokas mersu ja kun laatikko päätti vaihtaa pienemmälle vaihteelle loivassa ylämäessä, olikin auto poikittain.
"Takavetoisen valitsee yleensä myös kokeneempi kuski ja riski on pienempi."
20 vuotiaat "kokeneet" kuljettajat ajelee niitä takavetoisia bemareita kuitenkin kesäaikaan mettään ihan urakalla. Miten tämä on selitettävissä.Oletko kuullu koskaan ESP systeemistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kuullu koskaan ESP systeemistä?
Ajonvakautus siis. Alkoi yleistymään 2000 luvun alussa. Kaikissa uusissa automalleissa Euroopassa 2012 ja kaikissa uusissa autoissa 2014 alkaen.
Ei tarjoa perää sivulle takavetoisessakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajonvakautus siis. Alkoi yleistymään 2000 luvun alussa. Kaikissa uusissa automalleissa Euroopassa 2012 ja kaikissa uusissa autoissa 2014 alkaen.
Ei tarjoa perää sivulle takavetoisessakaan.Eli takavetoisen sporttisuus on kuohittu ettei kädettömät aja ojaan.
Outoa touhua.
Oikeat Kuljettajat ei tarvi tuollaisia apuvälineitä, katsokaa vaikka mitä tahansa rata-autosarjaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä veikkaan että etuvetoisella on suistuttu eniten, niillä on liukkaalla kelillä suuri puskemistaipumus kaarteissa tai risteyksissä.
Takavetoisen valitsee yleensä myös kokeneempi kuski ja riski on pienempi.Peräluisu on vaikempi hallita kuin puskeminen. Mikäli ajetaan liian kovaa mutkaan menee auto aina ulkokaarteesta ulos. Tämä riippumatta vetotavasta. Tuon asian ovat todenneet mm. Markku Alen ja Timo Mäkinen. He olivat melko kokeneita ja taitavia kuskeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja Mazda ja Toyota palaa takavetoisiin osittain...?
Toyotalla on ollut takavetoisia sedaneita myynnissä ainakin viimeiset 70 vuotta. Tälläkin hetkellä Mark X, Crown ja Century. Toki halpoja ei mikään noista. Japanin hintoja vertaamalla Mark X moottori- ja varustevaihtoehdoista riippuen 5-sarjan Bemarin hinnoissa, Crown S-Mersun ja Century sitten lähempänä Bentleytä ja Rollsia.
- Anonyymi
Takaveto on hyville kuljettajille, jotka haluavat nauttia ajamisesta. Driftailla ja kiihdytellä kun sen kerran osaa.
Etuvetoiset ovat taas niille, jotka ajonautinnosta eivät ymmärrä mitään ja joille turvallisuus on ainoa autuaaksi tekevä seikka. Samat pönäkät ukot ajaa kesäisin moottoripyörällä 80 km/t joku keltainen liivi päällä. Voi elämä!- Anonyymi
Mitä pahaa on turvallisuudessa?
Hoikat teinipojat vetää 200 lasissa bemaria männyn ympärille kello 3 kesäyössä.
Siihen verrattuna ei tuo pönäköiden ukkojen touhu vaikuta ollenkaan hullummalta hommalta. - Anonyymi
Taas kerran: driftaileminen ja kiihdyttely ei kuulu tavalliseen liikenteeseen. Menkää suljetulle alueelle "nauttimaan".
- Anonyymi
"Takaveto on hyville kuljettajille, jotka haluavat nauttia ajamisesta. Driffailla ja kiihdytellä kun senkerran osaa"
Miksiköhän ne hyvät kuskit tykkää niillä takavetoisillaan halailla puita? Kuvittelevatko he auton muuttuvan jotenkin "vihreämmäksi" kun sillä halaa puuta.
- Anonyymi
Vaikka Mazdaan laitettaisiin ihan mitä vaan, ei se pysty kilpailemaan esim saksalaismerkkien kanssa.
Nykyinenkään 6 ei pysty kilpailemaan etuvetoinen sarjassa.
Hintakin on hinattu taivaisiin, sitä se skyactiv teettää.- Anonyymi
ja toimiiko se skyactiv
eksoottista tekniikkaa joka ikääntyessään alkaa sitten krenaamaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja toimiiko se skyactiv
eksoottista tekniikkaa joka ikääntyessään alkaa sitten krenaamaanNiin kuin joku tsi vai?
- Anonyymi
Jos et tiennyt, Mazda myy 1,5 miljoonaa autoa vuosittain. Se on aika paljon pieneltä autonvalmistajalta. Markkinat katsos voi olla vähän muuallakin kuin täällä pohjoisessa junttilassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiennyt, Mazda myy 1,5 miljoonaa autoa vuosittain. Se on aika paljon pieneltä autonvalmistajalta. Markkinat katsos voi olla vähän muuallakin kuin täällä pohjoisessa junttilassa.
Eurooppahan on kiristänyt päästö- ja muutkin rajoitukset jo niin utopistisen kireäksi, että autojen- ja muidenkin tuotteiden valmistajat ovat alkaneet häipyä Euroopasta muille markkinoille, joilla toiminta on paljon mielekkäämpää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi822033- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1301145Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771097Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen91064Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 61798
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.244708