Millä aineella kännykkä kannattaa puhdistaa ja miten?

Tajusin että mul on pari vuotta vanha älypuhelin enkä ole puhdistanut sitä vielä kertaakaan.

Millä aineella ja miten se kannattaa puhdistaa? Saako esim. apteekista jotain sopivaa ainetta?

9

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupasta saa kyllä ihan uusia puhelimia, joten se puhdistusaineen hinta ja pari satkua lisää siihen päälle niin olet uuden luurin omistaja.

      Muuta kysyttävää?

      • Jaa. Tarkoitin enemmänki puhdistusta bakteerien ja virusten tappo mielessä. Sitä ilmeisesti suositellaan melkein päivittäin tehtäväksi näinä pandemia aikoina.


      • Anonyymi
        Sampo888 kirjoitti:

        Jaa. Tarkoitin enemmänki puhdistusta bakteerien ja virusten tappo mielessä. Sitä ilmeisesti suositellaan melkein päivittäin tehtäväksi näinä pandemia aikoina.

        N o r m a a l i t hygienia Savetit käy enemmän kuin hyvin niin luureihin kuin silmälasien puhdistukseen.


      • Anonyymi
        Sampo888 kirjoitti:

        Jaa. Tarkoitin enemmänki puhdistusta bakteerien ja virusten tappo mielessä. Sitä ilmeisesti suositellaan melkein päivittäin tehtäväksi näinä pandemia aikoina.

        Mulla tässä kaksi tapaa toimia:

        - kännykkä läpinäkyvässä muovipussissa kun käytän sitä ulkona. Kosketusnäyttö toimii pussin läpi. Otan sen pois pussista vasta kun olen töissä tai kotona. Kännykkää ei tarvitse putsata kun se ei likaannu.

        - Putsaan pyyhkimällä neoamiseptiin kostutetulla talouspaperilla. Mulla on sitä 5 litran kanisteri vielä lähes täysinäisenä. Jos ei olisi neoamiseptia niin sitten mitä tahansa 80% tai tiukempaa alkoholia jossa ei ole asetonia (punainen sprii ei kelpaa mutta pirtu, sinol ja isopropanoli on ok, ehkä myös bilteman lasinpesunestetiiviste laimentamattomana). Viru valge vägev 80% on kelvollista virusten torjuntaan.

        Ei pidä lorottaa aineita kännykkään ettei se kastu ja mene pilalle. Sellainen huomio oman kokemuksen perusteella että näytön pintaan jälkiasennuksena kiinnitetty suojalasi ei välttämättä kestä putsausta alkoholeilla. Alkoholi menee reunasta lasien väliin ja parinkymmenen putsauksen jälkeen joudut ottamaan suojalasin pois kun se repsottaa.

        Tokmanni myy spreipullossa desinfiointiainetta joka on alkoholipohjaista. Kallis litrahinta mutta elämä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tässä kaksi tapaa toimia:

        - kännykkä läpinäkyvässä muovipussissa kun käytän sitä ulkona. Kosketusnäyttö toimii pussin läpi. Otan sen pois pussista vasta kun olen töissä tai kotona. Kännykkää ei tarvitse putsata kun se ei likaannu.

        - Putsaan pyyhkimällä neoamiseptiin kostutetulla talouspaperilla. Mulla on sitä 5 litran kanisteri vielä lähes täysinäisenä. Jos ei olisi neoamiseptia niin sitten mitä tahansa 80% tai tiukempaa alkoholia jossa ei ole asetonia (punainen sprii ei kelpaa mutta pirtu, sinol ja isopropanoli on ok, ehkä myös bilteman lasinpesunestetiiviste laimentamattomana). Viru valge vägev 80% on kelvollista virusten torjuntaan.

        Ei pidä lorottaa aineita kännykkään ettei se kastu ja mene pilalle. Sellainen huomio oman kokemuksen perusteella että näytön pintaan jälkiasennuksena kiinnitetty suojalasi ei välttämättä kestä putsausta alkoholeilla. Alkoholi menee reunasta lasien väliin ja parinkymmenen putsauksen jälkeen joudut ottamaan suojalasin pois kun se repsottaa.

        Tokmanni myy spreipullossa desinfiointiainetta joka on alkoholipohjaista. Kallis litrahinta mutta elämä on.

        Ok kiitos. Käyn hommaan Neo-Amiseptia apteekista. Vaikuttaa sopivan hintaseltaki.


      • Anonyymi
        Sampo888 kirjoitti:

        Ok kiitos. Käyn hommaan Neo-Amiseptia apteekista. Vaikuttaa sopivan hintaseltaki.

        Et onnistu ostamaan neoamiseptia apteekista. Koronaepidemian vuoksi kaikki alkoholipohjaiset puhdistusaineet on todella vaikeasti saatavana juuri nyt.


    • Anonyymi

      Mikroaaltouuniin ja täydellä teholla 2minuuttia, mikroaallot
      tuhoavat virukset.

    • Anonyymi

      Koskenkorvaa loraus puhtaaseen pyyhkeeseen ja siitä vaan hinkaten T:hiihtäjä 47 härmästä

      • Anonyymi

        Kossussa prosentteja on liian vähän että se tehokkaasti tappaisi viruksia. Jos mulla ei olisi tuota neoamisept - kanisteria niin käyttäisin sinolia tai bilteman lasinpesunestetiivistettä. Siis TIIVISTETTÄ, ei mitään valmiiksi -18 asteeseen asti kelvollista eli vedellä laimennettua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe