Finskan håller Finland på knä

De andra nordiska länderna är framgångsrika, har välbärgat folk, ekonomin i skick och en hög levnadsstandard. En jordlott skiljer sig från mängden i negativ bemärkelse och släpar alltid efter. Vilken är den och vad har den för fel eller sjuka? Finland, finska och fennomani är de givna svaren, men varför i all sin dar gör sig landet inte av med farsoten?

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

När man tagit honom med bockfoten i båten så måste man ro honom iland.

• Folk som skriver lyrik och sjunger på finska konstaterar själva ”Mä otin pirun kyytiin, nyt se ei enää häivykään pois”. Nå, allt i sinom tid.

• Anonyymi

Nej, det inte Finskan, det är den heliga tvångengelskan som håller Finland på knä.

Sedan 1980 -talet har alt gott åt helvete, och det var just unegfär samma tid som engelskan tog över ock driv alla andra språk åt sidan.

• Anonyymi

Magsjukan grasserar visst igen på spalten,bäst att gå ut och ta litet frisk luft.

• Anonyymi

Den avtar nog om en stund nu när första sidan är fylld med pakkoruotsikedjor.

• Anonyymi

Den utbryter alltid när det finns svenskspråkiga texter på första sidan.

• Toisessa keskustelussa juuri joku huomasi että:
      "Jag har märkt att om det i ett sällskap på 20 personer finns 19 som är svenskspråkiga och en finskspråkig som inte kan svenska så byter alla till finska."

Nonii.

Vaihtakaapas nyt kaikki suomeen ja hyljätkää ruotsi :-)

• Anonyymi

Tais toi!!

• Anonyymi

Man byter språk när man umgås med vänner.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Man vill ju att alla ska känna sig välkomna.

• Anonyymi kirjoitti:

Men man har lärt sig att låta bli då svin tränger sig på

• Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

Men man har lärt sig att låta bli då svin tränger sig på

Det blir en reflexreaktion.

• Anonyymi kirjoitti:

Det blir en reflexreaktion.

Pelluli kävi juttelemassa itsensä kanssa :_)

• Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

Pelluli kävi juttelemassa itsensä kanssa :_)

Siltä todellakin näyttää, että pidät täällä yksinpuhelua.

• Anonyymi kirjoitti:

Siltä todellakin näyttää, että pidät täällä yksinpuhelua.

Juh… en sentään plussapeukuta omia mokelluksiani kiuten peppuli :-)

• Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

Juh… en sentään plussapeukuta omia mokelluksiani kiuten peppuli :-)

Voitko todistaa väitteesi?
        Taitaa olla jopa niin, että sinä nimenomaan peukutat itseäsi, koska aina otat asian esille.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla jopa niin, että sinä nimenomaan peukutat itseäsi, koska aina otat asian esille.

Oman maan plussaaminen on svekofanaaatikoille yleinen tapa :-)

• Anonyymi kirjoitti:

kun ottaa vaikka tämän keskustelun otokseksi, niin huomaa heti, että peppulin jokainen uloste on plussaattu, kerran.
        Peppuli on plussannut ne itse, koska kukaan muu ei niitä plussaile :-)

Voi Peppuli raukkaa.
        Pitää antaa Peppulille Rosamunda-peruna kainaloon hellittäväksi, niin Pepulle tulee hyvä mieli.

Kun taas Minun juttuja ei ole plussnnut kukaan, en edes minä itse :-))))

Minä en tarvitse perunaa kainaloon, koska en ole vielä niin ulkokullittaja, että tarvitsisin itse avustusta plussaamisessa :-)

• Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

kun ottaa vaikka tämän keskustelun otokseksi, niin huomaa heti, että peppulin jokainen uloste on plussaattu, kerran.

Voi Peppuli raukkaa.
        Pitää antaa Peppulille Rosamunda-peruna kainaloon hellittäväksi, niin Pepulle tulee hyvä mieli.

Minä en tarvitse perunaa kainaloon, koska en ole vielä niin ulkokullittaja, että tarvitsisin itse avustusta plussaamisessa :-)

Se piski älähtää ....

Eli peukuta itseäsi, ehkä jopa fyysisestikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Se piski älähtää ....

Eli peukuta itseäsi, ehkä jopa fyysisestikin.

Peppu, äläs nyt.
        Kyllä peukutus on rapujuhlilla ilman plimpsaa jääneiden illan ilo :-)

• räkäpää kirjoitti:

Peppu, äläs nyt.
        Kyllä peukutus on rapujuhlilla ilman plimpsaa jääneiden illan ilo :-)

Sakkännaren berättar. Alltid lär man sig något nytt. Påminn mig om att inte bjuda in rumptummande fennon denna augusti heller.

• Peppu-Reino kirjoitti:

Sakkännaren berättar. Alltid lär man sig något nytt. Påminn mig om att inte bjuda in rumptummande fennon denna augusti heller.

förstoooor intte...

puhu suomea ku ollaa Suomenkielisessä maassa

• räkäpää kirjoitti:

Voi Peppuli raukkaa.

Ni har tydligen trivts medan folk i sina sinnes fulla bruk har nöjt sig med att slötitta på partyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4934
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1564
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1438
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1119
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe