Millä aineella kännykkä kannattaa puhdistaa ja miten?

Tajusin että mul on pari vuotta vanha älypuhelin enkä ole puhdistanut sitä vielä kertaakaan.

Millä aineella ja miten se kannattaa puhdistaa? Saako esim. apteekista jotain sopivaa ainetta?

9

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupasta saa kyllä ihan uusia puhelimia, joten se puhdistusaineen hinta ja pari satkua lisää siihen päälle niin olet uuden luurin omistaja.

      Muuta kysyttävää?

      • Jaa. Tarkoitin enemmänki puhdistusta bakteerien ja virusten tappo mielessä. Sitä ilmeisesti suositellaan melkein päivittäin tehtäväksi näinä pandemia aikoina.


      • Anonyymi
        Sampo888 kirjoitti:

        Jaa. Tarkoitin enemmänki puhdistusta bakteerien ja virusten tappo mielessä. Sitä ilmeisesti suositellaan melkein päivittäin tehtäväksi näinä pandemia aikoina.

        N o r m a a l i t hygienia Savetit käy enemmän kuin hyvin niin luureihin kuin silmälasien puhdistukseen.


      • Anonyymi
        Sampo888 kirjoitti:

        Jaa. Tarkoitin enemmänki puhdistusta bakteerien ja virusten tappo mielessä. Sitä ilmeisesti suositellaan melkein päivittäin tehtäväksi näinä pandemia aikoina.

        Mulla tässä kaksi tapaa toimia:

        - kännykkä läpinäkyvässä muovipussissa kun käytän sitä ulkona. Kosketusnäyttö toimii pussin läpi. Otan sen pois pussista vasta kun olen töissä tai kotona. Kännykkää ei tarvitse putsata kun se ei likaannu.

        - Putsaan pyyhkimällä neoamiseptiin kostutetulla talouspaperilla. Mulla on sitä 5 litran kanisteri vielä lähes täysinäisenä. Jos ei olisi neoamiseptia niin sitten mitä tahansa 80% tai tiukempaa alkoholia jossa ei ole asetonia (punainen sprii ei kelpaa mutta pirtu, sinol ja isopropanoli on ok, ehkä myös bilteman lasinpesunestetiiviste laimentamattomana). Viru valge vägev 80% on kelvollista virusten torjuntaan.

        Ei pidä lorottaa aineita kännykkään ettei se kastu ja mene pilalle. Sellainen huomio oman kokemuksen perusteella että näytön pintaan jälkiasennuksena kiinnitetty suojalasi ei välttämättä kestä putsausta alkoholeilla. Alkoholi menee reunasta lasien väliin ja parinkymmenen putsauksen jälkeen joudut ottamaan suojalasin pois kun se repsottaa.

        Tokmanni myy spreipullossa desinfiointiainetta joka on alkoholipohjaista. Kallis litrahinta mutta elämä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tässä kaksi tapaa toimia:

        - kännykkä läpinäkyvässä muovipussissa kun käytän sitä ulkona. Kosketusnäyttö toimii pussin läpi. Otan sen pois pussista vasta kun olen töissä tai kotona. Kännykkää ei tarvitse putsata kun se ei likaannu.

        - Putsaan pyyhkimällä neoamiseptiin kostutetulla talouspaperilla. Mulla on sitä 5 litran kanisteri vielä lähes täysinäisenä. Jos ei olisi neoamiseptia niin sitten mitä tahansa 80% tai tiukempaa alkoholia jossa ei ole asetonia (punainen sprii ei kelpaa mutta pirtu, sinol ja isopropanoli on ok, ehkä myös bilteman lasinpesunestetiiviste laimentamattomana). Viru valge vägev 80% on kelvollista virusten torjuntaan.

        Ei pidä lorottaa aineita kännykkään ettei se kastu ja mene pilalle. Sellainen huomio oman kokemuksen perusteella että näytön pintaan jälkiasennuksena kiinnitetty suojalasi ei välttämättä kestä putsausta alkoholeilla. Alkoholi menee reunasta lasien väliin ja parinkymmenen putsauksen jälkeen joudut ottamaan suojalasin pois kun se repsottaa.

        Tokmanni myy spreipullossa desinfiointiainetta joka on alkoholipohjaista. Kallis litrahinta mutta elämä on.

        Ok kiitos. Käyn hommaan Neo-Amiseptia apteekista. Vaikuttaa sopivan hintaseltaki.


      • Anonyymi
        Sampo888 kirjoitti:

        Ok kiitos. Käyn hommaan Neo-Amiseptia apteekista. Vaikuttaa sopivan hintaseltaki.

        Et onnistu ostamaan neoamiseptia apteekista. Koronaepidemian vuoksi kaikki alkoholipohjaiset puhdistusaineet on todella vaikeasti saatavana juuri nyt.


    • Anonyymi

      Mikroaaltouuniin ja täydellä teholla 2minuuttia, mikroaallot
      tuhoavat virukset.

    • Anonyymi

      Koskenkorvaa loraus puhtaaseen pyyhkeeseen ja siitä vaan hinkaten T:hiihtäjä 47 härmästä

      • Anonyymi

        Kossussa prosentteja on liian vähän että se tehokkaasti tappaisi viruksia. Jos mulla ei olisi tuota neoamisept - kanisteria niin käyttäisin sinolia tai bilteman lasinpesunestetiivistettä. Siis TIIVISTETTÄ, ei mitään valmiiksi -18 asteeseen asti kelvollista eli vedellä laimennettua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe