Viikon seuraillut palloja kyseisissä maissa, nyt jo muuallakin.
Flightradar24
https://en.wikipedia.org/wiki/Loon_LLC
Pitää erikoisjoukoilla kiirettä.
Jotkut tietää ja suurinosa ei
KUPANG ei kuulu operatioon.
Operaatiot keniassa, venetzuelassa ja peru-kolumbiassa
13
50
Vastaukset
Onhan noita ilmapalloja lähetetty ennenkin; ovat vain kovin lyhytikäisiä ja tulevat alas aikanaan.
Tässä suomenkielinen esitys aiheesta:
https://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=https://loon.com/&prev=search
Tietysti ilkeäkieliset irvailevat etteivätkö satelliitit yllä vaikeapääsyisille paikoille?- Anonyymi
Linkilläsi ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.
Pallot on tällaisia, ohjattavia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Loon_LLC#/media/File:Google_Loon_-_Launch_Event.jpg
Pallot ovat sivuseikka jutussa.
Hitto, netti on tehnyt ihmisistä niin viisaita,jonka vuoksi he ovat tyhmiä.
https://www.flightradar24.com/4.66,-79.12/4 Anonyymi kirjoitti:
Linkilläsi ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.
Pallot on tällaisia, ohjattavia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Loon_LLC#/media/File:Google_Loon_-_Launch_Event.jpg
Pallot ovat sivuseikka jutussa.
Hitto, netti on tehnyt ihmisistä niin viisaita,jonka vuoksi he ovat tyhmiä.
https://www.flightradar24.com/4.66,-79.12/4Kiitos kommentistasi.
Kummastelen kuitenkin että tietoliikenne- ilmapalloja lähetetään vaikeapääsyisille alueille.
Ymmärrän toki sen mutta se sulkee pois täysin sen ajatuksen että satelliitteja ei sitten olisikaan.nazi kirjoitti:
Kiitos kommentistasi.
Kummastelen kuitenkin että tietoliikenne- ilmapalloja lähetetään vaikeapääsyisille alueille.
Ymmärrän toki sen mutta se sulkee pois täysin sen ajatuksen että satelliitteja ei sitten olisikaan.Kaikki tietoliikenne johdetaan merikaapeleiden ja mastojen välityksillä.
On valtavia katvealueita joihin mastojen kantamat eivät ulotu. Niitä on jopa kotimaassammekin.
Ei tämä olisi mahdollista jos tietoliikennesatelliitteja olisi olemassa; eihän niitä maastoesteet vaivaisi.
Muistan aikoja jolloin ns. satelliitipuhelimia myytiin tonnilla mutta samalla kerrottiin niillä olevan samat katvealueet kuin niilläkin puhelimilla jotka ovat riippuvaisia mastoista. Se oli hauskaa luettavaa.
Tässä höhlän Wikipediän satuja satelliittipuhelista; täyttä soopaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Satelliittipuhelin- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Kaikki tietoliikenne johdetaan merikaapeleiden ja mastojen välityksillä.
On valtavia katvealueita joihin mastojen kantamat eivät ulotu. Niitä on jopa kotimaassammekin.
Ei tämä olisi mahdollista jos tietoliikennesatelliitteja olisi olemassa; eihän niitä maastoesteet vaivaisi.
Muistan aikoja jolloin ns. satelliitipuhelimia myytiin tonnilla mutta samalla kerrottiin niillä olevan samat katvealueet kuin niilläkin puhelimilla jotka ovat riippuvaisia mastoista. Se oli hauskaa luettavaa.
Tässä höhlän Wikipediän satuja satelliittipuhelista; täyttä soopaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/SatelliittipuhelinMiksi satelliitti TV ja puhelin toimii keskellä Australian Outback aluetta, mutta kännykät eivät?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi satelliitti TV ja puhelin toimii keskellä Australian Outback aluetta, mutta kännykät eivät?
Aussien tilanteesta en tiedä mitään mutta ajattelisin että mastojen kantavuus- ja taajuusalueet ovat taatusti rajallisia.
Kuitenkin Suomessa on laajoja katvealueita missä tietoliikenne ei toimi.
Tietysti se herättää kysymyksiä että missä ovat satelliittit joiden kantaman pitäisi ulottua aivan kaikkialle; myös laaksoihin.
En ole myöskään huomannut missään tietoa siitä että kotimaiset tietoliikenneoperaattorit olisivat maksaneet kenellekään centtiäkään satelliittiyhteyksistä jotka ollessaan totta olisivat taatusti hyvin kalliita.- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Aussien tilanteesta en tiedä mitään mutta ajattelisin että mastojen kantavuus- ja taajuusalueet ovat taatusti rajallisia.
Kuitenkin Suomessa on laajoja katvealueita missä tietoliikenne ei toimi.
Tietysti se herättää kysymyksiä että missä ovat satelliittit joiden kantaman pitäisi ulottua aivan kaikkialle; myös laaksoihin.
En ole myöskään huomannut missään tietoa siitä että kotimaiset tietoliikenneoperaattorit olisivat maksaneet kenellekään centtiäkään satelliittiyhteyksistä jotka ollessaan totta olisivat taatusti hyvin kalliita.Miyä helvettiä sä taas selität?
Ei se normi-puhelin saa yhteyttä (toistaiseksi) johonkin vitun satelliittiin. Jollain kai oli suunnitelmia muuttaa tuota tilannetta aikanaan.
Niin, tosiaan, Suomessakin on "erämaissa" katealueita joissa kännykät ei toimi.
Miksi niissä näkee satelliittitelevisiota ja voi soittaa satelliittipuhelimilla?
Australiasta, tule käymään täällä kun rajat taas joskus aukeaa ja lentoliikenne palaa niin pääset eroon tuosta kamalasta litta-harhasta katsoessasi taivasta omin silmin päivällä ja yöllä. - Anonyymi
nazi kirjoitti:
Kiitos kommentistasi.
Kummastelen kuitenkin että tietoliikenne- ilmapalloja lähetetään vaikeapääsyisille alueille.
Ymmärrän toki sen mutta se sulkee pois täysin sen ajatuksen että satelliitteja ei sitten olisikaan.No mihin ne satelliittiantennit sitten osoittavat? Ne on suunnattu niin yläviistoon, ettei siellä mitään antenneja ole.
Anonyymi kirjoitti:
No mihin ne satelliittiantennit sitten osoittavat? Ne on suunnattu niin yläviistoon, ettei siellä mitään antenneja ole.
Tästä satelliittipuhelin taskuun:
https://savantum.com/satelliittipuhelimet/iridium-9575/?gclid=EAIaIQobChMIqZjCpJfy6AIVkIGyCh37BQZjEAAYASAAEgJFT_D_BwE
Varoittavat siinä ettei se toimi kaikkialla.., hähähääääää....- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Tästä satelliittipuhelin taskuun:
https://savantum.com/satelliittipuhelimet/iridium-9575/?gclid=EAIaIQobChMIqZjCpJfy6AIVkIGyCh37BQZjEAAYASAAEgJFT_D_BwE
Varoittavat siinä ettei se toimi kaikkialla.., hähähääääää....Et taaskaan vastannut kysymykseen: mitä varten satelliittiantennit osoittavat niin yläviistoon, etteivät ne voi osottaa minkäänlaiseen antenniin?
Anonyymi kirjoitti:
Et taaskaan vastannut kysymykseen: mitä varten satelliittiantennit osoittavat niin yläviistoon, etteivät ne voi osottaa minkäänlaiseen antenniin?
Tarkoitat varmaankin taviksien lautasantenneja?
Ne suunnataan aina lähimpään mastoon. Voit tarkastaa tämän asentajaltasi.- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Tarkoitat varmaankin taviksien lautasantenneja?
Ne suunnataan aina lähimpään mastoon. Voit tarkastaa tämän asentajaltasi.Tästä mihin ne suunnataan ja tarvitaanko siihen mastoa voidaan lyödä haluamasi summa vetoa.
Jos kerta se suunnataan antenniin, miksi kahdesti vuodessa, kevät ja syyspäivän tasauksen aikaan kun Aurinko on sillä osalla taivasta hetken päivää missä geo-satelliitit ovat häiriintyy se satelliittilähetys.
Tätä ei tapahdu mihinkään muuhun aikaan vuotta.
Ja jos se on antenni, miksi sade / tuuli vaikuttaa siihen, mutta ei vaikuta harava-antenniin?
Ja se satelliittipeili toimii tosiaan EDELLEEN alueilla joissa ei ole satoihin kilometreihin antenneja; esimerkiksi Australian OutBack alueella ja keskellä Saharaa. - Anonyymi
nazi kirjoitti:
Tarkoitat varmaankin taviksien lautasantenneja?
Ne suunnataan aina lähimpään mastoon. Voit tarkastaa tämän asentajaltasi.Riippuen siitä mitä lautasantennilla halutaan katsoa ja mistä päin Suomea, kulma on luokkaa 10-20 astetta ylöspäin ja etelän suuntaan. Suomen etelärannikolta jos siis suunnattaisiin meren yli Baltiassa oleviin antenneihin tuollaisella kulmalla, niiden antennien pitäisi olla kymmeniä kilometrejä korkeita! Kyllä sellainen näkyisi vaikka Kouvolasta asti, olisipa minkälainen refraktio tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412