Operaatiot keniassa, venetzuelassa ja peru-kolumbiassa

Anonyymi

Viikon seuraillut palloja kyseisissä maissa, nyt jo muuallakin.
Flightradar24

https://en.wikipedia.org/wiki/Loon_LLC

Pitää erikoisjoukoilla kiirettä.

Jotkut tietää ja suurinosa ei

KUPANG ei kuulu operatioon.

13

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Linkilläsi ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.

        Pallot on tällaisia, ohjattavia.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Loon_LLC#/media/File:Google_Loon_-_Launch_Event.jpg

        Pallot ovat sivuseikka jutussa.

        Hitto, netti on tehnyt ihmisistä niin viisaita,jonka vuoksi he ovat tyhmiä.

        https://www.flightradar24.com/4.66,-79.12/4

        Kiitos kommentistasi.
        Kummastelen kuitenkin että tietoliikenne- ilmapalloja lähetetään vaikeapääsyisille alueille.
        Ymmärrän toki sen mutta se sulkee pois täysin sen ajatuksen että satelliitteja ei sitten olisikaan.


      • nazi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi.
        Kummastelen kuitenkin että tietoliikenne- ilmapalloja lähetetään vaikeapääsyisille alueille.
        Ymmärrän toki sen mutta se sulkee pois täysin sen ajatuksen että satelliitteja ei sitten olisikaan.

        Kaikki tietoliikenne johdetaan merikaapeleiden ja mastojen välityksillä.
        On valtavia katvealueita joihin mastojen kantamat eivät ulotu. Niitä on jopa kotimaassammekin.

        Ei tämä olisi mahdollista jos tietoliikennesatelliitteja olisi olemassa; eihän niitä maastoesteet vaivaisi.
        Muistan aikoja jolloin ns. satelliitipuhelimia myytiin tonnilla mutta samalla kerrottiin niillä olevan samat katvealueet kuin niilläkin puhelimilla jotka ovat riippuvaisia mastoista. Se oli hauskaa luettavaa.

        Tässä höhlän Wikipediän satuja satelliittipuhelista; täyttä soopaa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Satelliittipuhelin


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kaikki tietoliikenne johdetaan merikaapeleiden ja mastojen välityksillä.
        On valtavia katvealueita joihin mastojen kantamat eivät ulotu. Niitä on jopa kotimaassammekin.

        Ei tämä olisi mahdollista jos tietoliikennesatelliitteja olisi olemassa; eihän niitä maastoesteet vaivaisi.
        Muistan aikoja jolloin ns. satelliitipuhelimia myytiin tonnilla mutta samalla kerrottiin niillä olevan samat katvealueet kuin niilläkin puhelimilla jotka ovat riippuvaisia mastoista. Se oli hauskaa luettavaa.

        Tässä höhlän Wikipediän satuja satelliittipuhelista; täyttä soopaa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Satelliittipuhelin

        Miksi satelliitti TV ja puhelin toimii keskellä Australian Outback aluetta, mutta kännykät eivät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi satelliitti TV ja puhelin toimii keskellä Australian Outback aluetta, mutta kännykät eivät?

        Aussien tilanteesta en tiedä mitään mutta ajattelisin että mastojen kantavuus- ja taajuusalueet ovat taatusti rajallisia.

        Kuitenkin Suomessa on laajoja katvealueita missä tietoliikenne ei toimi.
        Tietysti se herättää kysymyksiä että missä ovat satelliittit joiden kantaman pitäisi ulottua aivan kaikkialle; myös laaksoihin.

        En ole myöskään huomannut missään tietoa siitä että kotimaiset tietoliikenneoperaattorit olisivat maksaneet kenellekään centtiäkään satelliittiyhteyksistä jotka ollessaan totta olisivat taatusti hyvin kalliita.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Aussien tilanteesta en tiedä mitään mutta ajattelisin että mastojen kantavuus- ja taajuusalueet ovat taatusti rajallisia.

        Kuitenkin Suomessa on laajoja katvealueita missä tietoliikenne ei toimi.
        Tietysti se herättää kysymyksiä että missä ovat satelliittit joiden kantaman pitäisi ulottua aivan kaikkialle; myös laaksoihin.

        En ole myöskään huomannut missään tietoa siitä että kotimaiset tietoliikenneoperaattorit olisivat maksaneet kenellekään centtiäkään satelliittiyhteyksistä jotka ollessaan totta olisivat taatusti hyvin kalliita.

        Miyä helvettiä sä taas selität?

        Ei se normi-puhelin saa yhteyttä (toistaiseksi) johonkin vitun satelliittiin. Jollain kai oli suunnitelmia muuttaa tuota tilannetta aikanaan.

        Niin, tosiaan, Suomessakin on "erämaissa" katealueita joissa kännykät ei toimi.

        Miksi niissä näkee satelliittitelevisiota ja voi soittaa satelliittipuhelimilla?

        Australiasta, tule käymään täällä kun rajat taas joskus aukeaa ja lentoliikenne palaa niin pääset eroon tuosta kamalasta litta-harhasta katsoessasi taivasta omin silmin päivällä ja yöllä.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi.
        Kummastelen kuitenkin että tietoliikenne- ilmapalloja lähetetään vaikeapääsyisille alueille.
        Ymmärrän toki sen mutta se sulkee pois täysin sen ajatuksen että satelliitteja ei sitten olisikaan.

        No mihin ne satelliittiantennit sitten osoittavat? Ne on suunnattu niin yläviistoon, ettei siellä mitään antenneja ole.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taaskaan vastannut kysymykseen: mitä varten satelliittiantennit osoittavat niin yläviistoon, etteivät ne voi osottaa minkäänlaiseen antenniin?

        Tarkoitat varmaankin taviksien lautasantenneja?
        Ne suunnataan aina lähimpään mastoon. Voit tarkastaa tämän asentajaltasi.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin taviksien lautasantenneja?
        Ne suunnataan aina lähimpään mastoon. Voit tarkastaa tämän asentajaltasi.

        Tästä mihin ne suunnataan ja tarvitaanko siihen mastoa voidaan lyödä haluamasi summa vetoa.

        Jos kerta se suunnataan antenniin, miksi kahdesti vuodessa, kevät ja syyspäivän tasauksen aikaan kun Aurinko on sillä osalla taivasta hetken päivää missä geo-satelliitit ovat häiriintyy se satelliittilähetys.

        Tätä ei tapahdu mihinkään muuhun aikaan vuotta.

        Ja jos se on antenni, miksi sade / tuuli vaikuttaa siihen, mutta ei vaikuta harava-antenniin?

        Ja se satelliittipeili toimii tosiaan EDELLEEN alueilla joissa ei ole satoihin kilometreihin antenneja; esimerkiksi Australian OutBack alueella ja keskellä Saharaa.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin taviksien lautasantenneja?
        Ne suunnataan aina lähimpään mastoon. Voit tarkastaa tämän asentajaltasi.

        Riippuen siitä mitä lautasantennilla halutaan katsoa ja mistä päin Suomea, kulma on luokkaa 10-20 astetta ylöspäin ja etelän suuntaan. Suomen etelärannikolta jos siis suunnattaisiin meren yli Baltiassa oleviin antenneihin tuollaisella kulmalla, niiden antennien pitäisi olla kymmeniä kilometrejä korkeita! Kyllä sellainen näkyisi vaikka Kouvolasta asti, olisipa minkälainen refraktio tahansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe