Millä perusteluilla ahvenanmaa hylkäsi suomenkielen opetuksen kouluissa ?
Millä perusteluilla itäsuomen kunnat yrittivät hylätä ruotsinkielen opetuksen kouluistaan ja siinä epäonnistuivat ?
Mitkä olivat erot näissä hankkeissa ja millä perusteilla päädyttiin näihin päätöksiin ?
Perusteluista
17
61
Vastaukset
- Anonyymi
No ota ruotsin kielen taitosi käyttöön ja selvitä asia.
- Anonyymi
Minä en luonnollisestikkaan osaa ruotsia . Siksi kysynkin niiltä jotka osaavat ta jotka tietävät vastaukset .
Tiedätkö sinä ? Anonyymi kirjoitti:
Minä en luonnollisestikkaan osaa ruotsia . Siksi kysynkin niiltä jotka osaavat ta jotka tietävät vastaukset .
Tiedätkö sinä ?Sillä ei ole mitään merkitystä.
Päämäärä on ratkaisu.
RKP/ahvenanmaa pitävät suomea alirotuisten itämaalaisten kielenä.- Anonyymi
kusettava_kirkko kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä.
Päämäärä on ratkaisu.
RKP/ahvenanmaa pitävät suomea alirotuisten itämaalaisten kielenä.Suomi ainoaksi viralliseksi kieleksi niin sillä kaikki korjaantuu, Ahvenanmaallakin aletaan opettaa suomea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ainoaksi viralliseksi kieleksi niin sillä kaikki korjaantuu, Ahvenanmaallakin aletaan opettaa suomea
Ahvenanmaalaiset eivät koe olevansa suomalaisia...
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Kuka muistaa?
- Anonyymi
Mitkä olivatkaan ne perustelut ahvenanmaalla ja mitkä estivät vastaavan muualla suomessa ?
- Anonyymi
Mitkä lie ne perustelut vai tarvitseeko niitä enempää kuin että jos ruotsinkieliset sattuu haluamaan , sinne itäsuomeen suomenkielisten alueelle kielivapautta ei tietenkään annettu .
- Anonyymi
Ahvenanmaalaisten mukaan pakkosuomi söi nuorten muun kielitaidon.
Aivan saman tekee pakkoruotsi mannermaalla.- Anonyymi
Joo outoa että tuo kyllä riittää suomenkielen lopettamiseen mutta ei tarpeettomamman ruotsin lopettamiseksi .
Mistäkähän tämä voisi johtua ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo outoa että tuo kyllä riittää suomenkielen lopettamiseen mutta ei tarpeettomamman ruotsin lopettamiseksi .
Mistäkähän tämä voisi johtua ?Ruotsinkieliset sanovat, että Ahvenanmaa on autonominen alue ja se tekee, mitä haluaa.
Suomalaisten halua ei kysellä, koska RKP pitää kiinni muitten palveluvelvoitteesta mannermaalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsinkieliset sanovat, että Ahvenanmaa on autonominen alue ja se tekee, mitä haluaa.
Suomalaisten halua ei kysellä, koska RKP pitää kiinni muitten palveluvelvoitteesta mannermaalla.Suomikin oli Venäjän vallan aika autonominen. Viralliset asia hoidettiin venäjäksi
- Anonyymi
ruotsinkielisten palvelut ruotsinkielellä on taattava lain mukaan koko suomessa , miten on lain mukaa onko suomenkielisten palvelut suomenkielellä samoin taattava koko suomessa ?
- Anonyymi
Ruotsinkielisten erityisoikeudet ja heidän parempi kohtelu kyllä ihmetyttää näin tasa-arvoisessa maassa .
- Anonyymi
Ironiavaroitus.
Koska affenoilla on kuulemma se itsemääräämisoikeus, mikä mantereen susuilta puuttuu!?
Eikö olekin ihmeellistä, että yhden maakunnan asukkailla on itsemääräämisoikeus, mutta ei saman valtion asukkailla??
Tällaista on elämämme svekokratiassa..- Anonyymi
Ihmetellä saa , miksi näin vaikka kansanedustajista suurin osa on suomenkielisiä suomalaisia .
Mistä johtuu suomalaisten nuiva suhtautuminen omaan kieleen ja yhteiskuntaan , joku oppinut saisi tutkia syitä tähän outoon ilmiöön .
- Anonyymi
Tämä meille luotu svekokratia sortaa suomenkielisiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514