joka saa vanhat luulot heittämään kuperkeikkaa, eli maahanmuuttoa vastustavatkin eniten ne, joilla on hyvä koulutus ja korkeat tulot. Jotenka tietyn porukan vuosia toistama hokema, että köyhät ja työttömät ne vastustavat maahanmuuttoa eniten ei näytäkkään pitävän paikkaansa.
"Maahanmuuttoa vastustavatkin eniten ne, joilla on hyvä koulutus ja korkeat tulot, kertoo Helsingin yliopiston Svenska social- och kommunalhögskolanissa tehty tutkimus.
Yliopisto tiedottaa, että vastoin vakiintuneita käsityksiä maahanmuuton voimakkaimmat vastustajat eivät ole heikossa asemassa olevia köyhiä tai työttömiä, vaan monen mittarin mukaan kaikkein etuoikeutetuimpia ihmisiä.
Tutkimuksessa vastaajien ”eliitti” koostuu suhteellisen hyvin koulutetuista, korkeatuloisista ja henkisesti hyvinvoivista ihmisistä."
– Mitä enemmän poliittinen keskustelu keskittyy sosiokulttuuristen kysymysten ympärille, sitä enemmän tulevat etenkin perussuomalaiset, mutta osin myös vihreät, houkuttelemaan kannattajia kaikista muista puolueista, Mannerström sanoo."
Uunituore tutkimus kertookin mielenkiintoisen asian
23
<50
Vastaukset
Tämä on juuri mielenkiintoista ja varmasti totta. Onhan tutkittu Suomessa ja ulkomailla, että mitä enemmän ihmisellä on rahaa, sitä vähemmän hän tuntee myötätuntoa köyhiä kohtaan johon mashanmuuttajatkin tässä lasketaan. Eräässä kirjassakin taidettiin juuri haastatella suomalaisia superrikkaita, ja he olivat sitä mieltä, että työttömyys ja köyhyys on ihmisten omaa syytä.
On varmasti olemassa kahdenlaisia maahanmuuton vastustajia: on näitä rikkaita ja menestyviä, mutta sitten on myös huono-osaisia, jotka kokevat, että yhteiskunta asettaa jotenkin maahanmuuttajat heidän edelleen ja ovat siksi katkeria. Huono-osaiset maahanmuuton vastustajat erehtyvät kuitenkin joskus luulemaan, että hyväosaiset maahanmuuton vastustajat olisivat jotenkin heidän puolellaan maahanmuuttajia vastaan. Hyvä-osaiset näkevät kuitenkin nämä molemmat ryhmät - sekä mamut että kotimaiset köyhät - samanlaisena "roskasakkina" eivätkä ole sen enempää kotimaisenkaan köyhän puolella.- Anonyymi
Oikeassa olet että yhteiskunta pitää matuista paremman huolen kuin omasta kansasta, en väitä vastaan!
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa olet että yhteiskunta pitää matuista paremman huolen kuin omasta kansasta, en väitä vastaan!
"markkinat"Mamuista pidetään erittäin hyvää huolta Ruotsissa, tarkoitan siis pakolaisia ja turviksia, ja samanlailla heistä pidetään hyvää huolta Suomessa. En yhtään ihmettele jos moni köyhä suomalainen katsoo siis karsaasti mamuja.
Olenkin pitkään jo sanonut, että Suomessakin parhaiten menee turvapaikan saaneilla. Heidän ei tarvitse välittää mistään mitään, kaikki tulee eteen ja kaikki on ilmaista - paratiisi.
terv,
Se Ruotsissa asunut
- Anonyymi
Kiitos aloittajalle hyvästä ja mielenkiintoisesta. avauksesta. Tästä voisi tulla rikasta pohdintaa. Mutta ei.
Ei mennyt kuin hetki, niin jo pari persuöyhöä älähti.
En viitsi jatkaa tämän enempää.- Anonyymi
Okei, voit mennä suvakkipalstalle ja muista laittaa foliohattu jossa on ropeli päänpäällä!
Mutta olisit tietysi voinut kertoa mikä ei pitänyt paikkaansa? - Anonyymi
Okei, voit mennä suvakkipalstalle ja muista laittaa foliohattu jossa on ropeli päänpäällä!
Mutta olisit tietysi voinut kertoa mikä ei pitänyt paikkaansa? - Anonyymi
Pitäisi olla jotain faktaa siitä, että juuri "pari persuöyhöä" täällä kommentoi. Luulo kun ei ole tiedon väärtti, ja suurin osa kansasta on mamukriittisiä, joten ei se ole vaan joku persujen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi olla jotain faktaa siitä, että juuri "pari persuöyhöä" täällä kommentoi. Luulo kun ei ole tiedon väärtti, ja suurin osa kansasta on mamukriittisiä, joten ei se ole vaan joku persujen juttu.
Jos kysytään foliohattu jossa propelli henkilöltä niin rajat auki kaikki mahtuu. Eikä mene kuin 200milj vuodessa. Kuitenkin jo Helsinki maksaa niistä jo 690milj vuodessa. Ja Veikkaus kylvää niille rahaa vaikka kuinka paljon. Foliohattuisenropelipään mukaa vai rikkat ja köyhät vastustaa. Itse olen keskituloinen ja vastustan tätä valmiiseen pöytään tuloa ilman vastiketta. Eikä hänen kannattaisi puhua muitten ansiosta. On itse Kelan luukulla.
- Anonyymi
Maahan muutto on sitä että hlö muuttaa toiseen maahan ja hänellä on siellä valmiina työ ja asunto.
Tämä tavallisempi on, että luku- ja kirjoitustaidoton mies ilmestyy toiseen maahan ilman passia ja mitään matkatavaroita toiveena/vaatimuksena jäädä loppuiäkseen ja luottaa siihen, että uusi maa elättää hänet. Toinen tavallinen maahanmuutto on muuten sama kuin edellinen mutta muuttaja on rikkaan öljyvaltion sotilashenkilö.
Antaisin molemmille pikaiset lähtöpassit, jos päätösvalta olisi minulla.
Ps. En ole työtön, enkä järin rikas, mutta en ihan persaukinenkaan.Ei ole välttämättä sitä. Moni suomalainenkin muutti Amerikkaan eikä ollut tietoa työstä tai asunnosta. Oli vaan luotto, että sellaiset kyllä saadaan.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Ei ole välttämättä sitä. Moni suomalainenkin muutti Amerikkaan eikä ollut tietoa työstä tai asunnosta. Oli vaan luotto, että sellaiset kyllä saadaan.
Pönttö ne meni töihin sinne. Ei ollut taika seinää. Eikä voi huutaa: minulle kuuluu. Joten esimerkiksi ontuu ja pahasti. Näille eläteille löytyy aina luukku. Tavan kantaväestöön kuuluvia on ilman luukkua paljon. Ei yhtään esim Somalia. Jollain lailla tuntuu jotain olevan pielessä ja pahasti. Ja onko mamuillakin tietoa töistä? Asunto on jo varma.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Ei ole välttämättä sitä. Moni suomalainenkin muutti Amerikkaan eikä ollut tietoa työstä tai asunnosta. Oli vaan luotto, että sellaiset kyllä saadaan.
Niin koska työhaluiselle varmasti löytyi töitä.
Tänne nykyisin läpsytteleville on on varma tieto,että asunto ja ikielätys on taattu.Eikä edes perseily ja rötöstely haittaa. - Anonyymi
Minäkin olen ihmetellyt sitä ex ministeri sanoi 2015 tulleista pakolaisista jotta ovat valtava voimavara. Ei muistanut oikeita sanoja ovat valtava menoerä. Pressakin sanoi tulivat hakemaan turvaa,toivat turvattomuutta. Tämän viimeisen on pankko kieltänyt jyrkästi jottei sanonut pressa näin. Tosin osa ei osaa lukea ja paperit jäi savimajaan. Oli paljon vuohi ja lammaspaimenia. Suomessa ei ole niille töitä. Ne on täytetty. Kysyisin vielä pankolta: Milloin Nämä inssit jotka tuli Lieksaan rupeavat ammattitaidon. Insseille on aina kysyntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt sitä ex ministeri sanoi 2015 tulleista pakolaisista jotta ovat valtava voimavara. Ei muistanut oikeita sanoja ovat valtava menoerä. Pressakin sanoi tulivat hakemaan turvaa,toivat turvattomuutta. Tämän viimeisen on pankko kieltänyt jyrkästi jottei sanonut pressa näin. Tosin osa ei osaa lukea ja paperit jäi savimajaan. Oli paljon vuohi ja lammaspaimenia. Suomessa ei ole niille töitä. Ne on täytetty. Kysyisin vielä pankolta: Milloin Nämä inssit jotka tuli Lieksaan rupeavat ammattitaidon. Insseille on aina kysyntää.
Koneinsinöörit suunnittelee koneita, mutta yleensä ne tahtoo olla helvetinkoneita joissa on räjähde ja jotain metallia kuten nauloja sisällä.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneinsinöörit suunnittelee koneita, mutta yleensä ne tahtoo olla helvetinkoneita joissa on räjähde ja jotain metallia kuten nauloja sisällä.
"markkinat"Tosiaankin nehän on ammattimiehiä sillä alalla ja aivan ehdotanta aatelia kurkunleikkamisessa. Täysiä ammatti ihmisiä. Pikkasen häiritsee joku/ muutama on ollut piententyttöjen ystäviä. Näitä muutama /jokunen on foliohattuisenropelipään kommentti. Eli ei mitään merkitystä. Ja varmaankin Pikku tytöt ovat "nauttinut"
Minä tosin olen erimieltä. Mutta uskon viisaampaa on "vain" jokunen. Kuuluu
kai asiaan. Jote olemme saaneet "ammatti" miehiä. Liivinvalmistajia,kurkunleikkaajia, pikkutyttöjen " hoitajia" . Amatti miehiä kaikki. Tosi odettelen vielä niitä inssien papereita. Tosin tämä korona juttu varmaan häiritsee ja pahasti postin kulkua. Sekin uhka on olemassa jotta paperit häviää matkalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneinsinöörit suunnittelee koneita, mutta yleensä ne tahtoo olla helvetinkoneita joissa on räjähde ja jotain metallia kuten nauloja sisällä.
"markkinat"Veneilyyn myydään paukkuliivejä. Nämäpä onkin keksinyt uuden version niistä. Paukkuliivin joka toimii vain maalla. On ne päteviä siellä koulutetut inssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaankin nehän on ammattimiehiä sillä alalla ja aivan ehdotanta aatelia kurkunleikkamisessa. Täysiä ammatti ihmisiä. Pikkasen häiritsee joku/ muutama on ollut piententyttöjen ystäviä. Näitä muutama /jokunen on foliohattuisenropelipään kommentti. Eli ei mitään merkitystä. Ja varmaankin Pikku tytöt ovat "nauttinut"
Minä tosin olen erimieltä. Mutta uskon viisaampaa on "vain" jokunen. Kuuluu
kai asiaan. Jote olemme saaneet "ammatti" miehiä. Liivinvalmistajia,kurkunleikkaajia, pikkutyttöjen " hoitajia" . Amatti miehiä kaikki. Tosi odettelen vielä niitä inssien papereita. Tosin tämä korona juttu varmaan häiritsee ja pahasti postin kulkua. Sekin uhka on olemassa jotta paperit häviää matkalla.Onhan jopa hovioikeudessa pienennetty maturaiskaajan tuomiota kun alaikäinen lapsi ei ole uskaltanut vastustella raiskaajaa? Tuomari on varmaan käsittänyt että tyttö on ollut täysillä mukana ja itkenyt,,,onnesta. Tuollaisia tuomareita,,hmm, tarvitaanko vai ei, jokainen päätelköön kohdallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin koska työhaluiselle varmasti löytyi töitä.
Tänne nykyisin läpsytteleville on on varma tieto,että asunto ja ikielätys on taattu.Eikä edes perseily ja rötöstely haittaa.Ei niitä voi poistaa. Hyväksyvän pankko raiskaajatkin. Vähätteli vielä niitä tapauksia.
- Anonyymi
Kylläpä tosiaan nii joo. Jos joku haluaa semmosen Suomen, mikä on jo Helsingin rautatieaseman ja Kampin bussiterminaalin tienoilla. Olokkeepa hyvät.
Nii, sitten puhumattakaan Sörnäisistä, Ruttopuistosta ym.ym. Itä-Helsingistä nyt ei kannata ies main, no, en mainihe.
Suomi on menetetty, ainakin Helsingin osalta, eikä tarvinnu ies sotia.- Anonyymi
Kävin pitkästä aikaa vuosikausiin Kontulassa.
Huh,huh. Kyllä oli katukuva muuttunut.
Melkoinen osa näistä päiväsaikaan vastaan tulijoista oli suojavärillisiä kunniakansalaisia.
Voi ihan suoriltaan sanoa,että ei ainakaan veronmaksajia olleet.
Tämän väitteen voi tietysti kumota,jos pystyy. - Anonyymi
Nyt pitää kertoa mitä pankko kertoi Itäkeskuksessa ei näkynyt paljon mamuja, vain yksi suomalainen örveltäjä. Eikä näkynyt kerjäläisiä. Joten on se tarkasti perillä asioista.
Eikä sillä ollut sielläkään Sillon yhtään veronmaksajaa jossa mukana pankko.
- Anonyymi
Turha näistä on väitellä, kun laitetaan faktat pörälle, kyllä maahanmuuton kupin saapi siitä kumata, ei käytänössä ole mitään tuottoa ei näille ikuisille lomailijoillekkaan
on täys fiasko koko touhut- Anonyymi
Kuten ex ministeri sanoi ovat valtava voimavara. Jota joudumme tosin odottaa maailman tappiinsaakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466